Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Psmf

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-12, 15:48   #1
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei
Lightbulb

Psmf

For dem som kanskje vurderer dette for en periode:

Jeg har spist etter psmf en uke nå, og skal holde på til fredag. Jeg hadde spisedag på lørdag, ikke med oppkarbing men oppfetting

Jeg har gått ned et par cm rundt lårene og midjen, og det var det som var målet! Jeg har aldri, og da mener jeg ALDRI, klart å gå ned noe som helst, uansett hvor lite kalorier (på høykarbo) og hvor lite karber (på lavkarbo) jeg har spist, og hvor mye jeg har trent.

Glad jeg endelig har funnet "løsningen" for meg som er "normalvektig" (if. BMI).
Skal innrømme at det er litt kjedelig uten fett og meieriprodukter, men jeg har da funnet mine smutthull som virker som om det ikke ødelegger, som cottage cheese og sojamelk.

Rart å spise proteinrikt med kjøtt til hvert måltid, uten mye karber eller fett. Men jeg har faktisk hatt energi til å trene like mye som før, utenom den første dagen som var ganske forferdelig med hodepine og slapphet.

PS: er glad det ikke er dette kostholdet jeg skal holde meg til resten av livet

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 16:11   #2
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Psmf

Hva er Psmf?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 16:13   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Psmf

men har du førsøkt ketolyse/streng lavkarbo med kalorikontroll da? det skulle funke også.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 16:29   #4
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Psmf

Yrla: ja, det har jeg. Jeg gikk opp i vekt når jeg hev innpå kalorier, så.. Det blir jo forresten som streng lavkarbo med streng kalorikontroll, hvor det ikke tører på muskelmasse i lik grad som uten ekstreminntak av protein

Aslaug: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Absolutt ikke så "ekstrem" som de vil ha det til. Jeg synes det er absolutt levbart pluss pluss

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 16:43   #5
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Og jeg har lyst til å gjenta advarselen som de kommer med i starten av artikkelen:

Sitat:

Jeg ønsker på det sterkeste å understreke at personer med spiseforstyrrelse (SF), subklinisk spiseforstyrrelse eller som føler/mener at de har et usunt forhold til kropp, kosthold og trening, ikke bør vurdere denne dietten som ett alternativ til en sunn livsstil. Dietten er ment som en hurtigløsning og kan bare brukes av svært overvektige over et lengre tidsrom (1-3 mnd). Personer med normal kroppsvekt og fettprosent bør holde seg til 1-3 uker om gangen.
[...]

Og så en siste advarsel, hvis du ikke har tenkt å lese artikkelen grundig og sette deg inn i hvordan dette gjøres på en sunn og trygg måte (både ift trening og mengde mat), så stopper du her. Ingen unntak!

PSMF er ikke en sunn måte å gjøre det på, og grunnen er at den er tilnærmet strippet for energikilder, altså både ekstremt lavt fett og karbohydrater. Proteiner er ikke en energikilde. Og det er også grunnen til at den kommer med advarsel om å ikke bruke over lengre tid.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 17:01   #6
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Yrla: ja, det har jeg. Jeg gikk opp i vekt når jeg hev innpå kalorier, så.. Det blir jo forresten som streng lavkarbo med streng kalorikontroll, hvor det ikke tører på muskelmasse i lik grad som uten ekstreminntak av protein

Aslaug: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Absolutt ikke så "ekstrem" som de vil ha det til. Jeg synes det er absolutt levbart pluss pluss

Jeg har prøvd psmf selv og gikk ned, men så prøvde jeg å spise mere fett og ca 1500 kcal og rundt 20-30g karb og gikk ned like fint på det også. Som Yrla sier. Skal ikke pøse på med kcal da, men ha kalorikontroll. Det blir ikke det samme som lavkarbo hvor du pøser på med fett hele tiden det.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:42   #7
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Psmf

Ja, det er slik jeg har levd på lavkarbo. Gikk opp de første mnd, fra 56 til 60, så det er det jeg skal bli kvitt nå. Har lagt på rundt 1500 kcal og ca 25 g kh siden januar. Men på fredag er det tilbake til "normalen"

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:23   #8
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Psmf

Vær obs på at du mest sannsynlig vil gå opp et par kg etter endt diett. Det gjorde jeg begge gangene, uansett om jeg gikk over til lavkarbo. har vel med at systemet blir fylt opp med mat og vann igjen.

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 22:10   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Psmf

Har selv testet PSMF noen ganger og ikke gått opp igjen etter endt kur, for det er en kur. Lavkarbo er en livsstil. Jeg gikk ikke opp i vekt før jeg dro på ferie, men det gjør jeg alltid, går opp i vekt i ferien for da nytes det vin nesten daglig + litt annen mat, men det er en annen sak

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 15:45   #10
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Psmf

psmf er et bra alternativ om du vil ned i vekt uten å miste så mye muskelmasse og bør kombineres med litt trening, spesielt styrke, noen løsning i lengden er det jo ikke, men kan være en fin kickstart for mange som har nådd et platå.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:36   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Psmf

ja, da jeg begynte på ketolyse var jeg redd fett og spiste nesten slik som denne dietten. det jeg fant ut i løpet av få dager da var at det meste jeg hadde til overs under huden var vann pga intoleranse for mat jeg pleide spise dgl. greit å vite at det er vann eller fett man bærer på. jeg økte fettmengden stadig og fortsatte å gå ned i vekt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:45   #12
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Psmf

nå er jeg ferdig imorgen, men tror ikke det har gått noe særlig fremover den siste uken. Jeg har ikke vært like streng med meg selv, rett og slett fordi jeg ikke har klart å gå sulten Jeg kommer nok til å gjøre dette igjen nærmere sommeren.

Men nå er det snart helg, og nybakt lavkarbobrød med MASSE ost kaller! (og vin og franske oster i godt besøk)

Må ikke glemme å være lykkelig NÅ, og ikke vente på at ting skal bli bedre NÅR...

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 23:48   #13
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Psmf

Haha!

Da var psmf DEFINITIVT over for denne gang.

Idag har jeg ikke gjort annet enn å spise! Magen min har ikke vært mulig å fylle, så nå har jeg kastet innpå med deilig ost og lavkarbobrød og cocosa Er det mulig....

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 13:54   #14
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Psmf

Hmm, bildene av maten ser da ganske likt ut som mye av det jeg spiser. Jeg steker riktignok i rikelig mengder smør f.eks osv, men likevell veldig mye likt her.

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 17:50   #15
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Psmf

hehe, det er sant! Jeg spiste jo god mat hver dag, og jeg gledet meg til hvert måltid. Men det ble veldig mye fokus på mat, og mot slutten av andre periode på 5 dager tror jeg magen min var hul hele dagen. Bare det å steke i smør gir litt fett og metthet.

Ps: dette gav meg tilbake mine gamle luftplager, og tror det var en liten forstoppelse på gang..... (too much information?)

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Psmf Ashley Andre dietter 69 04-07-11 06:44
PSMF kombinert med Ketolysekuren? ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 24 03-03-11 22:03
Psmf Kari Marita Lavkarbo generelt 14 02-03-11 18:22
Kan noen fortelle meg hva PSMF er for noe? Bee Lavkarbo generelt 25 29-10-10 17:39
fra PSMF til Ketolyse whynn Lavkarbo generelt 0 28-09-10 18:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no