Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Unngå å bli lurt av søtstoffer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-11, 15:19   #201
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av volvojenta, her.

Noen som har prøvd seg på tagatose?

Jeg fikk en pakke tagetesse (tagatosebasert søtstoff) i posten på fredag, men jeg har ikke laget noe søtt siden det så jeg har ikke testet. Men jeg bestilte også noen plater sjokolade søtet med tagatose og dommen er at magen fortsatt blir i ulage men langt fra like mye som med maltitol. Litt buldring, men ikke løs mage. Jeg har ikke målt blodsukkeret, så jeg vet ikke hvordan den ligger an der annet enn at det står at den skal ha veldig lav GI.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 11:47   #202
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av volvojenta, her.

Noen som har prøvd seg på tagatose?

Volvojenta

http://en.wikipedia.org/wiki/Tagatose

Fra linken over:

Sitat:

It is often found in dairy products, and is very similar in texture to sucrose (table sugar) and is 92% as sweet, but with only 38% of the calories.

Den medfører med andre ord blodsukkerstigning, selv om den totale mengden sukker som havner i blodet er ca 38% av vekten.

Sitat:

The low food calorie contents is claimed to be due to its resemblance to L-fructose.

..som gjør meg skeptisk, da fruktose herjer noe fryktelig med leveren og bør ungåes (ref. foredrag av Dr Lustig under). Fruktose kan blandt annet føre til Non-alcoholic fatty liver_disease.

Sugar, The Bitter Truth

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 12:07   #203
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Tagatose har GI på 2, som er myyye bedre enn maltitol i hvert fall, som har GI på 50. Har en eske med Tagatesse stående jeg også, men bruker sjelden/aldri søtt, så den blir sikkert ikke åpnet før til jul

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:50   #204
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

kan anbefale dere å prøve ut Xylitol. Importeres fra USA, iHerb tror jeg kona bruker. Billig, mye billigere enn sukrin eller det andre som kan kjøpes i Norge. Kjøp da store pakker fra USA.

  Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 23:06   #205
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Har prøvd Tagatose og er veldig fornøyd med det. I bakverk bruker jeg halvparten sukrin og halvparten tagatose. Da blir mye av den metaliske sukrinsmaken borte.
Bare husk å lukke posen godt igjen da den lett tar til seg fuktighet og blir hard

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 00:44   #206
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

kan anbefale dere å prøve ut Xylitol. Importeres fra USA, iHerb tror jeg kona bruker. Billig, mye billigere enn sukrin eller det andre som kan kjøpes i Norge. Kjøp da store pakker fra USA.

Men i motsetning til sukrin gir xylitol blodsukkerstigning...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 07:25   #207
Tonjenic
Juniormedlem
 
Tonjenic sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 48
Tonjenic er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Jeg spiser minst en atkinsbar om dagen, drikker minst ett glass pepsi max om dagen og lager meg ofte bakverk/middag med søtning. Bruker da natreen og splenda. Har aldri vært ute av ketose, selv om inntaket har vært svært høyt til tider. vekten derimot er det verre med. 2 kg på en og en halv uke. Kunne gått ned mer. Men er jo i ketose....

Mye å sette seg inn i dette

__________________
I'm a winner, and so are YOU!



Tonjenic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketogent Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 19:06   #208
Tonjenic
Juniormedlem
 
Tonjenic sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 48
Tonjenic er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Hva med agavesirup? sjekk ut denne nettsiden http://www.okosjokolade.no/nettbutik...ngsmidler.html

Får lyst å lage sjokolade nå, men usikker på søtningen???

__________________
I'm a winner, and so are YOU!



Tonjenic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketogent Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 19:44   #209
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Tonjenic, her.

Jeg spiser minst en atkinsbar om dagen, drikker minst ett glass pepsi max om dagen og lager meg ofte bakverk/middag med søtning. Bruker da natreen og splenda. Har aldri vært ute av ketose, selv om inntaket har vært svært høyt til tider. vekten derimot er det verre med. 2 kg på en og en halv uke. Kunne gått ned mer. Men er jo i ketose....

Mye å sette seg inn i dette

Det er da en helt flott nedgang, så ser ut som at det virker for deg, foreløpig. Det kan endre seg, men du vet hvertfall hvor du kan begynne om du må kutte ut ting.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 20:11   #210
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Splenda inneholder sukralose som har GI 0, men i tillegg inneholder det blant annet maltodextrin som har en høy GI.
Bør med andre ord ikke konsumeres ubegrenset.

Kilde: http://lowcarbdiets.about.com/od/atk...sfoodlists.htm
og http://www.splenda.com/page.jhtml?id...alorie.inc#q14

Natreen inneholder også maltodextrin

Kilde: http://www.natreen.no/no/NP/NatreenSøtningsmiddel/Strø/

Strø, ikke sukettene.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:16   #211
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Tror jeg vil prøve Tagatesse, mye fordi det er basert på melkesukker og er et naturlig sukker som gir den metthetsfølelsen/tilfredsstillelsen jeg er ute etter i karbohydrater.....Den fins ellers bare i sukker, men i sukker er det en del for mye kalorier pluss at det har en tendens til å øke blodsukkeret for fort..........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:45   #212
Tonjenic
Juniormedlem
 
Tonjenic sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 48
Tonjenic er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er da en helt flott nedgang, så ser ut som at det virker for deg, foreløpig. Det kan endre seg, men du vet hvertfall hvor du kan begynne om du må kutte ut ting.


Gått opp ett kg begge to nå da, så spørs om jeg må kutte ned på søtningen! Jeg er en sucker på søtt!! Hehe

__________________
I'm a winner, and so are YOU!



Tonjenic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 22:09   #213
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tagatose

Fra linken over:


Den medfører med andre ord blodsukkerstigning, selv om den totale mengden sukker som havner i blodet er ca 38% av vekten.



..som gjør meg skeptisk, da fruktose herjer noe fryktelig med leveren og bør ungåes (ref. foredrag av Dr Lustig under). Fruktose kan blandt annet føre til Non-alcoholic fatty liver_disease.

Sugar, The Bitter Truth

Hvor har du det fra at Tagatose er potensielt farlig.....? Selv om Tagatose hevdes å være i slekt med fructose ER det jo ikke fruktose....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 22:44   #214
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tagatose

Fra linken over:


Den medfører med andre ord blodsukkerstigning, selv om den totale mengden sukker som havner i blodet er ca 38% av vekten.



..som gjør meg skeptisk, da fruktose herjer noe fryktelig med leveren og bør ungåes (ref. foredrag av Dr Lustig under). Fruktose kan blandt annet føre til Non-alcoholic fatty liver_disease.

Sugar, The Bitter Truth

Nå var du jammen rask til å dømme synes jeg. Det ligner jo ikke fruktose med tanke på blodsukkerstigning! Og er lagd av melkesukker. Om du leser andre steder vil du finne at den har svært lav GI og lite kalorier i forhold til fruktose og sukrose. Det er ikke skadelig.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 22:45   #215
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Tonjenic, her.

Gått opp ett kg begge to nå da, så spørs om jeg må kutte ned på søtningen! Jeg er en sucker på søtt!! Hehe


Det går opp og det går ned Men ikke dumt å kutte litt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 22:56   #216
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Nå var du jammen rask til å dømme synes jeg. Det ligner jo ikke fruktose med tanke på blodsukkerstigning! Og er lagd av melkesukker. Om du leser andre steder vil du finne at den har svært lav GI og lite kalorier i forhold til fruktose og sukrose. Det er ikke skadelig.

H*n har det herfra...Hva skal man si? Bare å vente på hva historien skal vise?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 15:34   #217
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

H*n har det herfra...Hva skal man si? Bare å vente på hva historien skal vise?

Det er som med sukkererstatninger flest, de gir vondt i magen ved mer enn inntak av litt. Kanskje vi skulle ta det som at kroppen ikke vil ha mer enn litt søtt av gangen? Synd at de ikke vil benytte middelet. Kanskje vente til en kombinasjon med stevia og sukrin? Håper fremtiden viser noen kloke valg ihvertfall.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 17:59   #218
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Det som bekymrer meg mest er dette: "Det er ikke kjent om inntak av D-tagatose over lang tid vil innebære noen risiko, men forstørret lever og en økning i urinsyrenivået har vært observert i dyreforsøk."

Skulle gjerne hatt en link til forskningsrapporten som viser dette...gjerne flere rapporter også.......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 18:38   #219
Tonjenic
Juniormedlem
 
Tonjenic sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 48
Tonjenic er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det går opp og det går ned Men ikke dumt å kutte litt.

Ja det er jammen sant nellie. I dag var jeg minus 1 kg igjen...hehe

__________________
I'm a winner, and so are YOU!



Tonjenic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:23   #220
volvojenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: oppland
Innlegg: 32
volvojenta er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Synes det er vanskelig å vite hva som er potensiellt farlig og ikke av div. søtstoffer. Har selv hørt direkte fra en kjent lege på en privatklinikk i Oslo at Sukrin jo smaker søtt men ikke tas opp i kroppen. Det har medført at man i Oslofjorden utenfor de litt velstående områdene av byen(der de bruker mye av den fordi det er moderne og dyrt) finner igjen Sukrin i vannet etter at det har gått gjennom mennesker - kloakksystem og renseanleggene. Hvem vet hva dette vil føre til på lang sikt??? (han var imidlertid positiv til Stevia)
Det er ikke mange av disse søtstoffene som har vært så lenge på markedet og har blitt brukt så av mye at de har blitt forsket grundig på.
Jeg ønsker ikke å starte en diskusjon om hva som er farlig og ikke men det er jo interessant å fundere litt over det.

volvojenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:27   #221
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av volvojenta, her.

Synes det er vanskelig å vite hva som er potensiellt farlig og ikke av div. søtstoffer. Har selv hørt direkte fra en kjent lege på en privatklinikk i Oslo at Sukrin jo smaker søtt men ikke tas opp i kroppen. Det har medført at man i Oslofjorden utenfor de litt velstående områdene av byen(der de bruker mye av den fordi det er moderne og dyrt) finner igjen Sukrin i vannet etter at det har gått gjennom mennesker - kloakksystem og renseanleggene. Hvem vet hva dette vil føre til på lang sikt??? (han var imidlertid positiv til Stevia)
Det er ikke mange av disse søtstoffene som har vært så lenge på markedet og har blitt brukt så av mye at de har blitt forsket grundig på.
Jeg ønsker ikke å starte en diskusjon om hva som er farlig og ikke men det er jo interessant å fundere litt over det.

Sukrin er vel ikke miljøskadelig_: http://www.funksjonellmat.no/sukrin/om/
Er det ikke Splenda som man finner igjen i naturen da? Den brytes ikke ned.... http://www.dagbladet.no/dinside/2008/04/29/533922.html


Sist redigert av Gerd : 26-10-11 kl 18:33.
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:31   #222
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Sukrin løser seg vel opp?

Er det ikke Splenda som man finner igjen i naturen da? Den brytes ikke ned.... http://www.dagbladet.no/dinside/2008/04/29/533922.html

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 20:40   #223
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Ja, sukrin er naturlig og har små nok molekyler til at det tas opp i kroppen i tynntarmen og inn i blodbanen. Siden det aller meste av sukrinen blir tatt opp før tykktarmen så gir det lite gassproduksjon i motsetning til mange andre søtninger. Jeg har ikke hørt noe om hvordan det oppfører seg i naturen da. Søtningsstoffet i splenda er sukralose og er kunstig og laget ved å skyte kloratomer på et sukkermolekyl. Det brytes veldig sent ned i naturen. Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg har lest at de måtte slutte å bruke det i Coca-cola light fordi verdenshavene ble bittelitt søtere kort tid etterpå. Så jeg tror også det er sukralose volvojenta mener og ikke sukrin.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 16:42   #224
volvojenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: oppland
Innlegg: 32
volvojenta er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

det var sukrin som ble nevnt i den samtalen men det spiller egentlig ingen rolle.
Det er i det hele tatt vanskelig å vite hva som er bra for det hender jo at den ene forskningsrapporten slår den andre ihjel.
Men den som lever for se.

God helg!

volvojenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 16:46   #225
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Har hvertfall ikke sett en eneste forskningsrapport som sier at sukrin ikke brytes ned i naturen Det er jo lett å forveksle sucralose og sukrin, så det er nok det som har skjedd

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
isomalt, maltitol, sukker, søtstoff, xylitol


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtstoffer, hvilke er greie? Maimor Lavkarbo generelt 1 13-03-09 01:46
Søtstoffer/urinstix ketanore Ketolysekuren 4 18-03-08 23:10
Søtstoffer og sånn Photobscura Kake/dessert og snacks 13 30-07-07 13:20
Ang. søtstoffer miss_celica_83 Lavkarbo generelt 13 29-12-06 19:37
Ketolyse og søtstoffer BigDaddy Ketolysekuren 19 01-08-06 13:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no