Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Smerter, nyrer-magen-kroppen

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-10, 12:40   #1
Bond-piken
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 2
Bond-piken er på en erverdig vei

Smerter, nyrer-magen-kroppen

Hei,

Jeg har nå gått på lavkarbo i tre uker, i går fikk jeg så enorme smerter i magen at jeg lå i fosterstilling på sofaen. Dette var luftsmerter, det er jeg temmelig sikker på. Det gikk over etter noen timer og på kvelden dro jeg på klubb til en vennine. Da jeg kom hjem startet noen sykt intense smerter i begge sidene ( begge nyrene ). Jeg tok en del smertestillende for å komme meg gjennom natten, men enda har jeg veldig vondt, også av luft. Jeg spiste noe høykarbo, men det gjorde jeg også på lørdag...og da merket jeg ingenting...
Noen som har hatt dette noen gang på lav-carbo? HJELP....

__________________
BONDPIKEN
Bond-piken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LoCarb Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:12   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Smerter, nyrer-magen-kroppen

Er du sikker på at det var luftsmerter?
Høres mer ut som gallesteinsanfall for meg!
Har du så vondt over nyrene, tror jeg nok legevakten er et fornuftig sted å oppsøke!
Behøver ikke være noe, men kan være skummelt å ikke ta magesmerter på alvor!
Og du, man skal ikke ta smertestillende mot magesmerter om man ikke vet hva smertene kommer av! *streng sykepleier*

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 17:36   #3
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Smerter, nyrer-magen-kroppen

Jeg opplever også noen smerter, ikke kraftige - men nok til at det ubehagelig.

På venstre side (ved eggestokken?), har kjent dette en ukes tid nå.

Aner ikke hva det kommer av, er heller ikke sikker på om nyrene ligger der (?).........tar Omega 3, D og B vitaminer samt magnesium og drikker ca 2 liter vann om dagen.

Noen ganger føler jeg at ubehaget går "gjennom" siden, altså også litt bak på ryggen - nederst på venstre side.

Noen som har opplevd lignende?

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 00:30   #4
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Smerter, nyrer-magen-kroppen

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Jeg opplever også noen smerter, ikke kraftige - men nok til at det ubehagelig.

På venstre side (ved eggestokken?), har kjent dette en ukes tid nå.

Noen ganger føler jeg at ubehaget går "gjennom" siden, altså også litt bak på ryggen - nederst på venstre side.

Noen som har opplevd lignende?

Min samboer er plaget av det samme, men han er mann så det er ikke ved eggstokken håper jeg. Han går heller ikke på lavkarbo. Håper noen vet hva det kan være, for vi er litt bekymret siden det har vart i over en måned.

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 00:34   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Smerter, nyrer-magen-kroppen

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Jeg opplever også noen smerter, ikke kraftige - men nok til at det ubehagelig.

På venstre side (ved eggestokken?), har kjent dette en ukes tid nå.

Aner ikke hva det kommer av, er heller ikke sikker på om nyrene ligger der (?).........tar Omega 3, D og B vitaminer samt magnesium og drikker ca 2 liter vann om dagen.

Noen ganger føler jeg at ubehaget går "gjennom" siden, altså også litt bak på ryggen - nederst på venstre side.

Noen som har opplevd lignende?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Min samboer er plaget av det samme, men han er mann så det er ikke ved eggstokken håper jeg. Han går heller ikke på lavkarbo. Håper noen vet hva det kan være, for vi er litt bekymret siden det har vart i over en måned.

Smerter på dette stedet har som regel med fordøyelsen å gjøre! Siste delen av tykktarmen går der, og blir den det minste irritert, gir det ofte smerter.
Om man er treg i magen, ordentlig forstoppet eller har anlegg for irritabel tarm,ja da er det som regel det!

Men, det ligger også mange lymfekjertler i dette området som særlig menn bør passe på. Om man føler stort ubehag eller man blir ordentlig bekymret, er det slett ikke flaut å ta en sjekk hos fastlegen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 01:18   #6
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Smerter, nyrer-magen-kroppen

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men, det ligger også mange lymfekjertler i dette området som særlig menn bør passe på. Om man føler stort ubehag eller man blir ordentlig bekymret, er det slett ikke flaut å ta en sjekk hos fastlegen!

Takk for info, Kitt
Han har vært hos lege og på CT av abdomen. De fant ingen tegn til sykdom - og det er vi selvfølgelig kjempetakknemlige for. (Brevet kom i dag, så jeg smiler og gråter litt om hverandre)

Men..... han har gått ned 5 kg den siste måneden uten grunn, så vi er fortsatt litt engstelige. Ønsker å be om at de tar flere prøver, men vet ikke hvilke. Noen forslag?

Vi har vært inne på tanken at den kan være stressrelatert, så jeg håper at det retter seg når vi skal på ferie i desember hvis ikke legene finner noe.

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 17:48   #7
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Smerter, nyrer-magen-kroppen

Når du spiser vanlig Norsk ( carbomat) så vil bakterier i magen gjære endel av carbohydratene, dette gir luft i magen. Mulig at bakteriene i magen din var ekstremt sultne på carbo og produserte en masse gass, slik at " en vind legger seg på tvers" .
Men for sikkerhets skyld, ta kontakt med en lege. Bedre en gang formye enn en for lite.
God bedring
Mvh Grovsnus.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 18:52   #8
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: Smerter, nyrer-magen-kroppen

Gallestein gir ikke smerter i nyrene.... Hva med nyrestein?
Når jeg har gallesteinsanfall har jeg vondt i gallen, og av og til med stråling utover, men kan ikke huske at smerten har kjentes i siden, ved nyrene noen gang.

Uansett ikke godt, og jeg ville også sjekket det!

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 18:55   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Smerter, nyrer-magen-kroppen

Opprinnelig lagt inn av Debussy, her.

Gallestein gir ikke smerter i nyrene.... Hva med nyrestein?
Når jeg har gallesteinsanfall har jeg vondt i gallen, og av og til med stråling utover, men kan ikke huske at smerten har kjentes i siden, ved nyrene noen gang.

Uansett ikke godt, og jeg ville også sjekket det!

Jeg vet verken hvor gallen eller nyrene sitter, så får jeg vondt vet jeg ikke om det er i nyrene eller gallen...
Men luftsmerter vet jeg hva er.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 20:16   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Smerter, nyrer-magen-kroppen

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg vet verken hvor gallen eller nyrene sitter, så får jeg vondt vet jeg ikke om det er i nyrene eller gallen...
Men luftsmerter vet jeg hva er.

Litt anatomi- undervisning:
Galleblæren ligger rett under høyre ribbensbue på forsiden! Men gallestein kan gi smerter i mage, rygg, skulder og nedover mot hoften, så smertebildet sier ikke alltid nok om hva man feiler! Kommer i tak og går som regel over av seg selv etter noen timer! Bare for å dukke opp igjen ved en annen anledning!
Nyrene ligger rett under ribbena på baksiden, altså ganske høyt oppe på ryggen! Nyresten eller nyrebekkenbetennelse er som gallestein/gallebetennelse enormt smertefullt og bør behandles av lege snarest!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 20:20   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Smerter, nyrer-magen-kroppen

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Litt anatomi- undervisning:
Galleblæren ligger rett under høyre ribbensbue på forsiden! Men gallestein kan gi smerter i mage, rygg, skulder og nedover mot hoften, så smertebildet sier ikke alltid nok om hva man feiler! Kommer i tak og går som regel over av seg selv etter noen timer! Bare for å dukke opp igjen ved en annen anledning!
Nyrene ligger rett under ribbena på baksiden, altså ganske høyt oppe på ryggen! Nyresten eller nyrebekkenbetennelse er som gallestein/gallebetennelse enormt smertefullt og bør behandles av lege snarest!

DA har jeg aldri hatt noen av delene, men jeg skal sjekkes på binyrene i januar??? Hvor ligger de da?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 10:58   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Smerter, nyrer-magen-kroppen

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

DA har jeg aldri hatt noen av delene, men jeg skal sjekkes på binyrene i januar??? Hvor ligger de da?

De sitter oppe på nyrene! Produserer hormoner og sånt stæsj! Blant annet adrenalin!
Kan gjøre mye krøll om de lager for mye eller for lite av ting!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 11:08   #13
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Smerter, nyrer-magen-kroppen

binyrene produserer enzymer som styrer hormonproduksjon. funker ikke disse optimalt blir det krøll. man kan få pcos lignende symptomer som økt testosteron blant annet, og økt hårvekst der kvinner ikke skal ha det..

hadde en runde for en måned siden med smerter selv, legen mente det kunne enten være nyrestein eller hovne lymfekjertler. gikk over av seg selv etter et par dager, men det gjorde vondt ja.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 11:59   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smerter, nyrer-magen-kroppen

Hadde du spist masse kunstig søtning, trådstarter, kan det være grunnen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smerter i tykktarmen - venstre side av magen Trude123 Spørsmål og svar 2 19-05-09 10:46
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 23:43
Kalsium, natrium, nyrer osv... mam Kosttilskudd 0 29-06-07 10:24
Har ketolyse noe å si for nyrer og sånn Dolly Ketolysekuren 3 01-03-07 17:32
Proteiner - tøft for lever og nyrer? Gine Lavkarbo generelt 2 06-08-05 10:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no