Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening i august

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-13, 11:43   #1
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Trening i august

Endelig er august her! Måneden for rutiner og nydelig vær!

Sett deg et mål og kos deg med veien mot å nå det!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 11:47   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august.

Målet mitt for august er å starte opp løpetrening. Må trene opp forfot-teknikken, for nå løper jeg forfot med venstre fot og en slags merkelig plattfot variant med høyrefoten. Like greit å trene på en god løpeteknikk med en gang.

Målet er å kutte ned tiden på ei løype jeg nå går/jogger på 30 minutter, med fem minutter.
Følger løplabbets fra 0 til maratonprogram.
Også skal jeg trene fullkropp-høyrep styrke 2-3 ganger i uka.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 22:13   #3
oslomo
Juniormedlem
 
oslomo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 12
oslomo er på en erverdig vei

Sv: Trening i august

Ja, endelig august! Målet mitt for høsten er å bli glad i å løpe. Har tidligere hatt perioder på et par uker der jeg har vært svært aktiv og løpt et par ganger i uken. Det har alltid dabbet av, men jeg ønsker å gjøre det til noe jeg er glad i og bare MÅ gjøre! I tillegg vil jeg blir sterkere i rygg/mage. Nå skal treningshøsten starte for fullt, dere!

__________________
Minus 25 kg - nå skal de siste 15 av!


oslomo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 22:33   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august

Dagens:
1. Styrketrening fullkropp, høyrep. Ca en time
2. Intervaller på tredemølle. 10 min oppvarming, 5-4-3-2-1 med 1,5 minutter pause imellom, 10 min nedtrapping.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 22:38   #5
LillemyDesign
Juniormedlem
 
LillemyDesign sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Fræna
Alder: 45
Innlegg: 48
LillemyDesign er på en erverdig vei

Sv: Trening i august

Slenger meg på den jeg også da
Siden jeg akkurat har begynt på lavkarbo så kommer jeg til å ta det litt roliger med vekt treninga til kroppen har vendt seg til det. I kveld er det rockering trening, må bare få lagt mannen først.. Haha..

LillemyDesign er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo tester ;) Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 08:40   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Målet mitt for august er å starte opp løpetrening. Må trene opp forfot-teknikken, for nå løper jeg forfot med venstre fot og en slags merkelig plattfot variant med høyrefoten. Like greit å trene på en god løpeteknikk med en gang.

Ha ha ha, gjør akkurat det samme bare omvendt

Mitt mål er å finne igjen treningsgleden denne måneden og da blir det tung styrke, fullkropp og løping, evt løp/gå i ulendt terreng. Har detti helt utav det og må bare komme igang igjen. Har allikevel gått litt ned i vekt/str siste halvåret, men merker nå at rygg/nakke begynner å streike igjen.

Så nå må jeg få rompa ut av soffaen......

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 11:15   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august.

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Ha ha ha, gjør akkurat det samme bare omvendt


Det verste er jo at det ikke er vanskelig å løpe ordentlig, hvis man bare konsentrerer på det. Er ikke rart jeg sliter med sånn evig beinhinnebetennelse i høyrebeinet.

Lykke til med å finne treningsgleden. Jeg fikk akutt styrketreningsvegring for en måneds tid siden. Deilig å bare la være i noen uker. Men fikk jo vondt i ryggen da.. Og betennelse i skuldra. Og dvask rumpe.com.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 12:32   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august

Uuuhh ja sæggerompe, me not like, jeg må bare komme i gang igjen så den kommer et par hakk oppover igjen

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 19:47   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august

2. August
En liten trimming av bryst/skulder/øvre del rygg og litt hoppetau. Morsomt.

Bare for å få trena litt. Avsluttet med 500 meter romaskin X 2 og 1000 meter tilslutt.

Prøver å lære meg å like romaskin.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 08:45   #10
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Trening i august

Jeg slenger meg på!
Trening 1. august
12,3 km med bikkja (2 timer).

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 10:11   #11
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Trening i august

Så bra du starter ny tråd Nellie.
Løp en tur i går, 7 km ,fart 6,34 min pr km.
Gikk litt tungt og måtte stoppe og puste et par ganger underveis.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 14:14   #12
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening i august

Trente i går. Skulderpress, ganske missfornøyd med det, det er lenge siden jeg har trent det, og forrige gang klarte jeg 50kg strak press, i går klarte jeg ikke mer enn 44kg. Men håper jeg kommer meg opp igjen ganske raskt. Så trente jeg litt pistolssquats ( et bens knebøy) og noen gobletsquat ( bøy med kettlebell )

__________________
Min journal:http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54743
Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 09:58   #13
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Trening i august

3.august
Sykkel: 4 km (til/fra trimsenteret)
Styrketrening på bein og rygg

4.august (så langt i hvert fall)
4,6 km med bikkja (45 minutter)

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 15:17   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august

3t 50min i marka i dag! Ble svett og sliten underveis da det etter et par km langs veien er et par km bratte. Var deilig vær da, shorts og singlet-vær og vi plukket med oss 1,5 km multer og et par never markjordbær - en del blåbær gikk rett i gapet underveis.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 18:29   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august

4. august.

Tok langturen i dag. Skulle ha puls mellom 60 og 75% + 3-4 stigningsløp, men ble til at jeg klatret et fjell isteden. Pulsen min er det et slit å holde nede. Den vil opp i 80-85, men disse rolige rundene er jo like viktig som de harde øktene, så må bare holde igjen. Jaja.. Ble 85 minutter og gjennomsnittspulsen var 68%, så veldig ille var det ikke.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 10:39   #16
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august

Alt jeg har å si er.....:

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 20:12   #17
LillemyDesign
Juniormedlem
 
LillemyDesign sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Fræna
Alder: 45
Innlegg: 48
LillemyDesign er på en erverdig vei

Sv: Trening i august

skal sta å trene nå jeg

__________________
LillemyDesign er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo tester ;) Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 21:00   #18
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august

Har trent styrketrening i hele sommer; har hatt stor fremgang}

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:59   #19
LillemyDesign
Juniormedlem
 
LillemyDesign sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Fræna
Alder: 45
Innlegg: 48
LillemyDesign er på en erverdig vei

Sv: Trening i august

Her er mi økt i kveld, kopi fra bloggen:
I kveld følte jeg at jeg hadde ei god økt. Jeg spiste kylling i fløtesaus med blomkål og brokoli en time før jeg trente og det tror jeg hjalp veldig. Så her er kveldens økt:

15 min intervall cardio

3x8x11 kg hammercurl

3x8x50 kg tricepspress

3x8x15 kg på hver arm, brystpress på maskine

3x5x65 kg facepulls, hadde kommer et nytt apperat, synes faktisk den var tyngre av en eller annen grunn? :/ Så fikk jeg heller ikke brukt vektplata å støtte foten på så jeg ikke sklir.. Jaja, begynner bare lavere da

3x max planken med 10 kg vekt plate

3x8x30 kg foroverbøyd roing

3x8x10 kg sumosquat

3x8x9 kg tricepspress over hode

3x8 rygghev med 10 kg plate

10 min intervall

På intervall så går jeg på 6 i hastighet og jogger på 9, 1 min på hver.
Så har jeg altid på 1 i stigning pga kneet mitt.

Denne gangen tok jeg 20 min sol før jeg gikk ned å tok siste intervallen Nå har jeg tatt en proteinshake.

Onsdag skal jeg på corebar trening, gleder meg!! Evighet siden sist.

LillemyDesign er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo tester ;) Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 12:08   #20
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Trening i august

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

vi plukket med oss 1,5 km multer

Det var ikke så rent lite. Hvordan målte du dem?

Her er det full gang igjen etter ferien, med spinning, core, slynge og sirkeltrening. Og gjerne litt Kettlebells iblant. Godt å være i gang igjen...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 13:15   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august

6. August
I dag ble det styrke på bryst
Benkpress
Skråbenk
Flate flyes
Crossovers fra bunnen.

Og bein:
Walking lunges 16 kg
Rumensk mark med kettlebell 44 kg
Beinpress 115 kg
Ettbeins glute bridge

Og kardio
30 minutter inkl 8 kortintervaller fra 9 til 13 km/t

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 14:16   #22
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det var ikke så rent lite. Hvordan målte du dem?

Du skulle se oss når vi plukker blåbær!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 11:42   #23
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Trening i august

5. august
11,5 km med bikkja
4 km på sykkel
Styrketrening på bein og rygg

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 21:04   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august

Opp og ned bakkene - ble hengende etter Lille Gubben, men han er mye høyere enn meg og har mye lengre bein så jeg skylder glatt på det. Godt å røre på seg! Tok 50 min.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 21:55   #25
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Trening i august

Persa i chins i dag, 9 rep

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Induksjon 1. august - 14. august - flere? Rin Induksjonen 12 12-08-10 23:26
Start august Elinengelen Ketolysekuren 441 11-01-10 13:07
Oss august-ferskisene! tullann Ketolysekuren 93 15-10-07 11:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no