Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Jusing eller smoothie

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-16, 12:38   #1
Katrika74
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2016
Innlegg: 1
Katrika74 er på en erverdig vei
Smile

Jusing eller smoothie

Hei jeg er ny på Lavkarbo og lurer derfor på om noen har gode tips eller oppskrifter på jusing/smootie?

Katrika74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 14:38   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Jusing eller smootie

Lime
Avokado
Kokosmelk
Isbiter
Er en god blanding

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 18:50   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jusing eller smootie

Masse smoothieoppskrifter her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1692 Og oversikt over smoothie/drikke-tråder her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 13:31   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jusing eller smootie

Juice er lite forenlig med lavkarbo, siden det fjerner fiber og etterlater kun sukker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 13:59   #5
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Jusing eller smootie

Det har jeg aldrig hørt før Carisma.
Hvor har du det fra?
Ble veldig nysgjerrig nå.


Jeg vil vel si at det kommer helt ann på hva man har oppi smoothien. Blir jo ikke mere sukker i en matvare om man bruker den i smoothien?

Ser nå at du snakker om juice men vil vel si at det er det samme der, blir vel ikke mer sukker i matvare fordi man bruker den i jucie?
Men jeg har tatt feil før så kan hende jeg tar feil nå også.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 15:12   #6
Thetor78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 14
Thetor78 er på en erverdig vei

Sv: Jusing eller smootie

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Det har jeg aldrig hørt før Carisma.
Hvor har du det fra?
Ble veldig nysgjerrig nå.


Jeg vil vel si at det kommer helt ann på hva man har oppi smoothien. Blir jo ikke mere sukker i en matvare om man bruker den i smoothien?

Ser nå at du snakker om juice men vil vel si at det er det samme der, blir vel ikke mer sukker i matvare fordi man bruker den i jucie?
Men jeg har tatt feil før så kan hende jeg tar feil nå også.

Jag håller med Carisma - juice är ingenting man dricker när man har en lavkarbo-livsstil.
Det blir inte mer socker i frukten när man juicar - men man får i sig mer socker för att man får i sig mer frukt helt enkelt. Man tar bort fiber som är i frukten eftersom det huvudsakligen finns i skal/skinn etc., och sockret blir koncentrerat. Ett glas äppeljuice kräver 3-4 äpplen, och det äter man ju sällan på samma gång.
Här står det lite mer: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=george&dbid=24

Smoothie kan man ju däremot göra om man vill - och då är kokosmjölk, nötsmör och avocado tre bra ingredienser som gör smoothien fet och god! Sedan kan man smaksätta med vad man vill! Olika bär till exempel, eller varför inte kakaopulver för att få en nyttig chokladpudding...?

Thetor78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 15:20   #7
Thetor78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 14
Thetor78 er på en erverdig vei

Sv: Jusing eller smootie

Här är till exempel en chokladsmoothie som mättar länge, och är suuupernyttig! Banan är ju inte heller lavkarbo - men man kan helt säkert söta lite med stevia eller sukrin istället, om man inte vill använda banan. Eller evt. hoppa över sötningen helt :-) http://matutanallergener.blogspot.no...dsmoothie.html

Mixa: banan, avocado, kokosmjölk, kakaopulver, vaniljpulver, tahini eller nötsmör och
äggulor. Mängderna kan man ta som man tycker själv - det är bara att smaka sig fram!

Thetor78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 15:26   #8
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Jusing eller smootie

Takk for at du utdypet det Thetor 78

Jeg er enig i at frukt ikke hører hjemme i lk men jeg har flere veninner som lager juice av andre ting enn frukt.Husker ikke akurat nå hva de bruker men er ganske sikker på at de ikke bruker frukt i juice maskinene sine.
Var ikke i mine tanker at Carisma mente frukt siden dette er et lk forum.
Men det blir jo en diskusjon utenfor hva Katrika74 spør om.
Håper hun får mange forslag her.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 15:40   #9
Thetor78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 14
Thetor78 er på en erverdig vei

Sv: Jusing eller smootie

Hon frågar ju om både juicing och smoothies i trådstarten, så då tycker jag det är fint att upplysa om att juicing inte anbefales :-) Och det gäller oavsett om det är frukt eller grönsaker - sockret som finns i grönsakerna koncentreras också och fibrena försvinner.
Men nog om det - smoothieförslag kan hon säkert få många bra!

Thetor78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 12-03-16, 16:23   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jusing eller smoothie

Det Thetor78 sa!

I tillegg tas sukkeret lettere opp når fiberet er fjernet, så blodsukkeret stiger fortere av et glass presset appelsin enn samme appelsinen spist i båter.

Om du søker på oppskrifter for juicing står det at de inneholder ca30% frukt og 70% grønnsaker. Er en sak i månedens Tarald om dét.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-16, 19:54   #11
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Jusing eller smoothie

Man lærer noe nytt hver dag

Takk for utdyping Carisma og Thetor78.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
CC-smoothie Jeiform Smoothies / drikke 5 04-08-15 20:23
Smoothie nattinatt Ketolysekuren 7 29-08-09 00:44
Smoothie med egg - æsj! paprika Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 28-08-08 10:54
Smoothie mima Smoothies / drikke 2 03-06-07 14:41
smoothie monki Ketolysekuren 2 16-03-07 09:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no