Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Glukose/sukker tilsatt kjøtt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-06, 16:18   #1
ziron
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 38
Innlegg: 6
ziron er på en erverdig vei

Glukose/sukker tilsatt kjøtt?

Ser på pakningene at for eksempel Kylling salatkjøtt fra prior står det at det er tilsatt sukker, men fortsatt 0g karbohydrater?

Flere tilfeller ser jeg glukose, maltodextrin eller sukker er tilsatt kjøttvarer, hva kommer dette av og hvor får man kjøpt uten?

Når det gjelder salatkylling fra "den stolte hane" som finnes i bunnpris og rimi butikker så står det innhold: glykose, og 1,5g karbohydrat per 100g, så er uansett små mengder de har tilsatt da.

ziron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 0 gram karbo om dagen ;) Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 16:42   #2
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Glukose/sukker tilsatt kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av ziron, her.

Ser på pakningene at for eksempel Kylling salatkjøtt fra prior står det at det er tilsatt sukker, men fortsatt 0g karbohydrater?
.

Dette har med å gjøre att producentene ikke trenger skrive antall karbs så lenge det er under 1 gr per 100 gr.. Dette betyr att 0 oftest ikke er 0,uten muligens 0.99 gr..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 14:53   #3
Bigmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 56
Innlegg: 25
Bigmamma er på en erverdig vei
Question

Sv: Glukose/sukker tilsatt kjøtt?

Hmm, og hvordan skal vi forholde oss til kjøtt da, er det ok å spise dette selv om produktet inneholder "sukker" selv på induksjon?

Bigmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 14:58   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Glukose/sukker tilsatt kjøtt?

Man bør unngå sukker i kjøttprodukter også. Det finnes produsenter som ikke tilsetter sukker, man må lete litt fra produkt til produkt.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 17:39   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Glukose/sukker tilsatt kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Bigmamma, her.

Hmm, og hvordan skal vi forholde oss til kjøtt da, er det ok å spise dette selv om produktet inneholder "sukker" selv på induksjon?

Det er så små mengder i det salatkjøtt at det ikke gjør noen skade eller fører til blodsukkerstigning/insulinubalanse. Det sukkret som finnes (under 1 gram pr 100 gram kjøtt) er nok i krydderet på de hersens skinnbitene som følger med. Spis det med god samvittighet. Vi må ikke bli helt hysteriske her. Det er forskjell på å barbere seg og å skjære halsen over !

Men ellers når det gjelder kjøttdeig/kjøttvarer - så er det en årsak til at jeg handler kjøttvarer i en slakterbutikk (Idsøe i Stavanger) og ikke på supern ! Idsøe sine varer er prima og kjent over hele landet.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 19:11   #6
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Glukose/sukker tilsatt kjøtt?

Finsbråten har produkter uten sukker. F.eks bacon, skinke m.m. Ellers tror jeg de fleste andre produsenter har sukker i det meste... For smakens skyld ant... Jeg kjøper stort sett bare Finsbråten!

Fedona

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 19:53   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Glukose/sukker tilsatt kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det er så små mengder i det salatkjøtt at det ikke gjør noen skade eller fører til blodsukkerstigning/insulinubalanse. Det sukkret som finnes (under 1 gram pr 100 gram kjøtt) er nok i krydderet på de hersens skinnbitene som følger med. Spis det med god samvittighet. Vi må ikke bli helt hysteriske her. Det er forskjell på å barbere seg og å skjære halsen over !

Men ellers når det gjelder kjøttdeig/kjøttvarer - så er det en årsak til at jeg handler kjøttvarer i en slakterbutikk (Idsøe i Stavanger) og ikke på supern ! Idsøe sine varer er prima og kjent over hele landet.

Mener du at man ikke skal telle det med i karbtellingen på induksjon? Det var det jeg svarte ut fra skjønner du ...

Jeg personlig prøver å unngå kjøttvarer med sukker i mest fordi jeg synes det er en uting at det snikes inn overalt. Hadde jeg hatt råd hadde nok jeg også kjøpt kjøtt på litt bedre steder enn super'n

Men jeg spiser skinnet på kyllingen når jeg spiser grillkylling. Det er jo så godt! I motsetning til de slintrene av skinn i salatkylling ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 20:31   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Glukose/sukker tilsatt kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Mener du at man ikke skal telle det med i karbtellingen på induksjon? Det var det jeg svarte ut fra skjønner du ...

Men jeg spiser skinnet på kyllingen når jeg spiser grillkylling. Det er jo så godt! I motsetning til de slintrene av skinn i salatkylling ...

Joa, du har helt rett Frøy, det skal telle med. Og står det sukker på innholds, selv om det står 0 karber, ville jeg ja telt 1 karb pr 100 gram. Og så ville jeg spist skinnet på grillkyllingen jeg og. Slintrene i salat pakka får katten !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Langsteking av kjøtt guro Middag 6 20-03-14 01:18
Kostplan uten kjøtt - hjelp! Spirea Dr Lindbergs 3 02-05-07 21:19
Hvor mye kjøtt? Isagel Induksjonen 9 19-03-05 22:23
Kjøtt og fjørfe Nille Type O 3 16-12-04 00:01
Hvor mye kjøtt i maten? Nooria Barns kosthold 3 15-04-04 21:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no