Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hva er din potet?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-06, 18:16   #1
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Hva er din potet?

Poteten har jo en slags stilling som libro i vanlig norsk kjoekken, den lille rotfrukten som passer til alt. Naa er dagene talte for poteten for min del, i steden er det en ny spiller som har tatt over potetrollen, nemlig egg.

Jeg synes egg passer bra til massevis av varianter, men synes det blir litt vel mye aa skulel ha egg hele tiden. Saa da er spoersmaalet til dere der ute, hva er det dere bruker som ikke inneholder karbohydrater, gir bra med fett og passer til alle slags maaltider?

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-06, 20:13   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva er din potet?

Har aldri likt eller spist poteter jeg. Ikke ris heller. Pasta var det jeg savnet mest, - men nå smaker ikke den noe heller. Grønnsaker derimot, - GRØNNSAKER i alle farger og fasonger. I salater, kokte og stekte, gratinerte og fløtestuede. Jeg spiser lite eller ingen rotgrønnsaker (utenom kålrabi/kålrabistappe av og til - fordi den har mye karber). Er heldig som har Rogalands beste jordbruksdistrikter (inkl. økologisk landbruk) rett uttafor døra. Om sommeren kjøper vi ofte direkte på gårdene.

Det er bare fantasien som setter grenser !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-03-06, 20:24   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hva er din potet?

Samme som Nille her. Jeg spiser grønnsaker i mye større mengder enn før, og i forskjellige varianter. Også noen ganger sper jeg på med litt naturris.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-03-06, 23:50   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hva er din potet?

Det jeg kaller min potet er det jeg kan ha til all slags mat i stdet for potet... og da blir det broccoli

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 08:21   #5
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Hva er din potet?

Ditti, Scilla. MIn potet er broccoli og mitt eple er rød paprika, det er nammenam det, synes nå jeg da.
Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 08:23   #6
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Hva er din potet?

Slutter meg til Scilla og jankph - broccoli - i mange varianter, men ofte som mos med hvitløk, selleri, fløte og smør - mmmmm........

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 10:16   #7
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er din potet?

Planken min har blitt salsa, av alle ting. Men det er jo grønnsaker det også. Duger til sånt som jeg liker. Ellers går det mye i guactamole. Hjemmelaget selvfølgelig og kan brukes til alt fra smakstilsettning, sausebasis, til dressing og dipp. Ellers kan jeg ikke leve uten Aktins QQ. Det er vel mitt svar på poteten i den litt søtere delen av kostholdet.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 10:18   #8
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hva er din potet?

min potet er både brokkoli og egg. multi potet

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 11:08   #9
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er din potet?

Bruker brokkoli til det meste

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 15:40   #10
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Hva er din potet?

Opprinnelig lagt inn av Nena

Slutter meg til Scilla og jankph - broccoli - i mange varianter, men ofte som mos med hvitløk, selleri, fløte og smør - mmmmm........

Så äter jag ofta broccoli själv. Ibland mixar jag med avocado.

Annars gör jag en hel del ratatouille. Fräser lök i olivolja och matar på med hyfsat säkra grönsaker. Squash, rättika, paprika, vitlök, tomat eller vad jag nu har hemma. Gärna några pepparfrukter också.

Jag äter sällan grönsaker under dagen, men till middagen blir det ofta ett lass. Vanlig sallad förstärkt med feta och avocado, eller ratatouille, eller broccoli kokt i smör, eller mixad broccoli. Dessutom äter jag ganska mycket oliver, helst sådana som ligger i olja.

När jag vill gå upp i vikt blir det ofta en rotfruktslåda. När jag vill gå ner i vikt är jag sparsam även med säkra grönsaker. Efter ett tag lär man sig hur man kan balansera vikten nära nog på hektot.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 19:00   #11
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Hva er din potet?

Blomkål! (gratinert, kokt, blomkål purre)

Og idag fant jeg ut at spinat også er en flott erstattning.

(ellers så er nok pasta min store favoritt, men det har jeg ikke spist på lenge nå )

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 20:51   #12
Theronus
Nytt Medlem
 
Theronus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 55
Innlegg: 4
Theronus er på en erverdig vei

Sv: Hva er din potet?

Jeg bruker broccoli

__________________
Theronus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 21:09   #13
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Hva er din potet?

Nå kjører jeg ikke helt potetfritt, men jeg har funnet ut at linsestuing er tingen sånn til middagen. Eller bønner.

Å, ja: Kikerter er en favoritt!

Ellers har jeg en annen planke, jeg spiser en boks makrell i tomat nesten hver morgen... Eller sardiner i olivenolje. Nam.

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 30-03-06, 09:10   #14
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Hva er din potet?

Opprinnelig lagt inn av millah

Nå kjører jeg ikke helt potetfritt, men jeg har funnet ut at linsestuing er tingen sånn til middagen. Eller bønner.

Å, ja: Kikerter er en favoritt!

Ellers har jeg en annen planke, jeg spiser en boks makrell i tomat nesten hver morgen... Eller sardiner i olivenolje. Nam.

Kikärter är gott. Tyvärr fungerar det inte för mig. Inte bönor eller linser heller. Men jag tillhör dem som är allra mest karbohydratkänsliga. Därför måste jag vara extra strikt. Du kan tydligen vara mer liberal och då bör du fortsätta som du gör. Ju liberalare man kan vara, desto enklare blir vardagen.

Makrill i tomatsås åt jag massor av under min viktminskning. Visst finns det karbohydrater i tomatsåsen, men det struntade jag i. Makrill är billig, god och nyttig mat!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Du blir hva du spiser....eller ??? Nille Livets lyse side 4 15-02-06 08:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no