Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Rabarbratid!

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-11, 14:09   #26
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Ligger med frukten.....


Neimen fysj og fysj også midt i offentligheten da

(Sorry det var flåsete, men jeg er så trøtt og fnisete i dag at jeg klarte bare ikke å dy meg )

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 09-06-11 kl 08:31.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 14:59   #27
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Rabarbratid!



Tenkte ikke koffert da jeg skrev det slik, men det er altså ganske så uskyldig.....
Minner meg om vitsen der guttungen kommer løpende inn og spør moren hva det heter når mennesker ligger oppå hverandre.
Moren prøver etter beste evne og forklare det hele om blomsten og bien. Gutten hører nøye etter før han løper ut igjen.
Fem minutter etter kommer han løpende inn igjen og roper til moren:
"Mamma, mamma, det heter ikke det du sa, det heter køyseng!"

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 16:47   #28
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rabarbratid!

Vi har rabarbra på jobben! 38 kr per kilo da. Men kjøper bare litt av gangen.. Skal høre om ikke noen jeg kjenner også har rabarbara. Jippi!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:16   #29
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.



Tenkte ikke koffert da jeg skrev det slik, men det er altså ganske så uskyldig.....
Minner meg om vitsen der guttungen kommer løpende inn og spør moren hva det heter når mennesker ligger oppå hverandre.
Moren prøver etter beste evne og forklare det hele om blomsten og bien. Gutten hører nøye etter før han løper ut igjen.
Fem minutter etter kommer han løpende inn igjen og roper til moren:
"Mamma, mamma, det heter ikke det du sa, det heter køyseng!"

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 08:32   #30
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.



Tenkte ikke koffert da jeg skrev det slik, men det er altså ganske så uskyldig.....
Minner meg om vitsen der guttungen kommer løpende inn og spør moren hva det heter når mennesker ligger oppå hverandre.
Moren prøver etter beste evne og forklare det hele om blomsten og bien. Gutten hører nøye etter før han løper ut igjen.
Fem minutter etter kommer han løpende inn igjen og roper til moren:
"Mamma, mamma, det heter ikke det du sa, det heter køyseng!"

Hehehehe, nei men jeg er flink til å tenke koffert og det er disse mannfolka jeg deler kontor med også, så jeg har nok lært en hel masse der ja.

I helga blir det rabarbragrøt - jeg gleder meg!!

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 09:41   #31
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Rabarbratid!

Må bare takke for at jeg ble gjort oppmerksom her om at rabrabra har så lite karber.
I går kveld og til frokost i dag har jeg spist en blanding mellom rabarbrasuppe/-grøt med CF dasjer på.
Det var så fantastisk godt.

Så jeg vil være med å slå et slag for dette til de som også savner frukt, forde om jeg tenker det er best i grøt / suppeform, så er det en syrlig fruktig smak som er noe av det jeg savner innimellom når jeg ikke spiser frukt. Men her fikk jeg det.

Så jeg må bare sikre meg stilker for å ha i fryseren til vinteren.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 14:38   #32
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Rabarbratid!

Flott oppskrift
Den må prøves ja, da skal gubben og jeg ned i skauen å hente rabarbra i dag. På nedsiden har vi skau og der har det ligget en gammel gård, helt nedtil lågen. Vi fant rips og kirsebærtrær i fjor og så noen store samlinger med rabarbra, de skal opp hit i hagen.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 14:45   #33
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Rabarbratid!

Hmmm, mammaen min sier at rabarbraen aldri skal sankes før sakthans

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 14:47   #34
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hmmm, mammaen min sier at rabarbraen aldri skal sankes før sakthans

Jeg har lært at all rabarbra som høstes etter st.hans bare er brukelig til saft, da har den ofte gått i stokk og blitt trælete. Vi får prøve oss fram

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 14:54   #35
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Jeg har lært at all rabarbra som høstes etter st.hans bare er brukelig til saft, da har den ofte gått i stokk og blitt trælete. Vi får prøve oss fram

Haha, måtte ringe mamma! Hun sa at nei, rabarbraen skal høstes INNEN sankthans, for da kan man høste den en gang til i sesongen =P

Sorry

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 16:50   #36
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rabarbratid!

Jippi, en kollega på jobben har!! Da kan jeg få av henne og kanskje fryse ned litt!

Leste forresten at rabarbraen er surere etter sankthans. Men ikke vet jeg

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 19:38   #37
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Rabarbratid!

Noe med rabarbra og st.hans må det være hvertfall

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:28   #38
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Jippi, en kollega på jobben har!! Da kan jeg få av henne og kanskje fryse ned litt!

Leste forresten at rabarbraen er surere etter sankthans. Men ikke vet jeg

Mamman min sier det er fordi den pleier å blomstre rundt de tider, og når den blomstrer øker mengden av oksalsyre, som er skadelig i store mengder.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:38   #39
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Mamman min sier det er fordi den pleier å blomstre rundt de tider, og når den blomstrer øker mengden av oksalsyre, som er skadelig i store mengder.

Pappa pleier å si at alt er skadelig i store menger, for eks er man stein dau om man spiser 12 kg rabarbra

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 21:05   #40
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Rabarbratid!

Jeg høster rabarbra gjennom hele sedongen, dvs her på fjellet er det fra juni til september, men jeg fjerner alle blomsterstilker gjennom hele sesongen og snøyer tuene helt ned rundt sankthans-tider.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 22:53   #41
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Pappa pleier å si at alt er skadelig i store menger, for eks er man stein dau om man spiser 12 kg rabarbra

Haha! Så sant-så sant

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 23:17   #42
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Pappa pleier å si at alt er skadelig i store menger, for eks er man stein dau om man spiser 12 kg rabarbra

Hehe Best å begrenset inntaket!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:22   #43
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rabarbratid!

Rabarbra, kanel, johannesbrødkjernemel, stevia.

Noe gikk galt, for SATAN SÅ JÆVLIG VONDT!!

Og jeg som gledet meg så fælt.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:30   #44
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Rabarbra, kanel, johannesbrødkjernemel, stevia.

Noe gikk galt, for SATAN SÅ JÆVLIG VONDT!!

Og jeg som gledet meg så fælt.

Spiste nettopp akkurat det samme, og det var kjempenammis. Men jeg har måttet tilsette litt Natreen, virker som steviaen ikke helt klarer leve opp til rabarbraen sin surhet.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:30   #45
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Rabarbratid!

Til St.Hans skal man høste inn ALL rabarbra som er tykkere enn 1½ cm... og la resten stå... Da kommer det NY rabarbra som blir søtere enn den forrige... - sier min nabo som er gammel gartner...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:30   #46
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rabarbratid!

Jeg tror kanskje en desiliter Stevia ikke var lurt. Nå har jeg lest meg opp. Host.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:32   #47
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Jeg tror kanskje en desiliter Stevia ikke var lurt. Nå har jeg lest meg opp. Host.

Nå lurer jeg fryktelig på hvor mange rababraer du hadde til 1 dl stevia... Det burde være en god del...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:35   #48
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Jeg tror kanskje en desiliter Stevia ikke var lurt. Nå har jeg lest meg opp. Host.

Oi.

Men det forklarer ting ja.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:39   #49
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rabarbratid!

Tja, ti-tolv rabarbrapinner. Etter smaken å dømme, tror jeg kanskje jeg burde hatt cirka tusen.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:42   #50
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Tja, ti-tolv rabarbrapinner. Etter smaken å dømme, tror jeg kanskje jeg burde hatt cirka tusen.

:knegg:

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no