Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo uten egg og meieriprodukter?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-09, 12:46   #1
Lotris
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 9
Lotris er på en erverdig vei

Lavkarbo uten egg og meieriprodukter?

Hei!

Jeg har prøvd å holde meg til lavkarbo diett lenge, og dette har fungert veldig bra for meg. Merker at jeg er i bedre humør og lettere ellers
Men har lenge slitt med mageproblemer og uren hud. Så nå viser det seg at jeg ikke tåler verken meieriprodukter eller egg. Lurer da på om det er mulig å leve på lavkarbo kosthold når man ikke kan ha disse matvtarene? Jeg ser jo at mange måltider baserer seg nettopp på dette... Har dere eventuelt forslag til hvordan måltidene i løpet av en dag kan se ut? Jeg er litt tom for ideer.. Har hatt omelett som et fast måltid hver dag tidligere. Rømme og ost har også vært flittig brukt. Orker ikke spise salat mer enn en gang til dagen tror jeg. Er vel litt redd for å ikke få i meg nok vitaminer og næringsstoffer også..

Men er det noen som har noen gode råd å gi?
På forhånd takk!

Lotris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 14:33   #2
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo uten egg og meieriprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Lotris, her.

...Så nå viser det seg at jeg ikke tåler verken meieriprodukter eller egg. Lurer da på om det er mulig å leve på lavkarbo kosthold når man ikke kan ha disse matvtarene?

Spis kjøtt, fisk og fugl. Få opp fettprosenten med f.eks blomkålmos iblandet smør (hvis du tåler det) som tilbehør.
Selv spiser jeg mye egg, men som avveksling synes jeg det er godt med kjøttpålegg med majones på. Nå er det jo egg i majones, så du tåler kanskje ikke det?

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 12:13   #3
Lotris
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 9
Lotris er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo uten egg og meieriprodukter?

Takk for svar Ja, jeg spiser mye kjøtt, fugl og fisk, men har det som regel til middag måltidet.. Kan ha smør uten melk, så jeg kan prøve meg på blomkålmos
Jeg spiser faktisk et brødmåltid til dagen, dvs 2 skiver til frokost.. Så lager jeg gjerne en salat til lunsj, og middagen er jo grei... Men så er det kveldsmaten, holder det med å lage en smoothie da? Å spise litt grønnsaker utenom i løpet av dagen?
Synes det er litt vanskelig å erstatte det omelettmåltidet mitt :/

Jeg er i hvert fall flink til å ta omega 3 fettsyrer og multivitamin, så da trenger jeg vel gjerne ikke stresse så mye med fettet?

Jeg er jo ikke på streng ketolyse, men prøver å holde meg under 100/ 150 gr. karb til dagen..

Lotris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 13:26   #4
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo uten egg og meieriprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Lotris, her.

Jeg er i hvert fall flink til å ta omega 3 fettsyrer og multivitamin, så da trenger jeg vel gjerne ikke stresse så mye med fettet?

Jeg er jo ikke på streng ketolyse, men prøver å holde meg under 100/ 150 gr. karb til dagen..

Nå monner det jo ikke så veldig på fett-kvota om du tar et par omega 3 tabletter. Men, så lenge du føler deg mett og går ned i vekt så er det vel helt greit.
Dessuten er det vel ikke bra med veldig mye fett hvis du ligger opp mot 150 g karbo. Da kan du risikere å gå opp i vekt. Vi som ligger på under 20 g karbo om dagen er avhengig av mye fett for å få nok energi, og for metthetsfølelsen.

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Så mye meieriprodukter, er det bra? Timona Lavkarbo generelt 7 13-05-09 17:48
Tråd for mat uten meieriprodukter Veggpryd Lavkarbo generelt 16 23-02-09 19:00
Tomt for fete meieriprodukter i Sverige! Veggpryd Lavkarbo generelt 0 12-01-09 01:21
Lavkarbo uten meieriprodukter Enid Lavkarbo generelt 42 28-08-08 09:06
Spørsmål vedrørende meieriprodukter Toots Ketolysekuren 2 14-11-07 22:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no