Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stort vekttap pr uke ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-10, 22:38   #1
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Stort vekttap pr uke ...

Jeg leser om mange her inne som går ned både 2, 3 og 4 kg pr uke på lavkarbo-kosthold. Jeg fatter det ikke, - selv går jeg ned mellom 0,5-1 kg pr uke - men de første ukene gikk jeg ned 1,5 kg - men nå, etter 5-6 uker har det stabilisert seg på altså 0,5-1 kg. Er dette dårlig nedgang eller?

Syns det kan virke som det er "om å gjøre" å gå ned så skrekkelig mye pr uke, men er det egentlig sunt for kroppen, da? Hva med musklene da?
Ikke vet jeg, men....jeg følte meg bare plutselig litt i midretall her, eller er det helt ok og normalt å gå ned som jeg gjør pr uke? Er i grunn fornøyd jeg,da og syns det er ok å bruke litt tid på en prosess som dette...

Er det kanskje dere som er i ketose som går så raskt og mye ned, eller er det også dere som går på lavkarbo generelt? Selv ligger jeg på max 50 kh pr dag...og går jevnt og trutt ned, men er ikke i ketose (ammer).

Noen innspill?

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:47   #2
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

Sv: Stort vekttap pr uke...

I begynnelsen jeg leste her inne fikk jeg inntrykk av at alle gikk ned i bøtter og spann hver eneste uke, men etter å ha lest enda litt mer, så har jeg sett at det ikke stemmer. Det varierer veldig.
Og for mitt vedkommende har jeg ikke gått ned et gram siden før påske en gang, så så lenge du går jevnt og trutt ned i vekt så synes jeg du skal smiiiiile!
Jeg smiler jeg også altså, for jeg føler meg jo mye freshere enn før, en beta sideflesk eller ei!

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:59   #3
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stort vekttap pr uke...

Første måned gikk jeg ned 10 kg.
til nå etter jeg har gått ned 10kg har det gått senere, nærmest dobbelt så seint.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:04   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Stort vekttap pr uke...

1/2 til 1 kilo i uka er veldig bra, da! Det er bare å spise på.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 08:03   #5
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Stort vekttap pr uke...

Syns det er supert med mellom 500g og 1kg ned i veka eg, kan jo på ein måte ikkje be om meir om du skjønar meg! Og dessutan trur eg at dei som går ned meir i veka, har betraktleg mykje meir å "ta av" enn dei som ikkje har så mange kiloar att til trivselsvekt.

Anyway, det går jo opp og ned med vekta som med så mykje anna Berre stå på og ver nøgd med kvart gram av! Luksussen på lavkarbo (som eg vel å sjå det) er at kvart gram me misser er FETT!!! Hehe!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 08:27   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Stort vekttap pr uke ...

Jeg har alltid undret meg over at noen kan ha inntrykk av at folk går ned flere kilo i uken. Jeg har vært aktivt medlem av forumet i mange år, og dette er absolutt ikke det inntrykket jeg sitter igjen med, men faktisk så ligger de fleste på halvkiloen til kiloen i uka -og det er i de gode periodene . Selv går jeg sjelden ned så mye som en halvkilo i uka, helst mindre enn det, men det går nedover, og jeg har under ti kg overvekt igjen, og det spiller selvfølgelig inn.
Så klart, tidvis ser vi de som går ned enormt den første og kanskje andre uken, men da er det som regel snakk om folk med et betydelig overvektsproblem, typ fedme. Store kropper samler mer vann, og det er i stor del vann som slipper den første tiden og utgir det store vekttapet. Med det sagt, så er det også noe som tar plass og skal bort.
Videre har menn lettere for å gå ned enn kvinner, er du relatvit frisk går du lettere ned, er du ung går du lettere ned, har du ikke slanket deg så mye før så slipper kiloene lettere, har du vært overvektig store deler av livet går du senere ned enn en person som skal gå ned graviditetskiloene, som regel.

Muskler skal du ikke bekymre deg for på lavkarbo. Man får som regel i seg nok protein til å opprettholde muskelmassen, og noen får til og med litt mer muskler, bygger muskler lettere etc.

Om du leser denne tråden, så får du et bedre bilde av hvordan vekttapet fortoner seg blant de som går på ketolysekuren, som er en av de mest utbredte kostholdsfilosofiene her inne.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 08:27   #7
Pangolina
Medlem
 
Pangolina sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 124
Pangolina er på en erverdig vei

Sv: Stort vekttap pr uke ...

Jeg gikk ned 4 kilo første uken, men det var jo bare vann. Nå etter 4 uker er mitt totale vekttap 6.5, så hos meg roet det seg veldig.

Jeg er kjempe førnøyd med at det går sakte men sikkert nedover. Vil gjerne unngå for mye overflødig hud når jeg er ferdig.

__________________


Pangolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 08:47   #8
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stort vekttap pr uke ...

Jeg tror grunnen til at det kan virke som om mange går veldig fort ned er at det er de som gjør det som føler behov for å "skryte" av det. Har man gått ned 4 kg på en uke så er det gøy å lage en tråd om det. Har man stått i ro en uke så gjør man ikke det. Det er vel også sånn at mange (ikke alle) går fortest ned i begynnelsen, og at det er i begynnelsen det er kjekkest å skrive oppdateringer på vekttap fordi man endelig går ned etter å ha gått opp i årevis.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:51   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Stort vekttap pr uke ...

Jeg skjønner heller ikke hvor folk har fått det i fra at man skal gå ned flere kilo i uka på disse kurene.. Er kanskje en mann i ny og ne som har gjort det, men bortsett fra det har jeg ikke sett eller hørt om noen som har rast ned i den farten som folk forventer seg..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 21:12   #10
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Sv: Stort vekttap pr uke ...

Takk for alle svar Interessant å lese hva dere skriver og om deres egne erfaringer. Takker
Til info er jeg ikke fersk på lavkarbo, har holdt på i flere år, fått det som livsstil, men med noen opphold grunnet graviditeter...så jeg har altså ikke "fått for meg" at man "skal" gå ned mange kg i uken, tvert i mot - men jeg ser altså en del tråder om folk som skriver om både 3 og 4 kg i uken, og jeg blir bare så forundret....men som flere av dere sier her, så er det kanskje mye vann. Hva vet jeg Uansett, selvom jeg ikke er fersk på lavkarbo, har jeg stadig spørsmål og blir aldri "utlært" eller slutter å forundre meg

Forøvrig syns jeg altså ikke det er spes mye enklere å gå ned gravid-kiloene fremfor ikke-gravid-relaterte kg, Photobscura Mange sier amming er supert, men hos meg ser det ut til å virke motsatt, det er utrolig hardt å ned i vekt nå - både på og av lavkarbo..hehe...snodig, men sånn er det.

Uansett, interessant dette med vektnedgang syns jeg

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 21:19   #11
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Sv: Stort vekttap pr uke ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.


Om du leser denne tråden, så får du et bedre bilde av hvordan vekttapet fortoner seg blant de som går på ketolysekuren, som er en av de mest utbredte kostholdsfilosofiene her inne.

Dette var en super link. Takk skal du ha, det var interessant - og faktisk oppmuntrende. Ned er ned, uansett, og det bør man være fornøyd med

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 00:36   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Stort vekttap pr uke ...

Opprinnelig lagt inn av Nurk, her.

Forøvrig syns jeg altså ikke det er spes mye enklere å gå ned gravid-kiloene fremfor ikke-gravid-relaterte kg, Photobscura Mange sier amming er supert, men hos meg ser det ut til å virke motsatt, det er utrolig hardt å ned i vekt nå - både på og av lavkarbo..hehe...snodig, men sånn er det.

Uansett, interessant dette med vektnedgang syns jeg

Nei, det er ikke en regel, men jevnt over vanligere at det er letter å gå ned når du ikke har vært overvektig så lenge i forhold til noen som ahr vært overvektig hele livet. Derfor skrev jeg også "som regel" .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 12:31   #13
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Sv: Stort vekttap pr uke ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

. Derfor skrev jeg også "som regel" .

Nemlig

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:19   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Stort vekttap pr uke ...

Opprinnelig lagt inn av Nurk, her.

Nemlig

Hehe, ikke noe å rødme over. Det er aldri gøy å være ''unntaket fra regelen''. Som meg, jeg ser den ene etter den andre bli frisk fra insulinresistens, hypothyerose og pcos som ikke en gang er like strikte som meg, mens jeg bare klarte å holde det i sjakk, og måtte til slutt medisineres for å få insulinnivået ned. Så det vil alltid være noen som faller utenom den generelle tendensen .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1 stort måltid eller 2 mellomstore? dydde Fysisk og mental helse 3 02-04-09 13:02
Stort skall av tanna falt ut - what to do? mofe Fysisk og mental helse 2 22-02-09 14:39
er det stort utvalg i helsekostbutikkene i danmark? aldrimerjollycola Spørsmål og svar 1 28-01-09 10:05
Liten gutt med stort matproblem Hannehk Lavkarbo generelt 11 08-07-08 03:20
Enda en ernæringsekspert som ikke kan stort. Begod Kosttilskudd 27 15-05-04 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no