Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sprakk i går!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-13, 10:21   #1
Snuskemor
Juniormedlem
 
Snuskemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 45
Snuskemor er på en erverdig vei

Sprakk i går!

Og ikke helt med vilje....

Etter å ha vært i ketose endel uker spiste jeg en god middag i går.. Svinefilet, salat Philadelphia dip/saus og wokede grønnsaker..... Tabben var jo masse sweet chili saus.... Blonde meg ante ikke at det var masse sukker i!!! Jeg ble hevet ut av ketosen i full fart! Kjente på kroppen at noe gikk galt og da jeg leste på SC flasken fikk jeg sjokk!

Hva gjør jeg nå? Bare å fortsette kuren og håpe jeg går inn i ketose igjen?

__________________
Har ca min. 20 kg igjen når jeg tester lavkarbo.
Snuskemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 10:33   #2
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprakk i går!

Det var jo bare en liten tabbe, ingen krise. Du har lært og går videre. Fortsett som før, så ordner det seg. Det eneste som skjer er at vektnedgangen kanskje stopper opp et par dager. Du kommer nok ganske fort i ketose igjen. Ingen vits i å bekymre seg mer over dette nå.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 10:33   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sprakk i går!

Sånne tabber gjør alle i starten!
Skriv det på " dette gjør jeg ikke igjen"- kontoen og fortsett som før!
Sikkert ingen stor skade skjedd!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 10:55   #4
Snuskemor
Juniormedlem
 
Snuskemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 45
Snuskemor er på en erverdig vei

Sv: Sprakk i går!

Er dere sikker? Jeg blir så forvirret. Karbohydrater og fett sammen er jo fy....

__________________
Har ca min. 20 kg igjen når jeg tester lavkarbo.
Snuskemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 11:03   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Sprakk i går!

Opprinnelig lagt inn av Snuskemor, her.

Hva gjør jeg nå? Bare å fortsette kuren og håpe jeg går inn i ketose igjen?

Ja, hva annet kan du gjøre? Mest sannsynlig vil du ikke merke dette på noen annen måte enn kanskje litt magesmerter i dag. Ett måltid ødelegger ikke for det du har oppnådd, i verste fall blir ikke vekttapet denne uken helt som håpet. Men bare fortsett på vanlig måte, så ordner det seg helt av seg selv. Glipper forekommer for de fleste, men man gir ikke opp av den grunn. Lærdommen i dette tilfellet må være at hvis noe heter "Sweet" et eller annet, så inneholder det nok en del sukker.

Bare stå på du, dette går bra!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 11:43   #6
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Sprakk i går!

Reis deg og gå videre - ikke tenke på det som en sprekk - tenk at du ikke visste bedre.

Det går bra skal du se

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:41   #7
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprakk i går!

Det går helt fint. Sikker på at du vil lese på etikettene før du spiser nå, jeg har hvertfall blitt veldig flink til det med tiden, og det har også ført til at jeg lager mye mer mat selv, da vet jeg hva jeg får i meg. Bare fortsett, det går helt fint

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 14:24   #8
Snuskemor
Juniormedlem
 
Snuskemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 45
Snuskemor er på en erverdig vei

Sv: Sprakk i går!

Ja nå er jeg veldig obs på etiketter. :rødme:

__________________
Har ca min. 20 kg igjen når jeg tester lavkarbo.
Snuskemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 18:03   #9
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprakk i går!

Opprinnelig lagt inn av Snuskemor, her.

Er dere sikker? Jeg blir så forvirret. Karbohydrater og fett sammen er jo fy....

Ja. Det verste som kan ha skjedd, er at du la på deg en liten smule fett etter det måltidet, men mye kan det ikke være snakk om. Og du får jo ikke gjort noe annet med det enn å gå tilbake til det kostholdet du skal spise, og hvis du holder deg til det, så må jo ting gå seg til igjen. Det er liksom ikke så mye annet å gjøre, og ingen vits i å henge seg opp i det nå når det er gjort. Og ja, jeg er temmelig sikker på at dette ikke er er noe større problem et at vektnedgangen din muligens stopper opp et par dager.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 17:09   #10
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Sprakk i går!

Jeg ville nå heller ikke kalt det en sprekk! Når du sprekker, ja da stapper du fjeset fullt av karbohydrater med viten å vilje. <

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 17:17   #11
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sprakk i går!

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Jeg ville nå heller ikke kalt det en sprekk! Når du sprekker, ja da stapper du fjeset fullt av karbohydrater med viten å vilje. <

Helt enig.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprakk så inn i hel ... kulan Generell diskusjon 2 04-05-13 10:08
Jeg sprakk Frostpinn1 Generell ernæringsdebatt 11 21-11-11 23:08
Jeg sprakk! CocoNut Mer enn 30 kg overvekt 2 13-12-10 22:52
Ok, da sprakk jeg abs Lavkarbo generelt 4 09-09-10 19:27
Jeg sprakk! Tagimpo Mer enn 30 kg overvekt 2 21-07-09 00:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no