Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Har noen tips til grønnsakstilbereding?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-10, 10:29   #1
savoy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 66
savoy er på en erverdig vei

Har noen tips til grønnsakstilbereding?

Jeg må si jeg er fryktelig kjedelig når det kommer til grønnsakene. Ender ofte bare med salat i bolle eller agurk ved siden av.
Er det noen som har noen lure tips til hvordan jeg kan tilberede grønnsakene?

__________________
Tilsammen mistet 76 kg bare 5 kg til mål..
savoy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 12:14   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har noen tips til grønnsakstilbreding?

Porsjonsbakte grønnsaker
Blomkålmos
Jukseris
Hasselbackblomkål

Variasjoner

Finnes masse å velge i og mange oppskrifter rundt om her inne om du titter litt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 12:26   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Har noen tips til grønnsakstilbreding?

Hei,
Grønnsaker kan, bakes, stekes, grilles, kokes, smørdames, moses…
…og om du ikke har ei vegetakokebok gjemt innert i skapet så kan du låne et par på biblioteket for inspirasjon.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 07:17   #4
savoy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 66
savoy er på en erverdig vei

Sv: Har noen tips til grønnsakstilbreding?

Takk for tips!
Det er nok bare å prøve seg frem men har hatt mangel på fantasi.

__________________
Tilsammen mistet 76 kg bare 5 kg til mål..
savoy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 18:33   #5
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Har noen tips til grønnsakstilbreding?

Mange gode tips her.

Jeg pleier som oftes å woke litt gr.saker kjapt i panna:
Sopp, squash, paprika,blomkål og løk eller purre. Pluss masse krydder og så salat til.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:42   #6
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Har noen tips til grønnsakstilbreding?

Har et tips...jeg tar smør (brelett/vitago), orker ikke smaken av den rapsoljen, så tar jeg masse karri i smøret i noen sekunder før jeg legger oppi gr.sakene. For meg smaker det ekstra godt når jeg har kuttet de i små biter/buketter. Jeg bruker, blomkål, brokkoli, champignon/kantarell, rød løk, paperika, noen ganger cherry tomater. Surrer alt i 3-5 min. da har gr.sakene fortsatt litt tyggemotstand...så kommer det beste, jeg tar en halv terning gr.saks buljong som jeg løser opp i en tekopp. Når det er løst opp heller jeg dette over gr.sakene i pannen og putrer i 3-5 min. Smaker fantastisk godt! Pepre og salte etter smak...
Ta de krydderene du liker. Spisskummin, paperika, gurkemeie og chili er også godt å ha.

Vet ikke om buljong er "lov", men jeg går ihvertfall fort ned! Det er såpass lite med en halv terning. Gjør det samme i suppene hvis jeg er veldig sulten og må ha litt smaksvariasjon.

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:32   #7
savoy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 66
savoy er på en erverdig vei

Sv: Har noen tips til grønnsakstilbreding?

Det hørtes veldig godt ut Monica!
Det må virkelig prøves.

__________________
Tilsammen mistet 76 kg bare 5 kg til mål..
savoy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 17:17   #8
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Har noen tips til grønnsakstilbreding?

Tusen takk for tips, det skal jeg prøve i dag.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 13:52   #9
Grubbeline
Juniormedlem
 
Grubbeline sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 25
Grubbeline er på en erverdig vei

Sv: Har noen tips til grønnsakstilbreding?

Jeg pleier å blande squash, løk, paprika m.m. i omeletten, krydre med salt og karri. Da synes jeg omeletten smaker mye bedre.
Lager gjerne dobbelt porsjon til frokost og tar med meg halvparten til lunch. Varmer i micro på jobb. Da har jeg sikret meg grønnsaker til til to måltider i alle fall...

Grubbeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, Fase 1 - igjen... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så sykt dårlig fantasi,noen som kan komme med noen tips? Aadna Lavkarbo generelt 7 16-04-10 11:05
Har problemer med å få i meg nok fett, noen som har noen tips? J.Austen Spørsmål og svar 6 20-10-09 01:58
Noen som kan komme med noen tips nå i starten? Luci06 Dr Lindbergs 13 26-02-09 20:37
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15
Noen som har tips? Turban Spørsmål og svar 6 08-02-06 12:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no