Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Dagbladet har positiv artikkel om lavkarbo

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-11, 22:07   #1
Klådia
Juniormedlem
 
Klådia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 47
Innlegg: 41
Klådia er på en erverdig vei

Dagbladet har positiv artikkel om lavkarbo

Fant denne artikkelen i Dagbladets nettutgave i dag:

http://www.dagbladet.no/2011/06/16/t...arbo/16941968/

Teksten sto også i papirutgavens magasin God torsdag.

Synes det er flott at Dagbladet er så positive når VG og deres såkalte eksperter er så negative og kunnskapsløse

Klådia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:33   #2
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Dagbladet har positiv artikkel om lavkarbo

Håper virkelig noen kommer og arresterer Birger Svihus på at LCHF-kosthold disponerer for hjerte/kar-sykdommer.

En ting til - han har ikke fått med seg at flere som har slanket seg på et ketogent kosthold har gått ned i vekt til tross for at de har spist laaangt over anbefalt kalori-inntak og gjerne har spist mye mer kalorier enn før de begynte på et ketogent kosthold. Så at det er fordi kalori-inntaket er redusert i forhold til tidligere en slanker seg med LCHF er bare tull......
Det gjelder i alle fall undertegnede

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 16-06-11 kl 22:47.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:35   #3
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Dagbladet har positiv artikkel om lavkarbo

Leste den.

Mye positivt, men også negativt.

For eksempel: "- Lavkarbo passer aller best for dem som er veldig overvektige, som har mer enn 20 kilo å bli kvitt og ikke er så fysisk aktive i utgangspunktet. Er du passe slank, fysisk aktiv og vil ned fem kilo, vil du bli såpass slapp av en lavkarbodiett at du ikke orker aktiviteten. Og det er jo dumt, sier Arsky, som får støtte av Svihus."

Stemmer ikke for min del, lavkarbo gir mye og jevn energi ift såkalt normalt kosthold. Dessuten er jeg fysisk aktiv, og det går helt supert med lavkarbo! (Hvorfor skulle det ikke, vet ikke ernæringsfysiologen at det er energi i fett??) For dager med langvarig fysisk aktivitet er lavkarbo klart bedre enn "normalkost", for min del. Og, lavkarbo er supert ved BMI innenfor normalen, man trenger ikke være det minste overvektig for å ha nytte av det.

Noen ganger er det utrolig hvor mye tull enkelte klarer få inn på et lite antall setninger.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overraskende positiv artikkel :) taraquin Nyheter / media 0 11-06-11 00:16
dagens artikkel om lavkarbo-bøker i dagbladet :) Nerthus Nyheter / media 1 11-02-11 14:48
Dagbladet med enda en latterlig artikkel galleren Nyheter / media 8 11-04-10 18:27
Sende denne mailen til Dagbladet ang. artikkel om kreft. 205gti16v Nyheter / media 2 08-10-06 18:55
Koselig liten dagbladet-artikkel Silvandar Lavkarbo generelt 6 19-05-04 21:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no