Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-12-10, 11:29   #1
JoAnna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 23
JoAnna er på en erverdig vei

Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Bakeglede uten sukker: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...duktId=5426317

Kan du si litt om hvordan den er?

JoAnna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eventuelt andre Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 11:42   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd denne boken?

Har prøvd den Bounty-sjokoladeoppskriften, men det blir altså ikke like godt med sukrin.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 13:11   #3
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har prøvd denne boken?

Jeg kjøpte boken før jul og har hittil kun prøvd noen av småkakene. De fikk veldig sterk sukrinsmak og ble liksom feil syntes jeg. Men gleder meg til å prøve noen av kakene etter hvert, tror det kan bli bedre.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 14:08   #4
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som har prøvd denne boken?

Jeg er ikke glad i sukrin-ettersmaken heller. Hvis dette er kaker som en skal ha en gang imellom, så ville jeg heller tatt 1/2 sukrin og 1/2 splenda eller natreen. Jeg vet at sukrin er best for kroppen, men... ettersmaken er ikke bra i det hele tatt.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 21:18   #5
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som har prøvd denne boken?

Jeg har byttet ut ca halvparten av sukrin i oppskrifter med stevia og synes det blir godt (jeg smaker til). På LCHF-konferransen fikk vi servert forekjellige bakverk av Airam (Maria Høglund) kun søtet med sukrin, men jeg syns de var både for søte og for isende. Men oppskriftene tror jeg er bra, så lenge man smaker til med søtningen..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 18:26   #6
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har prøvd denne boken?

Opprinnelig lagt inn av JoAnna, her.

Bakeglede uten sukker: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...duktId=5426317

Kan du si litt om hvordan den er?

Elsker den boken. Har den på svensk. Mine favoritter er kladdkaken ( aner ikke hva den heter på norsk) og muffins med bringebær.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 17:44   #7
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd denne boken?

Kjøpte denne til min mamma til jul, så nå gleder jeg meg ekstra mye til å dra hjem på besøk
Ut i fra hva jeg så når jeg bladde i den, så den veldig spennende ut!

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:17   #8
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Da har jeg og bestilt denne boken Gleder meg til den kommer Sønnen min har bursdag i februar, så vi skal servere sukkerfri bakst i bursdagen hans

Spennende

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:37   #9
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Jeg har den. Har ikke brukt den så mye. Synes den var litt skuffende jeg, uten at jeg helt kan si hvorfor... Synes oppskriftene er litt kjedelige? Mye som ser litt tørt ut? Synes også at det kunne stå opplyst næringsinnhold.

Lurte på å prøve marmorkaken, savner bakverk. Noen som har prøvd den? Er redd den blir veldig kompakt og smuldrete..?(Etter å ha prøvd utallige varianter innen pannekaker, muffins og cookies blir jeg enten ikke fornøyd ,eller så er det så næringsrikt at jeg kan spise så lite at de bare blir forstyrrende for viljestyrken min, så jeg er ikke akkurat optimist

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 16:02   #10
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Lånte den på biblioteket, fant ikke noe jeg giddet å prøve. Finnes så mange spennende oppskrifter her på forumet

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 00:50   #11
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Nå har jeg prøvd meg på peanøttkaker (småkaker) heilt greie, men altfor sterk bismak av sukrin. Var i det minste kjapt og enkelt å smelle i gang...

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 14:11   #12
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

fikk boka i dag,har så vidt bladd i den og jeg syns mye så godt ut nesten vann i munn
men jeg kommer til og bruke stevia i stedet er litt fan av det

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 21:12   #13
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Boken er her og og vi har laga amerikanske pannekaker.. Står i boken at røren skal svelle litt, men det kan da umulig stemme, ble jo knallhard.. Men de falt i smak her i hus

Nå sliter jeg med å få tak i bakepro.. Hvor får dere tak i det? Søstra mi var i Bergen denne uka og saumfarte meny butikker, men ingen som hadde det
Hvor kjøper dere bakepro? Evt noe annet en kan bruke istedet?? Er jo soya i bakepro Vil ikke ha det...

Mye eg har lyst å prøve meg på som kos innimellom til meg og mini

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 22:13   #14
drizella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
drizella er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Vet ikke hva annet du kan bruke som erstatning, men bake pro får du bestilt hos gymgrossisten.com

drizella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 00:07   #15
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Opprinnelig lagt inn av drizella, her.

Vet ikke hva annet du kan bruke som erstatning, men bake pro får du bestilt hos gymgrossisten.com

Ja, der er de utsolgt for den på 1 kg, har kun den på 3.. så det er ikka aktuelt å begynne med så mye Så vil jeg ikke bruke soya produkter, så det var de pengene :P Får ikke brukt mye av de oppskriftene da

Ingen som kan tenke seg noe annet??

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:00   #16
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Boken er her og og vi har laga amerikanske pannekaker.. Står i boken at røren skal svelle litt, men det kan da umulig stemme, ble jo knallhard.. Men de falt i smak her i hus

Nå sliter jeg med å få tak i bakepro.. Hvor får dere tak i det? Søstra mi var i Bergen denne uka og saumfarte meny butikker, men ingen som hadde det
Hvor kjøper dere bakepro? Evt noe annet en kan bruke istedet?? Er jo soya i bakepro Vil ikke ha det...

Mye eg har lyst å prøve meg på som kos innimellom til meg og mini

jeg lagde også de pannekakene og den ble knallhard så virker som at det skal være sånn

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:42   #17
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Hadde en syk gutt hjemme i går som hadde så lyst på noe godt, så jeg prøvde meg på marmorkaken i boken.
Var svampete og rar i går, men i dag var den bare helt nyyydelig altså MMmmm.. Bedre om de står en dag tydeligvis Var kjapp å hive resten i frysen, så jeg ikke spiser det opp..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 22:06   #18
Mentha
Juniormedlem
 
Mentha sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rognes
Innlegg: 24
Mentha er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Ja, der er de utsolgt for den på 1 kg, har kun den på 3.. så det er ikka aktuelt å begynne med så mye Så vil jeg ikke bruke soya produkter, så det var de pengene :P Får ikke brukt mye av de oppskriftene da

Ingen som kan tenke seg noe annet??

http://www.mamut.net/controls/shop/s...nellmat&pid=83

Mentha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 22:10   #19
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Boken er her og og vi har laga amerikanske pannekaker.. Står i boken at røren skal svelle litt, men det kan da umulig stemme, ble jo knallhard.. Men de falt i smak her i hus

Nå sliter jeg med å få tak i bakepro.. Hvor får dere tak i det? Søstra mi var i Bergen denne uka og saumfarte meny butikker, men ingen som hadde det
Hvor kjøper dere bakepro? Evt noe annet en kan bruke istedet?? Er jo soya i bakepro Vil ikke ha det...

Mye eg har lyst å prøve meg på som kos innimellom til meg og mini

Jeg så de hadde fått på bakepro på helsekosten på Åsane senter. Er det Life den heter? Lurer nemlig på om jeg ikke så det på helsekosten på Galleriet også. Og den heter hvertfall Life.

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 22:47   #20
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Opprinnelig lagt inn av Ildern, her.

Jeg så de hadde fått på bakepro på helsekosten på Åsane senter. Er det Life den heter? Lurer nemlig på om jeg ikke så det på helsekosten på Galleriet også. Og den heter hvertfall Life.

SÅ BRA!!!! Jeg har flere ganger vært innom bl.a. Life på Galleriet og spurt etter Bake Pro, og de har lovt å forsøke å skaffe!!!!!
Da blir det å svinge innom på vei hjem neste uke

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:24   #21
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Har nettopp prøvd en av sjokoladekakeoppskriftene her i huset. Røren med egg, sukrin, vanilje, kakaopulver og fiberhusk skilte seg. Jeg prøvde å steke den likevel. Det gikk IKKE bra. Mulig smøret burde vært mer avkjølt, vet ikke om det var derfor. Det blandet seg ihvertfall ikke noe mer i stekeovnen, akkurat som det var noen bombe. smaken er faktisk god, men ungene går for muffins fra fryser naturlig nok....

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:24   #22
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Bountyene ser jo knallgode ut da! Men all sukrinen.... Synes sukrin går greit på bær og tiåringen klager ikke når jeg lager kakao med sukrin. Men i bakverk er det ingen stor suksess nei. Og om det er slik at bakepro inneholder soya - da kan jeg styre meg, dessverre. Ikke alle oppskriftene krever bakepro da. Sjokoladekakeoppskriften for eksempel, men når røren skiller seg så fort, da får jeg ikke så veldig lyst til å prøve igjen. Kaken på bildet så jo helt annerledes ut... Det er sikkert bare meg.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 09:47   #23
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Jeg elsker denne boken, har laget nesten allt som står der. Men jeg gjör som noen over her skriver bytter ut halvparten eller 2/3 deler av sukrinen med enten splenda eller stevia - eller blander litt av allt. Må smake til siden stevian er litt vanskelig å beregne. Utrolig bra bok. Bounty sjokoladen er knall god forresten, anbefaler også å bruke kaken som står som "sukkerbröd" som kakebunn, stek i en rund form og del den på midten når den er ferdig så har du en skikkelig god blötkake :-) Vaniljemuffinsen er ypperlig å lage cupcakes av - det skal jeg gjöre idag

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 00:27   #24
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Jeg har prøvd svensk kladdekake, den ble best etter den var fryst. Marmorkaken, kjempe god på dag nr 2. Lagde bountys i dag og det falt hvertfall i smak Jeg elsker den boka der

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 07:20   #25
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker)

Jeg er og glad i boken der, og siden jeg ikke merker noe til den sukrin ettersmaken mange snakker on passer oppskriftene meg godt. Lurer på hvorfor vi reagerer så ulikt på sukrin forresten?

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Denne boken blir jeg jo vettskremt av ... Zoë Lavkarbo generelt 7 01-09-07 17:49
Ketshup uten sukker og noen andre spm.. Snøkrystall Middag 3 28-12-06 19:51
Ripsgelé uten sukker? Lovinda Lavkarbo generelt 3 11-09-05 14:25
En uke uten sukker smosje Generell ernæringsdebatt 15 11-02-05 17:53
Er denne boken bra? Har noen lest den? Iset Atkins kosthold 4 03-05-04 11:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no