Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Fedon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-10, 21:09   #1
H.J.E
Juniormedlem
 
H.J.E sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Østfold, nær grensa til Sverige ;)
Innlegg: 10
H.J.E er på en erverdig vei

Fedon

Dere som spiser fedon, kan dere skrive hva dere spiser iløpet av en dag? Jeg skal begynne på fedon så snart jeg er ferdig med eksamensstresset mitt, så bare lurer litt. Har lest boka Naturlig Slank, så har blitt skikkelig inspirert

__________________


H.J.E er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 21:52   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fedon

Jeg flytta den til fedon-delen jeg, så får du sikkert svar

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 23:16   #3
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Fedon

Skulle gjerne hatt en dagsmeny eller 2 å sett etter jeg å..

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:50   #4
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Fedon

Hm - jeg foreslår at dere ser på en del av trådene som allerede ligger her under Dr Lindbergs - for der finner dere den informasjonen dere leter etter. De klistrede trådene her er også kjempefine å starte med, og så tror jeg det er viktig å prøve ut en del selv for å finne ut og lære mest mulig om seg selv og egen kropp og matvaner.

Lykke til!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:03   #5
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Fedon

Jeg kan gi deg dagens meny som eksempel. I dag startet lille S og jeg dagen med en grøt av store havregryn. Ca en halv liter vann, en halv liter melk, 4 dl store havregryn, 4 ss cottage cheese, noen ss olivenolje, strødde over en håndfull malte valnøtter, kanel, litt fruktose til meg og så en klatt smør. MMM! Lille S satt og sa "mmmmm" og "er godt!" om hverandre.

Lunsj: Salat med masse reker, egg og diverse grønnsaker vendt i en dressing av olje og hvitvinseddik, hadde også en hjemmelaget rømmedressing til.

Mellommåltid: Fedons milkshake, mest fordi vi ville ha noe gøtters i dag, men vi fikk jo i oss det vi trengte her og (sunt fett, protein og antioksidant).

Middag: Gryte med svinekjøtt og diverse grønnsaker og en dæsj olivenolje, jevnet med jbkmel.

Og nå skal nok jeg ha noe godt i kveld og. Vi pleier å lage store middager og salater, slik at vi har til lunsj i dagene etterpå også. Har ofte MHMs frokostpannekake til frokost, og jeg lager den tredobbel, da har jeg den bare i et mål i kjøleskapet og steker den om morgenen.

Til hverdagene går det i frokostpannekake til frokost, salat eller middagsrester til lunsj, frukt og nøtter til mellommåltid og god middag. S og jeg spiser ofte litt naturell yoghurt med malte nøtter og noen dråper vaniljeessens når vi kommer hjem fra barnehagen og jobb. Av en eller annen grunn smaker nøttene SØTT når man spiser det slik! Syns jeg da.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 10:57   #6
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Fedon

TAKK,Imp!! Hva slags nøtter bruker du? Og hva slags olje? Kan jeg bare kjøpe en kaldpresset en?

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny bok av Fedon - og ei til ... Fedonisten Lavkarbobøker 7 23-09-08 10:20
Fedon-bok.. chili Dr Lindbergs 7 17-11-06 14:47
Fedon Dag polvott Lavkarbo generelt 6 02-07-06 21:02
Jeg så Fedon! mofe Generell diskusjon 9 20-12-04 11:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no