Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Et stort spiseproblem!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-12, 15:50   #1
niisin
Medlem
 
niisin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 181
niisin er ny på veien

Et stort spiseproblem!

Er gravid, 6 uker på vei.. Og har et stort problem! Jeg klarer ikke spise, blir sinnsykt kvalm av å tenke på mat.. Så får ikke i meg noen ting. Det eneste som frister er brødskive med masse smør! Eller trøndersodd, faktisk! Men hallo, det går jo ikke!!
Noen som har tips?
Kan jo ikke ikke spise!

__________________
MÅL: 80 kg
Startvekt: 120
Delmål 1 - 100 ♥ april 14 ♥
Delmål 2 - 90
Totalt - 28 kg
niisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Naturlig mat, minst mulig Kh! Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 16:29   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Et stort spiseproblem!

Hjelper det å starte dagen med en rute med mørk sjokolade? Jeg måtte det i siste svangerskap. Jeg var kun morgenkvalm når jeg kom igang med å spise. Jeg spiste stort sett lavkarbo frem til slutten, og de 5kg jeg la på meg kom på slutten

Noe som ligner trøndersodd kan du kanskje lage selv, men jeg vet ikke om det blir likt nok for en som er kvalm altså.

Nannahs knekkebrød med smør blir kanskje ikke likt som brødskive med smør?

All medfølelse, jeg vet godt hvordan det er å være kvalm, da jeg gikk med nr 1 var jeg kvalm og spydde i 9mndr( og la på med rundt 25kg utrolig nok).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 23:59   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Et stort spiseproblem!

Tenker at det er viktigst at du får i deg litt næring, ikke hvor næringen kommer i fra. Er du som de fleste av oss, varer ikke kvalmen så lenge, så kan du spise sunt når den har gitt seg.
Du trenger jo ikke overspise fullstendig selv om du ikke klarer lavkarbomat akkurat nå. Spis noen skiver med masse smør, du, og se om kvalmen gir seg når du bare får noe i magen. Ingefærte og noen tørre kjeks på sengen om morgene kan gjøre underverker også!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 09:19   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Et stort spiseproblem!

Kanskje du kan prøve et av lavkarbobrødene som du får kjøpt i butikken ? De er vel ikke helt optimale, men mye bedre enn vanlig brødblingser

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 22:33   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Et stort spiseproblem!

Ingefærtabletter var eneste som fikk meg gjennom første trimester.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 11:34   #6
niisin
Medlem
 
niisin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 181
niisin er ny på veien

Sv: Et stort spiseproblem!

I dag er heldigvis ikke kvalmen kommet ennå, i går ble det ikke særlig mye mat, men ble noe.. To karbonader fra ferskvaren på meny til lunsj, og fiskepinner til middag :P I dag har jeg fått i meg to fiberrik knekkebrød med masse eggesalat, godt med litt mat i magen! Har kjøpt kyllingvinger jeg skal ha til middag i dag, eneste som fristet

Kommer virkelig cravingsene såååå tidlig?? Sikler etter potetgull og smågodt.. Enda verre når jeg skriver det her, herreguuuuuuud!!

__________________
MÅL: 80 kg
Startvekt: 120
Delmål 1 - 100 ♥ april 14 ♥
Delmål 2 - 90
Totalt - 28 kg
niisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Naturlig mat, minst mulig Kh! Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 09:07   #7
Røsslyng
Medlem
 
Røsslyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 35
Innlegg: 497
Røsslyng er på en erverdig vei

Sv: Et stort spiseproblem!

Har samme problemet jeg.. Er 15+6 i dag, og har kastet opp daglig siden uke 5. Spiste lavkarbo i starten, men så klarte jeg ikke mat i det hele tatt. Hadde en periode mellom uke 11 og 13 at jeg klarte å spise lavkarbo, men nå har jeg havnet helt utenfor igjen Umulig å få i meg noe som helst annet enn et glass vann før klokka blir 14-15, og da er jeg så sulten at magen skriker etter mat, så går desverre mye i brød og knekkebrød her. Håper virkelig denne kvalmen gir seg snart, føler jeg har prøvd ALT! Vil prøve å unngå å gå opp så mye i vekt, pluss unngå svangerskapsdiabetes, som jeg hadde sist. Men jeg får det ikke til!

Håper du slipper billig unna, og at kvalmen slipper tak snart, så du kan kose deg med herlig lavkarbomat!

__________________
Delmål 1: 118 kg innen 1.desember!



Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 15:13   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Et stort spiseproblem!

Opprinnelig lagt inn av niisin, her.

I dag er heldigvis ikke kvalmen kommet ennå, i går ble det ikke særlig mye mat, men ble noe.. To karbonader fra ferskvaren på meny til lunsj, og fiskepinner til middag :P I dag har jeg fått i meg to fiberrik knekkebrød med masse eggesalat, godt med litt mat i magen! Har kjøpt kyllingvinger jeg skal ha til middag i dag, eneste som fristet

Kommer virkelig cravingsene såååå tidlig?? Sikler etter potetgull og smågodt.. Enda verre når jeg skriver det her, herreguuuuuuud!!

Før jeg visste jeg var gravid (fant det ut uke 11) var jeg vill etter grilla ribbe fra meny, og stratos dobbel! Så ja, jeg tror de kan komme så fort. men de kommer og går også.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 23:06   #9
niisin
Medlem
 
niisin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 181
niisin er ny på veien

Sv: Et stort spiseproblem!

I går spiste jeg ikke hele dagen, og ingen ting fristet. Så da ble det rett og slett stekte nudler med kylling fra Kinarestauranten. Pluss en krokanrull og en halv pose potetgull. Oiooi det var digg! Men ble såååå dårlig i magen etterpå hehe..
I dag spiste jeg to fiberrik med eggsalat, en god morgen yoghurt og Fajita-salat. Så det er jo bare yohurten som drar opp Kh..
Spiste også en sjokoladeprinsen sjokkis i stad, men nå er jeg bare suuuperkvalm!
Like greit, da vet jeg at sjokolade ikke hjelper!!

__________________
MÅL: 80 kg
Startvekt: 120
Delmål 1 - 100 ♥ april 14 ♥
Delmål 2 - 90
Totalt - 28 kg
niisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Naturlig mat, minst mulig Kh! Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 23:32   #10
frkfräken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 41
Innlegg: 27
frkfräken er på en erverdig vei

Sv: Et stort spiseproblem!

Er enig med Kitt For ett år siden var jeg omtrent like gravid som deg, jeg fødte ei jente i slutten av juli i år Var ikke kvalm i svangerskapet men hadde generelt dårlig matlyst, spesielt siste halvdel, så jeg endte til slutt med å spise akkurat det jeg hadde lyst på for å få i meg næring. Nå begynte ikke jeg med lavkarbo pga vekt, men for å få pcos'en litt under kontroll, så jeg bekymret meg ikke for vektoppgang. Gynekologen min ville jeg skulle fortsette med lavkarbo, men jeg innså fort at det ikke gikk, og jeg prioriterte heller å få i meg mat. Nå er jeg veldig klar for å kutte karbohydrater igjen, noe jeg skal gjøre etter nyttår (er ikke noe poeng for meg å gå på akkord med meg selv i jula ).

Lykke til med graviditet!!

frkfräken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 01:41   #11
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Et stort spiseproblem!

Har ingen råd dessverre, men vil bare ønske deg lykke til og en vidunderlig graviditet videre!

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Avstandsforhold - Stort savn ... Bakasura Generell diskusjon 1 09-09-12 06:52
Stort hjerte? Regret Generell diskusjon 20 15-05-12 08:27
Angrer stort... Blester Lavkarbo generelt 29 29-12-11 22:11
Stort vekttap pr uke ... Nurk Lavkarbo generelt 13 08-07-10 14:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no