Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Huffa meg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-12, 21:38   #1
*carpe*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 23
*carpe* er på en erverdig vei

Huffa meg

da spørs det om jeg havner inn her igjen....
2 ganger før har jeg gått på ketolyse, begge gangene dropper jeg av fordi vektnedgang stopper.
Grunnen vet jeg....pepsimax
Jeg blir så irritert altså! Det starter så fint, og jeg elsker maten jeg spiser men så var det den forb... pepsi maxen da. Jeg greier meg ikke uten
Men, nå har jeg greidd å stumpe røyken, så da må jeg vel greie å stumpe pepsi max også!

Hadde en tanke om å prøve en av de andre filosofiene her inne- men så kjenner jeg jo ketolyse.....jeg må stumpe maxen

*carpe* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er på jakt etter det som passer meg Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 21:44   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Huffa meg

Du kan jo se på hva kostdoktoren har funnet ut at pepsi maks gjør med blodsukkret?
http://www.kostdoktorn.se/ Ikke gitt at det virker likt for deg, selvfølgelig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 23:40   #3
*carpe*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 23
*carpe* er på en erverdig vei

Sv: Huffa meg

Takk for link smgj
Jo jeg tenker at det er noe slikt som skjer her også.
Jeg har lest så mange steder at aspartam absolutt ikke er bra for kroppen, så det er egentlig bare å innrømme det og gjøre noe med det.
I morgen er det 93 års bursdag så jeg skal planlegge og handle inn i morgen og starte på tirsdag tenker jeg.
Høres ut som en plan

*carpe* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er på jakt etter det som passer meg Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 09:54   #4
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Huffa meg

Masse lykke til

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 10:26   #5
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Huffa meg

Selvfølgelig klarer du å slutte med Pepsi Max!

Jeg klarte det for 1 måned siden og da klarer du det også!
Det er omtrent som å slutte å røyke, det blir lettere å leve uten Pepsi Max for hver dag som går.
Jeg har gått ned 7 kg på 4 uker, det gjorde jeg ikke når jeg drakk Pepsi Max, da ville ikke vekten rikke seg engang. Det er nok noe i kostdoktoren sitt eksperiment.

Lykke til

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 10:38   #6
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Huffa meg

Dette greier du ,kast alt du har av Pepsi Max og sett en mugge vann med lime i kjøleskap.Fyll fryser med isbiter og drikk vann med masse is med lime,bringebær,sitron ,mynte blader el. .I tilleg kjøper du inn Farris og andre boble vann og legger dem i kjøleskap så de er gode og kalde,smaker topp over is.Prøvd å fryse inn bringebær i isbiter?

Lykke til

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 14:05   #7
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Huffa meg

Aspartam kødder med stoffskiftet mitt. Det har alltid ligget lavt innenfor "normalen", og stadig lavere, inntil ifjor. Da var det blitt så lavt at jeg burde blitt medisinert. Legen min har lest flere bøker enn han må, og vi ble enige om å avvente et halvt år fordi det er et tregt hormonsystem, samt at jeg skulle kutte ut aspartam. Det tar 2 mnd før den er ute av kroppen. Nå er jeg oppe i "normale" stoffskifteverdier igjen. Noen ganger skeier jeg ut, det blir gjerne lightbrus i drinker ute, og til maten "på farten", og merker veldig godt NÅ hvor dårlig jeg blir. Da bare av en halvliter en gang imellom. Grøsser når jeg ser folk som handler 6 x 1 1/2 liter i slengen.

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 14:26   #8
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Huffa meg

Avogtil blir jeg lei av bare vann til drikke. Vann med isbiter og appelsinskiver er forresten uhmm. Da lager jeg iskaffe, den kan lages med eller uten "mat i", alt etter fettinnhold. Iste kan lages med tusenvis av smaker! Jeg tilsetter litt natron eller bakepulver til den varme teen, det nøytraliserer garvesyra og teen blir ikke besk. Smakes til med valgfri søtning og C-vitaminpulver (ascorbinsyre). Apple cider vinegar drink er i de amerikanske soldatenes stridsrasjoner, man tager f.eks 1 ss eplecidereddik i 1/2 liter vann, og smaker til med søtt. 8-10 Bitterstern urtedråper til 1 liter vann gir en svak Fernet Branca-smak som jeg liker, samt at vi har godt av bitterstoffer for bl.a fordøyelsen. C-vitaminbrusetabletter med allslags smaker från Sverige blir som en saft. Og tindvedbær, de vokser langs kysten i mengder, finnes i frysedisken i Sverige, de gir en nydelig frisk råsaft, hvis de blir stavmixet med vann. La det stå i kjøleskapet og trekke, slik at du får all smaken og fargen fra bærene. Det er litt carbs i bærene, men du kan blande saften ut mye. Inneholder mye c-vit og antioksydanter. Min "juice" til helgefrokosten :-)

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 14:32   #9
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Huffa meg

Sikkert litt på siden, men hva er det som gjør at en blir avhengig/hekta på pepsi max eller cola light etc?

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 14:45   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Huffa meg

Opprinnelig lagt inn av komatøs, her.

Sikkert litt på siden, men hva er det som gjør at en blir avhengig/hekta på pepsi max eller cola light etc?

Skal jeg gjette så er det nok en kombinasjon av koffeinavhengighet (kan gi hodepine noen dager etter at man slutter) og muligens også insulinsvingningene/sødmeavhenighet på enten fysisk og/eller psykisk plan. Hører sjelden om folk som blir hekta på koffeinfri, aspartamholdig lettbrus (7up light f.eks) så jeg tipper at koffeinet iallfall skal ha en del av skylda.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 14:45   #11
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Huffa meg

Opprinnelig lagt inn av Storemy, her.

Aspartam kødder med stoffskiftet mitt. Det har alltid ligget lavt innenfor "normalen", og stadig lavere, inntil ifjor. Da var det blitt så lavt at jeg burde blitt medisinert. Legen min har lest flere bøker enn han må, og vi ble enige om å avvente et halvt år fordi det er et tregt hormonsystem, samt at jeg skulle kutte ut aspartam. Det tar 2 mnd før den er ute av kroppen. Nå er jeg oppe i "normale" stoffskifteverdier igjen. Noen ganger skeier jeg ut, det blir gjerne lightbrus i drinker ute, og til maten "på farten", og merker veldig godt NÅ hvor dårlig jeg blir. Da bare av en halvliter en gang imellom. Grøsser når jeg ser folk som handler 6 x 1 1/2 liter i slengen.

ganske utrolig å lese! SÅ fantastisk at du har fått orden på stoffskiftet ved å kutte ut aspartam! (Og skremmende at det kan ha så stor effekt)

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 20:20   #12
*carpe*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 23
*carpe* er på en erverdig vei

Sv: Huffa meg

Enn det Storemy! Uff og huff altså....
Og tusen takk for tips til å erstatte maxen med
Spørs om jeg får med meg sambo på å slutte da. Jeg håper det, for det er noe med å se den flaska ligge i kjøleskapet altså.

For meg så er pepsi max min kaffe. Jeg drikker ikke (liker ikke) kaffe, men jeg ser at det slett ikke er bra altså.
Skal gjøre alt jeg kan for å stumpe maxen!

Idag har jeg handlet inn litt lavkarbomat, og småstartet på morgendagen. Vært i selskap idag, og for ikke å ødelegge motivasjonen min totalt med å begynne kuren på en bursdag så starter jeg ordentlig fra i morgen av

*carpe* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er på jakt etter det som passer meg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no