Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

På slankern fra idag

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-09, 13:52   #1
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei
Smile

På slankern fra idag

Hei
Dere her inne har inspirert meg til å sette igang! Nå er det ingen flere utsettelser!! Kommer ikke til å følge en kur til punkt å prikke, men skal leve på lavkarbo så godt det lar seg gjøre. Har jo klart å gå ned før, så vet hva som funker for min kropp

Er så deilig å være i gang! Føler meg lettere allerede ))

Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 14:43   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: På slankern fra idag!!!

Lykke til, vennen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 15:28   #3
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: På slankern fra idag

Velkommen og lykke til fra meg også

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 16:09   #4
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: På slankern fra idag

velkommen og lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 16:14   #5
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: På slankern fra idag

Velkommen

Skjønner godt du føler deg lettere allerede. Jeg har alltid sagt at det er mellom øra jeg er tjukkest. Så når en endelig har klart å overbevise seg selv om at dette er riktig å gjøre, så er mye av fett-tåka i hue allerede borte

Lykke til!!

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 17:08   #6
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei

Sv: På slankern fra idag

Takk for "lykke til"- ønskninger
Har mange kilo å ta av, men håper dette skal gå bra..
Må bare ta tida til hjelp

__________________





Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 17:58   #7
Peach
Medlem
 
Peach sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 84
Peach er på en erverdig vei

Sv: På slankern fra idag

Velkommen og lykke til!!
1 steget er tatt!

__________________
Peach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 18:08   #8
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På slankern fra idag

Hurra, for at du har bestemt deg for endringer fordi DU ønsker det. Hiha og lykke til på veien.

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 20:32   #9
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei

Sv: På slankern fra idag

Jeg kom plutselig på at guakemole av avokado og rømme pluss sitron og salt og pepper faktisk er kjempebra å spise på lavkarbo!!! Jeg som har vært så forsiktig med dette tidligere pga fettet ...

__________________





Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 18:45   #10
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: På slankern fra idag

Hei. Jeg er også ny her i dag. Må innrømme at jeg har snoka litt i oppskrifter her, men fant ut at jeg måtte registrere meg for å vere med på "årntli". Jeg har holdt på siden 11 januar, og gått ned 7 kilo. Syns det har gått litt tregt i det siste, men håper å hente litt inspirasjon her inne. Synes det er greit å kutte ned på karbo. Blir dårlig i magen av lyst mel og brødmat så valget er i grunnen enkelt.
Stå på alle sammen.. dette klarer vi ;-)

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 20:11   #11
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei

Sv: På slankern fra idag

Velkommen Lille Trille
Søtt navn, hehe
7 kilo er jo kjempebra!!!!! Gratulerer!!! Vi skal ned omtrent like mye vi ser jeg, jeg har alle 35 kiloene igjen, men du har bare 29 kg igjen nå!!! Stå på!!!!

Stor klem

__________________





Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 21:11   #12
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: På slankern fra idag

Opprinnelig lagt inn av Susanne, her.

Velkommen Lille Trille
Søtt navn, hehe
7 kilo er jo kjempebra!!!!! Gratulerer!!! Vi skal ned omtrent like mye vi ser jeg, jeg har alle 35 kiloene igjen, men du har bare 29 kg igjen nå!!! Stå på!!!!

Stor klem


Takk for fin velkomst, Susanne
Samtidig som jeg holder på med dette så skal jeg slutte å røyke. Har holdt opp i snart to uker. Skikkelig utfordring da. Heldigvis går det greit med maten. Kjenner at det er mye som blir bedre når det gjelder hud, hår, søvn osv. som følge av kostomleggingen. Det er nesten slik at det å gå ned i vekt i tillegg er en bonus

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 16:40   #13
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei

Sv: På slankern fra idag

Så flink du er som slutter å røyke også, Lille Trille!!! Du kan være stolt av deg selv!!!!

Jeg har aldri tatt et drag av en røyk (litt stolt der, hehe), men kan jo tenke meg hvordan avhengigheten blir likevel.. sikkert litt lik sjokolade- avhengighet, hahaha

STÅ PÅ!!!
Klem

__________________





Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 01:01   #14
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei

Sv: På slankern fra idag

Hei!
Har bare gått ned noen få hundre gram denne første uka jeg...
Leste litt rundt her nå, og ser at jeg har misforstått kosten litt, må forandre litt neste uke og se hvordan det går. Har spist noen typiske "proteiner og fett"- måltider, men har også innimellom spist magre måltider med svært grovt brød og magert pålegg. Trodde jeg kunne kombinere dette så lenge jeg ikke kombinerte det i de samme måltidene, men skjønner nå at jeg har tatt feil...

Så nå går fettet bort i neste uke, tror jeg vil trives bedre med et magert kosthold som også inneholder litt langsomme karbo. Så får jeg se hvordan det går da..

__________________





Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 10:21   #15
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: På slankern fra idag

Når jeg begynte på kuren så spiste jeg også veldig grovt brød. Mye rugbrød. Fikk litt mageproblemer pga det, og vektnedgangen var ikke tilfredsstillende. Har gått over til knekkebrød av alle grove slag så jeg skal ha litt å velge i og ikke gå så fort lei. Nå går det nedover og magen er helt fin.
Lykke til videre. Du finner utrolig mange gode råd og tips her inne.. og ikke minst: fantastiske oppskrifter som kan brukes

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 11:14   #16
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: På slankern fra idag

Opprinnelig lagt inn av Susanne, her.

Så nå går fettet bort i neste uke, tror jeg vil trives bedre med et magert kosthold som også inneholder litt langsomme karbo. Så får jeg se hvordan det går da..

Hei du!
Lavkarbo er å spise fett istedenfor karbohydrater.
Magert kosthold med lite fett er grete rode og det vil jeg fraråde.
Les om de forskjellige filosofiene her inne.

Fatt mot!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 13:17   #17
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei

Sv: På slankern fra idag

Jeg har gått på flere grete roede kurs, og første gangen gikk jeg ned 1 kg i uka. de siste gangene gikk jeg ned ca 0,5 kg i uken. Det jeg ikke liker med den filosofien, er at de anbefaler altfor mye brød, jeg klarte aldri å få i meg såå mye. Var snakk om minst 5 skiver hver dag!! Sånn jeg gjør nå så spiser jeg bare en skive eller et knekkebrød hver dag, så bare maks et brødmåltid om dagen. Ellers spiser jeg mye egg og salater, og kjøtt/ fisk og grønnsaker til middag. Minimalt med frukt, kanskje bare to frukt i uka. Spiser litt nøtter hver dag. Kan ikke dette se ut som lavkarbo da??
Klarer ikke alt det fettet nemlig.... denne første uka har det vært litt rømme og smelta ost til middagene, og gjerne smelta ost i omeletten, og har på følelsen at det fettet er årsaken til at jeg ikke har gått ned i vekt.. Har bare spist 1 skive grovbrød i løpet avhele uka, og 1 knekkebrød...

Hvordan ser dette ut?

__________________





Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 13:18   #18
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei

Sv: På slankern fra idag

-- kan det faktisk være at jeg spiser for lite.... ?

__________________





Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 13:27   #19
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: På slankern fra idag

Opprinnelig lagt inn av Susanne, her.

Jeg har gått på flere grete roede kurs, og første gangen gikk jeg ned 1 kg i uka. de siste gangene gikk jeg ned ca 0,5 kg i uken. Det jeg ikke liker med den filosofien, er at de anbefaler altfor mye brød, jeg klarte aldri å få i meg såå mye. Var snakk om minst 5 skiver hver dag!! Sånn jeg gjør nå så spiser jeg bare en skive eller et knekkebrød hver dag, så bare maks et brødmåltid om dagen. Ellers spiser jeg mye egg og salater, og kjøtt/ fisk og grønnsaker til middag. Minimalt med frukt, kanskje bare to frukt i uka. Spiser litt nøtter hver dag. Kan ikke dette se ut som lavkarbo da??
Klarer ikke alt det fettet nemlig.... denne første uka har det vært litt rømme og smelta ost til middagene, og gjerne smelta ost i omeletten, og har på følelsen at det fettet er årsaken til at jeg ikke har gått ned i vekt.. Har bare spist 1 skive grovbrød i løpet avhele uka, og 1 knekkebrød...

Hvordan ser dette ut?

Det er mange av oss som faktisk går opp i vekt med et slikt kosthold som du beskriver.

Jeg vil anbefale deg å lese boka "Bedre uten brød" av Lutz/Allan. Dette for å forstå sammenhengen mellom kropp og mat. Lån den på biblioteket. Ellers er Skaldemans "Spis deg ned i vekt" også bra. Ketolyse av Torkil Andersen det samme.

Poenget er at å gjøre litt av alt, er det sikreste for å finne noe som ikke virker. Fett behøver ikke bety at du må gafle inn rent fett fra smør og koteletter. Men f.eks bruke extra virgin olivenolje på salaten. Spise fet fisk, med en fet saus på osv.osv.

Det er også kombinasjonen av karbohydrater og fett som ikke er bra. Og margarin f.eks er laget av fett og oljer som i stor grad er varmebehandlet og tikset med. Smør er sunt fett. Margarin er ikke bra.

Men gjør deg selv den tjenesten det er å lese/sette seg inn i hvordan og hvorfor lavkarbo virker. Det vil gangne både vekt og helse.

Du kan selvsagt lese deg til alt på dette forumet, men det er mer uoversiktlig, og derfor anbefaler jeg å lese ei bok eller to.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 23:09   #20
tyto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
tyto er på en erverdig vei

Sv: På slankern fra idag

Velkommen og lykke til!

tyto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 13:33   #21
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei

Sv: På slankern fra idag

Jaja, så har jeg gått ned 0,7 kg
Ikke noe å rope høyt hurra for, men det går iallefall rette veien..
Må gå mer tur tenker jeg, så får jeg mer fart i skrotten, hehe..

GOD HELG

__________________





Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 18:43   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: På slankern fra idag

Grattis med nedgang!

Og gooood helg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny idag tuttami Ketolysekuren 8 16-02-09 09:29
I motivasjonens ånd har jeg idag ... mamma til tre gutter Ketolysekuren 16 16-02-08 17:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no