Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Inn og ut av ketose, - er det bra?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-06, 22:58   #1
Edie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 52
Innlegg: 1
Edie er på en erverdig vei

Inn og ut av ketose, - er det bra?

Nå trenger jeg noen gode råd! Jeg gikk ned 12 kg på ketolysekuren i vår/sommer. Nå har jeg etter flere utskeielser kuttet ut kuren, siden jeg mener å ha hørt at det ikke er bra å gå inn og ut av ketose for mange ganger, at man til slutt ikke kan lure kroppen inn i fettforbrennings modus lenger. Tenkte det kanskje var lurt å prøve fedon kost noen mnd før jeg fortsetter på ketolyse, men kommer ikke ordentlig inn i det. Nå kjenner jeg at jeg er på vei inn i noen gamle uvaner som ikke er bra for meg. Har gått opp 2 kg igjen. Hjelp!
Har lyst å begynne på ketolysekuren igjen, men kan jeg det? Har fremdeles 10-15 kg igjen før jeg er innenfor anbefalt BMI, og vil så gjerne komme dit...

__________________





Edie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 00:46   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

Gratulerer med flott vekttap i vår/sommer!
Det er helt naturlig å gå opp etpar kilo når en går ut av ketose, så ikke grin for det! Det er bare karbolagrene som fylles igjen. Disse kg går raskt av igjen når en starter kuren igjen.
Vet ikke hvor lenge du gikk på kuren, men Torkil anbefaler jo pause etter en tid.
Som du sier er det uheldig med stadige avbrytelser av kuren,derfor er det viktig at du er veldig bestemt før du begynner igjen. Like viktig som å kunne følge kuren, er det å lære seg å spise slik at en ikke legger på seg igjen.
Lindberg er bare ett alternativ. Prøv å finne din måte med litt mer KH i form av bl.a.frukt, men med mindre fett. Det gjør det hele ganske enkelt.
Lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 10:58   #3
Melankolibri
Juniormedlem
 
Melankolibri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 43
Melankolibri er på en erverdig vei

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

Hei Edie!
Lykke til, pus, håper du finner ut av det.

__________________











1.delmål og komme under 100 kilo.
Melankolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:35   #4
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

Opprinnelig lagt inn av komkari, her.

Gratulerer med flott vekttap i vår/sommer!
Det er helt naturlig å gå opp etpar kilo når en går ut av ketose, så ikke grin for det! Det er bare karbolagrene som fylles igjen. Disse kg går raskt av igjen når en starter kuren igjen.
Vet ikke hvor lenge du gikk på kuren, men Torkil anbefaler jo pause etter en tid.
Som du sier er det uheldig med stadige avbrytelser av kuren,derfor er det viktig at du er veldig bestemt før du begynner igjen. Like viktig som å kunne følge kuren, er det å lære seg å spise slik at en ikke legger på seg igjen.
Lindberg er bare ett alternativ. Prøv å finne din måte med litt mer KH i form av bl.a.frukt, men med mindre fett. Det gjør det hele ganske enkelt.
Lykke til!

Anbefaler Torkil pauser? Etter hvor lenge? Nå har jeg stort sett vært i ketose i 2 år snart (avbrutt av noen småpauser på kanskje max 1 dag)... Burde jeg ta pause nå?????

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 18:15   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

Ja, Torkil anbefaler pauser når en går på Ketolysekuren, men se hans svar under. Vet at flere har vært i ketose mye lenger,- meg selv iberegnet.

"Hvor lenge kan jeg være på ketolysekuren?
Etter seks måneder bør du ta en pause på 3 måneder før du evt gjenopptar kuren .I den periode bør du stabilisere vekten ( les " når målet er nådd " i boken. Etter 6 måneder bør kuren ikke fortsettes uten i samråd med fastlegen."

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 18:17   #6
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

Opprinnelig lagt inn av komkari, her.

Ja, Torkil anbefaler pauser når en går på Ketolysekuren, men se hans svar under. Vet at flere har vært i ketose mye lenger,- meg selv iberegnet.

"Hvor lenge kan jeg være på ketolysekuren?
Etter seks måneder bør du ta en pause på 3 måneder før du evt gjenopptar kuren .I den periode bør du stabilisere vekten ( les " når målet er nådd " i boken. Etter 6 måneder bør kuren ikke fortsettes uten i samråd med fastlegen."

Men atte... Nille sier jo at man kan være i ketose så lenge man ønsker det?
Nille???

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 18:27   #7
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

Opprinnelig lagt inn av Daizy, her.

Men atte... Nille sier jo at man kan være i ketose så lenge man ønsker det?
Nille???

Ja, det ville kanskje jeg også ha sagt , men går en lei kuren og ikke tar av lenger er det lurt å ta en pause.
Atkins har et litt annet opplegg enn Ketolysekuren i og med at flere som går på Ketolysekuren holder seg ca 15- 20 g KH daglig. På Atkins går en 14 dager på 20 g KH, for så å øke opp til en når sin ketosegrense.
Er en ellers frisk er det er ikke farlig å være i kostindusert ketose over lengere tid!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:12   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

Opprinnelig lagt inn av Daizy, her.

Nille???

Nille er på ferie....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 21:10   #9
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Nille er på ferie....

I knew that

Men jeg ligger på ca 20 kh + - og har gjort det i nesten 2 år nå... Og føler meg helt bra...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 21:35   #10
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

Opprinnelig lagt inn av Daizy, her.

I knew that

Men jeg ligger på ca 20 kh + - og har gjort det i nesten 2 år nå... Og føler meg helt bra...

Helt sikkert ikke noe problem da!
Tar du fortsatt av?

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 21:42   #11
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

Les mer om vedvarende ved Atkins her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4338

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben

Sist redigert av Gamla : 18-10-06 kl 17:56.
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:09   #12
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

joda tar fortsatt av - selv om det går tregt Går over på vedlikehold, atkins fase 4 / fedon når jeg er "ferdig"

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 18:06   #13
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

Hei
Det er neppe farlig med ketose over 6 mdr, spesiellt for de med stor overvekt - de karer det jo ikke på 6 mdr. Men erfaringene og dokumentasjonen er svak ( ikke undersøkt) derfor anbefaler jeg kuren i 6 måneder som er trygg og anbefaler legesjekk etter 6 mdr. hvis man ønsker / har behov for å fortsette. Altså føre var prinsippet.
Vennlig Hilsen
Fra Torkil
( Har vært på Rhodos en uke - der var det utrolig nok ikke internettaksess på hotellet)

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 01:47   #14
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

( Har vært på Rhodos en uke - der var det utrolig nok ikke internettaksess på hotellet)[/quote]

Håper du har kost deg på Rhodos da Torkil!!
Det hørtes utrolig deilig ut!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:10   #15
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose, - er det bra?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

( Har vært på Rhodos en uke - der var det utrolig nok ikke internettaksess på hotellet)

Håper du har kost deg på Rhodos da Torkil!!
Det hørtes utrolig deilig ut!![/quote]

Hei
Kremt. Det var fantastisk, selv dagen med det verste regnvær på 25 år var en opplevelse. Barna synes fakktisk det var det mest spennende på hele turen. I løpet av 15 min blev svimmingpoolene omdannet til gjørmepøler, folk hadde bekker gjennom lejlighetene sine etc. Skikkelig kult. etter en dag var alle spor borte, så dette er de vant til.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no