Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fiskemat

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-07, 14:26   #1
*Embla*
Nytt Medlem
 
*Embla* sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Nord
Alder: 45
Innlegg: 8
*Embla* er på en erverdig vei

Fiskemat

Jeg har bare gått på ketolyse en uke og har ikke hatt fisk på menyen.
Hva kan jeg spise? Har dere tips til tilbereding og tilbehør?

Hvordan er det med kjøpfiskekaker? Fiskegrateng uten makaroni?

*Embla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 14:37   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fiskemat

Jeg spiser jo ikke kjøtt fra dyr, så det går innmari mye i laks her!
Laks er ganske billig, innmari godt, lett å variere og kanskje den feteste fisken, sammen med makrell.
Jeg gjør alt mulig rart med laksen
*jeg marinerer den i kokosmelk, chili, koriander og lime over natta, og steker den enten i stekepanne, eller i aluminiumsfolie i ovnen.
*Jeg tiner den og steker den sammen med litt løk, og surrer den så i seterrømme/creme fraiche.
*Jeg lager former med den, har den da i en form sammet med dampet brokkoli, blomkpl, og andre gode grønnsaker, lager saus av fløte, ost og johannesbrødkjernemel, krydrer det -gjerne med chili (jeg liker det sterkt!) og har det i ovn med drysset ost over.

Av tilbehør, da særlig til laks, så smørdamper jeg brokkoli, eller bare koker de litt, og har smør over. Gjerne eggesmør (kok egg, del det i småbiter, og bland det i smelta smør), jeg har rømmesaus med stekt champignon og løk, og kanskje spinat, som jeg da altså steker i meierismør (stek alltid alt i meierismør, eller raps, i de tilfeller det smaker bedre, og når man skal steke på høyere varmer, og er redd smøret blir brunt!) og så surrer i seterrømme eller creme fraiche.

Så her har du mange gode fisketips, i alle fall laksetips.

Når det gjelder fiskegratenger, så har du en som heter "Fransk fiskegrateng", som har 4,5 karber pr 100 gram. Den er nyydelig! Det er ikke noe makaroni i den, men litt brødsmuler på toppen. Jeg lar det gå, men du kan alltid la den tine litt først, skrape det av, og krydre litt selv (sitronpepper er vel det nærmeste du kommer originalkrydderet) veldig godt sammen med eggesmør, smørdampede grønnsaker, og/eller rømme!

Lykke til!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 14:42   #3
*Embla*
Nytt Medlem
 
*Embla* sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Nord
Alder: 45
Innlegg: 8
*Embla* er på en erverdig vei

Sv: Fiskemat

Tusen takk for masse gode tips,photobscura ! Det blir laks på menyen her denne uka

Hvilket merke er fiskegratengen?

*Embla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 14:48   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fiskemat

Jeg husker ikke, kanskje det er Findus? Uansett så er den i sortimentet i stort sett alle dagligvarene jeg har vært på her i Oslo.
Den heter som sagt Fransk Fiskegrateng, så du får se/spørre etter den

Kos deg med laks

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 17:23   #5
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Fiskemat

Røkelaks og eggerøre? Pleier å ha salat og rømme til også. Nammenam!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 17:28   #6
*Embla*
Nytt Medlem
 
*Embla* sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Nord
Alder: 45
Innlegg: 8
*Embla* er på en erverdig vei

Sv: Fiskemat

Nam! Det er snadder, Smula!

*Embla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 18:42   #7
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Fiskemat

Jeg kjøper frosne laksefileter i frysedisken (sånne med 4 fileter i en pakke). Legger disse i en ildfastform, krydrer med salt og pepper, strør over revet jarlsbergost og heller på kremfløte til det dekker halvveis opp på filetene. Det er knallgodt! Og så blir det ofte nok til å ta med på lunsjen dagen etter for å snurre i micro-ovnen der

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 19:40   #8
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Fiskemat

Reker med avocado er godt (lag event avocadomos du blander med seterrømme), sei tilberedt på de måtene Photobscura skisserer fungerer også veldig godt, sjøl om det er en magrere fisketype. Min favoritt er pannestekt laks (meierismør) hell over fløte og hakka persille, server m litt broccoli og squash. NAM!!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 23:47   #9
*Embla*
Nytt Medlem
 
*Embla* sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Nord
Alder: 45
Innlegg: 8
*Embla* er på en erverdig vei

Sv: Fiskemat

Jeg tror det blir fisk hele uka for dette hørtes skikkelig godt ut!

*Embla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 11:16   #10
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Fiskemat

Mens vi snakker om reker - Findus Deli har frossne scampi i urte- og hvitvinssaus. Man bare varmer dem i panna, så løser sausen seg opp av seg selv.
Husker ikke nøyaktig karbe-innhold, men jeg vet jeg sjekket pakken og at det ikke var så mange karber.
Spiste dem med avokado i skiver. Mmm!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no