Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Søvn

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-18, 08:50   #1
NoSjø
Medlem
 
NoSjø sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2018
Innlegg: 120
NoSjø er på en erverdig vei

Søvn

Hei
Jeg er ny i Lavkarboverden, har nå holdt på i 12 dager. Vekten har gått nedover (-4,8) og alt går greit.
Men jeg har gått fra B-menneske til A-menneske

Jeg har alltid, da mener jeg alltid i mitt 44 årige liv, elsket å sove lenge. Gledet meg til helgene sånn at jeg kan ligge og dra meg.
Nå våkner jeg rundt 6 hver morgen, forleden var den 05:15
Er ikke noe mer trøtt enn tidligere på dagene likevel. Kan kjenne det rundt middagstider at det er godt å legge seg en aldri så liten strekk på sofaen (noe jeg gjør av og til, men får ikke sove alltid da heller)
Har noen vært borti dette?

Resultat av dette er jo selvfølgelig at jeg legger meg tidligere på kvelden, for kroppen sier jo ifra. Ikke at jeg tar skade av dette altså men uansett tilstand jeg har vært i, så har jeg aldri opplevd dette. Så jeg tenker det har en sammenheng?

NoSjø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 14:13   #2
Tron
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2017
Hvor: Bodø
Innlegg: 2
Tron er på en erverdig vei

Sv: Søvn

Hei.
Jeg har et inntrykk av at mange som har gått over på lavkarbo kosthold føler at de trenger mindre søvn enn før og således tenker at de har bedret sin søvnkvalitet på grunn av dette.
Finner det naturlig også når en tenker på en høykarbo-kropp som på dagtid er vant med store blodsukkersvingninger som møtes med sukker påfyll, mens om natten så kommer det ingenting.

Tron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Naturlige råvarer jeg finner i vanlige dagligvarebutikker. Generelt lite karbo og mye fett. Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 14:47   #3
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Søvn

Jeg trenger mindre søvn når jeg har kommet ketose

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 16:19   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Søvn

Jeg er også et B-menneske som blir A-menneske når jeg er i ketose. Jeg blir også trøtt tidligere på kvelden, og sover mye bedre (men selv om jeg er lenge oppe så våkner jeg tidlig). At jeg er trøtt igjen om morgenen er ofte en god indikator på om kostholdet, og hormonene, er som det skal være -- periodisk faste (hoppe over frokost, lunsj og snacks (og spise større middag og kvelds)) er for meg en effektiv måte å rette opp igjen.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 21:51   #5
NoSjø
Medlem
 
NoSjø sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2018
Innlegg: 120
NoSjø er på en erverdig vei

Sv: Søvn

Takk for svar

Ok, så da har det en forklaring
Er ikke vant med å våkne uthvilt heller, så det er noe nytt...
Har ikke sjans til å sovne igjen når jeg våkner, tidligere kunne jeg ligge lenge å bare trykke på tlf for så sovne igjen, ikke nå lengre!

Men jeg er jo tygd og spyttet ut om kvelden, sånn som nå, har lyst til å legge meg akkurat nu! Men det resulterer jo at jeg sikkert våkner 03:00 eller noe og da blir dagen fryyyktelig lang

NoSjø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søvn og utholdenhet Fettman Lavkarbo generelt 0 09-07-12 19:26
Søvn smil! Ketolysekuren 9 26-01-09 19:11
Søvn Summer Fysisk og mental helse 1 14-03-05 12:08
Mangel på søvn Kristian Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 52 22-01-05 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no