Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Å gi blod når man går på Skaldemann?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-06, 09:20   #1
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Å gi blod når man går på Skaldemann?

Hvordan er det å være blodgiver når man f.eks bruker Skaldemann,Atkins el.l?

Hvordan virker dette inn i forhold til jerverdier etc?
Skal man ta jerntabletter etter å gitt blod?
Det er min kone som lurer på dette.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 14:13   #2
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Goggen

Hvordan er det å være blodgiver når man f.eks bruker Skaldemann,Atkins el.l?

Hvordan virker dette inn i forhold til jerverdier etc?
Skal man ta jerntabletter etter å gitt blod?
Det er min kone som lurer på dette.


Några få av mina elever har ställt den frågan. Jag brukar svara att jag inte ser någon anledning att komplettera med järntabletter. Jag menar ju att vi bör äta inälvsmat regelbundet och där finns massor av järn.

En del profeter i branschen tillråder blodgivning för att man inte ska få för höga järnvärden. Det tror jag är en överdriven omsorg. Eftersom vi är skapta för allsidig animalisk mat tål vi ett högt järnintag, oavsett vad profeterna säger.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 15:14   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

noen andre erfaringer eller synspunkter ? man pleier jo og få noe med sukker etterpå .... juice er jo mye bedre enn juice men hva med de som ligger veldig lavt på karbene ?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 15:41   #4
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Jeg drikker vann jeg - har ingen problemer etter å ha gitt blod ! Blodbanken min har heldigvis en beholder med kaldt, godt vann til fri avbenyttelse, så jeg takker nei til juice.

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 19:17   #5
bluVelvet
Medlem
 
bluVelvet sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Molde
Innlegg: 168
bluVelvet er på en erverdig vei

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Samme her. Jeg har også bestandig vært sløv med å ta jerntabelettene. Pleier ikke være noe problem med verdiene...

bluVelvet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 20:24   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

men jeg er helt ute og kjører ..... men kan jo ta med en sunn matpakka , bare lurte på hva som egentlig skjer i kroppen. Lager ikke kroppen nytt blod av glukose ?

eller er jeg helt på vidda nå ?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 20:47   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Du kan godt gi blod om du følger Skaldeman. Jeg kjenner mange lavkarbofolk som gir blod. Men det er viktig at du spiser og drikker godt FØR blodgivingen. Du skal heller ikke utsette deg for hard fysisk påkjenning mindre enn 12 timer etter at du har gitt blod.

Blod dannes i beinmargen har jeg lært. Jeg vet også at man trenger bl.a. vitamin B12 i kroppen for å produsere blod. At du skal spise sukker eller "søtt" etter blodvgiving er en myte. Og at blod dannes av glukose er noe tvilsomt. Da hadde iallefall ikke jeg hatt blod i kroppen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:22   #8
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Det går helt fint, og du trenger ikke ta jerntilskudd etterpå. Hvis du har litt høye jernlager er det bare greit å tappe litt, etter som forhøyet jern medvirker til hjertesykdommer og inflammasjon. Har også trent hardt samme dag, og det går helt fint. Litt dårligere oksygentilførsel bare (med andre ord litt mer kortpustet).

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 15:21   #9
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


Og at blod dannes av glukose er noe tvilsomt. Da hadde iallefall ikke jeg hatt blod i kroppen.

godt poeng ! men så teit at de forer oss med sukker etterpå da ! Jeg tok en cola light istedet for cola eller juice sist og da ble det liv og leven

oppfordrer foresten alle til og gi blod

(takk for svar nille , themonk, nena og blueVelvet ! )

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 13:20   #10
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Er det mange her som gir blod? Jeg har alltid hatt lyst til å gi blod, men gruer meg veldig til å gå på blodklinikken. Er ikke redd for sprøyter og slikt, men veldig redd for å få kommentarer, og å få vite noe om meg selv som jeg ikke vil vite.

Har lurt på om overvektige kan gi blod. Har lenge hatt en (irrasjonell) frykt for å bli avvist fordi jeg er overvektig, og har ikke funnet noe informasjon om BMI eller noe annet på blodbankens nettsider. Vet ikke om det har noe som helst å si.

Er det noen som vet noe om dette?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 13:37   #11
Heidisen
Medlem
 
Heidisen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 52
Heidisen er ny på veien

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Jeg trodde man fikk juice og sånn for å få opp blodsukkeret raskt så man ikke skal svime av jeg? Noen blir litt shaky av å tappe ut såpass mye blod.

__________________




Heidisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins / egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 15:00   #12
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Er det mange her som gir blod? Jeg har alltid hatt lyst til å gi blod, men gruer meg veldig til å gå på blodklinikken. Er ikke redd for sprøyter og slikt, men veldig redd for å få kommentarer, og å få vite noe om meg selv som jeg ikke vil vite.

Har lurt på om overvektige kan gi blod. Har lenge hatt en (irrasjonell) frykt for å bli avvist fordi jeg er overvektig, og har ikke funnet noe informasjon om BMI eller noe annet på blodbankens nettsider. Vet ikke om det har noe som helst å si.

Er det noen som vet noe om dette?

Jeg var blodgiver før, og så lenge du er frisk og rask og har et godt blodtrykk, (fast sexpartner, ingen tatoveringer osv. osv. som du må svare om på et skjema hver gang) - så burde ikke vekta spille noen rolle (den gjorde i hvert fall ikke det for meg).

De var veldig nøye med å måle blodtrykket den aller første gangen jeg var der og registrerte meg som blodgiver husker jeg. Men det var aldri noen som nevnte noe om vekta mi.

Ellers fikk vi stort sett bare tilbud om brus eller juice av noe slag der jeg gikk - og siden det var pre-lavkarbo så endte jeg som regel opp med å drikke eplecider. Nå blir jeg kvalm bare ved tanken ...

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 15:37   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

ingen tatoveringer osv

Ah, derfor jeg ikke kan ja... husket at jeg slo det fra meg, men husket ikke hvorfor.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 16:34   #14
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

Jeg var blodgiver før, og så lenge du er frisk og rask og har et godt blodtrykk, (fast sexpartner, ingen tatoveringer osv. osv. som du må svare om på et skjema hver gang) - så burde ikke vekta spille noen rolle (den gjorde i hvert fall ikke det for meg).

De var veldig nøye med å måle blodtrykket den aller første gangen jeg var der og registrerte meg som blodgiver husker jeg. Men det var aldri noen som nevnte noe om vekta mi.

Ellers fikk vi stort sett bare tilbud om brus eller juice av noe slag der jeg gikk - og siden det var pre-lavkarbo så endte jeg som regel opp med å drikke eplecider. Nå blir jeg kvalm bare ved tanken ...

Da tror jeg jammen jeg skal stikke en tur innom til uka! Føles sikkert veldig bra å gjøre noe slikt!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 10:22   #15
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Jag har ett järnförråd (Ferritin) på 450. Det är högt och många läkare har föreslagit att jag ska börja ge blod. Men samtidigt har jag väldigt låga värden för oxidativ stress, så jag oroar mig inte.

Att ge blod är en bra sak och kanske börjar jag med det en dag. Men då gör jag det inte för min egen hälsas skull.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 10:50   #16
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman, her.

Jag har ett järnförråd (Ferritin) på 450. Det är högt och många läkare har föreslagit att jag ska börja ge blod. Men samtidigt har jag väldigt låga värden för oxidativ stress, så jag oroar mig inte.

Godt poeng.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 13:10   #17
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Hvorfor kan ikke vi med tatoveringer gi blod? Gjelder det alle som har tatovert seg, eller kun de med "ferske" tatoveringer? Min tatovering ble tatt for 18 år siden.

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 13:53   #18
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 38
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

- Følgende personer skal IKKE gi blod:
1. Menn som har eller har hatt seksuell kontakt med andre menn.
2. Personer som bruker eller har brukt narkotiske midler eller dopingmidler.
3. Prostituerte og tidligere prostituerte.
4. Kvinner som har eller har hatt seksuell kontakt med personer i gruppe 1.
5. Personer som har eller har hatt seksuell kontakt med en person med AIDS eller hepatitt (gulsott), eller med person som har hatt positiv test relatert til disse sykdommene.

- Følgende personer skal i en periode avstå fra blodgiving:

  • Tatovering: 12 måneders karantene.
  • Piercing: 12 måneders karantene etter at nålen er satt inn. Dersom det er satt hull i slimhinner, skal man som hovedregel ikke gi før en måned etter at nålen er tatt ut.
  • Hull i ørene: 12 måneders karantene, med mindre bruk av sterilt engangsutstyr.
  • Blodsøl på slimhinner eller ikke-intakt hud: 12 måneders karantene.
  • Penetrasjon av hud med nåler, instrumenter eller andre gjenstander som var forurenset med blod eller kroppsvæsker: 12 måneders karantene.
  • Endoskopi med bruk av fleksibelt instrument: 12 måneders karantene.
  • Bodd i samme husholdning som en person som er HBsAg positiv eller HCV positiv eller HIV positiv: 12 måneders karantene.
  • Seksuell kontakt med person i risikogruppene slik de er angitt på spørreskjema for blodgivere godkjent av Sosial- og helsedirektoratet: Karantene eller permanent utelukkelse, som angitt på spørreskjemaet.
  • Seksuell kontakt med person som har vært behandlet med blodprodukter siste 12 måneder: 12 måneders karantene.
  • Ny seksualpartner, eller tilfeldig seksuell kontakt: 6 måneders karantene.
  • Arrestopphold over 72 timer: 12 måneders karantene.

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 20:37   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Nillomien, her.

4. Kvinner som har eller har hatt seksuell kontakt med personer i gruppe 1.(dvs menn som har hett seksuell kontakt med andre menn

Det var IKKE en av tingene jeg spurte nye mannlige bekjentskaper om mens jeg var single... Jeg vil tro at man sjelden får vite om man faller under den kategorien??....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 09:44   #20
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Jeg visste at det er mange rare ting som gjør at man ikke kan gi blod, men det var litt sære ting jeg ikke visste om her også... Men en tid tilbake var det en diskusjon i media om at personer som er født i Afrika sør for Sahara, Amerika sør for USA, India, Pakistan og Sør-Øst Asia ikke kan gi blod. Man kan heller ikke gi blod på seks måneder hvis man har hatt et opphold på et år eller lenger i disse områdene, eller har hatt en sexpartner derfra. Ganske diskriminerende! Det betyr jo at en som f. eks. gifter seg med en som er adoptert fra Colombia, India e.l., kan man aldri gi blod. Jeg synes det er litt sært.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 11:26   #21
Fru R
Medlem
 
Fru R sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Veldig nær Bergen
Alder: 49
Innlegg: 492
Fru R har en fantastisk aura rundt segFru R har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?

Grunnen til at noen land er forbudt er fordi at disse landene er såkalte "malaria land"
Det blir nok noen forandringer etterhvert.

Men jeg annbefaler alle som lurer på å¨bli blodgivere, om å ta kontakt med nærmeste blodbank for nærmere opplysninger

__________________
Fru R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pusting 101 themonk Fysisk og mental helse 8 05-12-12 20:06
Forklaring på insulinresistens MHM Dr Lindbergs 87 09-12-11 14:26
Fryser-dårlig forbrenning? Anne Generell diskusjon 16 14-05-04 16:25
Kan en ta CLA når en går på Atkins Smultringen Kosttilskudd 2 04-05-04 17:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no