Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Rød og hvit te?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-05, 13:56   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Rød og hvit te?

Titter på tven her om dagen, om at grønn te inneholder masse antioksidanter. Men det finnes også hvit og rød te, som skal være enda bedre enn grønn te. Noen som har sett dette noen plass?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 13:57   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Rød og hvit te?

ja de sa det på puls !!! jeg så på i tre minutter og det var det jeg fikk med meg - komisk !!!

ja det vil jeg også kjøpe ... må nok gå på en te butikk og kjøpe håper de har det !! skal se neste gang jeg er i oslo ... kanskje på fredag ??

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 14:56   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Rød og hvit te?

Rød te = Rooibosh.
Finnes både ren og tilsatt mange spennende smaker. Ei her inne hadde visst fått kjøpt en Rooibosh-te med smak av fløtekaramell eller noe slikt?

Hvit te: Hvit te er omtrent ubehandlet. Dette er te som kun er høstet og tørket. Dette gjør både at teen får en fin, subtil smak – samt at den også vil inneholde svært lite koffein. Hvit te er generelt den tetypen som inneholder flest antioksidanter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 15:44   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Rød og hvit te?

oj hva du kan iset !! jeg drakk en te i frankrike med karamel smak ... tror jeg tok med meg en hjem *løpe opp og rote i kofferten*

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 15:46   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Rød og hvit te?

Opprinnelig lagt inn av nøtta

oj hva du kan iset !!

Hehe har jo jobbet i Lifekjeden i 5 år, har eksamen innen helsekost og sikkert 30 kurs innen ernæring, vitaminer, mineraler og urter osv. Så jeg kan endel ja, og elsker alt som har med dette å gjøre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 15:50   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Rød og hvit te?

ja jeg åsså elsker det , leser alt jeg kommer over men så er det det med å følge det da

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 15:53   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Rød og hvit te?

Opprinnelig lagt inn av nøtta

ja jeg åsså elsker det , leser alt jeg kommer over men så er det det med å følge det da

Ja...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 16:04   #8
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Rød og hvit te?

fant den te posen men det stod ikke hvordan te det var .... var bare bilde av en karamell hm ......

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 17:03   #9
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: Rød og hvit te?

Jippi så flott, kjøpte den såkaldte røde teen sist jeg var i Oslo med kremsmak, nydelig! Da kan jeg jo drikke den med enda bedre samvittighet enn den grønne.

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 17:09   #10
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Rød og hvit te?

Opprinnelig lagt inn av des65

Jippi så flott, kjøpte den såkaldte røde teen sist jeg var i Oslo med kremsmak, nydelig! Da kan jeg jo drikke den med enda bedre samvittighet enn den grønne.

åh geniaaalt hvor kjøpte du den ???

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 17:13   #11
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: Rød og hvit te?

Opprinnelig lagt inn av nøtta

åh geniaaalt hvor kjøpte du den ???

De hadde mange forskjellige smaker der også. På en liten tebutikk ikke så langt fra glassmagasinet, i gata opp mot grensen, black cat sto det no på brosjyren i allefall. Forskjellige smaker med grønn te også.

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 18:22   #12
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Rød og hvit te?

Opprinnelig lagt inn av des65

De hadde mange forskjellige smaker der også. På en liten tebutikk ikke så langt fra glassmagasinet, i gata opp mot grensen, black cat sto det no på brosjyren i allefall. Forskjellige smaker med grønn te også.

åh fantastisk skal slepe med meg ei vennine dit på fredag .... er det lett og se ??? hva slags butikker ligger i nærheten ??

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 19:10   #13
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: Rød og hvit te?

Hvis du går den paralellgata til Karl Johan fra grensen og nedover mot glassmagasinet/Oslo City, så ligger den et stykke nedover på venstre side av veien. En knøttliten butikk, så du må bare luske sakte å se etter den. De tar frem teene slik at du får lukte på dem, det er litt lurt for noen luktet kvalmende mens andre mmmmm.....

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 20:52   #14
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Rød og hvit te?

Opprinnelig lagt inn av des65

Hvis du går den paralellgata til Karl Johan fra grensen og nedover mot glassmagasinet/Oslo City, så ligger den et stykke nedover på venstre side av veien. En knøttliten butikk, så du må bare luske sakte å se etter den. ...

...og gå etter lukta....Det lukter herlig når du går forbi

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 21:00   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Rød og hvit te?

Jeg og vil bo i Oslo....

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-09-06, 16:38   #16
Marianne123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 47
Innlegg: 2
Marianne123 er på en erverdig vei

Sv: Rød og hvit te?

Ser dette er en gammel tråd i forumet, men er ny her og leser i gamle meldinger.
Skulle bare si at jeg har en løsning til alle som ikke bor i Oslo. Det er en tebutikk på nett som selger det meste innen teer. Rød, gul, grønn, hvit..... Jeg har handlet mye te der og er kjempefornøyd. www.tetid.no. Og føler meg sunn og frisk med tanken på alle disse stoffene jeg får i meg når jeg drikker disse teene.

Marianne123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja Svar med sitat
Gammel 10-09-06, 23:10   #17
Quippini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
Alder: 58
Innlegg: 43
Quippini er på en erverdig vei

Sv: Rød og hvit te?

Får være den første til å ønske velkommen jeg da - og slenger på en stoooor takk for linken.
Blir løsningen dette - nå som antioksidanter ikke er bra lenger
Prøver å kutte ned på kaffeforbruket og sliter med abstinenser når jeg ikke har en kopp i nærheten...

__________________
quippini

BMI opp mot 23 -
her må det skjerping til!
Quippini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - og skjeler litt til blodtype... Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 17:27   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rød og hvit te?

Dytter litt på denne jeg.......

Hvit te sies jo å være sunnere enn grønn te. Har sett at de har begynt å selge hvit te i butikkene.

Grønn te er jo IKKE svart te, men er hvit te opprinnelig svart te?? bare tilsatt aroma??? (håper noen skjønte dette )

Hva er egentlig røøød te da?? Ala nypete med smak??

Håper noen kan gi meg et fyyyldig svar som jeg kan klaske i bordet overfor de jeg jobber sammen med..... jobber på en legeklinikk....

Nok at de grøsser når de ser maten min, for legene selv spiser alt med lav-fett

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 22:47   #19
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Rød og hvit te?

Både hvit, grønn og svart te kommer fra den samme planten. (Camellia Sinensis).
Hvit te er bladknopper som så tørkes.
Grønn og svart te er utvokste grønne blader. Forskjellen er at den svarte er blader som gjæres, mens den grønne kun er tørkete blader.
Den hvite skal inneholde aller mest antioksidanter, så kommer den grønne, og til sist den sorte.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 03:20   #20
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Rød og hvit te?

Og rød te er ikke fra tebusken i det hele tatt, men er en egen plante, som heter Rooibos (rød busk) ... Den inneholder ikke tein/koffein. Egner seg bra som kveldsdrikk ...

Jeg drakk japansk grønn te i dag - med popcorn i!! Det var ikke så veldig godt ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 03:24   #21
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Rød og hvit te?

popcorn????

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 03:33   #22
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Rød og hvit te?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

popcorn????

Jupp ... jeg bestilte grønn te på sushistedet mitt, og da den kom syntes jeg den smakte så rart, og så fløt det et par små frøaktige greier oppi. Og så måtte jeg jo spørre da - og fikk vite at det var popcorn ... Skulle visstnok smake veldig godt til sushi, men den hadde jeg allerede spist, så jeg fikk ikke testa påstanden. Kommer neppe til å bestille det igjen heller

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 04:59   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rød og hvit te?

Tuuusen takk for svar!!! Nå blir det hvit te fremover

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Te-Tråden Aline Lavkarbo generelt 76 12-08-07 10:10
Hvit fisk i vårløk- og ingefærsaus Marianne Middag 0 11-05-05 14:50
Kyllingbryst med hvit karrisaus. Hvor mye karbo-innhold? Amagetha Middag 0 19-02-04 13:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no