Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen spørsmål til ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-10, 21:32   #1
lykkepillen©
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 55
lykkepillen© er på en erverdig vei

Noen spørsmål til ...

Jeg leste en plass at det tar kroppen imellom 1-3 dager å gå i ketose.. Mens en annen plass mener jeg å ha lest at det tar 1-2 uker.. Hva er riktig?

Jeg har også en mann som er glad i å gå ut å spise på restaurant en gang i blant. Kommer jo til å bli krisestemning i heimen om jeg begynner å droppe ut av slike månedtlige middagsdater.. Ødelegger det mye om jeg tar meg en "fridag" fra ketolyse i ny og ned? Skjønner jo at jeg må få kroppen inn i ketose igjen, men dersom det bare tar 1-3 dager, kan det umulig være krise? Eller? Jeg har altså ikke peilig.. Bare funderer litt for meg selv har..

lykkepillen© er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 21:33   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Noen spørsmål til...

Det tar normalt 1 - 3 dager, avhengig av hvor masse karbs man har i kroppen.

Vil ikke anbefale deg å ta en fridag innimellom, kan fint på ut og spise uten å falle ut av ketose. Dropp pastaen, risen eller potetene og spør etter mer grønnsaker

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 21:54   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen spørsmål til...

Hei,
…som Fungil sier så tar det 1-3 dager å komme i ketose. Det du kanskje har lest er at det kan ta opptil 4 uker før kroppen har omstilt seg til optimal fettforbrenning

…og signerer Fungirl vedrørende restaurantbesøk!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 22:30   #4
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål til...

Vi var ute og spiste på fredag, og tapas er helt genialt på ketolyse!!

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 09:00   #5
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål til...

biffrsturanter er også knall! Da får du ofte velge hva du vil som potet og da spør du heller om grønsaker. kokte eller wokede. Gikk knall fint når vi var ute vertfall.

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 09:48   #6
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen spørsmål til...

Det er bare å nyte middagsdatene med mannen. Er stort sett bare konditorier som ikke har noe annet enn kaffe å tilby for oss. Jeg har vært mye ute. Eneste som bremser meg litt, selv om ketosen holder, er bufeer hvor en kan spise så mye en vil. Da spiser jeg nok for flere dager tror jeg.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 11:36   #7
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Noen spørsmål til...

Jeg brukte åtte timer første gangen, og to dager andre gangen jeg kom i ketose, så det kommer nok an på ja. Etter fire uker på veldig lavkarbo er forbrenningen kommet igang, enzymproduksjonen er ordentlig igang, og da bør du ha nok med energi. Å droppe ut nå og da er egentlig ikke nødvendig, da blir det raskt slikt at "dette er en kur" for å gå ned i vekt, hvilket det IKKE er. Det må først og fremst være for å få bedre helse, så får vektnedgangen komme som en følge av det. En slik innstilling hadde Fedon Lindberg, og det syntes jeg var en bra idè.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 12:22   #8
Aggatuss
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 56
Aggatuss er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål til ...

Til Lykkepillen:

NEI!!! Hvilket liv skal man ha da om man aldri kan gå ut å spise med sin kjære eller venner??? Tenk på dette som et kosthold og ikke en diett. Jeg spiser ofte ute og koser meg glugg. Har aldri opplevd at kelnere har sagt nei, eller reagert negativt, når jeg har bedt om grønnsaker istedenfor pasta, ris, poteter, lefser. Og bedt om ekstra rømme, eller rømme isteden for sausen de serverer, eller å få sausen ved siden av. Får jeg den ved siden av, spiser jeg litt av den og har en viss kontroll.

Kos deg med mannen og restaurantbesøk!

Aggatuss
PS. Nå har jeg et lavkarbo-kosthold (50-70 gram karbo pr dag), ikke pga. slanking (veier 59), men bedre helse, så jeg har 1 "spis hva jeg vil og hvor mye jeg vil av det"-dag i uka. Ikke noe "ketose" for meg altså. Men holder meg til èn dag i uka; spiser jeg ute flere dager (pga. seminar/reiser) eller skal i selskap, så gjeder fortsatt kun 1 dag. Dette funker for meg, legger ikke på meg eller får hodepinen tilbake eller blir slapp, osv. Alle er forskjellige)

Aggatuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Lutz Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 20:34   #9
lykkepillen©
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 55
lykkepillen© er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål til ...

Hmm.. Kanskje det ikke er så innmari vanskelig likevel da...

__________________


lykkepillen© er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:56   #10
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål til ...

Jeg var 6 måneder i konstant ketose i fjor, jeg var MASSE ute og spiste. Droppet bare potetene o.l og ba om ekstra grønnsaker eller en salat i stede.

Null stress!

__________________

Slankestart 1. januar 09:
Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen være så snill å svare på noen spørsmål? bobbla Dr Lindbergs 4 18-01-09 19:57
Har noen spørsmål, jeg ... Gulleline Ketolysekuren 6 09-07-08 16:10
Noen spørsmål ... Soul Spørsmål og svar 15 27-08-07 14:56
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 13:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no