Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp! I ketolyseboka

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-13, 09:32   #26
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! I ketolyseboka

Hei
Sopp inneholder stort sett 0.3 gram KH/100 gram. Det kan være 1,5- 2,5 gram fiber i sopp, regner man dem med nærmer man seg 3 gram KH. Men fibrene skal ikke regnes med og det er her de vanligste feil skjer.
Årstid og tørkningsgrad kan påvirke innholdet av karbohydrater.
Nøtter er det notorisk størst forskjell på. Jeg antar at det skyldes at forhandlerne ikke analyserer innholdet og spesiellt ikke fibre men blott opplyser det som produsenten opplyser og er det plukket uten for EU kan fibrene være regnet med.
En analyse for innhold av fett,prottein og fiber blir dobbelt så dyr når fibrene skal analyseres. Mange tar ikke denne kostnad.

Har man utslag på stix og går ned i vekt, blir diskusjonen om decimaler på karbohydratinnhold mere akademisk :-)
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 22:07   #27
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! I ketolyseboka

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Sopp inneholder stort sett 0.3 gram KH/100 gram. Det kan være 1,5- 2,5 gram fiber i sopp, regner man dem med nærmer man seg 3 gram KH. Men fibrene skal ikke regnes med og det er her de vanligste feil skjer.
Årstid og tørkningsgrad kan påvirke innholdet av karbohydrater.
Nøtter er det notorisk størst forskjell på. Jeg antar at det skyldes at forhandlerne ikke analyserer innholdet og spesiellt ikke fibre men blott opplyser det som produsenten opplyser og er det plukket uten for EU kan fibrene være regnet med.
En analyse for innhold av fett,prottein og fiber blir dobbelt så dyr når fibrene skal analyseres. Mange tar ikke denne kostnad.

Har man utslag på stix og går ned i vekt, blir diskusjonen om decimaler på karbohydratinnhold mere akademisk :-)
Vennlig Hilsen
Torkil

Hei Torkil! Takk for at du tok deg tid til å svare, det var hyggelig!
Jeg synes fortsatt det er litt merkelig, for på bama.no så står feks shi take oppført med over 12 g karbohydrater. Så da lurer jeg litt på hva "sopp" er i boken? Og så trodde jeg det var sånn at fiberet var trukket fra på norske matvaretabeller?
Problemet mitt er nemlig at jeg ikke går ned i vekt, og slår heller ikke lengre ut på ketostick, og lurer på om det kan skyldes at jeg spiser masse sopp.

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 13:22   #28
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! I ketolyseboka

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten2010, her.

Problemet mitt er nemlig at jeg ikke går ned i vekt, og slår heller ikke lengre ut på ketostick, og lurer på om det kan skyldes at jeg spiser masse sopp.

Dropp soppen noen dager og se om ketosen dukker opp igjen...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 16:51   #29
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! I ketolyseboka

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten2010, her.

Hei Torkil! Takk for at du tok deg tid til å svare, det var hyggelig!
Jeg synes fortsatt det er litt merkelig, for på bama.no så står feks shi take oppført med over 12 g karbohydrater. Så da lurer jeg litt på hva "sopp" er i boken? Og så trodde jeg det var sånn at fiberet var trukket fra på norske matvaretabeller?
Problemet mitt er nemlig at jeg ikke går ned i vekt, og slår heller ikke lengre ut på ketostick, og lurer på om det kan skyldes at jeg spiser masse sopp.

Du skal spise ganske store mengder sopp for å ramle ut av ketose, vil jeg tro.
Men som TrilTrall sier; kutt ut noen dager å se.

Ellers så lurer jeg på hva du spiser og drikker i løpet av en dag, sånn generelt sett?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyseboka! Borealis Lavkarbobøker 6 06-03-10 16:37
Pizzabunn fra ketolyseboka Tiny Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 26-09-09 14:22
Ketolyseboka Romle Lavkarbobøker 0 13-01-08 13:57
Ketolyseboka Joika Ketolysekuren 3 16-11-07 12:47
Ketolyseboka chili Spørsmål og svar 4 20-08-06 16:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no