Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mange kilo har dere gått ned?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-09, 20:45   #26
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Jeg startet for 2 uker siden og har gått ned 3 kg til nå merker det godt på klærne, mer kanskje enn hva vektnedgangen tilsier. Jeg skal ned mellom 9-12 kg til og har kommet frem til at denne gangen går det. Man blir motivert når man merker forskjell, og jeg har også fått mye mer energi enn tidligere, så det hjelper jo på.
Finnes det ekstra kg, finnes det håp! Lykke til!

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 22:59   #27
Johanna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 52
Innlegg: 22
Johanna er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Jeg gikk ned 15 kilo på 3 mnd

Johanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 11:06   #28
Skinnogbein
Juniormedlem
 
Skinnogbein sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 58
Innlegg: 24
Skinnogbein er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Har holdt på i 23 uker, og har gått ned snart 16 kilo. Ikke sultet en dag - og form og humør har aldri vært bedre :-)

__________________


Skinnogbein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- egendefinert Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 14:58   #29
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Opprinnelig lagt inn av frustrert frue, her.

Jeg er ganske ny her inne, og trenger litt inspirasjon.

Hvor mange kilo har dere har dere gått ned, og hvor lang tid tok det?

Jeg skal nemlig ned 60 kiloog lurer på om det er håp for meg???

Oh yes, det er håp for deg må du vite :-))
Jeg hadde også 60 kilos overvekt, har nå gått ned 45 med Atkins.
Skriver en del om det i bloggen min, sjekk min signatur hvis du har lyst :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 20:20   #30
Mercudia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Mercudia er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Jeg er en av dem (den eneste?) herinne som ikke kan si akkurat hvor mange kilo jeg har gått ned siden jeg ikke eier noen vekt. Dvs at jeg var ikke på vekten når jeg startet og har ikke vært på vekten et halvt år etter heller. Jeg anslår vekttapet mitt til å være en plass mellom 20 og 30 kilo. Jeg tok et bevisst valg om å ikke ha noen vekt. Jeg er nemlig typen som lett blir veeeldig opphengt i tall. I løpet av dette halvåret har jeg hatt to kalkulerte pauser: den ene fra jul til nyttår, og den andre 2 dager i forb. med festligheter. Ellers har jeg ikke spist noe forbudt gjennom hele perioden, og jeg har kastet mye klær etterhvert Jeg antar at jeg er i mål til høsten. Og målet er å være i de klærne som sier: Trivselsvekt!

ps. Andre som har valgt den vektløse varianten? Hvorfor/hvorfor ikke?

Mercudia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 16:56   #31
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Opprinnelig lagt inn av Mercudia, her.

Jeg er en av dem (den eneste?) herinne som ikke kan si akkurat hvor mange kilo jeg har gått ned siden jeg ikke eier noen vekt. Dvs at jeg var ikke på vekten når jeg startet og har ikke vært på vekten et halvt år etter heller. Jeg anslår vekttapet mitt til å være en plass mellom 20 og 30 kilo. Jeg tok et bevisst valg om å ikke ha noen vekt. Jeg er nemlig typen som lett blir veeeldig opphengt i tall. I løpet av dette halvåret har jeg hatt to kalkulerte pauser: den ene fra jul til nyttår, og den andre 2 dager i forb. med festligheter. Ellers har jeg ikke spist noe forbudt gjennom hele perioden, og jeg har kastet mye klær etterhvert Jeg antar at jeg er i mål til høsten. Og målet er å være i de klærne som sier: Trivselsvekt!

ps. Andre som har valgt den vektløse varianten? Hvorfor/hvorfor ikke?

Du er ikke alene Jeg har også valgt den vektløse varianten. Veide meg en gang for mange år siden. Fikk sjokk og har ikke veid meg siden. Det vil altså si at jeg har vært på en vekt en eneste gang i løpet av 15 år. Jeg tror det har litt med at jeg bare ville lukke øynene for vekten, fornekte sannheten, late som om det ikke var sant at jeg veide (veier) over hundre kilo.

Nå har jeg rett og slett ikke noe forhold til baderomsvekten. Hva den burde vise eller hva som er normalt for meg. Jeg begynte å måle meg med målebånd da jeg begynte med lavkarbo, men måler meg nå ganske sjelden. Merker vektnedgangen på at klærne blir løsere. Sakte sakte, men sikkert. Det holder for meg.

Jeg ser også at mange blir veldig opptatt av vekten, at mange får seg en nedtur når de ser at vekta har gått opp et parhundre gram. Jeg kan klare meg uten de nedturene. Jeg tenker at vektnedgang uten å være for opptatt av den baderomsvekta er litt mindre stressende. Og vi vet jo at stress ikke er bra dersom man vil ned i vekt

Om man velger nedgang med eller uten vekt kommer vel litt an på antallet kilo man skal ned også da. Jeg skal ned sikkert 40 kg tilsammen (eller mer? Hvem vet?) Da er liksom ikke de 300 grammene i den ene eller andre retningen så mye i det store regnskapet. Tror faktisk jeg kunne blitt litt demotivert av å forholde meg til de tallene

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 20:25   #32
Karrbis
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Innlegg: 168
Karrbis er ny på veien

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Du er ikke alene Jeg har også valgt den vektløse varianten. Veide meg en gang for mange år siden. Fikk sjokk og har ikke veid meg siden. Det vil altså si at jeg har vært på en vekt en eneste gang i løpet av 15 år. Jeg tror det har litt med at jeg bare ville lukke øynene for vekten, fornekte sannheten, late som om det ikke var sant at jeg veide (veier) over hundre kilo.

Nå har jeg rett og slett ikke noe forhold til baderomsvekten. Hva den burde vise eller hva som er normalt for meg. Jeg begynte å måle meg med målebånd da jeg begynte med lavkarbo, men måler meg nå ganske sjelden. Merker vektnedgangen på at klærne blir løsere. Sakte sakte, men sikkert. Det holder for meg.

Jeg ser også at mange blir veldig opptatt av vekten, at mange får seg en nedtur når de ser at vekta har gått opp et parhundre gram. Jeg kan klare meg uten de nedturene. Jeg tenker at vektnedgang uten å være for opptatt av den baderomsvekta er litt mindre stressende. Og vi vet jo at stress ikke er bra dersom man vil ned i vekt

Om man velger nedgang med eller uten vekt kommer vel litt an på antallet kilo man skal ned også da. Jeg skal ned sikkert 40 kg tilsammen (eller mer? Hvem vet?) Da er liksom ikke de 300 grammene i den ene eller andre retningen så mye i det store regnskapet. Tror faktisk jeg kunne blitt litt demotivert av å forholde meg til de tallene


Jeg blir også demotivert og opphengt i tallene...men bruker måleband for å følge med at det skjer noe og sjekke ev stillstand - slik at jeg får justert kostholdet om det skulle være nødvendig.
Tror nok jeg kommer til å veie meg den dagen jeg føler at jeg har funnet trivselsvekta, sånn at jeg denne gangen kan følge godt med slik at jeg ikke går opp mye i vekt uten at jeg "skjønner" det..

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 21:36   #33
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Ingen vekt her heller.
Jeg bruker klær som "målebånd"
Klærne forteller meg veldig fort hvordan det går.
Dessuten har jeg levd med Atkins i over tre år nå, så jeg vet hva jeg bør gjøre, og hva jeg ikke bør gjøre.

I dag mistet jeg forresten ringen min i dusjen dere, det er også et tegn på at det går den rette veien :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:07   #34
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

26 kg. Tidsaspektet er noget uklart pga en del langvarige sprekker her og der. Så sånt har jeg slutta med.


Ehm...27.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:42   #35
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?

Opprinnelig lagt inn av Camilla82, her.

Jeg har gått ned 5,5kg på 7 uker Er veldig fornøyd, har gått inn 36cm (målt på 4 steder)
Har fått et nytt liv med denne kostholdsendringen!

Må jo oppdatere jeg også da, 6,5kg på 8 uker

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her! Iset Lavkarbo generelt 235 23-06-15 22:42
Når starta dere og hvor mye har dere gått ned nå? geysirland Ketolysekuren 56 15-07-09 01:04
Hvor mange har gått ned på Skaldemann? viet60 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 16-05-08 19:25
Hvor mange kilo har dere gått ned? *Tussi* Ketolysekuren 3 16-04-05 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no