Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan gikk det med kosten i dag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-12, 11:54   #26
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Er det ikke litt rart, man blir så LETTET over at man kan spise sunt igjen

Kan kvittere på den!

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 12:17   #27
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Gikk skikkelig skeis med kosten for min del. Is og boller og potetgull. Vet ikke hvor det gikk galt.. Var i skikkelig uffen form hele dagen igår, så i dag skal jeg være flink igjen. Hvor mange påminnelser skal man trenge på at det IKKE er verdt det? Har ikke veid meg i det siste og bryr meg egentlig ikke så mye hva vekta sier, men æsj, så ekkelt. Føler jeg har mishandla kroppen min skikkelig.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 13:18   #28
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Samme her shailene. Føler meg helt mishandlet. Verker overalt. Men jeg har planlagt at denne uken skulle det skeies litt ut. Begynte forrige helg i konfirmasjoner. Men nå klarer jeg bare ikke mer. Skal i ny konfirmasjon i helga også men da får jeg finne alternativt å spise for nå er det nok. Tror jeg tar med meg litt snadder til dessert så håper jeg at det blir koldtbord. Ord kan bare ikke beskrive hvordan jeg har det akkurat nå. Og det er ikke dårlig samvittighet som tærer for dette var planlagt at jeg skulle ta meg den friheten å spise det jeg ville. Men kroppen er helt ferdig og magen står faktisk rett UT. Så takke meg til lavkarbo ja.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 13:22   #29
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Maten var som vanlig. Men kanskje litt mye sprudlevann?
(Men er jo ikke hver dag bestefar blir 90 år, så syntes jeg hadde lov. )

Woops... Tok ett stykke sjokoladekake til kvelds. Må være cavaen som gjorde at jeg ikke tenkte klart.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 13:54   #30
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Siden jeg er så heldig at jeg har diabetes, så har jeg ikke det store valget, 17.mai eller ikke.
Jeg spiste vanlig lavkarbo mat og drikke hele dagen og koste meg med moccakake om kvelden. Middagen i går var squashlasagne, rundstykker og salat. Blodsukkeret hadde det bra, magen hadde det bra og jeg storkoser meg

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 20:36   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Som for BenteR, festdager er ikke noe unntak for meg. Det ble pølsegrilling (rene kjøttpølser fra Jakobs, mmmm!), jordskokksalat og cole slalw, cava, et par jordbær, og det var i grunn det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 23:17   #32
lene1979
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 1
lene1979 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Her gikk det veldig bra!!! Var veldig spent om jeg klarte å holde meg unna de mange fristelsene, men faktisk så var det ingenting son fristet. Mest sannsynlig fordi jeg er så innstilt på å klare det og har bare vært på lavkarbo siden mandag. Dagen startet jeg med en tallerken med spekemat og kaninfor. Senere ble det innherredsodd og en neve nøtter til dessert. Kveldsmaten ble en omelett og en lite øl.

lene1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ket Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 23:22   #33
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Jeg spiste lavkarbo frokost, men unte meg jammen en stor softis! Åhhh! Det VAR så skjønt! Spiste også pølse med lompe.
Men er tilbake på den smale sti i dag. Alle vet at det man spiser på 17. mai ikke teller:-P

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 23:53   #34
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Jeg lagde til koldtbord til familien, så jeg spiste røkt laks med hjemmelaga potetsalat, karbonade med karamelisert løk, reker med salat og remulade+ litt spekemak
Våkn hoven og god

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 10:43   #35
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Valget ble vel tatt i og med at jeg ble liggende syk på sfaen. Det ble lavkarbo, men altfor mye bløtkake... Smakte påhk sjokoladekake, men den var ikke god og havnet i søpla!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 14:53   #36
Eirik N R
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 53
Eirik N R er på en erverdig vei

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Frokost med rundstykker og masse godt pålegg. Kaker til dessert! Pølser i lompe. Mer kaker. Øl og slovakisk sprudlevann. Så ikke veldig lavkarbo akkurat

Eirik N R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, rundt 50 gr KH per dag Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 22:14   #37
ulrikkeaskelien
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 6
ulrikkeaskelien er på en erverdig vei

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Jeg skeiet skikkelig ut på 17. mai! Men med god samvittighet. Siden jeg begynte på lchf har jeg virkelig vært streng med meg selv. Jeg har ikke spist noe som inneholder hvetemel eller sukker og har klart meg bra! Men på 17. mai..DA skal man feire. Jeg spiste bla. snitter, softis, pølse i lompe, spekemat, jordbær med krem, vin og solo. Namm jeg koset meg sååå mye!

Nå er det back to normal og det blir veldig lenge til neste "spis hva du vil" dag!

ulrikkeaskelien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 22:54   #38
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Søren, jeg klarte meg så fint 17 mai og også i går, men i dag ble det mer karbs enn ønskelig. Alt for mye pizza og alt for mye iskake til kvelds. Begge deler lavkarbo, men hjelper ikke så mye når mengdene er feil...

stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 22:58   #39
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Jeg spiste litt hjemmelaga potetsalat til røykalaksen, godt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 23:01   #40
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Hvordan gikk det med kosten i dag?

tok en real 17 mai påbegynt med softis og varm eplesmulepai...etterfulgt med den lokale bakerens pizza og coca cola.
Deretter 3 pølser med brød...og mere iskrem

og det med god samvittighet. .. nei vettu hva.. jeg gjør det med glede men om kroppen var like happy over all blodsukkersvigninger og karbo...det veit jeg ikke :/ var noen runder på toaletten kan man si..hehe ..
men det var verdt det

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 23:21   #41
Hapzen
Medlem
 
Hapzen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 103
Hapzen er på en erverdig vei

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Jeg var på god vei til å holde meg på 17mai. Var på jobb på formiddagen, plutselig kom sjefen og sa at alle kunne hente seg en softis på veien ut. Javel..... Det går fint

Så dro jeg på lunsjen, og der smakte spekeskinken surt, eggerøren smakte j**** og var full i skall, laksen var BRUN og dårlig den og. Så da måtte jeg ta meg en skive bare for å holde ekstremsulten vekke. Prøvde å spise mye frukt og grønnsaker som sto på bordet, men seriøst all maten der smakte dritt! Note to self: Ikke dra der neste år.

Etter å ha skeiet ut TO ganger den dagen ble jeg bare demotivert. Stakk på byn og heiv i meg alle mulige drinker, spiste kebab og pommes frites og våknet dagen derpå med verdens dårligste samvittighet. Nå er det tilbake til gode vaner, fysj!

__________________
Mvh Helene
Delmål 1: 70 kg ---- NÅDD, Delmål 2: 65 kg ---- NÅDD
Delmål 3: 62 kg, Endelig mål: 60 kg
Hapzen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, mer aktivitet :-) Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 23:22   #42
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Hvordan gikk det med kosten i dag?

eneste som kan være ulempen med en slik karbodag ...er vel påfølgede cravings, og evnt rester fra de rikes spor...d er vel viktig at man har vilje og motivasjon til å fortsette den gode vei , og ikke miste helt grepet.
Noe som sikkert er utfordrende nok for mange!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 09:28   #43
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Re: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

eneste som kan være ulempen med en slik karbodag ...er vel påfølgede cravings, og evnt rester fra de rikes spor...d er vel viktig at man har vilje og motivasjon til å fortsette den gode vei , og ikke miste helt grepet.
Noe som sikkert er utfordrende nok for mange!

Ja, jeg merker i hvertfall cravings nå etter å ha skeiet ut på 17.mai. Har sprengt karbobudsjettet hver dag siden med gomling av "lovlige" saker: nøtter, kaffe med melk, jordbær med fløte. Var ikke helt forberedt på cravingen, for jeg cravet ikke på 17. Mai: unnet meg ting fordi "det var 17. Mai" mer enn at jeg hadde genuint lyst på det jeg spiste.
I går var jeg på jentekveld med hjemmelaget pizza. Tøft å sitte å se dem gafle innpå. Selv tok jeg 1/2 stykke, og spiste bare et hjørne av bunnen. Følte meg uhøflig og sær..

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 09:37   #44
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

Ja, jeg merker i hvertfall cravings nå etter å ha skeiet ut på 17.mai. Har sprengt karbobudsjettet hver dag siden med gomling av "lovlige" saker: nøtter, kaffe med melk, jordbær med fløte. Var ikke helt forberedt på cravingen, for jeg cravet ikke på 17. Mai: unnet meg ting fordi "det var 17. Mai" mer enn at jeg hadde genuint lyst på det jeg spiste.
I går var jeg på jentekveld med hjemmelaget pizza. Tøft å sitte å se dem gafle innpå. Selv tok jeg 1/2 stykke, og spiste bare et hjørne av bunnen. Følte meg uhøflig og sær..

ja, kjenner meg igjen i dette.
Når folk spør meg om jeg ikke bare kan ta en liiiiiten bit av noe godsaker, så forklarer jeg at jeg helst vil holde meg hard. Nettop fordi at slike småutskeielser fører meg tilbake til søtsug helvette. Og jeg kjenner meg selv..jeg har liten viljestyrke når det kommer til å motstå sug etter karbomat
Og hvorfor skulle jeg villet påføre meg selv noe slikt?

Av og til drar jeg paraleller til folk med avhengigheter...jeg følte meg som en narkoman. Og slik sett så kan jeg også tenke meg hva en rusavhengig person må føle seg om han får bare litt av favoritt rusmiddelet sitt innimellom...det må føre til en indre kamp uten like...
akkurat på samme måte som at jeg kuttet tvert , når jeg sluttet å røyke...jeg hadde nok ikke holdt meg lenge unna røyken om jeg skulle røyket innimellom, eller trappet ned

Skjønner dere hva jeg tenker?

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 09:50   #45
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Re: Sv: Re: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

ja, kjenner meg igjen i dette.
Når folk spør meg om jeg ikke bare kan ta en liiiiiten bit av noe godsaker, så forklarer jeg at jeg helst vil holde meg hard. Nettop fordi at slike småutskeielser fører meg tilbake til søtsug helvette. Og jeg kjenner meg selv..jeg har liten viljestyrke når det kommer til å motstå sug etter karbomat
Og hvorfor skulle jeg villet påføre meg selv noe slikt?

Av og til drar jeg paraleller til folk med avhengigheter...jeg følte meg som en narkoman. Og slik sett så kan jeg også tenke meg hva en rusavhengig person må føle seg om han får bare litt av favoritt rusmiddelet sitt innimellom...det må føre til en indre kamp uten like...
akkurat på samme måte som at jeg kuttet tvert , når jeg sluttet å røyke...jeg hadde nok ikke holdt meg lenge unna røyken om jeg skulle røyket innimellom, eller trappet ned

Skjønner dere hva jeg tenker?

Kjenner meg igjen i analogien. Jeg vet at mitt forhold til sukker var rett og slett usunt og unaturlig. Jeg husker jeg satt på jobben et par uker før jeg begynte på LC, og klarte ikke å konsentrere meg om samtalen fordi jeg visste det var en konfekteske på andre siden av gangen. Husker jeg følte nesten ikke at jeg hadde "fri vilje" i forhold til å gå hele veien bort for å ta en sjokoladebit.

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 14:50   #46
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sv: Re: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

....og klarte ikke å konsentrere meg om samtalen fordi jeg visste det var en konfekteske på andre siden av gangen.

Jeg er sikker på at det var den som begynte...

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye gikk du ned den første uken? (Om du gikk ned) lårannediskon Ketolysekuren 20 07-09-11 11:29
Hotellferie, hvordan gikk det på lavkarbo? aslaug Lavkarbo generelt 8 23-07-09 14:37
Forholdstenkning i kosten fett er fett Spis deg ned i vekt med Skaldeman 13 31-10-07 16:46
Tro hvordan det gikk med alle "tv-slankerne"? villebill Generell diskusjon 7 30-04-07 10:42
Hvordan øke FETTET i kosten? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 02-12-05 00:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no