Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Kringle, "hvete"stang o.l

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-10, 19:39   #51
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er mer enn søtt nok når man får bort isingen. Og så hjelper det når kroppen er av vent sukker-søtt
Ellers kan man jo blande med stevia.

Ser at de sukkerfrie syltetøyene f.eks. har en blanding av sukrin og annet søstoff. Skal teste det mer bevisst, for særlig Nora sitt syltetøy smaker helt utmerket.

Prøver også å få tak i leverandør av: http://www.lowcarbspecialties.com/sweet_perfection.html

Dvs. Inulin, FOS eller Oligofruktose som har 0 i GI og kan brukes i kaker etc.

Noen som vet noe om denne type sukker?

Mvh
BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:09   #52
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Ser at de sukkerfrie syltetøyene f.eks. har en blanding av sukrin og annet søstoff. Skal teste det mer bevisst, for særlig Nora sitt syltetøy smaker helt utmerket.

Prøver også å få tak i leverandør av: http://www.lowcarbspecialties.com/sweet_perfection.html

Dvs. Inulin, FOS eller Oligofruktose som har 0 i GI og kan brukes i kaker etc.

Noen som vet noe om denne type sukker?

Mvh
BiggieS

Jeg har en sånn boks stående i skapet:
http://www.okosjokolade.no/nettbutik...&category_id=4
men har ikke prøvd å bruke den enda.. Det var et impulskjøp på en stand Økosjokolade hadde på Bondens Marked

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 22:22   #53
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Nora sitt syltetøy smaker helt utmerket.

Å, det er grusomt søtt! DET svir i munnen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 23:31   #54
Ullfisk
Nytt Medlem
 
Ullfisk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oppland
Alder: 36
Innlegg: 3
Ullfisk er på en erverdig vei

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

hvor får man tak i kokkosmel og glutenmel?

dette så kjempe deili ut

__________________


Ullfisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SouthBeach Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 13:37   #55
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Hei Lisbeth
Nå har jeg endelig somla meg til å prøve denne lekre oppskriften, men fikk det ikke helt til
Jeg hadde skikkelig problemer med å skjevle ut deigen til en rektangulær leiv.
Den bare "sprakk" fra hverandre hele tiden, men jeg forsøkte og få den til å henge sammen bare ved å trykke den sammen/utover med hendene.
Det ble da en leiv tilslutt, om enn veldig hullete.

Fikk på makron- og eggekremfyllet og klæsjet den sammen, etterhev på 40 grader, og så steke. Den ble god da, men jeg forestilte meg at deigen skulle oppføre seg annerledes, mer som en vanlig gjærdeig som henger sammen og er litt mer tøyelig.

Kan det være fordi jeg brukte c.f. istedenfor Q-skyr (tok da 100 gr. cf og 1,5 dl vann), at jeg glemte bakepulver, OG at jeg kun brukte 2 ss Sukrin + 20 knuste suketter. Deigen ble ganske fet...

Kanskje litt vanskelig å svare på dette, vet jo at det er viktig å følge oppskriften nøyaktig for å få best resultat. Skal jeg kanskje kna den enda mer for å få den til å bli smidig å lettere å arbeide med? Eller er det helt motsatt

Men jeg gir meg ikke, skal forsøke igjen i kveld, og har kjøpt Q-Skyr nå..

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 13:56   #56
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Hei Lisbeth
Nå har jeg endelig somla meg til å prøve denne lekre oppskriften, men fikk det ikke helt til
Jeg hadde skikkelig problemer med å skjevle ut deigen til en rektangulær leiv.
Den bare "sprakk" fra hverandre hele tiden, men jeg forsøkte og få den til å henge sammen bare ved å trykke den sammen/utover med hendene.
Det ble da en leiv tilslutt, om enn veldig hullete.

Fikk på makron- og eggekremfyllet og klæsjet den sammen, etterhev på 40 grader, og så steke. Den ble god da, men jeg forestilte meg at deigen skulle oppføre seg annerledes, mer som en vanlig gjærdeig som henger sammen og er litt mer tøyelig.

Kan det være fordi jeg brukte c.f. istedenfor Q-skyr (tok da 100 gr. cf og 1,5 dl vann), at jeg glemte bakepulver, OG at jeg kun brukte 2 ss Sukrin + 20 knuste suketter. Deigen ble ganske fet...

Kanskje litt vanskelig å svare på dette, vet jo at det er viktig å følge oppskriften nøyaktig for å få best resultat. Skal jeg kanskje kna den enda mer for å få den til å bli smidig å lettere å arbeide med? Eller er det helt motsatt

Men jeg gir meg ikke, skal forsøke igjen i kveld, og har kjøpt Q-Skyr nå..

Det kan høres ut som om deigen din ble litt for tørr.. jeg har ikke hatt noe problemer med å kjevle den ut.. men som vanlig gjærdeig blir den ikke..

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 14:14   #57
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Aha...ja det er mulig. Da holder jeg heller litt igjen på blandingen av gluten/kokosmel og ser an så den ikke blir for fast/tørr.
Prøver det jeg. Takk

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 19:40   #58
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

skal prøve denne på søndag muligens! Da blir det snadder å ha med på jobb ja. Er kaka litt sånn klissete? For det orker jeg ikke... Men kan vel steke den med folie over litt ekstra så den blir tørrere

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:48   #59
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Jeg forsto ikke helt det med glutenmel, kan speltmel brukes? Hadde jyttemel, men det er jo uten gluten. Derfor hadde jeg også oppi ei ekstra ts fiberhusk, men tror det ble for lite. Deigen ble klissete, brukte speltmel til utbaking. Brukte kokosmel istedenfor kokos. Har ikke smakt på dem, det har allerede blitt andre boller. (Bakte skoleboller først).

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 11:10   #60
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Å dette var godt! Smakte ein bit til frukosten i dag og vart heilt rørt til tårer, var akkurat som vanlige kardemommebollar! (Og veldig mykje betre i dag enn i går som nysteikt faktisk.)

Brukte rømme i staden for Skyr, ein god del meir kardemomme (nam!) og litt miks av sukrin og sukrinmelis sidan eg gjekk tom for vanlig sukrin. Min deig vart veldig blaut egentlig, men det gikk da an å kjevle på eit vis. Tok unna ein liten leiv og knadde litt meir glutenmel i og laga kanelbollar av, resten vart kringle med marsipan og eggekrem. Og eggekremen er kjempegod! (Fikk litt til overs <3)

Liten bit kringle med bittelitt syltetøy på til frukosten, himmelsk!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 18:08   #61
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Jeg har disse (som kanelboller) på etterheving nå, men foreløpig er de skikkelig mislykka Har gjort alt som oppskriften sier, men deigen har hverken hevet eller etterhevet, og det var utrolig vanskelig å kjevle den ut uten at den sprakk Håper sluttresultatet blir bedre.

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 20:06   #62
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

tror ikke den skal heve spesielt mye, kattungen. Lisbeth skrev lengre opp at den ikke blir som vanlig gjærbakst.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 12:29   #63
Kathja
Medlem
 
Kathja sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 104
Kathja er på en erverdig vei

Sv: Kringle, "hvete"stang o.l

Gurimalla hvorfor datt jeg inn på denne posten? Sykt å sitte ved en datamaskin og kjenne at jeg sikler på et bilde!!
Lisbeth bildene ser helt utrolige ut!

Når jeg får handlet inn,skal den kringla testes!

ps..det skulle vært advarsler på slike tråder.

__________________
Jeg elsker brød og gjær,derfor jeg har blåst opp...
Kathja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-Tror jeg??? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no