Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Noen må si det

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-06, 12:15   #51
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Begod

Et hint til hun følger Atkins by the book

Er stadig på bar bunn.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 12:17   #52
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen må si det

Han sikter selvsagt til Nille.

  Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 13:12   #53
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Jeg syntes tonefallet i innlegget ditt var lite hyggelig, men deg om det.

Som Albertine har jeg også spist akkurat som Skaldeman anbefalte, jeg prøvde den mest ekstreme varianten med kjøtt og fett, og gikk omtrent ikke ned. Så kuttet jeg ut melkeprodukter, og da gikk jeg ned et par kilo på to uker. Men å "rase ned i vekt" har jeg slett ikke opplevd, selv med det mest ekstreme kostholdet.

Jeg synes det er kjempeflott at Skaldemans anbefalinger virker for deg og at du har gått ned så mye allerede. Men du synes å antyde at de som ikke gikk ned ikke har fulgt hans anbefalinger og at det er grunnen til at det ikke har gått så bra. Her går du i den samme fellen som veldig mange går i, blant annet de "ledende" ernæringsfysiologene her i landet, nemlig at det finnes en diett som virker bra for alle.

Vennlig hilsen

Hilde

Det som gjør meg mest oppgitt er at de fleste har holdt på i 3-4 uker og er misfornøyd med utviklingen. Mange av dere deriblant meg har brukt mange år på å "ødelegge" forbrenningen deres ved å feks jojoslanke dere eller at dere har lagt på dere alt for mye fett. Så dømmer dere et opplegg etter 3-4 uker eller mindre, kroppen må jo få sjansen til å rette opp det som har blitt gjort mot den.

Dette er innlegget som jeg ikke håper er malen for dere som følger Skaldeman:

Sitat:

Jepp, da er min første uke med skaldemans mat over. Nå er det ny uke og nye sjanser.

Jeg har gått ned en kilo. Må vel si meg fornøyd med det. Jeg har ikke fulgt kuren til punkt og prikke. Har spist litt sjokolade, potetgull og drukket vanlig cola, ikke mengder, men litt. Har spist betraktelig mye mindre snop enn hva jeg har pleid å gjøre. Så dette føler jeg går riktig vei. I går drakk jeg et glass med sjokomelk også.


Sist redigert av Summer : 22-02-06 kl 13:19. Årsak: Tok bort navn for å hindre at enkeltpersoner blir hengt ut.
  Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 13:32   #54
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av 114->92-95

Det som gjør meg mest oppgitt er at de fleste har holdt på i 3-4 uker og er misfornøyd med utviklingen. Mange av dere deriblant meg har brukt mange år på å "ødelegge" forbrenningen deres ved å feks jojoslanke dere eller at dere har lagt på dere alt for mye fett. Så dømmer dere et opplegg etter 3-4 uker eller mindre, kroppen må jo få sjansen til å rette opp det som har blitt gjort mot den.

Dette er innlegget som jeg ikke håper er malen for dere som følger Skaldeman:

Jeg kan ikke snakke for andre, bare for meg selv: jeg har spist stort sett det ernæringsfysiologene har ment var sunn mat hele livet, så jeg kan ikke tenke meg at forbrenningen skal ha blitt ødelagt. Jeg har derimot PCOS og jeg står ved at du har en tendens til å skjære alle over en kam. Jeg har ikke fulgt samme mal som det eksempelet du nevnte, derimot fulgte jeg Skaldeman til punkt og prikke. Kan du ikke bare innrømme at det ikke er sikkert at Skaldeman virker for alle?

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 13:32   #55
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noen må si det

Ja, her er jeg enig. Følger man ikke retningslinjene for kuren/dietten man har valgt bør man heller sute over dårlige resultater og dømme dietten nord og ned. Først må man prøve dietten striks og avvente resultater først etter minst 2 måneders forsøk. Først da kan man si at man virkelig har prøvd. Ser det gjengs uansett hvilken diett man følger. Alltid noen som kjører egne varianter og som så suter over resultatet. Diettene skal prøves uendret først og så tilpasses hver enkelt etter visse kriterier og prinsipper. Ingen vil bli slanke av å gå på lavkarbodiett og fremdeles spise karbomat. Ingen logikk i det. Her er det viktigste prinsippet i dietten bruddt og da kan vedkommende heller ikke klage på andre enn seg sjøl.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 13:35   #56
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Kan du ikke bare innrømme at det ikke er sikkert at Skaldeman virker for alle?

Vennlig hilsen

Hilde

Det er fakta at ingen dietter passer for alle. Alle dietter må tilpasses individuelt. Men da etter gjeldende prinsipper. Og for enkelte passer selv ikke det. Hver og en må finne sin gyldne nøkkel til vekttap. Det som passer for en, passer overhodet ikke for en annen. Grunnen til det er jo at vi alle er så forskjellige.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 13:43   #57
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av HP

Atkins! By the book! Er den som kommer nærmest, hele målet med det strenge konseptet som Atkins anbefaler er at den enkelte etter 4-12 uker skal ha rimelig bra kontroll på hva som er deres diett. Atkins tar matvarintoleranser og det at enkelte matvarer ikke resonerer like bra med alle på alvor. At mange ikke følger opplegget er jo et annet problem.

Hvis du er litt stø i engelsk så vil jeg anbefefale deg å føye "Dr Atkins New Diet Revolution" til boklisten din. Oppdatert 2002-2003 utgave. Det beste er å bestille denne på amazon.com / amazon.co.uk

Men jeg kan jo nesten ikke anbefale Atkins uten å føye til en ting: Styr unna produktene som bærer hans navn! De er laget for å erstatte snickers, mel, milkshakes og andre ulumskheter - ikke for å være sunne.

Tusen takk, HP! Jeg liker beskrivelsen din og skal sette opp boka på amazonlista mi. Etter ni år i USA behersker jeg engelsk rimelig bra.

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:10   #58
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Han sikter selvsagt til Nille.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:11   #59
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noen må si det

Off-topic, men hvorfor bærer disse usunne produktene Atkins navn?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:14   #60
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Off-topic, men hvorfor bærer disse usunne produktene Atkins navn?

Det er vel fordi at selskapet fikk "friere tøyler" etter hans død, og begynte å lage alle slags produkter for å tjene mer penger. Må vel være kona som står bak det, eller?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:29   #61
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Det er fakta at ingen dietter passer for alle. Alle dietter må tilpasses individuelt. Men da etter gjeldende prinsipper. Og for enkelte passer selv ikke det. Hver og en må finne sin gyldne nøkkel til vekttap. Det som passer for en, passer overhodet ikke for en annen. Grunnen til det er jo at vi alle er så forskjellige.

Helt enig!

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:33   #62
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Noen må si det

Ja, selv skjønner jeg ikke poenget med disse Atkins-søtsakene eller proteinpulverne...poenget må jo være å legge om kostholdet, ikke erstatte det å spise 'usunt' med det å spise 'kunstig'...for etter å ha lest hva som er i en sånn sak tviler jeg på om jeg vil ha i meg alt dette, uansett hvor sunt det liksom skal være:

INGREDIENTS: SOY NUGGETS (SOY PROTEIN ISOLATE, OAT FLOUR, CALCIUM CARBONATE), GLYCERINE, PROTEIN BLEND [HYDROLYZED COLLAGEN, WHEY PROTEIN ISOLATE (MILK)], CHOCOLATE CHIPS (LACTITOL, CHOCOLATE LIQUOR, COCOA BUTTER, SOY LECITHIN, VANILLA AND ACESULFAME POTASSIUM), POLYDEXTROSE, ROLLED OATS, SUNFLOWER OIL, PALM KERNEL AND PALM OIL, DRY ROASTED SOYBEANS, DEHYDRATED COCONUT (SODIUM METABISULFITE), COCOA POWDER (PROCESSED WITH ALKALI), ROASTED ALMONDS, CELLULOSE, NATURAL AND ARTIFICIAL FLAVOR, SOY LECITHIN, SUCRALOSE, ACESULFAME POTASSIUM. NUTRITION BLEND: TRICALCIUM PHOSPHATE, CALCIUM CARBONATE, MAGNESIUM OXIDE, VITAMIN A PALMITATE, ASCORBIC ACID, SODIUM ASCORBATE, THIAMIN MONONITRATE, RIBOFLAVIN, PYRIDOXINE HYDROCHLORIDE, CYANOCOBALAMIN, ALPHA TOCOPHERYL ACETATE, NIACINAMIDE, BIOTIN, CALCIUM PANTOTHENATE, ZINC OXIDE, FOLIC ACID, CHROMIUM CHELATE, PHYTONADIONE, SODIUM SELENITE. CONTAINS: SOY, MILK, ALMONDS AND SULFITES. THIS PRODUCT IS MANUFACTURED IN A FACILITY THAT USES PEANUTS, OTHER NUTS AND SEEDS.

http://www.atkins.com/products/choco...ip-granola-bar

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:34   #63
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen må si det

Atkinsprodukter smaker ikke godt, er dyre, og er slett ikke bra for en som skal ned i vekt og samtidig prøver å få nye vaner.

  Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:43   #64
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Noen må si det

Men når en er snopesjuk er de gode å ha. Vil heller sprekke med en Atkinsbar enn med en diger melkesjokolade...

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:45   #65
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av 114->92-95

Det som gjør meg mest oppgitt er at de fleste har holdt på i 3-4 uker og er misfornøyd med utviklingen. Mange av dere deriblant meg har brukt mange år på å "ødelegge" forbrenningen deres ved å feks jojoslanke dere eller at dere har lagt på dere alt for mye fett. Så dømmer dere et opplegg etter 3-4 uker eller mindre, kroppen må jo få sjansen til å rette opp det som har blitt gjort mot den.

Dette er innlegget som jeg ikke håper er malen for dere som følger Skaldeman:

Jeg syns det er dårlig av deg å henge ut en nybegynner på denne måten. Skaldeman sier at folk får spise hva de vil men da kan de ikke regne med å gå ned i vekt. De andre som følger skaldeman er erfarne lavkarbofolk og vet hva de skal spise.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:45   #66
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Atkinsprodukter smaker ikke godt, er dyre, og er slett ikke bra for en som skal ned i vekt og samtidig prøver å få nye vaner.

Hehe, jeg kan ikke akkurat si at de mintsjokoladene du sendte meg var så veldig vonde på smak.
De som er helt like, men med peanøttsmør inni, er enda bedre, for ikke å snakke om Endulge Crisp og Caramel Cluster...

Så at ALLE produktene er vonde, syns jeg ikke, tvert imot. Men at de bør spises en sjelden gang og ikke ofte, er jeg jo helt enig i.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 15:30   #67
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Eva

Iøvrig har det slått meg at de som har de flotteste/største vekttap herinne har ketolysekuren stående under kostholdsfilosofi.

Jeg er hvertfall veldig fornøyd

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 17:10   #68
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Jeg kan ikke snakke for andre, bare for meg selv: jeg har spist stort sett det ernæringsfysiologene har ment var sunn mat hele livet, så jeg kan ikke tenke meg at forbrenningen skal ha blitt ødelagt. Jeg har derimot PCOS og jeg står ved at du har en tendens til å skjære alle over en kam. Jeg har ikke fulgt samme mal som det eksempelet du nevnte, derimot fulgte jeg Skaldeman til punkt og prikke. Kan du ikke bare innrømme at det ikke er sikkert at Skaldeman virker for alle?

Vennlig hilsen

Hilde

Skal ikke si at Skaldeman funker for deg, men jeg tror/påstår at de fleste som sier at de følger de rådene som skaldeman gir IKKE gjør det. Skaldeman påstår jo selv at hans diett funker for alle hankjønn, men 3 av 4 hokjønn. Om den påstanden virkelig stemmer kan jeg ikke si.

Har jo lest noen innlegg her hvor noen har testet Skaldemans råd og har variert fra 3000kcal til 1000kcal uten forandring i vekten, for meg høres dette ikke riktig ut.

  Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 17:11   #69
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Jeg syns det er dårlig av deg å henge ut en nybegynner på denne måten. Skaldeman sier at folk får spise hva de vil men da kan de ikke regne med å gå ned i vekt. De andre som følger skaldeman er erfarne lavkarbofolk og vet hva de skal spise.

Beklager hvis jeg har tråkket noen på tærne...

  Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 17:45   #70
rdalen
Nytt Medlem
 
rdalen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Drammen
Alder: 65
Innlegg: 7
rdalen er på en erverdig vei

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av 114->92-95

Har jo lest noen innlegg her hvor noen har testet Skaldemans råd og har variert fra 3000kcal til 1000kcal uten forandring i vekten, for meg høres dette ikke riktig ut.

For min del er tallenes tale klar. Jeg har fulgt Skaldemanns opplegg 100 prosent. Og har HELT nøyaktig oversikt over alt jeg har spist denne tiden inklusive protein- fett- og karbmengder hvert eneste måltid, sammen med fettforholdstall og energimengder. Jeg har også full oversikt over andre variabler som trening etc. Med andre ord 100 prosent dokumentert.

rdalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen/ingen har enerett på sannheten Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 17:57   #71
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av themonk

Hehe. You wish... Jeg er på femte året, og jeg kan ikke akkurat si at jeg brenner så veldig. Når noen tar en langvarig høyere utdannelse, så tror jeg i 99% i tilfellene at det er "the lesser of two evils" eller bare tilfeldigheter. Sånn er det i alle fall for de jeg kjenner. Jeg kjenner ikke til noen som ville gjort det samme valget om igjen hvis de fikk muligheten.

Så trist da...jeg brenner enda jeg. 14 år etter endt utdannelse.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 18:23   #72
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Begod

Et hint til hun følger Atkins by the book

...tror jammen jeg veit hvem det er jeg gitt....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 18:59   #73
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Off topic her igjen.....

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Mener du hun som teller kalorier . trodde ikke kaloritelling var en del av dietten.

Atkins er i utgangspunktet ikke en telle kalori diett, men den gode Dr. A har ikke et så rigid system som de fleste har inntrykk av. Han har nemlig en rekke løsninger/variasjoner og forslag til de som ikke lykkes på grunn-"dietten". Atkins er langt fra bare induksjon, de første 14 dagene (eller hvor lenge folk velger å følge filosofien).

Så joda, Kristian, karloritelling anbefales for de som har sterk metabolsk motstand (lav forbrennign/lav stoffskifte som ikke lar seg kickstarte av høyfett) og tar av veldig seint. De kan i noen tilfelle ha nytte av å skjele litt til kalorier også, da slike problemer ofte skyldes lav toleransegrense for både karber og kalorier. Atkins anbefaler da et kalori inntak på mellom 10 og 12 ganger din aktuelle vekt i pund pr dag. Ikke mindre enn 10 ganger og ikke mer enn 12 - for optimalt resultat. Dvs. for meg som ligger på rundt 64 kg/141 lbs, betyr det at jeg absolutt ikke bør ligge under 1410 kalorier pr dag og ikke mye over 1692. Dette stemmer forøvrig med hva de fleste andre lavkarbo retninger har funnet ut at er optimalt, - og hva "The Thyriod Diet" anbefaler. OM man da vil telle kalorier i tillegg.

Heldigvis er det ikke nødvendig for de fleste - men i erfaringen med såpass mange pasienter gjennom såpass mange år, lærte Atkins eterhvert mange nye ting han også. Som han tok med i de oppdaterte utgavene av boka si.

Dessverre er disse endringene/tilleggsrådene med i den norske utgaven, soden den er basert på eldre utgaver av boka.

Og så tilbake til topic:

Jeg gjentar at det jeg savner hos Skaldeman er nøyaktig det både Torkil, Atkins og flere andre før dem, har innsett. Det som flere her inne så riktig har påpekt: Nemlig at det ikke finnes bare en sannhet. Det finnes ingen fasit, - en metode som er riktig for alle. En fremgangsmåte må kanskje endres. Ny erfaringer fra brukere kan brukes til noe positivt. Det nærmeste Skaldeman har kommet litt ydmykhet her, er å si at, joda, metoden hans er den eneste rette for alle, men den funker ikke for alle. I mitt hode er det som ikke funker for meg heller ikke riktig for meg. Det blit ordkløyveri. I tillegg er hans syn at årsaken til at den ikke funker like bra for kvinner som for menn at kvinner ikke klarer å spise så mye fett. Så enkelt er det ikke. Kvinnekroppen er en underlig sak full av hormoner, og ikke en maskin. Jeg håper at Skaldeman har noe nytt å by på når han nå holder på med kvinneboka si - og at kvinnesynet hans kanskje har endret seg noe.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 21:34   #74
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen må si det

Nille, det er noe jeg lurer på... Du snakker om at noen "tar av veldig seint". Hvordan vil du definere "veldig seint"? Om noen begynner på Atkins induksjon, hvor lang tid vil det ta før man kan vurdere hastigheten av en evt. vektreduksjon og hvor sånn noenlunde går grensen mellom for lav reduksjon og en reduksjon som bør være akseptabel? Jeg innser at dette varierer fra person til person, og hvor mye overvekt det i utgangspunktet er snakk om.

Takk!

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 22:09   #75
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Det kommer også an på hvor langt en er kommet i verdiene på insulinressistens også. Dersom en har kommet veldig langt (nærmer seg diabetes type 2 i verdiene, så vil det ta mye lengre tid før det stabiliserer seg), samt at det kommer an på om en har tøyset mye med slankekurer tidligere så forbrenningen sliter, om en har infeksjoner i kroppen, om en har mye eller lite å ta av, om en har intoleranser en ikke vet om, osv.

Det var ikke svaret på spørsmålet, men det var en utdypning av hva som kan påvirke.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no