Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Xtravagaza- våren 2010 :-)

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-10, 16:22   #1
blomkarse
Medlem
 
blomkarse sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 86
blomkarse har en fantastisk aura rundt segblomkarse har en fantastisk aura rundt seg

Xtravagaza- våren 2010 :-)

Mitt mål er klart. Minus 15 kg er bra, minus 20 er toppbonus!! Og jeg starter i morgen :=))

Det stod mellom Easy Life og Xtravanza, men det er vel mye av det samme konseptet hvis jeg har skjønt det riktig??

Kontrakt er skrevet og pulver innkjøpt, motivasjonen er på topp og jeg gleder meg til å sette i gang. Er virkelig superspent på dette, men jeg tror det er dette som må til siden det ikke virker med bare viljestyrke..

Tar gjerne i mot gode råd og erfaringer..

__________________


blomkarse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 16:37   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Xtravagaza- våren 2010 :-)

Jeg tillater meg å leggen inn et tidligere svar om denne pulver-dietten, fra admin:

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Dette er et lavkarbo kostholds forum og vi anbefaler kun dietter basert på MAT. (Med unntak av Eurodiett som er foreskrevet av lege og som går gradvis over til lavkabo kosthold)

Dette er et privat driftet forum hvor eierne bestemmer hva de vil ha/ikke ha i forumet. Valget eierne har gjort er at vi ikke ønsker anbefaling av slankepiller/pulver. Det finnes sikkert mange andre forum som passer bedre for diskusjoner av denne typen.

OM det starter diskusjoner om slike produkter er det alltid noen som anbefaler det, og de som leter etter lette løsninger vil mene de har fått det anbefalt på www.lavkarbo.no. Og så har vi det gående. Dessverre dukker det opp diskusjoner med stadig kortere mellomrom, det er derfor vi har valgt å være litt "strenge", slik at medlemmer og gjester er klar over hva vi står for.

Flott om det kan respekteres.

Admin.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 16:55   #3
blomkarse
Medlem
 
blomkarse sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 86
blomkarse har en fantastisk aura rundt segblomkarse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Xtravagaza- våren 2010 :-)

Javel, så dette betyr at jeg ikke er velkommen til å stille spørsmål eller dele erfaringer vedr. Xtravaganza??
Mulig jeg er litt treg og ikke skjønner dette, men er det ikke nettopp lavkarbo diett som er greia med Xtravanza og Easy Life, bare at de velger en litt annerledes måte å starte for at man skal få en "kickstart" på det hele..

__________________


blomkarse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 17:06   #4
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Xtravagaza- våren 2010 :-)

Man kan diskutere i det vide og brede om Xtravaganza/EasyLife konseptet er at man skal gå over på lavkarbo, et klart svar vil neppe komme. Min erfaring er at de som drev kurset (snakker om "mine" trenere/kursledere, virker som de andre steder kan ha mere peil) har null peil på lavkarbo, og den sunne maten man skal over på, er lavkalori ifølge Statens Ernæringsråd, med en "touch" av Fedon Lindberg. Velger man å ligge lavt i karber, under 70 pr dag (?) så spiser man pr. definisjon lavkarbo, men de dagsmenyene ligger himmelhøyt over det jeg kan spise.. Over det jeg vil spise. Du kan stille spørsmål angående lavkarbo, så mye du vil

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 17:49   #5
blomkarse
Medlem
 
blomkarse sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 86
blomkarse har en fantastisk aura rundt segblomkarse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Xtravagaza- våren 2010 :-)

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Man kan diskutere i det vide og brede om Xtravaganza/EasyLife konseptet er at man skal gå over på lavkarbo, et klart svar vil neppe komme. Min erfaring er at de som drev kurset (snakker om "mine" trenere/kursledere, virker som de andre steder kan ha mere peil) har null peil på lavkarbo, og den sunne maten man skal over på, er lavkalori ifølge Statens Ernæringsråd, med en "touch" av Fedon Lindberg. Velger man å ligge lavt i karber, under 70 pr dag (?) så spiser man pr. definisjon lavkarbo, men de dagsmenyene ligger himmelhøyt over det jeg kan spise.. Over det jeg vil spise. Du kan stille spørsmål angående lavkarbo, så mye du vil


Takk, det var fint, for det er nemlig om en uke eller 2 at jeg kommer til å behøve råd, tips og erfaringer vedr. meten jeg kan spise :-)

__________________


blomkarse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 18:10   #6
smørbukk
Juniormedlem
 
smørbukk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 59
Innlegg: 10
smørbukk er på en erverdig vei
Red face

Sv: Xtravagaza- våren 2010 :-)

Stå på!! Det er jo lavkarbomat vi skal over på om en stund, og lettvindt!!? NEI det er det IKKE! Synes ikke jeg ihvertfall! Gleder meg uansett veldig til å komponere gode retter med riktige ingridienser!
Håper ikke vi blir kickét ut

__________________
smørbukk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravagansa Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 21:17   #7
blomkarse
Medlem
 
blomkarse sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 86
blomkarse har en fantastisk aura rundt segblomkarse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Xtravagaza- våren 2010 :-)

Opprinnelig lagt inn av smørbukk, her.

Stå på!! Det er jo lavkarbomat vi skal over på om en stund, og lettvindt!!? NEI det er det IKKE! Synes ikke jeg ihvertfall! Gleder meg uansett veldig til å komponere gode retter med riktige ingridienser!
Håper ikke vi blir kickét ut

Nei lettvint er det ikke :-) Gleder meg også til det virkelig begynner med å finne ut av dette med oppskrifter som fungerer i hverdagen for hele familien.

__________________


blomkarse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 21:52   #8
smørbukk
Juniormedlem
 
smørbukk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 59
Innlegg: 10
smørbukk er på en erverdig vei

Sv: Xtravagaza- våren 2010 :-)

Nå er jeg nettopp startet på kurset, men slik jeg forstår det, så skal jeg etter vektreduksjonen, finne ut akkurat hvor mye karb. jeg kan spise uten å gå opp i vekt.
Dersom jeg klarer å holde meg aktiv og trene, så kan jeg sikkert kunne spise mer karb. enn jeg kan nå. Jeg synes konseptet virker veldig bra og er personlig tilpasset hver enkelt. Men det er jo vel tidlig å komme med noen erklæring enda! ; )

__________________
smørbukk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravagansa Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 14:03   #9
Belefanten
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Larvik
Innlegg: 6
Belefanten er på en erverdig vei

Sv: Xtravagaza- våren 2010 :-)

Joda, Xtravagansa er lavkarbo.
Men, det som er greia er at du skal finne ut akkurat hvor mye karber du kan ligge på pr dag når du har nådd ditt mål. Noen kan ligge rundt Statens Ernæringsråds anbefalinger fordi de "plutselig" trener mye mer, og har en større forbrenning av karber, mens andre (som meg) må leve ganske så lavkarbo resten av livet, og noen har en gyllen middelvei.
Vi "tillates" mer karber i Xtravagansa enn Ketolysekuren gjør (jada, har vært der åsså), som f.eks at det ikke er noen begrensninger på HVILKE grønnsaker du kan spise, men derimot på HVOR MYE du kan spise.

Alle vi på min gruppe på Xtravagansa(går Lifetime nå) rådigger disse sidene, for det er så utrolig mye flotte oppskrifter! Vi har (foreløpig) den fordelen at vi kan ringe vår coach hvis vi står fast på noe, men sidene her er allikevel til nytte, og enorm støtte ikke minst!

Og det pulveret det er snakk om (grøss... grusomt), er ment til å bære en boost på vektreduksjonen i inntil x antall uker. Da sa ivertfall min coach at nu, var det på tide å spise mat igjen!
Etter dette brukes kun supper og shaker som et proteintilskudd i en smoothie, et raskt måltid når du har veldig dårlig tid (og har planlagt like elendig), eller en halv pose som et mellom-måltid. Det er ikke noe opplegget baseres på, og jeg brukte det kun i 2 uker, for jeg syntes det smakte hoppetau!
Bruker noen av shakene i smoothien min til frokost, men that's it.

Ønsker deg heller lykke til med vektreduksjonen din, jeg!

Belefanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 14:11   #10
Belefanten
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Larvik
Innlegg: 6
Belefanten er på en erverdig vei

Sv: Xtravagaza- våren 2010 :-)

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg tillater meg å leggen inn et tidligere svar om denne pulver-dietten, fra admin:


Skikkelig rått at det reklameres for Nokadietten på sidene her... Va'kke dét litt krasj? Bare sånn for å ha spurt?

Belefanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 14:31   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Xtravagaza- våren 2010 :-)

Opprinnelig lagt inn av Belefanten, her.

Skikkelig rått at det reklameres for Nokadietten på sidene her... Va'kke dét litt krasj? Bare sånn for å ha spurt?

Her finner du kanskje svar på hvorfor diverse reklame dukker opp på sidene :
http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=reklame

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:37   #12
zitrix
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 11
zitrix er på en erverdig vei

Sv: Xtravagaza- våren 2010 :-)

Hei jeg har nettop begynt jeg også på dag nr 5 og godt ned hele 6 kilo, nå skal de sies at mye av dette er vann osv som forlater kroppen

jeg er kjempe fornøyd med opplegget, men alle må være forberett på de første dagene. De var grusome nå produserer kroppen minn nok kreotoner til å holde kroppen oppe i dirft

og btw kan folk droppe å poste det admin tullet finnes flere tråder om easylife og xtravaganza. Så langt er ingen fjernet!

zitrix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 12:54   #13
BobBob
Juniormedlem
 
BobBob sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 48
BobBob er ny på veien

Sv: Xtravagaza- våren 2010 :-)

Opprinnelig lagt inn av zitrix, her.

Hei jeg har nettop begynt jeg også på dag nr 5 og godt ned hele 6 kilo, nå skal de sies at mye av dette er vann osv som forlater kroppen

jeg er kjempe fornøyd med opplegget, men alle må være forberett på de første dagene. De var grusome nå produserer kroppen minn nok kreotoner til å holde kroppen oppe i dirft

og btw kan folk droppe å poste det admin tullet finnes flere tråder om easylife og xtravaganza. Så langt er ingen fjernet!

6 kg på 5 dager!! Det må jeg si. Tok meg 8 dager å kvitte med med 6 kg. Syns egentlig det var ganske bra jeg.

__________________
BobBob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:44   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Xtravagaza- våren 2010 :-)

Opprinnelig lagt inn av zitrix, her.

og btw kan folk droppe å poste det admin tullet finnes flere tråder om easylife og xtravaganza. Så langt er ingen fjernet!

....så lenge ingenting blir fjernet er det ikke vits i å respektere eiernes ønsker altså ? Interessant instilling

Vi har valgt å ikke opprette eget forumområde for pulverdietter, men det er ikke nedlagt noe forbud, - vi kommer kun med henstillinger som vi ber om at respekteres. Direkte feilinformasjon blir heller korrigert enn fjernet.

Admin

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Januartreningsutfordring 2010! Areola Trening 363 01-02-10 18:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no