Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-09, 04:54   #1
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

Shirataki (?) tror jeg... de som det er 1 gram karber pr. 100 gram i... noen som kan fortelle meg om det er lov på induksjon? skulle vært nydelig å bruke det til wok, med scampi og greier.. nam nam.

Noen? Hjelp?

Tror den ene versjonen inneholder tofu.. og den andre? Hvilken spiser man? Tofu-versjonen?

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 07:42   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

Jeg vet ikke hvordan det er på Atkins.. Men hvor i all verden får du kjøpt de?

Kunne tenkt meg å prøve

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 15:49   #3
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Sv: Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

Hehe På japantorget i oslo.. en liten butikk med mye japanske greier. Ellers kan det hende man får de i andre innvandrerbutikker (asiatiske helst)? Ellers får du dem nok på nettet.. google shirataki noodles international shipping eller worldwide shipping

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 20:56   #4
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Sv: Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

kjøpte 3 pakker i dag.. kostet 28 pr pakke. skal prøve dem, men vil fortsatt gjerne vite om noen har noen formening om dette... : O

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 21:23   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

Tofu-nudler? Aldri hørt om det. Er dette noe som finnes i Stavanger også?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 21:27   #6
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Sv: Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

Dette høres interessant ut.

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 21:38   #7
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Sv: Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

: ) Det må vel finnes i stavanger et sted og.. hehe. Asiatisk matbutikk/invandrerbutikk (i mangel på andre ord)? Om dere har det?

Vet at det er en nuddel som er laget av tofu, og en annen type, og det er den andre typen jeg har kjøpt i dag.. begge er lave på karbo-innholdet..

De skal visstnok også tilberedes forskjellig. Den ene skal du bare rense av vannet i posen og slenge rett i woken, mens den andre skal kokes først.. rakk ikke å spørre når jeg var der, skal google det litt og evt. komme tilbake med litt mer info..

De kalles shirataki-nudler eller glassnudler..

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 21:48   #8
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Sv: Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

OBS: Husk på at noen "glassnudler" inneholder andre ting, så pass på å se etter karbeinnholdet på pakken.. pakkene mine er på japansk, men får ut ifra det at det står 5 kcal (lite kalorier i disse), 0g, 0g, 0g, 0.3g 2.2g og 2mg, så går utifra 2.2 på karbene siden det er det høyeste tallet. bare sånn for sikkerhets skyld.

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 21:51   #9
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Sv: Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

http://lowcarbdiets.about.com/od/pro...takinoodle.htm

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 18:27   #10
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

Dette må prøves

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 18:58   #11
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Sv: Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

: D

Kommer tilbake med resultatene.. skal prøve dem i morgen, og har kjøpt saus fra blue dragon.. tror jeg de heter. ligger i kjøleskapet, for lat til å hente den nå.. hehe. lavt karbeinnhold på de to jeg fant (de to andre var svinhøye), med 4,4 og 7,noe - skriver her når jeg har laget dem, helt sikkert også med bilde

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 19:33   #12
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Sv: Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

: D Kan bekrefte at det var helt supert!

Jeg lot nudlene renne av vannet i posen, så tørket jeg dem litt med kjøkkenpapir.

La dem så i en bolle, tilsatte litt soyasaus og lot dem stå mens jeg stekte opp strimlet svinekjøtt, reker, bønnespirer, paprika og gulrot høvlet av med ostehøvel, samt litt soyasaus her også - og dryppet litt fersk lime over det hele

Tilsatte Blue Dragon red curry sauce (tror jeg den het), med 4,4 karber pr. 100 gram (ikke dårlig! - lot det surre et par minutter, for så å tilsette nudlene mot slutten. Surret dette i ca. 1-2 minutter så det fikk blandet seg godt.

Serverte uten noe til, og både meg og min venninne syntes det var kjeeempegodt! Hun spiser ikke lavkarbo men syntes det var veldig godt, og hun vil ha det ofte Hehe. Kjempekjekt for henne også, siden det er nesten ingen kalorier.

1.8 karber gulrot
2.9 karber soyasaus
3.8 karber bønnespirer
1.3 karber paprika
3.5 karber nudler (da regnet jeg utifra det høyeste tallet på pakken, som jo kan bety noe annet, men for sikkerhetsskyld)
TOTALT: 13.3 karbohydrater

Denne passer til to, om du ikke er veeeldig sulten, da Deles den på to blir karbohydratene: 6.65 pr. prs

Jippi! )

Nudlene smaker lite, men man får liksom smaken fra sausen på dem så da gjør det lite. Det føles virkelig deilig å kunne blande "kjøttet" med noe, og det tar virkelig plassen for "ordentlige" nudler. Helt supert!!


(Eksempelbilde med nudlene fra google)..



Fikk ikke tatt bilde da batteriet var tomt :/ Sorry!

__________________
Amagetha

Sist redigert av Amagetha : 13-08-09 kl 19:54.
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 00:07   #13
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Sv: Hva med tofu-nudler? Konjaknudler?

Høres utrolig deilig ut, denne skal prøves.

Nå må jeg bare ut og jakte på nudler.

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Shirataki nudler - Hvor får man kjøpt dem? supha Spørsmål og svar 31 14-05-12 10:04
Nudler? jeef-micro Dr Lindbergs 8 07-06-11 13:43
Wok uten nudler :) Tess Middag 4 06-03-08 00:02
tofu Synne2 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 19-04-07 04:53
Hva er Tofu? Titti Lavkarbo generelt 5 19-01-07 14:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no