Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Utroskap ... Emosjonelt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-14, 20:52   #1
Maritstenpåsten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 10
Maritstenpåsten er ny på veien

Utroskap ... Emosjonelt

Hei dere, har aldri delt noe på sånne forum før, men nå føler jeg så for det, for jeg er så ute å kjøre, og trenger svar, helst litt reflekterte modne svar.. mannen jeg giftet meg med for litt under et år siden, forelsket seg i ei dame på jobb, på julebord, TO uker etter at vi gifta oss.. Det er jo en klisje,- hun er så flott, store pupper, høy og nydelig. Han likte henne så godt. Jeg henta ham etter dette julebordet, det lukta parfyme i hele bilen, og det var ikke hans. Han var veldig happy og glad og fornøyd etter dette julebordet
I løpet av vinteren og våren utvikla han en forelskelse i denne dama, og bomba sprang da han var på en sommerfest på jobb i juni. Jeg hadde sensa lenge at noe ikke stemte. Jeg konfronterte ham dagen etter, og da kom alt fram. Han hadde ikke gjort noe fysisk med henne, sier han, Men han likte henne så godt, hun er så høy og flott, har nydelige pupper, sexy munn, mer definerte biceps og triceps (!) enn meg, hun er så hyggelig og hun er flinkere til å danse enn meg. Han forteller ærlig at han fikk ereksjon av å danse med henne på denne sommerfesten
Nå er det sånn, at jeg er faktisk ei ganske så fin dame selv. Får oppmerksomhet fra andre menn og hadde hittil en følelse av at jeg er fin. Men nå, nå føler jeg meg stygg og utilstrekkelig og har møtt veggen noe så innmari.
Mannen min er en høyt utdannet mann med en ansvarsfull stilling, som sikkert innebærer beundring fra damer. Han sier at han lurte seg selv i løpet av denne tiden, og bortforklarte ting for seg selv. Han sier det er meg han vil ha, og hele tiden har villet ha. Han sier han har vært redd for å miste meg (jeg hadde en tøff periode sist vinter, med master og dritt, og han fikk nok litt pepper, bare fordi han står meg nærmest) så han så denne dama som en plan B i tilfelle jeg, `gav ham en støvel i baken` Han har prøvd å finne ut så mye som mulig om henne. Har gleda seg til å se henne, fantasert om et dagligliv med henne, mens han satt ved siden av meg i sofaen.
Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal takle dette
Nå er vi i oktober og jeg er fortsatt like sjokka og satt ut som jeg var i juni
Jeg elsker den mannen. Men hvordan kan jeg stole på ham igjen?..
Hadde satt så pris på om noen gidder gi meg noen råd og tips.
Vi skal i parterapi i november. Og patetisk nok nærmer vi oss 50 begge to...

Maritstenpåsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den gyldne middelvei Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 01:45   #2
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utroskap.. Emosjonelt

Hmmm. Vanskelig. Føler med deg. I en slik situasjon kan jeg kun gi deg råd om å få veiledning eller lignende. Still deg selv gjerne spørsmål som
Hvorfor giftet du deg med han?
Hva har dere felles? Barn, bolig, økonomi, interesser, venner
Hva er gode og onde dager for deg?
Har han egentlig vært utro?
Hvordan kan du få tillit til han igjen?
Hva kan du gjøre for at dere skal få det bra igjen?
Hvor mye av problemet er din sjalusi og usikkerhet?

Og en masse slike spørsmål kan være godt å reflektere over. Aller helst med en god venninne som kjenner deg godt (og ikke ønsker deg singel slik at hun får noen å gå på byen med)og en flaske vin.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 03:09   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap.. Emosjonelt

Vanskelig å vite hva man skal svare.
Jeg tenker nå litt slik at han har ikke vært utro, han har bare svermet litt i eget hode.
Er det så mye verre enn f.eks. å leve seg inn i bøker og filmer og finne helten/heltinnen attraktiv.
Jeg er lykkelig gift og har vært det i 31 år, men tilstår galant at jeg kan beundre det annet kjønn enten det er fysiske personer eller fantasipersoner i filmer/bøker, men det betyr ikke utroskap i mine øyne.
Nå er jeg i den heldige situasjon at det finnes ikke et sjalu bein i kroppen min fordi jeg har faktisk så stor tro på meg selv at jeg vet at gubben velger meg, uansett om jeg nærmer meg femti og ikke lenger er en ungdom, og det finnes plenty av damer der ute med større pupper, bedre trent kropp, penere smil og sikkert mye hyggeligere enn meg.
Om dere ikke klarer å snakke åpent ut med hverandre så tror jeg nok kanskje parterapi kan være en idè (selv om jeg ikke helt aner hva som skjer der)

Tillit er noe av det viktigste i et forhold, og det er ikke noe man kan bare kreve, det må man gjøre seg fortjent til.
I mine øyne har ikke mannen din brutt tilliten din. Han har ikke vært utro og han er nok åpnere enn mange når han tilstår svermeriet sitt. De fleste ville nok bare holdt det for seg selv som en aldri så liten dagdrøm.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 11:54   #4
Maritstenpåsten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 10
Maritstenpåsten er ny på veien
Red face

Sv: Utroskap.. Emosjonelt

Tusen takk for svar!

Jeg har virkelig prøvd å tenke rasjonelt oppe i det hele, han har jo ikke vært fysisk utro, det har kun skjedd inne i hans hode. Hun visste ingenting om hans fascinasjon, før hun fikk vite det av meg.. Det er rart hvor man kan miste seg selv når man føler hele verden rakner.. Jeg har gjort ting jeg aldri i hele mitt liv hadde trodd jeg var istand til tidligere. Det er følelser av sjalusi, å bli lurt, å ikke være god nok, i bunn og grunn en stor redsel for å miste ham. Og ikke minst meg selv. Har mistet ti kilo siden juni, det er skremmende, for jeg var ganske tynn i utgangspunktet.
Jeg elsker virkelig den mannen, og starten på vårt forhold kan det skrives en kioskbok om, men det er ikke noe poeng å ta med her. Vi hadde iallefall med oss en stor porsjon usikkerhet inn i forholdet fra starten av.
Og så går han hen og forelsker seg i en annen dame. Og sier at det startet med de fine puppene hennes. Han har en greie med store pupper.

Jeg prøver å si til meg selv at hvis det er de kriteriene han går etter, så er det bare å legge seg på rygg og kapitulere med en gang, det kommer alltids penere, mer sjarmerende, finere, storpuppete damer på hans vei.

Han sier han elsker meg. At han bare var kåt på henne. Jeg kjenner at det ikke går inn hos meg. Jeg klarer ikke å tro på ham. Jeg er intet dydsmønster, jeg har stor forståelse for at man kan finne andre attraktive og til og med få følelser for andre. Jeg er ikke `moralsk`fordømmende. Men hvis man elsker; prøver man ikke da å stoppe slike følelser når de dukker opp? Jeg gjør iallefall det. Hvordan kan man sitte i sofaen sammen med sin kjære å samtidig fantasere om et dagligliv med ei anna dame? Jeg forstår det virkelig ikke.
Er verden virkelig sånn at man aldri kan stole på at man er god nok for noen?

Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å miste meg sånn så totalt, jeg er den dama som folk betror seg til og som ofte har gode råd og komme med. Jeg har en ansvarsfull jobb og jobber med mennesker. Mener jeg er reflektert og erfaren, og lite dømmende. Det er jo så paradoksalt, nå er jeg satt totalt sjakkmatt, klarer ikke å finne utav dette. Kjenner på en kjempestor sorg, og føler at alt har falt i grus.
Finner lite hjelp i gode venner, de forstår faktisk lite lite som meg. Ingen har trodd at denne mannen hadde sånne sider. Snakker om å leve dobbeltliv.

Har vel ikke stor tro på familieterapi, fagområdet ligger i min gate, så forstår jo framgangsmåten i terapien. Det jeg håper på er at han kanskje kan forstå hvor vondt dette er for meg.. Han ser henne fortsatt hver dag, de jobber jo sammen. Det gnager meg i stykker

Føler for å gi dere to som svarte meg gode klemmer, takk for at dere tok dere tid til å svare, det hjelper å få lufta det litt..

Maritstenpåsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den gyldne middelvei Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 17:06   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap.. Emosjonelt

Opprinnelig lagt inn av Maritstenpåsten, her.

Er verden virkelig sånn at man aldri kan stole på at man er god nok for noen?

Ja, dessverre. Men jo mer avhengig man viser man er av den andre, jo større er sjansen til å bli utnyttet følelsesmessig eller fysisk. Jeg har dessverre mye erfaring med dette, også fordi jeg har mannlige venner som betror seg litt vel mye om taker, følelser og handlinger.
Først og fremst syns jeg at særlig et av svarene over viser imponerende lite forståelse for di situasjon og er på grensen til hånlig. Da kan man heller la være å svare!
For det andre bør du be mannen din få orden på sin egen definisjon av følelser og fysisk tiltrekning. Sånn jeg leser det virker han ganske forvirret selv ift om han faktisk er forelsket eller bare tiltrukket av/kåt på? Det er en stor forskjell på de to, og i min verden er følelsesmessig utroskap verre enn det fysiske (det finnes grader innen begge, men i de store linjene.)
Og tilslutt, hva skal du gjøre? Jeg syns du skal vise at han har gått over streken, at du kan være sterk og selvstendig. Skaff deg en hobby, begynn å trene. Et eller annet som gjør at du tilbringer tid ute for deg selv, og som får ham til å innse at han savner deg og kanskje lure på hva som har gjort at han ikke er din førsteprioritet lenger. Kanskje det får ham til å tenke seg om en ekstra gang...

Og ang at de jobber sammen... Det er ikke første han noen har byttet jobb pga for tette relasjoner. Om han ikke skjerper seg så kan du true med å ta det opp med sjefen hans. Evt høre om hun vil ta det opp med sjefen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 22:53   #6
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utroskap.. Emosjonelt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Først og fremst syns jeg at særlig et av svarene over viser imponerende lite forståelse for di situasjon og er på grensen til hånlig. Da kan man heller la være å svare!
.

Jeg skulle gjerne ha visst hva i mitt svar som er på grensen til hånlig, og om det ikke er mitt svar så ser jeg ikke hva som i det ande svaret som er hånlig. Du står selvfølgelig fritt til å mene det du mener men om du skal kritisere andre kan du si hva du mener er hånlig. Jeg skal ikke si hva jeg mener om ditt svar til trådstarter for det er det ikke noe poeng i da jeg ikke vil starte noen diskusjon med deg.

Maritstenpåsten. Håper ikke du opplevde svaret mitt som hånede. Gir deg klem tilbake Klemmer kan en aldri få for mye av.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 23:01   #7
kristih
Seniormedlem
 
kristih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
Innlegg: 532
kristih er ny på veien

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Problemet her er att du sitter og lurer på hva du kan gjöre for å fikse dette. Ingenting. Det er han som har forelskelsen så det er opp til han å enten reparere relationen mellom dere eller bryte i så fall.Han må bestemme seg. Hvis man er seriös i ett forhold så ignorerer man fölelser for det andre kjönn( for de kan dukke opp) og holder seg til den man er gift med. Det kjennes litt som din mann tar veldig lett på sine löfter. På tide att han innser att giftemål faktisk betyr litt arbeid?? Jeg repeterer. Det er ikke deg eller noe du har gjort men ett valg han har tatt om å slippe til fölelsene for denne dama. Du får be han om å bestemme seg. Å gå til sjefen eller å true med konsekvenser gjör bare saken värre.

__________________
Allting er en overgang sa reven da han ble flådd...
kristih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse.. Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 23:44   #8
Maritstenpåsten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 10
Maritstenpåsten er ny på veien

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Hei alle dere fine folk som er så snille at dere orker å svare meg

Jeg vet at alle svarer utifra seg selv, og den referanseramma man har. Jeg blir ikke verken støtt, eller syns at noe er hånende her. Jeg er bare interessert i erfaringer dere har.

Mannen er nok en veldig umoden mann, i forhold til det med å sette grenser for hva man kan tillate seg om man er i et `forpliktende`forhold. Sånn som jeg ser det, utifra mine referanserammer.
Han sier han var kåt på henne, og `litt for interessert`- jeg leser jo det som at han var forelsket i henne, man får vel ikke ereksjon av å danse med ei dame man ikke er forelska i? Han la jakka si omsorgsfullt rundt skuldrene hennes på natta på den sommerfesten, da hun frøys, noe som var en greie mellom oss. Han gjorde nemlig det med meg, første kvelden han møtte meg
Han sitter vel ikke i sofaen sammen med meg og drømmer om et hverdagsliv sammen med henne, hvis han ikke er forelska i dama?
Han sier også at han har hatt seksuelle fantasier om henne, både sammen med meg, og alene.

Jeg vet ikke om menn er sånn? Jeg har vært i et 17 års langt forhold før denne mannen, og opplevde aldri det samme med min eksmann. Om det er fordi han ikke var ærlig om ting, eller ikke tenkte sånn, det vet jeg jo ikke. Han jeg er gift med nå, skal iallefall ha kred for å være sinnsvakt vondt ærlig

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Utad virker han som den mest hyggelige og stødige mannen man kan tenke seg. Han er en god og fin mann. Og jeg elsker ham. Men jeg vil ikke gå på akkord med meg selv, og bli en bitter, sjalu kone som nekter ham å dra på sosiale eventement f eks, og som forhører ham om den minste ting. Som jeg har gjort de siste månedene det er det som gjør så vondt også, og miste sin egen integritet. Er kjærligheten sånn at man bare må miste seg selv? Og finne seg i? Jeg tror faktisk jeg tilslutt lander på det samme som Samantha, jeg elsker meg selv først og fremst
Men det er bare en så forferdelig vond prosess, jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. Ha sier jo at han elsker meg, og jeg tror ham. det er bare det at han ikke evner mer

Klemmer til alle dere

Maritstenpåsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den gyldne middelvei Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 23:52   #9
Maritstenpåsten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 10
Maritstenpåsten er ny på veien

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Og bare så det er sagt, jeg trener jeg har hobbier jeg er i 100% jobb, jeg tar vare på mine barn. Men er ikke istand til å dissekere, og finne knagger å henge all denne dritten på

Maritstenpåsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den gyldne middelvei Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 23:58   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Det er forskjell på seksuell tiltrekking og forelskelse.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 00:02   #11
Maritstenpåsten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 10
Maritstenpåsten er ny på veien

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Nemlig. Og hva er tilfellet her? Jeg vet ikke, og er så forvirret😔

Maritstenpåsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den gyldne middelvei Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 00:24   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Vel, de tingene med dansinga, jakka o.l er ganske langt unna en forelskelse. Isåfall er menn forelska i mye rart hele tida.
Det problematiske er at han sitter og dagdrømmer om henne.
Har du spurt hva han ville før om situasjonen var motsatt?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 00:27   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke synes du trenger å gå til parterapeut? At du jobber innen feltet er ikke noen god grunn, spør du meg. Kanskje dere trenger en tredjepart til å hjelpe dere med å sette ord på tankene deres, i et nøytralt miljø. Kanskje ikke DU, men DERE? Vi hører jo bare din historie her, så det blir vel på litt feil grunnlag, hvis vi skal gi våre råd?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 00:38   #14
Maritstenpåsten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 10
Maritstenpåsten er ny på veien

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Det er jo jeg som har søkt oss inn på Familievernkontoret, så jo, jeg tror kanskje det kan ha noe for seg. Håpet er jo at han skal, sånn som jeg ser det, forstå hvor vondt dette har gjort for meg. Jeg er fullstendig klar over at dette er kun min framstilling av saken, kun mine følelser. Han har jo sine egne, det forstår jo alle.
Jeg er desperat redd, og så fryktelig satt ut, det er derfor jeg henvendte meg her. Føler vel ikke for at min mann skal komme med sin side her akkurat, dette gjør jeg kun for min egen del. Jeg er veldig takknemlig for de svarene dere kommer med. Jeg vil gjerne ha de kritiske også. Jeg bare er så innmari på leirgrunn fortida😔

Maritstenpåsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den gyldne middelvei Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 02:22   #15
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Og siden det ikke var HubbaBubba sitt svar Carisma anså som hånlig, så må det være mitt.

Kjære trådstarter
Mitt innlegg var ikke ment å være hånlig.
Jeg prøvde, ut fra eget ståsted, og tenke gjennom situasjonen du beskrev og fant den ikke truende, spesielt siden du selv fremhever at mannen din forsikrer deg om at det er deg han elsker og vil være sammen med, selv om han altså fikk ereksjon mens han danset med en annen. (Mitt kjennskap til menn er at de kan få ereksjon helt uten at det er noen følelser med i spillet.....det er derfor pornobransjen har såpass mange fans)
Helt enkelt prøvde jeg å få frem at dette absolutt ikke trenger å være truende for dere i det hele tatt.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 09:51   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Og siden det ikke var HubbaBubba sitt svar Carisma anså som hånlig, så må det være mitt.

Ja. Jeg syns det vart direkte ufint å legge ut om hvor stor tro du har på egen fortreffelighet og hvor sikker du er på mannen din når trådstarter poengterer at hun nettopp er usikker både på seg selv og mannen. Hvorvidt du har det topp på den fronten er vel uinteressant så lenge ts ikke har det, og det var hennes situasjon som var saken!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 12:20   #17
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Jeg synes det er modig av deg å ta skrittet til parterapi og håper det kan hjelpe dere begge til å komme over kneika. I mellomtiden tror jeg det er viktig at du snakker med han om hvordan du faktisk føler det og har det om dagen. Om du klarer det da, vet det kan være vanskelig spesielt når man føler seg såret og utrygg å ta slike ting opp på en rolig, fornuftig måte.

Jeg forstår at du føler som du gjør, men jeg vil si at din mann skal ha litt kred for faktisk å ha vært ærlig. Det betyr ikke at det er riktig, men derfor er det viktig at du snakker med han om hvordan du har det og ikke nødvendigvis venter til parterapien for da kan situasjonen bli langt alvorligere enn den faktisk er. Vi damer er flinke til å overanalysere alle situasjoner, gruble og finne/lage problemer der det faktisk ikke er noe. Jeg sier for all del ikke at det er slik i denne situasjonen, men å ikke få satt ord på det kan gjøre alt vondt verre enn utgangspunktet (selverfart!)

Håper du (dere) finner ut av det

P.S: Ereksjon kan mannfolk få av de minste ting og jeg har vært på dansegulvet med mannfolk jeg knapt kjenner/har møtt før som har gnukka "en hard en" på meg.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 17:51   #18
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja. Jeg syns det vart direkte ufint å legge ut om hvor stor tro du har på egen fortreffelighet og hvor sikker du er på mannen din når trådstarter poengterer at hun nettopp er usikker både på seg selv og mannen. Hvorvidt du har det topp på den fronten er vel uinteressant så lenge ts ikke har det, og det var hennes situasjon som var saken!

Beklager virkelig at du synest det er feil at jeg stoler på meg selv og min mann, og at det selvsagt farger måten jeg ser verden på.
I mitt hode er det slik at om man sliter med sjalusi og usikkerhet, så kan det være godt å høre at det nødvendigvis ikke trenger å være slik.
Det trenger absolutt ikke være slik du skriver
"Er verden virkelig sånn at man aldri kan stole på at man er god nok for noen?"
"Ja, dessverre. Men jo mer avhengig man viser man er av den andre, jo større er sjansen til å bli utnyttet følelsesmessig eller fysisk. Jeg har dessverre mye erfaring med dette, også fordi jeg har mannlige venner som betror seg litt vel mye om taker, følelser og handlinger. "
Jeg holder fast på det jeg skrev at de absolutt aller fleste av oss, kvinner eller menn, kan ha blitt pirret av enten filmer, bøker eller fysiske personer opp gjennom livet, selv om de aller fleste av oss ikke er så ærlige at vi tilstår det.
At man er ærlig, bør være et pluss og ikke noe som skremmer.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 18:22   #19
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Kjære Maritstenpåsten

Du virker reflekter rundt problemstillingen du er opp. Jeg har selv stor nytte av å få stilt spørsmål som får meg til å reflektere. Jeg har vært/er? en person som kan bli sjalu og har stilt meg selv spørsmål om hva jeg kunne vært villig til å tilgi. Og jeg har ikke noe klart svar på det, ikke noe svar på det idet hele tatt.

PS. Hadde du beskrevet en mann som snakket stykt til deg (burde han holde munn om svermeriet ?) , slått eller mishandlet deg, utnyttet deg økonomisk ol så hadde jeg bedt deg om å ta beina fatt og løpe vekk så for beina bar deg.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 18:48   #20
Mizzlizz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 13
Mizzlizz er på en erverdig vei

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Huff, skjønner deg veldig godt. Er ikke en lett situasjon, men tror han kanskje gjør ting litt verre for deg med å være så ærlig? Misforstå meg rett, er jo en positiv ting at dere kan være ærlig med hverandre og si alt til hverandre, og allerede der har dere et bunn solid forhold. Så dette trenger ikke nødvendigvis være en trussel at han føler det slik, men synes allikevel vel at han kan unngå å beskrive situasjonen til deg og lange ut om følelsene sine og hva som er bra med henne som da igjen fører til at du får et dårlig selvbilde? Det er jo klart at utifra det vil det jo da bli enda verre for deg og du vil føle det dårlig om det så bare er snakk om en tiltrekning og ikke nødvendigvis en forelskelse? Vet ikke om du selv har spurt han ut eller om han forteller det selv.. Men jeg synes det er tankeløst av han og lite respektfullt ovenfor deg og omtale henne med de store ordene. Ikke noe rart du blir usikker da. Det kommer nok til å ordne seg men fortell han hva det gjør med deg når han snakker så positivt om henne. Klemmer fra Mizzlizz

Mizzlizz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-Hexeberg komponert Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 01:59   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Jeg er blant dem som mener at emosjonell utroskap er like ille som fysisk utroskap. Hvis mannen min hadde fortalt meg at han er kåt på den eller den dama hadde jeg gått tvert. En ting er hva man kan kjenne/reagere på overfor en annen enn den man er sammen/gift med, det opplever nok de fleste i løpet av et forhold. En annen sak er å snakke om det. Man skal mene alt en sier, men ikke si alt man mener. Hvis mannen min hadde bwgynt å snakke om damer han var tent på og kanskje gjentok det mange ganger ville jeg ha kalt det for psykisk trakassering...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 08:56   #22
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg er blant dem som mener at emosjonell utroskap er like ille som fysisk utroskap. Hvis mannen min hadde fortalt meg at han er kåt på den eller den dama hadde jeg gått tvert. En ting er hva man kan kjenne/reagere på overfor en annen enn den man er sammen/gift med, det opplever nok de fleste i løpet av et forhold. En annen sak er å snakke om det. Man skal mene alt en sier, men ikke si alt man mener. Hvis mannen min hadde bwgynt å snakke om damer han var tent på og kanskje gjentok det mange ganger ville jeg ha kalt det for psykisk trakassering...

Signerer Kanutten.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 11:14   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg er blant dem som mener at emosjonell utroskap er like ille som fysisk utroskap. Hvis mannen min hadde fortalt meg at han er kåt på den eller den dama hadde jeg gått tvert. En ting er hva man kan kjenne/reagere på overfor en annen enn den man er sammen/gift med, det opplever nok de fleste i løpet av et forhold. En annen sak er å snakke om det. Man skal mene alt en sier, men ikke si alt man mener. Hvis mannen min hadde bwgynt å snakke om damer han var tent på og kanskje gjentok det mange ganger ville jeg ha kalt det for psykisk trakassering...

Amen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 11:36   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg er blant dem som mener at emosjonell utroskap er like ille som fysisk utroskap. Hvis mannen min hadde fortalt meg at han er kåt på den eller den dama hadde jeg gått tvert. En ting er hva man kan kjenne/reagere på overfor en annen enn den man er sammen/gift med, det opplever nok de fleste i løpet av et forhold. En annen sak er å snakke om det. Man skal mene alt en sier, men ikke si alt man mener. Hvis mannen min hadde bwgynt å snakke om damer han var tent på og kanskje gjentok det mange ganger ville jeg ha kalt det for psykisk trakassering...

Jeg er ganske enig med deg - de fleste av oss kan tenne seksuelt eller bli emosjonelt begeistret for en annen selv om vi er i et forhold, men det er da ikke vanlig å legge ut til partneren om det med store, beskrivende ord og gjentatte ganger?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 11:45   #25
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Utroskap ... Emosjonelt

Er det først når de FORTELLER om det at det er misbruk? Må ærlig innrømme at jeg ofte møter menn som jeg føler en attraksjon for. Om det er en pappa i barnehagen, en på treningssenteret, en kollega. Føler innimellom en slags dragning, det veksles kanskje blikk og man kan bli litt mo i knærne. Drømmer meg kanskje bort i de øyeblikkene, men kunne jo aldri tenke meg å prøve meg på dem, da jeg har et forhold som overhodet ikke er perfekt, men som jeg føler meg respektert, elsket, likeverdig og "hjemme" i.

Tror ikke det er uvanlig. Mannfolk er bare kanskje "dumme" nok til å fortelle om det. Mannen i dette tilfellet høres jo ut som at han er full av dårlig samvittighet og derfor over-shares.. Høres ikke ut som at han prøver å være jævlig, eller prøver å gni det inn for å oppnå noe.

Tror det er en del stein i glasshus her. Dere hadde bare gått rett i fra mannen deres, om de innrømte at de fantaserte om andre? Tviler. Jeg hadde blitt forbannet om min kjæreste fortalte meg om sånt. Men siden jeg av og til føler en dragning mot andre selv, så er jeg ikke så naiv at jeg tror at han aldri møter jenter, som han drømmer seg litt bort i.

__________________

Sist redigert av nellie : 21-10-14 kl 11:57.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Emosjonell utroskap ... Trenger skulder å gråte på Pangolina Generell diskusjon 74 30-07-14 00:00
Om utroskap AnnaV Generell diskusjon 42 14-02-08 12:56
Kvinner med former opplever mindre utroskap? Dorothy Nyheter / media 3 07-07-06 14:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no