Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger hjelp til å komme i gang ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-08, 10:55   #1
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Trenger hjelp til å komme i gang ...

Hei

Jeg kommer med denne bønnen til dere, for jeg trenger hjelp til å komme i gang.

Først litt om meg selv: Jeg er 36 år, 160 cm og veier nå 82 kg. Jeg ønsker å ta av 20-25 kg. Jeg er i følge blodprøver på god vei til å utvikle diabetes type 2. De ekstra kiloene legger seg rundt midjen, og nå ser jeg ut som jeg er gravid.

Jeg måtte begynne med to ulike medikamenter for vel ett år siden, og det var da vektoppgangen startet. Jeg fikk økt apetitt og i tillegg masse ødemer. Den første tiden gikk jeg opp 2 kg pr uke.

Jeg er dessverre sensitiv for elektromagnetiske felt og kan derfor bare sitte en begrenset tid foran PC før jeg får symtomer. Dette forumet er megastort og jeg har ikke mulighet til å lete frem alle de trådene jeg burde lest. Og derfor ber jeg dere om denne hjelpen.

Jeg har funnet ut at den eneste veien å gå for meg er et lavkarbokosthold. Jeg har Fedon-bøkene, men lurer på om jeg må gå mer drastisk til verks. Vurderer å kjøpe Skaldman sin bok.

Jeg må få legge til at jeg aldri har likt å lage mat og jeg får noia av å skulle følge en oppskrift. Alt ser liksom så vanskelig ut. I tillegg har jeg to kresne barn, som ikke liker hverken ditt eller datt. Hjelp, hva gjør jeg??

Hva spiser dere i løpet av en dag?
Vær så snill å komme med deres beste menyforslag.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 11:02   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp til å komme i gang...

Du bør definitivt velge deg en filosofi og kjøpe boka og lese denne nøye. Selv foretrekker jeg Ketolysekuren siden den går mest på norske matvarer.

Du må lage mat og du må lære deg å lage mat. Kresne unger har jeg og, og de liker lavkarbomat mye bedre enn vanlig, fordi den er ren og ikke blandet med alt mulig rart. Til ungene koker jeg brun ris eller annet i tillegg.

Jeg vil anbefale deg å se på matlagingen som en utfordring i steden for ett hinder.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Kosttilskudd (trenger hjelp til å huske dem) neitakktilsukker Ketolysekuren 10 01-12-07 19:16
Trenger hjelp til skadebegrensning etter inntak av feil brød Lollypop! Ketolysekuren 4 05-09-07 16:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no