Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Noen må si det

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-06, 23:19   #26
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Nille

Så mistenksom orker iallefall ikke jeg å være. Da kan man ikke følge noen filosofier. Noen trenger en "rettesnor" og regler å følge. Det er ikke alle som tør, vil, orker eller kan finne ut av ting på egenhånd, slik som deg. Det ser vi godt av alle spørsmålene fra nybegynnere her inne.

Alle som utgir bøker om kostholdsretninger tjener jo penger ! Torkil har nå faktisk ydmykhet nok til å innrømme at ketolysekuren ikke nødvendigvis er det eneste riktige for alle. Jeg har lest alle svarene han har gitt både her og i ketolyseforumet og de er etter min mening balanserte og åpne for at andre har andre meninger. Det kan ikke sies om alle .....

Alle kan kjøpe reklameplass her på forumet. Skaldeman har gjort det og Torkil har gjort det. Dette er ingen diskusjon om hvem som har rett eller hvilken kur som er den beste eller mest korrekt. Det handler om å sette et kritisk blikk på en diett hvor flere av de som går på den sliter noe voldsomt......

Det er ikke snakk om aa vaere mistenksom, men om aa ikke vaere naiv. Naar noen gir deg ett raad, og dette raadet er att de kjoeper ett produkt de selv selger, sa er det ikke aa vaere mistenksom aa vurdere om dette raadet er gitt for aa hjelpe deg, for aa selge produktet eller en blanding av begge deler. Det vil vaere helt meningsloest naivt aa ikke gjoere en slik vurdering etter min mening.

Det er mitt poeng, naar Torkil anbefaler at man legger til kosttilskudd til Skaldemandietten, saa gir han noeyaktig ett slik raad som jeg snakket om over. For meg er det da naturlig aa sette dette raadet i sammenheng med at han selv selger produktet, det betyr ikke at han sier dette noedvendigvis bare for aa selge tabletter, det tviler jeg paa, men naar jeg leser og vurderer hans innlegg saa er selvsagt ett av premissene at han har oekonomiske interesser som griper direkte inn i det han sier. For meg bidrar en slik blanding av faglig kritikk og oekonomiske motiver bare til aa svekke troverdigheten, det er greit at ikke alle er enige i den vurderingen, da blir det bare bedre plass paa min side av dumpehuska

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 23:26   #27
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Jeg har med interesse fulgt Skaldeman feberen som herjer. Hele opplegget er jo fantastisk. Denne journalist fra Sverige forteller at han ved ren trøstespising over sin egen fedme, uten noen impulser fra omverdenen, kom frem til en ny måte å slanke seg på .
Han har angivelig ikke lest et ord om Banting, Bassøe, Kwasniewski, Atkins eller Ketolysekuren, cut the carbs,etc. men kom på dette helt av seg selv.
Det høres like sannsynlig ut som om et trykkeri skulle springe i luften og alle bokstavene tilfeldigvis dale ned og danne en bok med et budskap om en helt ny slankekur.

Usmakelig og usakelig fra en kar som folk har tillitt til her på forumet. Du har jo ikke funnet på noe nytt, du tjener kun penger på andres kunnskap. I mine øyne er du en "bilselger" av type.

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Skaldemann hørte jeg første gang på P4, der han bastant forklarte at man bare skulle spise fett, gjerne bare en gang om dagen, mosjon og grønnsaker var aldelse unødvendig og alle eksperter har tatt feil når det gjelder ernæring, kun Skaldeman selv vet hva som er korrekt.
Skaldeman fortjener stor ære og ros for sin markedsføring. Det er ikke noe tabloidpressen og de raske medier elsker mer en ekstreme standpunkter, og det ved journalisten, Skaldeman.
At uttalelsene ikke holder vann skjønner man når man leser boken og finner alle moderasjonene av de ekstreme uttalelser.

Du fortjener ikke ros for din nedrakking. Dårlig markedsføring kaller jeg det...


Opprinnelig lagt inn av Torkil

Når det gjelder selve slankemetoden, så er det intet nytt, bortsett fra en sterkere vektlegging av behovet for fett når man benytter seg av kostindusert ketose som slankemetode. Det er ikke tvil om at kuren faktisk kan virke, men er det den tryggeste form for kostindusert ketose?
Hva sir Skaldeman selv? jo på første side i boken " Følger du mine anbefalinger, gjør du det på eget ansvar". Da han heller ikke viser til vitenskaplige undersøkelser eller annen dokumentasjon, kan han neppe henges opp på noe om noen skulle bli skadelidende.

De fleste bøker som gir helseinformasjon enten det er i form av kosthold eller trening har den samme advarselen eller lignende. Ser ikke noe galt i at Skaldeman garderer seg mot at noen skulle ta han skade av hans diett. Han er ikke interessert stå ansvarlig for hvis noen skulle få skadevirkninger av dietten eller hvis de mistolker informasjonen.

Har du ingen advarsler i din bok Torkel?

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Selve boken er på 319 sider, i største laget for det enkle budskap etter min mening. Det er utrolig mye gjentakelser, noe som jo kan rettferdfiggjøres i en oppslagsbok, men her blir det lett kjedelig.
Jeg mener oppriktig at Skaldeman har klart å sette slankemetoden
"kostindusert ketose" på kartet, bedre en noen før ham. Og han har en del morsomme sleivespart til både den ene og den andre.Dette fortjener ros, alle de offisielle eksperter vegrer seg om å snakke om ketose, mens 200.000 Normenn har erfaringer med slike slankekurer i forskjellige varianter.

Mannen må jo få lov til å skrive boken akkurat som han vil, men kan være enig i at det er endel gjentagelser.

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Det jeg savner allermest i boken er en holdning til vitaminer og mineraler, de er svært viktige for energiomsetningen i kroppen og med Skaldeman sin kost kan det lett bli så ensidig at mangler kan oppstå.

Syntes han skrev endel om viktigheten av vitaminer og mineraler, men ikke på en faglig måte med vitenskapelige studier og lignende. Har lest Wolfgang Lutz sin bok "bedre uten brød" hvor det var VELDIG mye vitenskap og studier, syntes ikke det fenget så godt alltid.


Opprinnelig lagt inn av Torkil

Ketolysekuren er basert på kostindusert ketose. Jeg anbefaler varierte grønnsaker og blandet salat, nøtter og krydder for å få tilstrekkelig med
vitaminer og mineraler, og anbefaler dessuten kosttilskudd for å dekke kroppens behov. Sammensetningen av kosttilskudd kan diskuteres, jeg viser til vitenskaplige artikler og amerikanske anbefalinger. Med Atkins i noen tiår, har de stor erfaring på området i USA. OK jeg kan lett bli anklaget for økonomiske interesser når jeg anbefaler kosttilskudd, men så får jeg tåle det. Alle produkter jeg selger er kommer til på grunn av etterspørsel fra de som benytter ketolysekuren.Men jeg tar den anklage når den kommer.

Du er en businessmann

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Av de som jeg personlig har sjekket før og på ketolysekuren viser alle fallende totalkolesterolverdier og bedre fordeling mellom dårlig og godt kolesterol. Dette gjaldt imidlertid IKKE for de som var i ketose, men utelukkende spiste kjøtt og fett, for dem stiger kolesterolverdiene. Så benytter du Skaldemankuren anbefaler jeg sjekk av kolesterol når du har gått på den kuren en stund.

Var det ikke eksemplet 50stk som hadde holdt på med ketolysekuren og 48 hadde en postiv utvikling av kolesterolet, mens 2stk ikke hadde det. De to skilte seg ut ved at de ikke spiste grønnsaker, men alle de andre gjorde det. Som lege vil jeg tro at du sjekket alle mulige variabler for å finne årsakssammenhengen, og fraværet av grønnsaker var den eneste?

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Uten varierte grønnsaker og blandet salat er det min erfaring, at mange oppleve stagnasjon i vekttapet. Men kostindusert ketose kan faktisk gjennomføres uten, da må man blott opprettholde den svært høye fettprosent.
Så vidt jeg kan se er det allerede mange som sliter med Skaldemankuren her i forumet og man kan bare gjette på hvor mange det er utover landet. Vi vil neppe høre om det. Folk står gjerne frem og forteller om sine slankesuksesser, men jeg har ennå ikke hørt noen stå frem og fortelle om enda et mislykket forsøk.

Hvor mange er det her som sliter med skaldeman sin måte å spise på som virkelig spiser som han anbefaler? Det virker som de fleste her IKKE spiser som han anbefaler. Kan nevne en som hadde holdt på med skaldeman sin kost i en uke og var fornøyd for at hun hadde gått ned en kilo selvom hun hadde drukket cola og spist potetgull (samt andre ting, husker ikke alt)

Jeg har fulgt skaldeman's anbefalninger i 1 måned nå, ned 4kg etter de 2 første dagene hvor jeg gikk ned 2-3kg. Fettprosenten min har gått ned 2% (fra 18.4 til 16.4), og 3cm rundt livet og baken.


Opprinnelig lagt inn av Torkil

En siste stor bekymring gjelder selve starten på Skaldemankuren, jeg mener ikke å huske noen anbefalinger av hverken kalium, natrium, magnsium eller kalsium. For friske unge personer vil starten neppe være farlig, men mange pasienter med lett hjertesvikt, dårlig kondisjon, diverse medisiner, nyresyksdommer, latente hjerterytmeforstyrrelser etc.kan forstyrrelsene i væske- og saltbalansen i begyndelsen av kuren være fatale.

Jeg ønsker ikke å ta motet fra de som benytter Skaldemankuren, får de det til er det al ære verdt. Men hvis man sliter, anbefaler jeg å forsøke kosttilskudd og varierte grønnsaker og blandet salat for å skaffe kroppen tilstrekkelig med vitaminer og mineraler slik at forbrenningen kan optimaliseres.

Vennlig Hilsen
Torkil P. Andersen
Lege

Du er jo lege så vi får satse på at det er etikken din som gjør at du bekymrer deg og ikke lommeboken din.

  Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 23:31   #28
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av 114->92-95

Hvor mange er det her som sliter med skaldeman sin måte å spise på som virkelig spiser som han anbefaler?

*rekker opp hånda*

  Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 23:35   #29
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Miroslav

Det er mitt poeng, naar Torkil anbefaler at man legger til kosttilskudd til Skaldemandietten, saa gir han noeyaktig ett slik raad som jeg snakket om over. For meg er det da naturlig aa sette dette raadet i sammenheng med at han selv selger produktet,

Skjønner hva du mener, - men Torkil anbefaler ikke bare de kosttilskudd hans selv selger da. Og tar jeg ikke helt feil så nevner faktisk Skaldeman selv nødvendigheten av vitaminer i innlegg her inne.

Opprinnelig lagt inn av Skaldeman

Vad gäller vitaminer och mineraler så äter jag en hel del inälvsmat. Slå upp lever i en näringstabell så får ni se på vitaminer och mineraler! Det enda man i praktiken kan få väl lite av på min typ av kost är kalium. Jag äter en multivitamintablett och tar då och då tillskott av kalium. Det ser jag som en bra gardering.

Men som sagt syns jeg dette er en avsporing fra temaet. Hva vi måtte mene/ikke mene om Torkils motiver, så har han rett i, - og en god del gode poeng i hva han skriver.

Jeg går ikke på Ketolysekuren og jeg har heller ingen økonomisk interesse hverken av Ketolysekuren, forumet eller andre leverandører. Det er heller ikke alle fsom ikke får det til og er fortvilte som poster i åpent forum. Det er ikke alltid lett å innrømme at de ikke får det til. Det er utrolig mange som sender PM også. Jeg er en av dem som har innboksen min full.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 23:45   #30
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Takk Torkil for fint innlegg!
Det er bare sunt å bryte meninger om kosthold. Og at det er leger som engasjerer seg sterkt i "alternativ" behandlig av feite folk, og fedme generelt i samfunnet er fint. Det er også fint at Skaldeman dukket opp, og at jeg dermed ble klar over hva en lavkarbo livstil innebærer. Jeg skal komme tilbake med mine betraktninger om Skaldemans kosthold om noen vil det. MEN!! Vi må ikke gå i den fella at vi slår hverandre ihjæl med flisespikkeri og marginale meningsbrytninger!

Jeg har ikke lest boka om ketolyse. Jeg har ikke vært medlem av Vg's vektklubb. Jeg er derimot medlem av den store familien med alt for feite folk.

Det vi derimot må være glade for er at det finnes fortsatt mange veier til Rom. Det finnes ikke bare en fasit. Det finnes ikke en oppskrift som virker for alle.

Og Derfor liker jeg Torkil. Jeg liker Skaldeman. Jeg liker Atkins. Og Banting. Jeg liker de forskjellige medlemmene av dette opprøret mot brus, sukker og brød.

Det viktigste blir å ikke gå i skyttergravene mot hverandre for det eneste vi oppnår er at opposisjonen putter mer sukker i brødet.

Går det ab å slå pjaltene sammen? Nei, ikke helt og fullt, men det går an å la økonomiske motiver ligge. Skjit i pængan! At noen tjener penger på dette er egentlig helt greit. Det gjør Grete Rhode, vektklubben osv. Og mere penger vil det bli i omløp, når fedmen får skikkelig tak i befolkninga. Og når det blir vanlig at 12-15 åringer har egendesignet insulinpumpe. Og kan justere det meste med en microchip via pc. osv.

Jeg tror det vil være et utall av muligheter. Det viktigste med Skaldeman er at det går an å gå ned i vekt uten å mosjonere/trene. Det tror jeg kan være bra med tanke på rullestolbrukere, handicappede, folk med muskelvansker etc. Og når man har gått ned noen kilo, vil det være betimelig å mosjonere. Men det mange glemmer er at veldig mange feite ikke bare er feite, men sliter sosialt og psykisk. Det kommer alt for lite frem i debatten om behandlig av overvekt. Og det er ikke morsomt å være fettberget som disser forbi i grilldress ute på gata. Eller å være den som skal gå inn på et high tech treningsenter.

Jeg ønsker meg et kostholdshus i de store byene, der flere retninger er med. Der folk i en måned eller to kan vurdere selv, få innspill, og ikke minst kunne styre seg inn mot en retning/livsstil den respektive kropp trenger. Og der navnet på den retningen man finner til slutt ikke skulle behøve å ha et navn.

Og et slikt hus for feite skulle drives av feite, sammen med leger og ernæringsspesialister med sans for dette.

Kom til Trondheim. Jeg melder meg på!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 23:55   #31
Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Innlegg: 39
Malin er ny på veien

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Nille

TAKK TORKIL - FLOTT INNLEGG !

Du setter ord på de følelsene jeg har prøvd å gi uttrykk for i både min At Skaldemans erfaringer er hans erfaringer er det ingen som tviler på, og hva han har klart og hva han har oppnådd er ikke mindre enn fantastisk. Men at han i sin kamp for bedre helse og lavere vekt, - og i egenskap av undersøkende journalist aldri har lest om høyfett/lavkarbo metoden på forhånd, - vel, det er iallefall et hån i mot min intelligens, men ham om det.

Fant dette utsagnet når jeg leste Skaldemans innlegg jeg- så jeg tror nok dere har rett her ja, Nille og Torkil.

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Det är klart att jag inte använder de argumenten på ernaeringsexperter. År 2003 läste jag (på kanadensiska skattebetalares bekostnad) samtliga(!) rapporter som publicerats på engelska om fett/karbohydrater/kolesterol i kosten som jag kunde hitta. Det gör man genom att gräva sig ner i referenserna och sedan läsa referensernas referenser. Det tog nio månader. Då upptäckte jag att abstracts ofta inte överensstämmer med studiernas faktiska siffermaterial, de är alltså förfalskade. Jag upptäckte också att det inte finns något som helst belägg för dagens kostråd. Jag har skrivit en del om denna "grundforskning" i min bok.

De senaste åren har jag återupptagit mina mathistoriska studier och mina studier av gamla antropologiska skildringar. Där finns den substans som saknas hos den mutade vetenskapen. Jag kommer att skriva mer om detta i mina kommande böcker.

Jag är alltså välförsedd med argument för alla slags meningsmotståndare och jag vet att de så kallade vetenskapsmännen inte har ett smack att komma med. Men debatten om detta driver jag inte på den här listan. Det trodde jag inte var nödvändigt. Här ger jag korta och sammanfattade råd som hjälper människor att återvinna sin hälsa. Det är allt jag hinner med.

Sten Sture

Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 23:59   #32
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Hei
Til Miroslav. Det kan være et problem å ha økonomiske interesser i noe man uttaler seg om,spesiellt hvis man brenner litt for det, men er man ikke meningsberettiget fordi man har økonomiske interesser? Hvis svaret er nei, blir diskusjonen veldig stille! Litt sunn skepsis er OK, men man kan jo velge å vurdere sak fremfor person.?

Til 114->92-95.
Jeg står frem med navn og foto og skjuler meg ikke bak dekknavn. Jeg har i min bok(den reviderte) referert til Banting,bassøe med flere og også tatt med Atkins) Nei jeg har ikke oppfunnet eller oppdaget kostindusert ketose ved et tilfelle, men etter gjennomgang av vitenskaplig litteratur. Den kuren jeg representerer er en NORSK variant tilpasset Norske forhold og oppdatert med medisinsk kunnskap på området. Om det er verdt noe får en og enhver vurdere.
Jeg rakker ikke ned Skaldemankuren, men har store betenkeligheter på grunn av mangel på vitenskaplig tilnærming og at det hoppes bukk over problemene i forhold til vitaminer og mineraler. De fleste kurer, som byggen på kostindusert ketose, anbefaler forskjellig mineraltilskudd - ganske forskjellige- spesiellt i starten.
Tror du leggkramper kommer av seg selv eller på grunn av elektrolyttforstyrrelser, som kan være til dels farlige på grunn av påvirkning av hjerterytmen ?

Advarsler. Jo jeg gir advarsler i boken om hvem ketolysekuren IKKE egner seg for og jeg anbefaler bare kuren når overvekten er min. 10 kilo.
På magnesiumtablettene og i boken er det også en advarsel mot bruk av magnesiumtilkudd for de som nedsatt nyrefunksjon, for dem kan magesiumtilskudd være livsfarlig. Det er bla grunnen til jeg anbefaler legekontroll.

Det gleder meg når folk lykkes med vektreduksjon uansett hvilken metode de benytter,at du har suksess med Skaldemankuren har jeg ingen problemer med. Som jeg skriver vil kuren virke da den bygger på kjente fysiologiske prinsipper.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 00:20   #33
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Til Miroslav. Det kan være et problem å ha økonomiske interesser i noe man uttaler seg om,spesiellt hvis man brenner litt for det, men er man ikke meningsberettiget fordi man har økonomiske interesser? Hvis svaret er nei, blir diskusjonen veldig stille! Litt sunn skepsis er OK, men man kan jo velge å vurdere sak fremfor person.?

Vennlig Hilsen
Torkil

Det er ikke noe problem aa ha oekonomiske interesser i noe man uttaler seg om, problemet dukker opp naar man kommer med faglig kritikk som griper inn i disse interessene. Din vurdering av Skaldemans bok er ett eksempel der dine argumenter hadde veiet tyngre om du ikke var like profilert frontfigur for en 'konkurrerende' filosofi. Personlig synes jeg det er paa grensen til uryddig, men det kan hende jeg er for streng. Det er uansett nok av folk her som synes det er "saaaaaa flott!" at du kommer med dine meninger at debatten bare har godt av at noen nyanserer bildet litt.

Det er uansett ikke snakk om at man skal uttale seg i debatten om man har oekonomiske interesser, men man maa forvente at det stilles spoersmaalstegn ved motivene. Spesielt naar du stiler kritikken slik du gjorde i ditt foerste innlegg der du ikke ligger langt unna latterligjoering av en 'konkurrent'. Jeg tror nok du ser poenget, du har jo hintet om at du forventet slik kritikk selv, og det er ikke umulig at jeg pusher poenget litt lengre enn naturlig for aa skape kontrast til endel andre innlegg her som ikke vil gaa inn i slike vurderinger.

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 00:39   #34
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Bra bokomtale Torkil! Skaldeman selv har kommet med endel videre forbedringer av konseptet sitt i innlegg her på forumet (blant annet når det gjelder kosttilskudd og grøntfor). Som han har skrevet et par ganger så er ikke det han idag anbefaler nødvendigvis i samsvar med boken - som er en beskrivelse av hans egen vektnedgang.

Jeg mener forøvrig å erindre at også ketolysekuren møtte endel motargumentasjon her i forumet på det samme grunnlaget (mineralene magnesium/kalium og grønnsaker) da den første "bølgen" av ketolyseslankere kom. Men det sikreste tegnet på at noe er bra, - er at det blir bedre!

Jeg skal straks lese skaldemanboka selv, og da kommer der enda en omtale. Alle omtalene vil bli samlet / lenket til fra en sentral plass. (Ketolyseboka kommer også med orntli omtale på samlet plass)(Prosjekt som er igang)

Angående diskusjonen omkring økonomiske interesser så synes jeg at det er helt uproblematisk så lenge det er tydelig. Og produkter merket med navn og bilde, er langt mer tydelig enn ymse styreverv og mer eller mindre kamuflerte forskningsmidler som andre eksperter mottar.

Opprinnelig lagt inn av flap

Flott at du skriver dette! Jeg og flere med meg har prøvd å advare mot Skaldeman-kuren på dette forumet før, med det resultat at man blir valset ned og fremstilt som en trangsynt kverulant. Dessverre blir dette forumet dominert av noen få, bortimot fanatiske debattanter som latterliggjør de som måtte prøve å stille spørsmål ved Skaldeman's teorier.

Det som er mest synd ved dette er at de nye som kommer inn på lavkarbo.no kan komme til å la seg villede av de etablerte "sannhetene" på forumet.

Beklager at du føler det slik flap. Men med godt innpakkede formuleringer som du serverer her - så kan du vel kansje ikke vente annet enn å bli valset over, og møtt av tilsvarende fanatiske og unyanserte innlegg? Hvis du mener at påståelige fanatikere er et problem her på forumet så er du hjertelig velkommen til å starte en tråd om det i et passende forum.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 00:49   #35
rdalen
Nytt Medlem
 
rdalen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Drammen
Alder: 65
Innlegg: 7
rdalen er på en erverdig vei

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Ketolysekuren er basert på kostindusert ketose. Jeg anbefaler varierte grønnsaker og blandet salat, nøtter og krydder for å få tilstrekkelig med
vitaminer og mineraler, og anbefaler dessuten kosttilskudd for å dekke kroppens behov. Så vidt jeg kan se er det allerede mange som sliter med Skaldemankuren her i forumet og man kan bare gjette på hvor mange det er utover landet.

Jeg er en av dem som har postet her og gitt uttrykk for at Skaldemann ikke har svart helt til forventningene. Og jeg har gått meget systematisk til verks for å teste ut om dette virker på meg.
Jeg gjør meg mine tanker når jeg ser hva Torkil skriver.

Jeg har relativt gode kunnskaper om kostindusert ketose og benyttet meg av metoden allerede for 25 år siden, da en venn av meg som er lege laget et opplegg som var meget effektivt. Jeg gikk da fra sterk overvekt til normalvekt, og holdt meg der i en del år. (Det er litt rart og morsomt å se hvor aktuell denne metoden er blitt nå). Jeg er journalist, og har i årenes løp også skrevet en del fagartikler om emnet.

Da jeg nå bestemte meg for å bli kvitt overvekten en gang for alle, var kostindusert ketose det naturlige valget. Det er kanskje den eneste muligheten når du skal ned 50 kilo, for de færreste har vilje eller ork til å sulte seg ned så mye. Ikke er det særlig effektivt heller.
Derfor dro jeg i gang med et opplegg som hadde følgende hovedingredienser: mosjon - ketose - ikke for lavt kaloriinntak - varierte grønnsaker - kosttilskudd - rikelig med vann - ingen stor frykt for fett.
Resultatene lot ikke vente på seg. Kiloene raste av. Mye vann og en del muskelmasse i starten naturligvis, men definitivt også en del fett.

Så kom Skaldemanns bok. Det var interessante tanker, og hans resultater var jo imponerende, så jeg bestemte meg for å prøve hans ekstremvariant av kostindusert ketose. Jeg endret opplegget mitt litt. Nå kuttet jeg grønnsakene, og ble veldig opptatt av forholdstallet mellom proteiner/karbohydrater og fett. Jeg holdt forholdstallet på 1:1.3 slik han beskriver. Jeg passet også på å ikke komme under de 20 Kcal pr kg kroppsvekt som han anbefalte (jeg har prøvd helt opp til 27 Kcal/kg også, uten at det gjorde noe til eller fra). Men resultatet er entydig, og kom nærmest umiddelbart. Vektreduksjonen bråstoppet. Nå har vekten stått praktisk talt stille i innpå 4 uker. Selvfølgelig kan det være tilfeldigheter med platå etc, men det er litt påfallende.

Jeg kjenner ikke det spesifikke opplegget i ketolysekuren til Torkil, men det han skriver sammenfaller med mine erfaringer. Både fra denne omgangen og tidligere erfaring med kostindusert ketose. Det spørs om jeg ikke skal tilbake til mitt gamle opplegg, som jeg vet har gitt meg resultater før. Og der inngår både salat og grønnsaker, så lenge mengdene ikke bryter ketosen.

I en annen tråd i dette forumet etterlyste jeg for noen dager siden tilbakemeldinger om de gode resultatene av Skaldemanns. Håpet var jo at andre hadde lyktes bedre enn meg, men responsen har ikke vært helt overbevisende så langt...

rdalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen/ingen har enerett på sannheten Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 01:06   #36
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen må si det

Jeg kjenner ikke til denne Skaldemann-kuren.Men hos meg blinker det ei rød lampe hvis jeg må kutte ut grønnsaker. Jeg har endret eller rettere sagt er i gang med å endre min livsstil til Dr. Charles Clark som er spesialist på bl.a. sukkersyke og ernæring. det er en lavkarbo livsstil det går an å ha resten av livet. Boken er så sympatisk skrevet, og det motiverte meg til å begynne.

Jeg har et spørsmål til Torkil :
sitat fra boken til Dr Charles Clark..." Hvis du avstår helt fra karbohydrater, vil du kjenne en merkelig smak i munnen. det skyldes stoffer som kalles ketoner, nedbrytningsprodukter fra fettstoffer, og det er et varselsignal om at du har redusert inntaket av karbohydrater litt for sterkt....."

Så mitt spørsmål: Hva er farene med å være i ketose, siden denne legen advarer mot det ?

Dr Charles Clark anbefaler en fullkornsbrødskive og en appelsin om dagen. Han snakker mye om grønnsaker, og han sier at man får i seg vitaminer og mineraler dersom man velger den riktige balansen mellom næringsstoffene.Han sier oxo at disse er viktige for å underlette visse kjemiske reaksjoner i cellene...... Får lyst til å skrive mer her...
Boken hans er kjempeinteressant, og kan kjøpes i paperback nå for kun 79,-

  Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 01:07   #37
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av rdalen

Men resultatet er entydig, og kom nærmest umiddelbart. Vektreduksjonen bråstoppet. Nå har vekten stått praktisk talt stille i innpå 4 uker. Selvfølgelig kan det være tilfeldigheter med platå etc, men det er litt påfallende.

Litt utenfor tema i denne tråden, men har du sett på utviklingen av muskelmasse i denne 4 ukers perioden? (Lindbergklinkker og lindbergs kursledere har ordentlig vekt som måler utviklingen av kroppsmassesammensetnigen). Jeg har tidligere opplevd at vekten - frustrerende nok har stått stille - mens slankingen ikke har det.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 01:43   #38
rdalen
Nytt Medlem
 
rdalen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Drammen
Alder: 65
Innlegg: 7
rdalen er på en erverdig vei

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av HP

Litt utenfor tema i denne tråden, men har du sett på utviklingen av muskelmasse i denne 4 ukers perioden? (Lindbergklinkker og lindbergs kursledere har ordentlig vekt som måler utviklingen av kroppsmassesammensetnigen). Jeg har tidligere opplevd at vekten - frustrerende nok har stått stille - mens slankingen ikke har det.

Nei, jeg har ikke undersøkt det på denne måten, men både vekt, mål og følelse indikerer at det står stille.

rdalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen/ingen har enerett på sannheten Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 09:32   #39
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Noen må si det

QUOTE HP
Jeg mener forøvrig å erindre at også ketolysekuren møtte endel motargumentasjon her i forumet på det samme grunnlaget (mineralene magnesium/kalium og grønnsaker) da den første "bølgen" av ketolyseslankere kom. Men det sikreste tegnet på at noe er bra, - er at det blir bedre!
---------------------------------------------
Hei
Du har rett, en del av revideringen av Slank med ketolysekuren skyldes innvendinger her i forumet og i ketolyseforumet. De nye tabletter som er utvilket har også delvis sine røtter her. Nå inneholder tablettene kalium ++ og det finnes en egen magneisumtablett, før anbefalte jeg bare å kjøpe det på apoteket, men den ikke sjeldne forekomst av leggkramper og hjertebank tilsir at alle som ønsker å slanke seg med kostindusert ketose bør benytte magnesium, i hvert tilfelle initialt.
Man kan komme veldig langt med diett alene uten kosttilskudd, jeg har anbefalt LO-salt, mineralvann, daglig bruk av grønnsaker og blandet salat samt nøtter, men min erfaring er og blir, at mange ikke gjennomfører kuren "etter boken", de finner sin egen vri. I slike tilfeller anbefaler jeg kosttilskudd.
Slik utvikler konseptene seg og det er bra. Det gleder meg at Skaldeman også tilpasser seg og nå kanskje anbefaler varierte grønnsaker.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 09:41   #40
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Jeg har samme erfaring når det gjelder røyking, i et tilfelle der jeg som ung lege anbefalte røykestopp til en dame som røykte 60 sigaretter daglig. Hun døde 2 uker etter av hjerteinfarkt - kanskje stressutløst?
Jeg har siden lurt fælt på om var et tilfeldig sammentreff.

Det har jeg også vært borti, så det er nok ikke et sammentreff.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 09:43   #41
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Noen må si det

All den snakk om økonomiske interresser etc, etc vitner for meg mest om at hr Jante har stukket sitt hode frem. Vi må kunne tåle at folk som selger et produkt også har en mening om ting. Produkter er vel heller skapt ut fra viden og ikke omvent.

Iøvrig har det slått meg at de som har de flotteste/største vekttap herinne har ketolysekuren stående under kostholdsfilosofi.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 09:45   #42
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Lise

Når noen tar en langvarig høyere utdannelse, og jobber med spesialiserte tema, så tror jeg vi kan være rimelig trygg på at de brenner for det de gjør.

Hehe. You wish... Jeg er på femte året, og jeg kan ikke akkurat si at jeg brenner så veldig. Når noen tar en langvarig høyere utdannelse, så tror jeg i 99% i tilfellene at det er "the lesser of two evils" eller bare tilfeldigheter. Sånn er det i alle fall for de jeg kjenner. Jeg kjenner ikke til noen som ville gjort det samme valget om igjen hvis de fikk muligheten.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 10:28   #43
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Noen må si det

Nå har jeg lest både Skaldeman og Ketolyseboka samt Bedre uten brød og flere andre, og har kanskje valgt å snekre sammen mitt eget opplegg litt for mye, for etter å ha rast ned i 3 uker på Skaldeman har vekten nå stått stille i 4 uker, uten at jeg skjønner noen ting, samtidig som stixen til Torkil har vært fin og rosa hele tiden. Det om det.

Personlig synes jeg nå at Ketolysekuren og -boka er mer tiltalende enn Skaldeman, både fordi den er konkret og rett på sak, for ikke å snakke om menyplanen som vektlegger et variert og ganske grønt kosthold. At Torkil har tjent penger på meg, og fortsatt kommer til å gjøre det, for så være, det synes jeg er helt greitt, og det må være love med litt slik reklame på dette forumet, og jeg synes ikke Torkil har vært så veldig påtrengede i den sammenhengen.

Det er bra at det er takhøyde i dette forumet. Det trenger vi. Folk er forskjellige og kommer uansett til å ha forskjellige erfaringer uansett hvilken kur eller livstil man velger.

For meg er det viktigste å lytte til de signalene kroppen min sender for å fortelle meg hva den liker, hvordan jeg føler meg, hva jeg legger på meg av og hva ikke. Det føler jeg nå etterhvert at jeg best får til med Ketolysekuren, ikke med Skaldeman, som fort blir veldig ensidig.

Just my 2 cents.
Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 10:46   #44
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av themonk

Hehe. You wish... Jeg er på femte året, og jeg kan ikke akkurat si at jeg brenner så veldig. Når noen tar en langvarig høyere utdannelse, så tror jeg i 99% i tilfellene at det er "the lesser of two evils" eller bare tilfeldigheter. Sånn er det i alle fall for de jeg kjenner. Jeg kjenner ikke til noen som ville gjort det samme valget om igjen hvis de fikk muligheten.

Så kjedelig da. Jeg kjenner bare en som har angret.

Men poenget mitt vat altså at en har tro på det en driver med og er grunnleggende enig i det som blir predikert som det som er riktig innen fagfeltet. Man gidder vel ikke løpe rundt og spre kunnskap om noe en selv ikke tror på engang.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 11:25   #45
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Hmm, Jeg tror faktisk at Torkil brenner og argumentere for Ketolysekuren fordi han faktisk mener at den er den beste måten for vekt nedgang. Jeg finner det faktisk betryggende at han tørr å stå frem på en måte som han lett kan bli kritisert for. Akkurat det samme gjelder forøvrig for skaldeman. Og jeg vil gi min fulle støtte til Goggens innlegg. Tross alt så vet jeg bare om en person som faktisk følger boka. Dere vet vel alle hvem hun er

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 11:47   #46
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Begod

Tross alt så vet jeg bare om en person som faktisk følger boka. Dere vet vel alle hvem hun er

Ikke jeg. Hvem er det?

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 11:50   #47
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av 114->92-95


Hvor mange er det her som sliter med skaldeman sin måte å spise på som virkelig spiser som han anbefaler? Det virker som de fleste her IKKE spiser som han anbefaler. Kan nevne en som hadde holdt på med skaldeman sin kost i en uke og var fornøyd for at hun hadde gått ned en kilo selvom hun hadde drukket cola og spist potetgull (samt andre ting, husker ikke alt)

Jeg har fulgt skaldeman's anbefalninger i 1 måned nå, ned 4kg etter de 2 første dagene hvor jeg gikk ned 2-3kg. Fettprosenten min har gått ned 2% (fra 18.4 til 16.4), og 3cm rundt livet og baken.

Jeg syntes tonefallet i innlegget ditt var lite hyggelig, men deg om det.

Som Albertine har jeg også spist akkurat som Skaldeman anbefalte, jeg prøvde den mest ekstreme varianten med kjøtt og fett, og gikk omtrent ikke ned. Så kuttet jeg ut melkeprodukter, og da gikk jeg ned et par kilo på to uker. Men å "rase ned i vekt" har jeg slett ikke opplevd, selv med det mest ekstreme kostholdet.

Jeg synes det er kjempeflott at Skaldemans anbefalinger virker for deg og at du har gått ned så mye allerede. Men du synes å antyde at de som ikke gikk ned ikke har fulgt hans anbefalinger og at det er grunnen til at det ikke har gått så bra. Her går du i den samme fellen som veldig mange går i, blant annet de "ledende" ernæringsfysiologene her i landet, nemlig at det finnes en diett som virker bra for alle.

Jeg blir mer og mer overbevist om at vi er så forskjellige at den optimale kosten varierer endel fra person til person. Det er derfor jeg har blitt interessert i blodtypedietten, fordi dette er en diett som aksepterer forskjellene blant oss. Jeg tror ikke at blodtypedietten er det endelige svaret jeg eller noen andre har ventet på, men jeg tror det er et godt første steg i en aksept av at vi er forskjellige. Jeg tror også at de aller fleste av oss i vesten idag ser ut til å spise for mye karbohydrater. Dette tåler noen bedre enn andre.

Siden jeg begynte å spise lavkarbo 9. januar, har jeg lest følgende bøker:
- Slank med ketolysekuren, av Torkil P. Andersen
- Spis deg ned i vekt, av Sten Sture Skaldeman
- Sukker, en snikende fare, av Dag Viljen Poleszynski og Iver Mysterud
- Bedre uten brød, av Wolfgang Lutz og Christian B. Allan
- Blodtypedietten, av Peter J. D'Adamo og Catherine Whitney

Jeg ville ikke vært noen av bøkene foruten, de har alle gitt meg mer innsikt og lyst til å utforske dette området enda mer. Det må gå an å ha en diskusjon om det faktiske innholdet i diverse bøker og dietter uten at det kun blir en diskusjon om motiver. Ja, Sten Sture Skaldeman og Torkil Andersen kan mistenkes for å ha økonomiske motiver, men nå er dette sagt, så la oss gå over til faktisk innhold, ellers blir det lett en kjedelig repetisjon her!

Jeg tror at lavkarbo er veien å gå, men jeg tror at vi alle bør finne den versjonen som virker best for oss som individer, både når det gjelder vektreduksjon og når det gjelder å finne den maten som virker mest positivt for vår helse.

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 11:59   #48
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Eva

Ikke jeg. Hvem er det?

Et hint til hun følger Atkins by the book

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 12:04   #49
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Jeg tror at lavkarbo er veien å gå, men jeg tror at vi alle bør finne den versjonen som virker best for oss som individer, både når det gjelder vektreduksjon og når det gjelder å finne den maten som virker mest positivt for vår helse.

Atkins! By the book! Er den som kommer nærmest, hele målet med det strenge konseptet som Atkins anbefaler er at den enkelte etter 4-12 uker skal ha rimelig bra kontroll på hva som er deres diett. Atkins tar matvarintoleranser og det at enkelte matvarer ikke resonerer like bra med alle på alvor. At mange ikke følger opplegget er jo et annet problem.

Hvis du er litt stø i engelsk så vil jeg anbefefale deg å føye "Dr Atkins New Diet Revolution" til boklisten din. Oppdatert 2002-2003 utgave. Det beste er å bestille denne på amazon.com / amazon.co.uk

Men jeg kan jo nesten ikke anbefale Atkins uten å føye til en ting: Styr unna produktene som bærer hans navn! De er laget for å erstatte snickers, mel, milkshakes og andre ulumskheter - ikke for å være sunne.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 13:13   #50
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Begod

Et hint til hun følger Atkins by the book

Mener du hun som teller kalorier . trodde ikke kaloritelling var en del av dietten.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 20:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no