Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Møllerens lavkarbobrød

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-12, 10:05   #51
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Møllerens lavkarbobrød

Dagens variant av denne miksen her i huset: Smelta et par spiseskjeier smør i 1 1/2 dl varmt vatn, tilsatte en god dæsj basilikum og oregano (basilikumen var et uhell, eg tok feil krydderglass, haha), 1 1/2 dl osteterningar omtrent (målte ikkje, tok berre ein rest eg hadde i kjøleskapet) og 1 boks hakka tomat. Litt meire vatn, og rørte inn bakemiksen. Så blei det littegranne tynt, så hadde i litt fiberhusk.

Fikk 12 veldig fulle muffinsformar, 15-16 hadde kanskje blitt betre, men forma mi rommar no berre 12. Ferdig på ca 20 minutt på 200° avhengig av kor fulle formene er.

Kjekt med litt variasjon. Sikkert godt med litt kjøtt av noko slag også, om du har det.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 00:09   #52
vilnedfort
Juniormedlem
 
vilnedfort sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
vilnedfort er ny på veien

Sv: Møllerens lavkarbobrød

Jeg elsker dette brødet! Første gang jeg bakte det ble det litt tungt og tørt, men etter det har jeg tømt i mye mer olje enn det som står, av og til smeltet smør, og tilsatt en dæsj av div fra skapet, som gresskarkjerner, mandelmel, maltemandler, linfrø, solsikkefrø, sesamfrø...bare å passe på at det skal være nesten flytende konsistens. europris har fått inn noen smarte brødformer som er litt mindre enn de gamle jeg har arva fra bestemor, så nå får jeg et stort brød på en mix+mine egne ingredienser.

Ett brød varer en uke og er en lettelse å ha i hus til frokost og som mat rett etter jobb hvis jeg ikke har tid til å lage middag.

Jeg har prøvd mange lavkarbobrødoppskrifter, og syns alle smaker egg eller bare fysj, men dette smarker faktisk ordentlig grovbrød :-)

__________________







vilnedfort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 11:52   #53
yaeger
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 23
yaeger er på en erverdig vei

Sv: Møllerens lavkarbobrød

jeg synes brødet var kjempegodt, veldig ferskt! føltes bare ut som det smakte "mindre" iafall 1000ganger bedre en soyaproteinbrød! BLÆRK!! PAPIR!

yaeger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:06   #54
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Møllerens lavkarbobrød

Jeg har lyst til å prøve dette fra møllerens. Blir jo ikke så mange karber pr skive.

Men så holder jeg meg ikke så lenge mett på skiver. og det sies brød gjør at man ikke går ned i vekt, så det må bli en sjelden gang.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 20:02   #55
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Møllerens lavkarbobrød

Opprinnelig lagt inn av Stinen, her.

Syns denne blandingen fungerer ypperlig til pizzabunn. Kjevler den helt helt tynn(bakepapir under og over fordi den er så løs, også tar jeg bort det øverste papiret når jeg syns den er tynn nok), steker den i fem minutter først, så fyller jeg med sæterrømme, biffkjøtt, blåmuggost, spekeskinke, peperoni og ost. Nam tror jeg bruker ca 80 gr røre, så det blog ikke mange kh pr. slice

Jeg lagde pizza av den i dag, den var kjempegod!
Jeg kjørte melblandingen i professorn først for å få mest mulig fint mel.
Stekte deretter, som deg, bunnen i ca 5 min før jeg hadde fyllet på.
En pose rekker til en langpanne og vel så det!

Men du, hvordan blir det med rømmefyll og ikke tomat?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 15:08   #56
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Møllerens lavkarbobrød

Børster støv av denne tråden. Jeg har omsider gått grundig lei egg eller annet alene til frokost og kom over denne brødmixen for et par dager siden. Siden det er korn og frø i den valgte jeg å lage ferdig deigen i går og så lot jeg den stå og godgjøre seg (les bløtlagt) til i dag. Stekte etter anvisning. Jeg synes det ble kjempegodt! Har spist det med bare smør eller med med smør og hardkokte egg. Til sammenligning har jeg nettopp prøvd ingers lavkarbobrød med mye mere karber. Jeg likte møllerens MYE bedre. Har ingen planer om "det daglige brød", men for variasjonens del må jeg bare ha noe å lesse et tykt lag med smør og mengder med proteinrikt pålegg oppå.

... Selv om signaturen min sier "inspirert av paleo"

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 17:29   #57
Vanii
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 32
Innlegg: 27
Vanii er på en erverdig vei

Sv: Møllerens lavkarbobrød

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Børster støv av denne tråden. Jeg har omsider gått grundig lei egg eller annet alene til frokost og kom over denne brødmixen for et par dager siden. Siden det er korn og frø i den valgte jeg å lage ferdig deigen i går og så lot jeg den stå og godgjøre seg (les bløtlagt) til i dag. Stekte etter anvisning. Jeg synes det ble kjempegodt! Har spist det med bare smør eller med med smør og hardkokte egg. Til sammenligning har jeg nettopp prøvd ingers lavkarbobrød med mye mere karber. Jeg likte møllerens MYE bedre. Har ingen planer om "det daglige brød", men for variasjonens del må jeg bare ha noe å lesse et tykt lag med smør og mengder med proteinrikt pålegg oppå.

... Selv om signaturen min sier "inspirert av paleo"

Flott at noen tar opp tråden igjen Jeg synes brødet er helt ok, men liker veldig godt det ferdige lavkarbo brødet til RIMI mener det er 2,4 kb i en skive og det holder seg super godt i kjøleskapet kan lett ha det i nesten en uke og det virker fremdeles fersk! Og jeg slipper å bruke tid på å lage brød..

__________________


Vanii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og lav GI <3 Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 12:59   #58
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Møllerens lavkarbobrød

Opprinnelig lagt inn av Vanii, her.

Flott at noen tar opp tråden igjen Jeg synes brødet er helt ok, men liker veldig godt det ferdige lavkarbo brødet til RIMI mener det er 2,4 kb i en skive og det holder seg super godt i kjøleskapet kan lett ha det i nesten en uke og det virker fremdeles fersk! Og jeg slipper å bruke tid på å lage brød..


Jeg skal teste det om jeg passerer rimi i nær fremtid. Det er ikke nærbutikken min, mens møllerens får jeg på nærmeste butikk. Vet du hvor mange karber det er pr 100 gram i rimi-brødet? Møllerens har 12,9, men jeg test-veide skivene mine og hver av de veide ca 20 gram, så da blir jo ikke så mye pr skive der heller.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 18:32   #59
Vanii
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 32
Innlegg: 27
Vanii er på en erverdig vei

Sv: Møllerens lavkarbobrød

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Jeg skal teste det om jeg passerer rimi i nær fremtid. Det er ikke nærbutikken min, mens møllerens får jeg på nærmeste butikk. Vet du hvor mange karber det er pr 100 gram i rimi-brødet? Møllerens har 12,9, men jeg test-veide skivene mine og hver av de veide ca 20 gram, så da blir jo ikke så mye pr skive der heller.

Såg på pakningen at det er 6,9 g kb pr 100 gram og 2,4 pr skive

__________________


Vanii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og lav GI <3 Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 23:05   #60
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Møllerens lavkarbobrød

Takker! Da blir det Rimi-brød neste gang.
Fordelen med halvfabrikata fremfor helt ferdig er ellers at da kan man la brødblandingen stå på benken og godgjøre seg en del timer før steking slik at det forhåpentlig blir mer fordøyelig og mindre antibeitestoffer..

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 01:06   #61
Kvinden
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1
Kvinden er på en erverdig vei

Sv: Møllerens lavkarbobrød

Enig i at Rimi sitt lavkarbobrød er det beste på markedet, jeg ble lettet når jeg fant det, det er det nærmeste jeg har kommet vanlig brød. Så det hender jeg også bruker det til f eks hamburgerbrød eller pølsebrød.

I dag prøvde jeg å lage noe nanbrød/tortilla-liknende lefser av Møllerens bakemix, lot røra stå til den ble litt tykk, så smurte jeg det utover et bakepapir og stekte det. Det var vanskelig å få det tynt nok, så neste gang vil jeg ta tipset til noen i tråden her om å male blandingen finere først og prøve å få dem tynnere. Det ble nemlig bare 4 store brød/lefser av brødet, så litt karbohydrater blir det jo. Likevel, å rulle hele middagen inn i en sånn lefse er nok bedre enn å bruke mange av de tortillaene eller nanbrødene man kjøper i butikken.

Har også fått tak i noen lavkarbotortillaer fra en nettbutikk jeg skal prøve, og lavkarbonudler, spent på dem.

Kvinden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 22:29   #62
Inge
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2015
Innlegg: 1
Inge er på en erverdig vei

Sv: Møllerens lavkarbobrød

Jeg lette etter hvor mye ett ferdig brød veier på internett, men fant det ikke noen vei, så derfor målte jeg opp nøyaktig det oppskriften sa, og lagde meg ett brød av 2 pakker møllerens lavkarbobrød:
beskrivelse | vekt | fett | karb | prot | kcal
hele pakka | 650g | 74.8g | 97.5g | 66.3g | 1456kcal
hele brødet | 1300g | 149.5g | 195g | 132.6g | 2912kcal
24skiver(-20g) | 1280g | 147.2g | 192g | 130.6g | 2867kcal
1 skive lavkarbo | 53.33g | 6.1g | 8g | 5.4g | 119kcal
2 skiver lavkarbo | 107g | 12.3g | 16g | 10.9g | 239kcal

Inge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: HFLC Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 23:50   #63
Lisemor_62
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2015
Innlegg: 14
Lisemor_62 er på en erverdig vei

Sv: Møllerens lavkarbobrød

Hei.

Det har også kommet ett lavkarbobrød fra Toro i butikkene. Coop har dette vet jeg. Heter Toro Grov brødblanding. Denne inneholder halvparten av karboene som Møllerens lavkarbobrød.

__________________


Lisemor_62 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
butikk, lavkarbobrød, møllerens


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Møllerens bygg- og hveteris & fedon smukkas Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 30-09-10 22:44
Axa go green vs. møllerens solsikkefrø Licota Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 28-03-10 14:06
Lavkarbobrød m.f Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 04-01-10 10:50
Lavkarbobrød Ivory Bakst 1 15-06-09 13:50
Lavkarbobrød Citami Ketolysekuren 1 04-02-09 13:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no