Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

øl og karbo!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-10, 20:41   #1
solamito
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 22
solamito er på en erverdig vei

øl og karbo!

Hei folkens.
Sitter her på lørdagskvelden og nyter en øl, og har hørt at øl er som å drikke brød, og absolutt ikke noe lavkarbo-drikk. Vanligvis drikker jeg lite-øl med lite sukker og karbo. Men i kveld har jeg sjenket opp en vanlig øl fra Aas bryggeri (original Pilsner), men det står likevel på innholdoversikten at det kun er 2,7 gr karbohydrater per 100 gr. Da er det vel ikke så ille - eller hva mener dere eksperter der ute!

solamito er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 20:45   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: øl og karbo!

Opprinnelig lagt inn av solamito, her.

Hei folkens.
Sitter her på lørdagskvelden og nyter en øl, og har hørt at øl er som å drikke brød, og absolutt ikke noe lavkarbo-drikk. Vanligvis drikker jeg lite-øl med lite sukker og karbo. Men i kveld har jeg sjenket opp en vanlig øl fra Aas bryggeri (original Pilsner), men det står likevel på innholdoversikten at det kun er 2,7 gr karbohydrater per 100 gr. Da er det vel ikke så ille - eller hva mener dere eksperter der ute!


Egentlig har jeg sluttet bry meg om sukkerinnholdet i øl og vin. For det er alkoholen som setter kroppen ute av spill i lang tid! Men jeg drikker ikke likører, for å si det på den måten...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 21:06   #3
Aggatuss
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 56
Aggatuss er på en erverdig vei

Sv: øl og karbo!

Opprinnelig lagt inn av solamito, her.

Hei folkens.
Sitter her på lørdagskvelden og nyter en øl, og har hørt at øl er som å drikke brød, og absolutt ikke noe lavkarbo-drikk. Vanligvis drikker jeg lite-øl med lite sukker og karbo. Men i kveld har jeg sjenket opp en vanlig øl fra Aas bryggeri (original Pilsner), men det står likevel på innholdoversikten at det kun er 2,7 gr karbohydrater per 100 gr. Da er det vel ikke så ille - eller hva mener dere eksperter der ute!

Hei, har akkurat lagt fra meg boka "Bedre uten brød" (Lutz & Allan, 2005) og der står det på side 226: "Hvorvidt alkoholen må trekkes fra karbohydratrasjonen, er ennå ikke eksperimentelt fastslått. Ut i fra vår erfaring forholder det seg imidlertid slik at hvis man passer nøye på sukker og stivelse, kan man med god samvittighet unne seg litt alkohol uten at det gir noen skadevirkninger. En eller to flasker øl daglig eller noen få glass vin gjør ikke særlig skade."

Om du ikke kjenner til denne boka/disse forfatteren, så er det lavkarbo de "representerer": 72 g karbo dagen eller mindre. Altså ikke Atkins eller Ketose.

Aggatuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke 0-karboprodukter skal man alikevel regne karbo på? Lollypop! Ketolysekuren 20 12-09-10 12:10
Net karbo? Babyblue Ketolysekuren 7 16-10-09 09:17
For mye karbo kiril Lavkarbo generelt 22 05-12-08 12:49
Karbo-dag happygolucky Ketolysekuren 7 10-10-07 17:55
Karbo-dag happygolucky Ketolysekuren 3 10-10-07 09:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no