Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Babymatdietten

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-11, 21:51   #51
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Forgå gjør hun neppe, men hun risikerer dessverre å bli syk.

Hun er ikke overvektig. Hun er ung og frisk. Hun spiser grønnsaker, middag og babymat. Jeg tror kanskje du overdramatiserer.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:51   #52
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Forgå gjør hun neppe, men hun risikerer dessverre å bli syk.

Hvorfor tror du at jeg kan bli syk? Ikke blir jo underernært, ikke får jo noen vesentlige mangler da jeg får i meg proteiner, vitaminer, fett..osv..

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:53   #53
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Hun er ikke overvektig. Hun er ung og frisk. Hun spiser grønnsaker, middag og babymat. Jeg tror kanskje du overdramatiserer.

Takk igjen, du har skjønt meg, jeg trener også 30 days shred ved siden av gåturene mine.

Jeg presiserer igjen at jeg IKKE vet om denne "dietten" funker på meg, men finner det vel ut om det blir for rart. Men jeg tror ikke det blir altfor rart da jeg spiser vanlig mat ved siden av og babymat har jeg jo alltid spist nå og da så blir ikke noe spesielt for min del.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:55   #54
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hva i alle dager har BellaIsa skrevet her som kvalifiserer henne til rødprikking?

Ja, er bare å rope ut

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:55   #55
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

Er ikke helt enig med deg her.

Neivel, hvordan mener du kroppen fungerer da? Du kan være så uenig du vil, men det er nok desverre slik vi alle er bygd. Det som er synd er at få gidder å sette seg inn i det, men heller kaster seg på slike hyper som babymatdietten.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:56   #56
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Det er noe som sier meg at de fleste her inne har prøvd utallige idiotiske slankekurer. Jeg har mange dumme forsøk bak meg, som for eksempel å spise grapefrukt, og ingen ting annet, i tre uker. Man hører om så mye, og man ønsker så veldig å miste noen kilo. Det er mye som er dumt.

Uansett. Å spise knekkebrød, grønnsaker, middag og babymat er ikke farlig!

HALLO!

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:58   #57
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Neivel, hvordan mener du kroppen fungerer da? Du kan være så uenig du vil, men det er nok desverre slik vi alle er bygd. Det som er synd er at få gidder å sette seg inn i det, men heller kaster seg på slike hyper som babymatdietten.

Jeg vet hvordan kroppen fungerer, men tror du har misforstått litt. (jamfør mine tidligere svar på innleggene dine i denne tråden).

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:58   #58
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Uansett. Å spise knekkebrød, grønnsaker, middag og babymat er ikke farlig!

HALLO!

Det kommer jo helt an på, mange av oss har blitt syke av nettopp knekkebrød, middag osv

Men hvorfor spise dette og tror man skal gå ned når man faktisk kan spise sunn og næringsriktig mat?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:59   #59
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

Jeg vet hvordan kroppen fungerer, men tror du har misforstått litt. (jamfør mine tidligere svar på innleggene dine i denne tråden).

Ja, og utfra dem ser jeg at du fortsatt tror det er kaloriinntaket som avgjør om du legger på deg. Som jeg har nevnt før så stemmer ikke det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:59   #60
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Det er noe som sier meg at de fleste her inne har prøvd utallige idiotiske slankekurer. Jeg har mange dumme forsøk bak meg, som for eksempel å spise grapefrukt, og ingen ting annet, i tre uker. Man hører om så mye, og man ønsker så veldig å miste noen kilo. Det er mye som er dumt.

Uansett. Å spise knekkebrød, grønnsaker, middag og babymat er ikke farlig!

HALLO!

Det tror jeg på. Jeg har aldri i mitt liv prøvd ut en slankekur, har alltid trent og levd normalt. Spist relativt sunt. De siste 5 månedene har det skjedd visse ting i mitt liv som har bidratt til at jeg ikke har hatt det bra psykisk eller fysisk. Nå har jeg blitt bedre og disse kgene plager meg veldig. Jeg spiser jo sunn mat, og er i aktivitet hver dag, så kan ikke se at kroppen tar skade av dette her.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:00   #61
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det kommer jo helt an på, mange av oss har blitt syke av nettopp knekkebrød, middag osv

Men hvorfor spise dette og tror man skal gå ned når man faktisk kan spise sunn og næringsriktig mat?

Knekkebrød, middag og grønt er sunn og næringsrik mat. Det som skjer her er vel at hun bytter bort sjokkosen og snopet med babymat.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:01   #62
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det kommer jo helt an på, mange av oss har blitt syke av nettopp knekkebrød, middag osv

Men hvorfor spise dette og tror man skal gå ned når man faktisk kan spise sunn og næringsriktig mat?

Jeg spiser jo sunn og næringssrik mat?

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:02   #63
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Knekkebrød, middag og grønt er sunn og næringsrik mat.

Knekkebrød er fullt av stivelse. Stivelse får blodsukkeret til å skyte i været, som igjen trigger insulin. Insulin åpner kroppens fettlagring. I tillegg vil svingende blodsukker og insulin over tid føre til at insulinmolekylene ikke klarer å gjøre jobben sin, og man blir insulinresistent og i verste fall får diabetes 2. Regner med middagen også inneholder enten ris, poteter eller pasta, som trigger svingningene enda mer.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:04   #64
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Knekkebrød, middag og grønt er sunn og næringsrik mat. Det som skjer her er vel at hun bytter bort sjokkosen og snopet med babymat.

Nemlig. Jeg har den siste tiden ikke tenkt på hva jeg dytter i kroppen og er på en slags avvenning nå kan man si. Skal gjøre det gradvis og tar ikke selvmord om jeg spiser en sjokolade en gang i blant, men prøver å kutte ut da jeg vet dette funker for meg. Har også spist usunne kveldsmåltider som melk med MASSE TILSATT SUKKER (1 -2 ss) med usunne frokostblandinger!! Men men.... jeg er egentlig sikker på at jeg går ned til vekten min bare ved å kutte ut dette, og det er det jeg skal gradvis.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:04   #65
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Knekkebrød er fullt av stivelse. Stivelse får blodsukkeret til å skyte i været, som igjen trigger insulin. Insulin åpner kroppens fettlagring. I tillegg vil svingende blodsukker og insulin over tid føre til at insulinmolekylene ikke klarer å gjøre jobben sin, og man blir insulinresistent og i verste fall får diabetes 2. Regner med middagen også inneholder enten ris, poteter eller pasta, som trigger svingningene enda mer.

Vi snakker om et friskt menneske!

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:06   #66
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Vi snakker om et friskt menneske!

De fleste diabetes pasientene i 35-40 årene var friske mennesker i midten av 20-årene
Dessuten sier jo TS at hun har slitt psykisk i det siste, noe som gir et veldig høyt stressnivå i kroppen. Stresshormoner belaster det samme systemet i høyere grad enn karbohydrater gjør.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:07   #67
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten

Vi er på forskjellige planeter, så jeg melder meg ut.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:08   #68
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Babymatdietten

Alle er forskjellige og tåler forskjellig mat.Alle kan ikke spise lavkarbo fordi om vi gjør det .Alle må finne ut av det på sin måte .Og det er jo bare til å respektere andre sitt valg uten og belære om at det de gjør er helt feil.
BellaIsa spurte jo om noen viste om et annet forum enn dette hun kunne finne informasjon og at hun ikke hadde erfaring med lavkarbo.

Respekter hverandres ulikheter sier bare jegIkke angripe

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:08   #69
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

Nemlig. Jeg har den siste tiden ikke tenkt på hva jeg dytter i kroppen og er på en slags avvenning nå kan man si. Skal gjøre det gradvis og tar ikke selvmord om jeg spiser en sjokolade en gang i blant, men prøver å kutte ut da jeg vet dette funker for meg. Har også spist usunne kveldsmåltider som melk med MASSE TILSATT SUKKER (1 -2 ss) med usunne frokostblandinger!! Men men.... jeg er egentlig sikker på at jeg går ned til vekten min bare ved å kutte ut dette, og det er det jeg skal gradvis.

Men hvorfor dropper du ikke alt det usunne og spiser sunn mat? Hvorfor må du er erstatte dette med babymat, det er det jeg ikke forstår?

Jeg skjønner jo at babymatdietten er superpoppis blant bloggere, spesielt de svenske. I motsetning til deg spiser de ofte BARE babymat og da er det jo en lavkaloridiett som gjør at man går (usunt) ned i vekt, men du skal jo spise denne babymaten i tillegg til normal kost. Hvorfor spiser du ikke bare denne normale kosten uten all den babymaten?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:11   #70
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De fleste diabetes pasientene i 35-40 årene var friske mennesker i midten av 20-årene
Dessuten sier jo TS at hun har slitt psykisk i det siste, noe som gir et veldig høyt stressnivå i kroppen. Stresshormoner belaster det samme systemet i høyere grad enn karbohydrater gjør.

Altså, jeg tror du misforstår alt jeg sier. Jeg har ikke slitt psykisk på den måten du tror,men uansett, tror ikke vi forstår hverandre. Vi er på ett forum så alle får yte sine meninger heldigvis.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:12   #71
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Vi er på forskjellige planeter, så jeg melder meg ut.

Eller så kan man lese litt av det Pål skriver for å faktisk få litt kunnskap om mat og kropp:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24058
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23842
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30339
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24709

Og her er bloggen hans:

http://ramblingsofacarnivore.blogspot.com/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:13   #72
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Men hvorfor dropper du ikke alt det usunne og spiser sunn mat? Hvorfor må du er erstatte dette med babymat, det er det jeg ikke forstår?

Jeg skjønner jo at babymatdietten er superpoppis blant bloggere, spesielt de svenske. I motsetning til deg spiser de ofte BARE babymat og da er det jo en lavkaloridiett som gjør at man går (usunt) ned i vekt, men du skal jo spise denne babymaten i tillegg til normal kost. Hvorfor spiser du ikke bare denne normale kosten uten all den babymaten?

Har prøvd å forklare i innleggene over

Angående den svenske bloggeren, kom over henne da jeg søkte på info rundt dette, tror nok det bare er for å provosere. Hun redigerer bildene og det skjønner man fort når man går over bloggen.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:15   #73
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Babymatdietten

Opprinnelig lagt inn av BellaIsa, her.

Altså, jeg tror du misforstår alt jeg sier. Jeg har ikke slitt psykisk på den måten du tror,men uansett, tror ikke vi forstår hverandre. Vi er på ett forum så alle får yte sine meninger heldigvis.

Dog er vi på et lavkarboforum så når noen sier de skal gå på en babymatdiett så kræsjer det fullstendig med både vårt mål om god helse og det å spise lite karbohydrater og mer fett. Du må regne med at sånn ca 99,99 % av brukerne her inne er uenig med deg når du går i motsatt vei enn lavkarbo.

Kanskje det finnes det spisebabymatforum?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:15   #74
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymatdietten



Det er vel flere enn Pål og hønene hans som har kunnskap om mat og kropp!?

Jeg er langt over middels opptatt av å holde meg i ketose selv, men jeg er likevel ikke så sneversynt at jeg tenker at det er det eneste ene.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:15   #75
BellaIsa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 59
BellaIsa er ny på veien

Sv: Babymatdietten

Du skrev dette tidligere
"Så du vil spise usunn mat beregnet på babyer sammen med usunn mat (knennebrød) som gjør folk syke over tid? Les deg litt opp på lavkarbo, det er garantert et bedre alernativ!"

Dette tyder jeg som mangel på kunnskap og utvitenhet. Du burde lese litt om mat og kosthold du også før du dømmer andre basert på det du kan, vet og tror på. Finnes andre alternativer enn lavkarbo i verden, er ikke sikkert det funker for alle. Å spise knekkebrød til lunsj eller kvelds er ikke usunt.

BellaIsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Følger ingen.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no