Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren er min vei :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-09, 12:44   #1
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei
Post

Ketolysekuren er min vei :)

Jeg har nå fulgt ketolysekuren i snart 5 uker og vil bare dele min erfaring med alle i hele verden! Dette er bare helt fantastisk! Jeg trives så utrolig godt med kostholdet og opplegget, noe jeg egentlig ikke trodde kom til å skje. Jeg er typen som ELSKER brød, boller, knekkebrød, pasta, ris, sjokolade, smågodt osv osv osv - LES: ALT som er stappet med karbohydrater! Derfor trodde jeg neste ikke det var mulig at jeg skulle kunne klare å holde meg unna. Men det har jeg klart - helt uten problemer! Det er så mye godt og spennende innenfor lavkarbo verdenen og ketolyserkuren at jeg ikke engang savner nystekt brød med brunost! (helt sant!)

Jeg har ikke vært fanatisk med veiing av matvarer og telling av karber, men har klart å balansere dette fint på egenhånd. Kan hende fettinntaket ikke er høyt nok,men har ikke merket noe til dette som et problem. Har altså gått ned 4,5 - 5 kg på disse ukene, og har enda 8-10 kg igjen. Planen etter ketolysekuren er å gå over til noe mer Lindberg aktig, men aldri i verden om jeg kan gå tilbake til gamle synder. Det går nok aldri!

Nå skal jeg bli litt mer aktiv på disse sidene hadde jeg tenkt, jeg kjenner at det kan være bra for motivasjonen uansett om den i utgangspunktet er god. Hittil har jeg stort sett lest i smug....hehe.

Er det flere andre som har holdt på ca like lenge som meg her og har god erfaring?

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 12:46   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren er min vei :)

Kjempeflott

Ja, ketolyse er flott

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 13:12   #3
gunlan
Medlem
 
gunlan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 249
gunlan er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren er min vei :)

Hei, og velkommen hit

Jeg er ganske fersk selv - har holdt på ketolyse i 9 uker og gått ned 6 kg (hadde i forkant gått ned 9 kg med en egenkomponert Grete Roede lignende opplegg)

Har et lite ønske om å gå ned 3 kg til, men blir ikke skuffet om det stopper opp nå. Merker en økt helsegevinst også av lavkarbo maten. Min urolige mage som aldri har vært å stole på - er nå helt stabil og fin :-)

Jeg skal holde meg til lavkarbo fremover - og er veldig spent på om jeg klarer å holde vekten stabil når jeg om en liten stund (forhåpentligvis) går over i vedlikeholdsfase.

Jeg var tidligere en skikkelig søtmons - men synes at alt fungerer så bra nå, og skal ALDRI havne på "sukkerkjøret" igjen :-)

Jeg ønsker å ha et veldig avslappet forhold til det hele - så jeg har gjort som deg og ikke veid maten jeg har spist. Har brukt sunn fornuft - så får det gå i det tempoet det går :-)

Ønsker deg masse lykke til videre! Du har hatt en kjempeflott start

__________________
gunlan
Min journal



gunlan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 13:58   #4
galbi
Medlem
 
galbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 81
galbi er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren er min vei :)

hei og velkommen

gratulerer med flott resultat. jeg er helt fersk i gamet,har holdt på 1 1/2 uke nå på ketolyse. hadde også prolemer med magen før,det er helt borte

galbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 14:25   #5
Mewo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 3
Mewo er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren er min vei :)

Så bra! Det er så godt å høre at det fungerer!
Jeg er helt fersk her inne, og planen min er å starte opp på Mandag. (Noen begivenheter i helgen som gjør at jeg venter..)

Mewo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 14:58   #6
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren er min vei :)

hei, og gratulerer så mye med flott resultat

jeg har selv gått på kuren i 5 uker, og gått ned 6,9 kg!!
men jeg er svar og klarer ikke holde meg helt borte fra søtt d har blitt litt krem med natreen elr ifa en gang i blandt men har holdt meg i ketose hele tiden

har laga meg dagbok her inne, somjeg skriver i 1-2 ganger i uka, veiing,og utfordringer

vi snakkes sikkert her

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 20:05   #7
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren er min vei :)

Så flott!!
Du har jo vært kjempeflink!!
Jeg har gått på kuren i fire uker, og ikke gått ned mer enn en kg, så jeg vurderer egentlig å droppe hele greia. Har virkelig lyst til å få til dette her, men jeg vet ikke helt hva jeg gjør galt. Med hånda på hjertet, jeg spiser ikke for mye karber, men kanskje for mye av noe annet, og jeg syns det er vanskelig å kutte ut brus. Skal bytte brusen ut med farris neste uke, så får vi se om det skjer noe. Denne siste uka har jeg vært så slapp, svimmel og dårlig at jeg har måttet legge meg å hvile i lunsjen på jobb, og vært helt ubevegelig i sofaen på kveldstid. Og da blir det ingen tur eller treneig så da er det jo klart at det ikke skjer noe på vekta..

Det er likevel kjempekjekt å lese om dere som får det til, for da vet jeg jo at dette virker. Kunne du tenke deg å fortelle hva og hvor mye du spiser?

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 13:01   #8
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren er min vei :)

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Så flott!!
Du har jo vært kjempeflink!!
Jeg har gått på kuren i fire uker, og ikke gått ned mer enn en kg, så jeg vurderer egentlig å droppe hele greia. Har virkelig lyst til å få til dette her, men jeg vet ikke helt hva jeg gjør galt. Med hånda på hjertet, jeg spiser ikke for mye karber, men kanskje for mye av noe annet, og jeg syns det er vanskelig å kutte ut brus. Skal bytte brusen ut med farris neste uke, så får vi se om det skjer noe. Denne siste uka har jeg vært så slapp, svimmel og dårlig at jeg har måttet legge meg å hvile i lunsjen på jobb, og vært helt ubevegelig i sofaen på kveldstid. Og da blir det ingen tur eller treneig så da er det jo klart at det ikke skjer noe på vekta..

Det er likevel kjempekjekt å lese om dere som får det til, for da vet jeg jo at dette virker. Kunne du tenke deg å fortelle hva og hvor mye du spiser?

Jeg har faktisk tillatt meg alt det som er tillatt - dvs Pepsi Max, fløte, rømme, smør, majones, sukkerfri sjokolade, sukkerfrie drops (med maltitol som søtningsmiddel), Gerds ostekake, ost, osv osv, og har allikevel gått ned disse kiloene. Har til og med spist bacongull/baconcrisp flere ganger i uken, laget krem av fløte med litt sukkerfri sjokolade til dessert flere ganger i uken og virkelig kost meg! Det er mulig at jeg hadde gått ned enda mer hvis jeg hadde moderert meg, men jeg spiser uansett ikke mengder av dette, det er jo fysisk umulig. Kvalmen tar jo overhånd hvis jeg spiser for mye krem. Magen får gjennomgå hvis jeg spiser for mye maltitol produkter. For min del tror jeg at jeg rett og slett spiser totalt mindre fordi jeg blir så god og mett av det jeg spiser. Jeg kommer sikkert til å oppleve at det stagnerer litt med tanke på vektnedgang etterhvert, så da får jeg prøve å kutte på noe av det som kan være slike stoppere.

Ellers kan jeg forsøke å fortelle litt om hva jeg spiser en typisk dag:

Frokost/Lunsj: (spiser ikke alt dette da, men en av de....hehe)
avokado med krepsehaler/reker, majones, agurk, paprika
egg og bacon
eggerøre og røkt laks
salatblader med pålegg (skinke, ost, majones, rekesalat, crabsticksalat)
ostesnacks med pålegg
egenkomponert salat med tomater, fetaost, gulost, skinke, kylling, skinkeost, rømme, avokado, paprika, egg, tunfisk osv.

Middag:
Kyllingfilet
Laks
Torsk
Steinbit
Entrecote
Svin indrefilet
Lammelår i skiver
Kjøttdeig i ostelasagne, eller som kjøttkaker

Alle middager stekes som regel i panne eller i ovn og dynkes i fløte som surres til den blir forholdsvis tykk. Av grønnsaker har vi broccoli, blomkål, sjampinjong som tilbehør.

Mannen min simpelthen elsker denne kosten, og han har mistet litt av magen sin han også, og gått ned 3-4 kilo. Til barna lager vi den samme maten, men de får vanlig tilbehør til (flere grønnsakstyper, ris, pasta, potet osv).

En ting jeg ikke trodde var mulig var å ha problemer med å få i meg nok karber, men det hender jeg ligger litt for lavt i antall karbohydrater faktisk... Dessuten synes jeg det kan være vanskelig å få i meg nok fett. Jeg er jo oppdratt i den troen at fett er farlig og problematisk, så jeg sliter litt med det ja. Og det å ha bare vanlige produkter framfor lett produkter er helt merkelig.....rart det der hvordan man er oppdratt!

Forresten - når det gjelder trening har jeg ikke beveget på meg i det hele tatt. Jeg har dårlig samvittighet for det, men har rett og slett ikke fått det til. Har akkurat begynt å jobbe igjen etter endt mammapermisjon så jeg føler at dagene bare forsvinner fra meg! Men håper å komme i gang med trening snart....

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:00   #9
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren er min vei :)

Takk for koselige svar forresten!

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:08   #10
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 44
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: Ketolysekuren er min vei :)

Såå enig med deg!
"Slank med ketolyse" er min Bibel.

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 21:30   #11
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren er min vei :)

Tusen takk for hyggelig og hjelpsomt svar Kuredu.
I helga har jeg hatt det mye bedre. Føler meg omtrent som vanlig, og det er helt strålende. Er innmari ekkelt å være så uggen i dagevis.

I dag har jeg tråla forumet, og laget en noenlunde tredagersplan. Jeg skal på vekten igjen i morgen, og ikke gå på den igjen før neste mandag. Jeg har bestemt meg for at denne uka skal jeg ikke drikke brus, og jeg skal gå en halv time hver dag.
Så får vi se hva som skjer!!
Hadde jo vært strålende om det løsna nå.
Lykke til alle sammen€€

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 18:06   #12
jannekristin
Juniormedlem
 
jannekristin sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Bergen
Alder: 36
Innlegg: 35
jannekristin er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren er min vei :)

Bra jobbet!!!
Jeg er også en av dem som elsker karbohydrater, men når en først tør å prøve dette er det jo fantastisk å se at det virker! Jeg tenkte på forhånd at det var skummelt ettersom jeg skulle presse i meg allverdens med fett, hvordan kan en bli tynnere av det? Men tar man sjansen ser man at det faktisk funker
Jeg har gått ned rundt 6 kg, vekten har stagnert litt etter tre og en halv uke på ketolyse. Men jeg er uansett veldig fornøyd

__________________




jannekristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny På Ketolysekuren marijo Ketolysekuren 2 31-07-09 19:13
Div spm om ketolysekuren Troika Ketolysekuren 3 11-05-09 14:24
Ny på ketolysekuren Hapylady Spørsmål og svar 11 27-04-09 15:08
Ny på Ketolysekuren bubbletopp Ketolysekuren 5 03-02-09 11:34
Ny på Ketolysekuren Snuppa Ketolysekuren 8 28-06-07 12:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no