Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva kan jeg ha til middag?

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-10, 11:34   #1
Monicamoa
Juniormedlem
 
Monicamoa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 15
Monicamoa er på en erverdig vei

Hva kan jeg ha til middag?

Hei Hei,

Jeg er helt ny her og har allerede prøvd ketolyse men klarte ikke mer enn 4 dager for startet i en veldig dårlig periode. Men nå er jeg klar og denne gangen SKAL jeg klarer det!

men jeg ser at jeg sliter med middager som både jeg og min samboer kan spise. Jeg har notert ned noen som jeg vil prøve og tror nok at de skal smake godt men jeg trenger litt hjelp:S

savnet etter normale middager er så enormt stort. Jeg er en person som forbinder mat med glede, og jeg elsker å spise god mat. Da koser jeg meg..

gotteri og slike ting klarer jeg meg fint uten og skal ikke være noe problem, men gode middager sliter jeg med.. så synes jeg det er så vanskelig å vite hva jeg kan og hva jeg ikke kan spise når jeg prøver å lage middager.. men men

jeg lurer på, er det noen andre linker med gode middager utenom her? slik at jeg kan få litt variasjon.. jeg er ikke av den kreative typen så å lage noe eget synes jeg er ekstremt vanskelig..

Kan noen hjelpe meg?

kansjen noen forslag til noen gode middager. Jeg elsker biff, kylling og egentlig det meste av kjøtt utenom gris. Så elsker jeg potetmos og poteter/ris så må finne noe som erstatter dette

setter pris på ALL hjelp!

Monicamoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 12:00   #2
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg ha til middag?

Hei
Jeg synes du burde kikke på bloggen til Lena Beatrice.
Der er det gode tips og fine oppskrifter med bilde (i menyen på venstre side)
Lykke til

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 12:04   #3
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg ha til middag?

Som erstatning for poteter og ris, bruker jeg veldig mye blomkål. Lager blomkålmos, jukseris eller bare kokt blomkål.

Og her hos oss er det bare jeg som spiser lavkarbo, gubben får poteter når han vil og spiser brød når han vil.

Tenk på alt du KAN spise. IKKE på det du IKKE KAN spise :-) Søk litt rundt på forumet, og se hva du finner :-)

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 12:39   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva kan jeg ha til middag?

Hei,
Alt av reint kjøtt og grønnsaker som vokser over jorda er hovedregelen. I tillegg kan man spise noe løk men ikke mais, vel babymais går.
Veldig ofte er det kun noen små grep som skal til for å lage favoritt middagene lavkarbo vennlige. Erstatninger for potet/ris/pasta kan være ekstra porsjon med grønnsaker, blomkålmos, jukseris (blomkål) og squash som pastaerstatning
Legger ved disse trådene til inspirasjon.
Oppskriftsdelen av forumet
Hva har du spist til frokost i dag
Lunsj
Hva skal du ha til middag i dag-tråden
Hva har du spist til kveldsmat i dag
Samling av oppskrifter for lavkarbo.no

Legger også ved denne, en samling av nyttig lavkarbo informasjon
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 14:16   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg ha til middag?

Erstatt poteter og ris med blomkålris og blomkål/brokkolimos som nevt over her. Også siser du at du er glad i biff mm, så da fortsetter du med det. Bare hold deg til rent kjøtt og ikke kjøp ferdige karbonader og pølser.

På grillen er det godt med koteletter, spareribbs, servert med fake potetsalat, tztatziki el.l. Eller hva med foliepakker med grønnsaker som paprika, purre, squash, minimais og et stykke fisk eller oppskåret kylling, biff eller strimlet svinekjøttt og en kladd rømme.

Bruk en time eller to på oppskriftsdelen her og les alle linkene til arnakristin.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 14:56   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg ha til middag?

Gerds middagsoppskrifter er alldeles nydelige og alle er tillatt på ketolyse!
Klikk på bildet, så kommer oppskriften!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:00   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg ha til middag?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Gerds middagsoppskrifter er alldeles nydelige og alle er tillatt på ketolyse!
Klikk på bildet, så kommer oppskriften!

Ja, nammenam! Gerd har mange fine oppskrifter og fristende bilder

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 17:10   #8
Monicamoa
Juniormedlem
 
Monicamoa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 15
Monicamoa er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg ha til middag?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ja, nammenam! Gerd har mange fine oppskrifter og fristende bilder

Oi oi oi oi nå har jeg fått kjempe mange gode ideer!
TUSEN TUSEN takk, dette hjelper meg GODT på vei.. Det er ofte det å finne middager, alternativer etc som er det vanskelige. Men nå tror jeg at jeg skal klare det fint. Har ikke hatt noe sug etter gotteri eller osv, eneste er ris,poteter etc. Men i dag skal jeg lage blomkål mos, marinert kylling og hjemmelaget bearnaise saus! Gleder meg til å smake
Tusen takk for all hjelp!!

Monicamoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 21:38   #9
Monicamoa
Juniormedlem
 
Monicamoa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 15
Monicamoa er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg ha til middag?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ja, nammenam! Gerd har mange fine oppskrifter og fristende bilder


Jeg var inne å så her, NAM her var det mye godt!!

I dag laget jeg marinert kylling, hjemmelaget bearnaise saus og blomkålmos! Det var faktisk veldig godt, og jeg er imponert over at blomkålmos faktisk kan "erstatte" potetmos Det var jammen ikke dumt! Takk igjen for gode tips

Monicamoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mmm, god middag i dag! Janis Ketolysekuren 1 11-06-09 21:34
NAM! middag<3 Armagedon Ketolysekuren 9 15-07-08 10:11
Ris til middag??? tess81 Spørsmål og svar 7 06-09-06 21:14
Hva kan jeg ha til middag i dag? Trolljenta Spørsmål og svar 3 19-08-06 15:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no