Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-08, 17:23   #1
session
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: stavanger
Alder: 43
Innlegg: 12
session er på en erverdig vei

Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Heia
I dag begynte jeg atter en gang på ketolysekuren etter et mislykka forsøk sist gang..
Jeg finner ikke innhold av karbohydrat i 2 stekte egg og 50 bacon? Noen som kan hjelpe med det? Spiser 2 stekte egg og 50 g bacon til frokost, og 2 kokte egg med 50 g røket laks til lunsj. Hvor mye karb er det i lunsjen? Kan jeg spise en liten 30 g salat av isberg,tomat,agurk,løk til å ha ved siden av frokost og lunsj uten å spise for mye karbohydrater per dag?
Har lest boka 2 ganger nå, og det er fortsatt så mye jeg er usikker på..Vanskelig det her

session er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 17:46   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Her er et veldig fint verktøy til å regne ut karb/protein og fett.

http://matportalen.no/Emner/matpadata

Last ned, dobbelklikk - og den er klar til bruk

Det finnes steder du kan registrere måltidene dine uten å måtte laste ned noe program: www.diett.no og www.fitday.com er de jeg kommer på akkurat nå.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 17:47   #3
Dilla
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 264
Dilla er ny på veien

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Opprinnelig lagt inn av session, her.

Heia
I dag begynte jeg atter en gang på ketolysekuren etter et mislykka forsøk sist gang..
Jeg finner ikke innhold av karbohydrat i 2 stekte egg og 50 bacon? Noen som kan hjelpe med det? Spiser 2 stekte egg og 50 g bacon til frokost, og 2 kokte egg med 50 g røket laks til lunsj. Hvor mye karb er det i lunsjen? Kan jeg spise en liten 30 g salat av isberg,tomat,agurk,løk til å ha ved siden av frokost og lunsj uten å spise for mye karbohydrater per dag?
Har lest boka 2 ganger nå, og det er fortsatt så mye jeg er usikker på..Vanskelig det her


Hei!

I følge matvaretabellen http://www.lavkarbo.no/matvaretabell/tilberedt-mat inneholder 1 stekt egg 1g kh.
Så finner jeg bare bacon med svor, og der er de 0 KH i..

I ett kokt egg er de 0,9g KH og ii laksen er de ingen KH
Så da blir de 2KH til frokost og 1,8 kh til lunch.

Så da spørs de hva du mener med 30g salat...
Mener du 30 g av hver ting eller 30g totalt?
Du må nok bare kikke i tabellen jeg linket til å rekne ut hvor mye du kan ha av hver ting for å komme opp i ønsket mengde karbiser

__________________


Dilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 18:10   #4
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

I følge den store matvaretabellen som ligger på framsiden til lavkarbo.no inneholder 100 gram egg 0.9 karbo. Et egg veier ca. 55-60 gram, 2 egg veier da mellom 110 - 120 gram. Jeg har brukt å regne 110 gram egg som 1 karbo da det blir det viss man regner det ut.

Bacon kan inneholde noe karber, men som regel veldig lite. Stort sett regnes det for 0 karbo, men jeg har brukt å legge til litt ekstra fordi det baconet jeg har brukt har inneholdt noe glucose. Stjernebacon inneholder så vidt jeg vet ingen karber.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 18:21   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

jeg hadde regnet et gram karb pr egg.

Og du kan fint spise maaaaaaasseeeeeeeeeeeeeeee salat, agurk osv
Men du MÅ lære deg å bruke matvaretabellen, spesielt i starten..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 23:52   #6
hannehlm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 2
hannehlm er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Er det noen som vet om et nettsted jeg kan finne en oversikt som også inneholder karb innholdet i forskjellige urter???

hannehlm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 03:02   #7
eriksen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 38
Innlegg: 120
eriksen er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Ja, www.somebody.no

eriksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 21:44   #8
Dazeman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 10
Dazeman er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Kan ikke jeg egentlig være 100% sikker bare ved å KUN spise:

Kjøtt
Egg
Bacon
Tacokrydret kjøttdeig
Salat: Agurk, Isbergsalat, Mais og Tomat
Kylling
Ost
Rømme og melk

Det er da tilnærmet lik 0 karbohydrater i dette?

Dazeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 21:52   #9
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Mais har mye karbohydrater - den bør du stå over hvis du skal leve ketogent

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 21:52   #10
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Det kommer nok litt an på hva som er i tacokrydderet dit. Og så er det litt karbohydrater både i egg og salat og rømme og melk. Det kommer jo ogaå an på hvor mye av dette du spiser, vet du

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 11:33   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Opprinnelig lagt inn av Dazeman, her.

Kan ikke jeg egentlig være 100% sikker bare ved å KUN spise:

Kjøtt
Egg
Bacon
Tacokrydret kjøttdeig
Salat: Agurk, Isbergsalat, Mais og Tomat
Kylling
Ost
Rømme og melk

Det er da tilnærmet lik 0 karbohydrater i dette?

På ketolyse er ikke mais og melk tillatt (mye karber).
Regner med at Atkins har vel noe av de samme restriksjonene.
Tomat (som jo er en frukt) inneholder relativt mye karber, det er også en del karber i rømme.
Agurk og isbergsalat inneholder mest vann og veldig lite næringsstoffer.
Velg brokkoli, spinat, salat med farger, squash, stangselleri, paprika osv.
Grønnsaker er viktige!

Det lureste er faktisk å lese Atkins eller Torkil sine bøker.
Jeg skjønner faktisk ikke at det er så mange som "tør" å gå på en ketogen diett uten at de har lest og skjønt den mest grunnleggende teorien.

Nå er ikke dette bare til deg, Dazeman, jeg synes det er mange nye her inne nå som tror de holder på med ketolyse/et ketogent kosthold.

Bøkene får man lånt helt gratis på bibliotekene, selv om det beste er å ha en tilgjengelig hjemme .

Kunnskap er makt og i dette tilfelle makt til å forandre livet og helsen din. Uvitenhet kan skade deg.
(Ikke at det er "farlig" med litt mais eller tomat, men det er ikke bra når folk spiser saker de tror er "sunne", men som er fulle av raske karber samtidig som de prøver å spise ketogent)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 12:25   #12
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Helmelk har 4,6 g og skummet melk har 4,8 g karbohydrater på 100 g. Fettprosenten er her lav. Rømme har 2,9 g pr. 100 g. Fettprosenten er her mye større. Rømme er derfor å anbefale fremfor melk fordi du trenger mye fett på dette kostholdet. Men du veie og telle i begynnelsen for å lære hvor mye du kan spise av de forkjellige matvarene. I tomat er det 2,5 g karber. Da har det stor betydning om du spiser en cherrytomat eller et par vanlige tomater. I mais er det 16,5 g på 100 gram. Da er det ikke så mye som skal til før du har brukt opp dagskvoten på karbohydrater. Vet ikke hva slags ost du spiser, men det er endel karbohydrater i smøreost. Kylling har ofte litt karbohydrater i krydderet. Les på pakningen for hvert produkt. Det er stor forskjell. En del krydder er det sukker i.

Det ble visst litt voldsomt, men moralen er: for å kunne vite hvor mange karbohydrater du får i deg, må du veie og telle. I hvertfall i begynnelsen. Lykke til.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 23:27   #13
Dazeman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 10
Dazeman er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Kødder dere med meg? Krydderveing og alt mulig av detaljer.

Greit. Jeg gir opp!
Hva heter den boken jeg trenger? Èn bok!
Så spiser jeg KUN kjøtt og egg frem til den boken er blitt lest.

Dazeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 10:09   #14
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Opprinnelig lagt inn av Dazeman, her.

Kødder dere med meg? Krydderveing og alt mulig av detaljer.

Greit. Jeg gir opp!
Hva heter den boken jeg trenger? Èn bok!
Så spiser jeg KUN kjøtt og egg frem til den boken er blitt lest.

IKKE GI OPP!!!
Du er jo allerede på god vei, nå trenger du bare litt basiskunnskap.

Jeg vet ikke hvilken av Atkins sine bøker som er den beste, men det kan du finne ut av hvis du søker litt her inne. En av de norske utgavene er vistnok dårlig oversatt (?). Jeg går på ketose og har boken "Slank med ketolysekuren" av Torkil P. Andersen.
S. S. Skaldemann er kanskje også aktuellt for deg? Han fokuserer vistnok mindre på grønnsaker.

Ellers kan du lese denne tråden om hva du kan spise på Atkins induksjon:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

Du trenger nok ikke å veie krydderet, men mange av de ferdige krydderblandingene inneholder mye salt og sukker, noe som er helt unødvendig. Krydre maten din selv, det er best. Søk på tacokrydder her inne, så finner du oppskrift på god krydderblandinger uten sukker.

Ingen endring kommer uten litt innsats, så du må nok belage deg på å veie mat og lese karbeinnhold på matvarer i begynnelsen.
Etterhvert vet du hvor mye f.eks 50 g salat er og kan ta det mer på feelingen. På Atkins skal man vel øke antall karber etterhvert, så det blir bare lettere og lettere vil jeg tro.

Belønningen oppveier "strevet" og vel så det!

Lykke til, Dazeman, dette klarer du!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 10:33   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Opprinnelig lagt inn av Dazeman, her.

Så spiser jeg KUN kjøtt og egg frem til den boken er blitt lest.

Det må du ikke finne på å gjøre! Det kan faktisk være farlig, altså. Vent til du har lest før du begynner! Ta til deg de gode rådene Gracella kommer med lengre opp her.

Og NB: Det er IKKE om å gjøre å spise minst mulig karber! Du skal ha 15 gram på ketolyse, 20 på Atkins. Det er kjempeviktig å ikke gå lavere enn det, og du går ikke fortere ned hvis du kutter karbene til null, heller tvert om!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 12:38   #16
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det må du ikke finne på å gjøre! Det kan faktisk være farlig, altså. Vent til du har lest før du begynner! Ta til deg de gode rådene Gracella kommer med lengre opp her.

Og NB: Det er IKKE om å gjøre å spise minst mulig karber! Du skal ha 15 gram på ketolyse, 20 på Atkins. Det er kjempeviktig å ikke gå lavere enn det, og du går ikke fortere ned hvis du kutter karbene til null, heller tvert om!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 13:11   #17
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye karbohydrater inneholder 2 stekte egg og 50 g stjernebacon?

Opprinnelig lagt inn av Dazeman, her.

Kødder dere med meg? Krydderveing og alt mulig av detaljer.

Greit. Jeg gir opp!
Hva heter den boken jeg trenger? Èn bok!
Så spiser jeg KUN kjøtt og egg frem til den boken er blitt lest.

Uff da. Ikke gi opp da. Jeg mente ikke at du skulle veie krydderet, men følge med på innholdsfortegnelsen hvor mange g karbohydrater en vare inneholder. På grunn av at enkelte har sukker i krydderet, er det stor forskjell på hvor mye karbohydrater de ulike merkene inneholder. Beklager at jeg ikke skrev tydelig nok.

Det der med veiing er ikke så vanskelig. Det er kun varer med karbohydrater du veier. Etter et par uker med veiing er du såpass inni det at du kan slappe litt mer av.

Så må jeg jo få lov til å formidle at det er verdt strevet. Når du kommer inn i det, er det fantastisk mye god mat man kan lage, og det gir masse helsegevinster. Det er egentlig omstillingsprosessen som er det strevsomme. Etterhvert går det av seg selv.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 17:06
Det er skadelig å spise mer enn 1-2 egg daglig! Iset Lavkarbo generelt 6 29-12-05 20:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no