Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Treningstråden februar 2014

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-14, 13:52   #1
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Treningstråden februar 2014

Kanskje på tide med en ny en :-)

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-02-14, 23:08   #2
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Mandag 3.feb. X-size Tung overkropp:

Dynamisk oppvarming

Benkpress 4x4-6
Pendlay rows 4x6
Militærpress 3x6
Chins 4x4-8
Dips 3x4-8

Utøyning

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-14, 22:13   #3
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Tirsdag 4. Februar. X-size. Tung beinøkt:

Frontbøy 4x4-6
Rumenske markløft 3x8
Bulgarske utfall 4x6-8
Hip thrust Ikke gjennomført. Beina og rumpa ville ikke...
Hengende beinhev 3x8-10

Tuuuungt i dag. Dårlig nattesøvn og et elendig næringsinntak grunnet kvalme. Trente derfor på temmelig tom mage og det merkes godt når man skal kjøre tungt.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:15   #4
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Treningstråden februar 2014

Jeg har vært uggen og guggen den siste uka... :-( Har fått til turer i alle fall! Men, i helga er det Ruedaseminar så da får jeg meg over 12 timer med dans og en god mengde endorfiner. Regner med å være tilbake for fult i neste uke.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 11:32   #5
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Torsdag 6. Feb. X-size program. Bryst/triceps:

Skråbenkpress m/stang 4x6-8
Benkpress m/hantler 3x6-8
Flies (ikke gjennomført grunnet skade)
Sidehev m/hantler (ikke gjennomført gr skade)
Franskpress 4x10
Triceps pushdown 3xmax. Droppsett type 2

Uttøyning

Smerter i skulder. Måtte roe ned enkelte øvelser. Ibux og akupunktur neste ;-)

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 12:58   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden februar 2014

Er ikke flink til å logge treninga mi her, men trener styrke og setter nye "perser" stadig vekk

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:30   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden februar 2014

Ble en liten styrkeøkt i morrest, men kjenner nå at jeg burde latt være. Er slett ikke i form. Og jeg som hadde planlagt langtur med joggesko i morgen da jeg for en gangs skyld har hele ettermiddagen helt for meg selv...!

Nei, jeg hadde aldri trodd jeg skulle være fortvilet og lei meg over at jeg ikke kunne legge ut på en planlagt løpetur! Men sånn kan det gå.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:58   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden februar 2014

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ble en liten styrkeøkt i morrest, men kjenner nå at jeg burde latt være. Er slett ikke i form. Og jeg som hadde planlagt langtur med joggesko i morgen da jeg for en gangs skyld har hele ettermiddagen helt for meg selv...!

Nei, jeg hadde aldri trodd jeg skulle være fortvilet og lei meg over at jeg ikke kunne legge ut på en planlagt løpetur! Men sånn kan det gå.

God bedring Kjipt og ikke få trent

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 20:26   #9
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Fredag 7.Februar. X-size. Rygg/biceps:

Småskadet i skulder så noen øvelser må rett og slett kuttes for å unngå forverring.

Markløft 4x8 + 1xmax. Droppsett type 1
Chins må kuttes pg smerter
Roing med hantler liggende med bryststøtte 4x12
Face pulls 4x12-15
Ståede biceps curl med stang 3x10
Sittende isolasjonscurl med stang 3xmax. Droppsett type 2
Beinpress Måtte kuttes utrolig nok pga smerter i skulder. Krever at hele kroppen arbeider med å skape spenn for korrekt teknisk utførelse og dermed smerter det i skulderen.

Kommer nok sterkere tilbake etterhvert som smertene gir seg.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 22:35   #10
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Treningstråden februar 2014

Det er utrolig kjipt med slike smerter!!! Håper det gir seg snart! Da kan kanskje jeg og logge litt...

29.1. Økt 14

1,5 time trening medlaget

6.2 Økt 15

Båten med rotasjon medball 5kg 20 x 3
Bekkenhev 10 x 3
Utfall til siden medstang 10kg x 10 x 4 (på hver side)
Utfall frem medrotasjon med vekt 10kg x 8 x 4
Knebøy 20kg x 8, 30kgx 6, 35kg x 6
Planken medutoverføring av annenhvert ben 8 x 3
Ettbeinsmarkløft medhantel 7,5+7,5kg x 6 hvert ben, 5+5kg x 8 hvert ben x 2
Firefotstående sidehevmed rotasjon 2,5kg x 8 x 3 på hver side
Stående fronthev2,5+2,5kg x 8 hver arm, 5+5kg x 8 hver arm x 2
Liggende brystpress5+5kg x 8, 7,5+7,5kg x 8 x 2
Stående bicepscurl15kg x 10 x 3
Stående tricepspress20kg x 10, 30kg x 10 x 2
Stående roing 20kg x 8x 2, 25kg x 8 x 2
Supermans 10 x 2
Death by Alisonmageøvelser

7.2 økt 16

2timer rueda

8.2 økt 17

3 timer rueda

økt 18

2 timer skøytetrening

Jeg sliter veldig når det kommer til rotasjonsøvelser. Spesielt den firebens sidehev med rotasjon. Kommer ingen vei... Skal ha siste PT time på mandag og skal ta opp litt det med rygg og skuldermobilitet... Det var faktisk veldig greit å spare den ene timen til jeg nå har sett litt på hvordan det går

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 20:45   #11
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Mandag 10. Feb. X-size. Tung bein

Frontbøy 5x4-6
Strakmark 3x6-8
Hip thrust 3x6-8
Bulgarske utfall 3x8
Hengende beinhev 3x10

Herlig dag, godfølelsen kom og økte i alle øvelser. Elskhater beinøktene.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 00:14   #12
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Tirsdag 11. Februar 2014. X-size. Tung overkropp

Pendlay rows 4x8
Benkpress 5x10-15
Militærpress 4x5-10
Chins 4x7-12
Dips ikke gjennomført grunnet skulderbetennelse. Blir for stor belastning på skulderen.

Kjørte flere serier i dag med høyreps fremfor tungt og få reps. Ga god effekt og det føltes bedre ut mtp skulderen. Håper ting roer seg ned med smerter siden jeg nå tilpasser programmet ut fra øvelser som gir lite smerter.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 00:57   #13
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden februar 2014

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Tirsdag 11. Februar 2014. X-size. Tung overkropp

Pendlay rows 4x8
Benkpress 5x10-15
Militærpress 4x5-10
Chins 4x7-12
Dips ikke gjennomført grunnet skulderbetennelse. Blir for stor belastning på skulderen.

Kjørte flere serier i dag med høyreps fremfor tungt og få reps. Ga god effekt og det føltes bedre ut mtp skulderen. Håper ting roer seg ned med smerter siden jeg nå tilpasser programmet ut fra øvelser som gir lite smerter.

God bedring!! Skikkelig kjipt å være skada! Du kommer sterkere tilbake!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 17:41   #14
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Torsdag 13. Feb. X-size. Bryst/skuldre.

Skråbenkpress 5x15
Floorpress m/manualer 3x12-15
Flies skråbenk 3x12 (juhuu skuldra gjør ikke vondt lengre)
Dumbell lateral rise 4x10-12
Franskpress 3x10
Triceps pushdown 3xmax droppsett type 2

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 17:50   #15
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden februar 2014

60 pushups med beina på et bord (før frokost)
Bicepscurl og stående roing snart
Ut å gå på skøyter seinere i kveld

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 21:51   #16
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

60 pushups med beina på et bord (før frokost)
Bicepscurl og stående roing snart
Ut å gå på skøyter seinere i kveld

Sterkt! Meget sterkt!

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 15:20   #17
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Fredag 14.feb 2014. X-size. Rygg/biceps:

Markløft 4x8 + 1xmax. Droppsett type 1
Chins 3x10
Hantelroing med bryststøtte 4x12
Face pulls 3x15
Stående bicepscurl m/stang 3x10
Sittende biceps curl m/ez stang 3xmax. Droppsett type 2
Beinpress i maskin 1x20. Widowmaker 12-3-3-2 uten pause

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 17:27   #18
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden februar 2014

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Fredag 14.feb 2014. X-size. Rygg/biceps:

Markløft 4x8 + 1xmax. Droppsett type 1
Chins 3x10
Hantelroing med bryststøtte 4x12
Face pulls 3x15
Stående bicepscurl m/stang 3x10
Sittende biceps curl m/ez stang 3xmax. Droppsett type 2
Beinpress i maskin 1x20. Widowmaker 12-3-3-2 uten pause

Widowmaker

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 01:53   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden februar 2014

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Widowmaker

Ca 10 RM vekt. 10 reps (eller så mange du klarer da.. hypah hadde da tatt 12 reps) pust, pust, så mange reps du klarer, pust, pust, så mange du klarer, pust, pust osv til 20 reps.

Noe ala Myo reps.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 22:08   #20
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Mandag 17.feb 2014. X-size. Tung overkropp:

Benkpress 5x4-6
Militærpress 3x5-8
Chins 3x4-6
Pendlay rows 36
Dips 3x4-6

Bevegelighetstrening og skummrulle.

Fin og rolig økt. Skulderen bedre også, ikke smerte nå lengre. Litt glad for det, tror kanskje betennelsen heler seg selv pga kostholdet?

Synes liksom at både betennelser og andre typiske skader leges raskere på lavkarbo enn hva som var tidligere. Mulig bare innbilning, men den type innbilning synes jeg er positivt da :-)

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 21:08   #21
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

tirsdag 18. Feb 2014. X-size. Tung beinøkt.


Frontbøy 5x4-6
Strakmark 3x4-6
Hipthrust 3x6-8
Bulgarske utfall 3x6-8
Hengende beinhev 3x10

En god dag. Ikke smerte i skulderen så akupunkturen og alternativ trening i en uke har hjulpet. Kjørte høyreps i forrige uke med lavere belastning. Ser ut til å ha gjort susen kombinert med akupunkturbehandling.
I morgen blir det en intervalløkt på mølle for å vedlikeholde en viss kardiokapasitet.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 09:08   #22
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Onsdag 19.feb 2014. Intervalltrening.

4x1000m intervaller på mølle.


Jøje meg, kondisjonen har ikke akkurat bedret seg etter 6 mnd med kun styrketrening.....huff, det lukter flere løpeøkter fremover, men ser ikke veldig negativt på det. Kjekt å være sterk OG i god kardioform på samme tid kanskje.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 21:06   #23
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden februar 2014

Da fikk jeg endelig til en langtur med joggesko så nå vet jeg hva jeg har å jobbe mot fremover våren.

10,3 km / 84 min. Jogget de første 3 km og vekslet deretter på å gå og jogge de siste 7, jeg er veldig fornøyd. Og mør i beina i kveld...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 12:36   #24
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Treningstråden februar 2014

Spinning og slyngetrening i går. Tungt og godt;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 14:42   #25
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Torsdag 20.feb 2014. X-size.Medium/lett bryst, skuldre:

Skråbenkpress 4x6-8 + 1xmax reps. Droppsett type 1
Hantel floor press 3x8-10
Hantel flies flatt 3x12-15
Sidehev m/hantler 4x10
Franskpress 3x10
Triceps pushdown 3xmax. Droppsett type 2. Avsindig hardt å gjennomføre, men skikkelig pump etterpå.

En meget god økt. Økning i alle øvelser med unntak av i floor press. Ikke så rart egentlig når man øker såpass bra i skråbenkpress. Da er man litt "pumpet" etterpå.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fedon-start januar 2014 Drømmepie Dr Lindbergs 11 19-03-14 19:35
Treningstråden januar 2014 milena Trening 71 03-02-14 00:45
Treningstråden for mai 2012 nellie Trening 222 11-06-12 21:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no