Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lavkarboøl testet av VG

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-08, 16:52   #1
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.455
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Lavkarboøl testet av VG

http://www1.vg.no/bildespesial/show/...6&imgId=292458

Aass Sommerøl Lite har 0.5 karbe per dl - samme som Redlight.

Både Carlsberg Lite, Mack Lite, Hansa Ultra, Ringnes Lite og Tuborg Lite har 1 karbe per dl.

For Lysholmer Lite og Hansa Lite står det ikke opplyst om karbene.


Testens vinner var forøvrig Carlsberg Lite.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!

Sist redigert av StineK : 18-06-08 kl 16:58. Årsak: Rettet karbenivået i Aass Sommerøl
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 16:57   #2
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.367
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Det er da virkelig 1 karb pr dl. i Tuborg Lite. Alltid den jeg drikker. Red light er vel den med aller minst. Men både Tuborgen og Carlsberg er gode

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 18:27   #3
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.455
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Da var det sikkert trykkleif i avisen. Stoler mere på deg jeg Medas.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 18:27   #4
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Godt godt godt

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:51   #5
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarboøl testet av VG

RedLight er den jeg liker best, og den har 4,7% alkohol, noe jeg liker godt. Carlsberg med 4,1 høres jo nesten svensk ut?

Ikke det at jeg er så himla glad i det sterke, men jeg synes det bør være på et normalt nivå.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 23:29   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Smaken er som baken, Carlsberg lite er noe av det styggeste ølet jeg har smakt og det kommer fra en innbitt Liverpool supporter som gjerne vil like Carlsberg. Lysholmer lite er derimot en vinner i min gane.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 23:43   #7
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.455
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Liker godt vanlig Lysholmer Ice. Noen som vet karbene i Lysholmer Lite'n?

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 07:47   #8
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.367
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Opprinnelig lagt inn av StineK, her.

Da var det sikkert trykkleif i avisen. Stoler mere på deg jeg Medas.

Jeg måtte dobbeltsjekke på en tomboks og det er faktisk 1 karb, så der gjorde de en feil ja

Leste feil jeg så måtte endre litt på innlegget. Lysholmer lite tror jeg har noe mer karber enn i annen lite øl, men det kan man finne ut

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 22:02   #9
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Er det ikke regler for hva man har lov til å kalle øl?

  Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 16:39   #10
Ozzy
Nytt Medlem
 
Ozzy sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 52
Innlegg: 9
Ozzy er på en erverdig vei

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Jeg har alltid kjøpt RedLight, men fant ut at Aass sommerøl Lite også hadde 0,5 karbohydrater pr 100g, så da kjøper jeg norske Aass ;-) Så jeg tror nok det må være feil i testen. Der stod det oppgitt at Aass hadde 1g karbo ?-)

__________________
-----------
Ozzy
Lettere, i bedre humør og med drømmehud

Ozzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nå: Ketolyse og trim, Før: Sunn fornuft og trim Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 16:56   #11
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.455
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Så kanskje noen hadde rotet og gitt feil øl 0.5.

Stoler mere på deg Ozzy enn avisa, så jeg retter første posten.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 21:45   #12
Solskinn
Medlem
 
Solskinn sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 66
Innlegg: 237
Solskinn er en juvelSolskinn er en juvelSolskinn er en juvel

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Opprinnelig lagt inn av Ozzy, her.

Jeg har alltid kjøpt RedLight, men fant ut at Aass sommerøl Lite også hadde 0,5 karbohydrater pr 100g, så da kjøper jeg norske Aass ;-) Så jeg tror nok det må være feil i testen. Der stod det oppgitt at Aass hadde 1g karbo ?-)


Ny favoritt er Aass

__________________
minus 37 20 igjen
Solskinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forsiktig lavkarbo etter vektoperasjon Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 21:51   #13
Ozzy
Nytt Medlem
 
Ozzy sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 52
Innlegg: 9
Ozzy er på en erverdig vei

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Ja, Aass smaker veldig bra! Så denne er ny favoritt her i huset!! Til og med husbonden synes den var OK! (Og han er en skikkelig øl-hund :-)) Absolutt ingen forsakelse å drikke Lite-øl når de smaker så bra!

__________________
-----------
Ozzy
Lettere, i bedre humør og med drømmehud

Ozzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nå: Ketolyse og trim, Før: Sunn fornuft og trim Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:23   #14
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Helt enig!
Aas sitt lavkarboøl er kjemegodt! Deilig å nyte i sommervarmen !
Er det noe jeg har savnet så er det smaken av iskaldt øl på verandaen en varm sommerdag - ikke noe problem nå - hihi !

__________________



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 23:10   #15
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Hvor får man kjøpt dette ølet? Polet?

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 23:12   #16
Solskinn
Medlem
 
Solskinn sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 66
Innlegg: 237
Solskinn er en juvelSolskinn er en juvelSolskinn er en juvel

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Opprinnelig lagt inn av raptor, her.

Hvor får man kjøpt dette ølet? Polet?

Jeg kjøpte på Obs.

__________________
minus 37 20 igjen
Solskinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forsiktig lavkarbo etter vektoperasjon Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 08:32   #17
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Hakke sånnt i lofoten

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 15:20   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Stemmer at det er 0,5 gr karber i Aas sitt sommerøl. Var nettopp på kjøkkenet og dobbeltsjekket tomgodset.
Jeg kan ikke si at lavkarboøl har vært den helt store suksessen, lyst øl er heller ikke mitt valg, om jeg kunne velge . Men Aas sin var altså en god overraskelse!
Satan at det bare skal være sommerøl, da!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 23:31   #19
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Lavkarboøl testet av VG

carlsberg sin smaker som utvannet alkoholfritt øl! grusomt! får prøve aas sitt da!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 11:25   #20
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Kjøpte den fra Carlsberg for et par uker siden, og den var ikke særlig god nei, så her er favoritten av lavkarboøl fortsatt Tuborg lite. Må prøve Aass sin da, har en liten forkjærlighet til Aass øl... (*sukk* studietiden med Aass fatøl...) Men, regner ikke med at jeg finner den på min kant av landet.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 16:35   #21
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.455
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Har smakt Aass sin sommerøl selv nå - enig i at den er god. Jeg liker også Redlight sin. Men er jeg på ordentlig pub liker jeg å bestille bitter eller stout. Bitter burde gå å lage lavkarbo, men stout blir sikkert værre.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 17:07   #22
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Opprinnelig lagt inn av StineK, her.

Bitter burde gå å lage lavkarbo, men stout blir sikkert værre.

Egentlig er det omvendt, forutsatt at det er Irsk stout vi snakker om. Guinness "draught" er jo nesten lavkarbo

Å få den rette maltkarakteren i en bitter uten, vel, malt tror jeg blir nokså umulig.

  Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 21:58   #23
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.455
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Takk for den presiseringen, Bulldog.

Da venter jeg bare på lavkarbo Guinness da

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 20:28   #24
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Kun 0,5 pr dl i Aass Sommerøl Lite? Det er jo fantastiske nyheter!
Det vil si 25 g KH utav 10 halvlitere det. Lukter en helaften her i nær fremtid ja Har skeia ut med "ølfylla" 2 ganger siden jeg begynte på lavkarbo (2 måneder siden), men nå kan jeg jo gjøre det med god samvittighet sålenge jeg er forsiktig med hva jeg putter med i ellers den dagen.

*glad*

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:35   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarboøl testet av VG

Jeg har dessverre ikke sett den i butikkene i år, hvilket er synd, for det er den beste lite-ølen jeg har smakt ...
Og jeg kan fortsatt ikke skjønne hvordan Carlsberg sin øl kunne vinne! Det er en av de verste ølene jeg har smakt, etter Lysholmer Ice (i de hin hårde høykarbodager). Men Carlsberg smaker jo fælt uansett om det er lite eller ei, da .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarboøl og rusbrus... MorStine Ketolysekuren 40 28-04-12 16:08
Lavkarboøl i Danmark? Eva Ketolysekuren 2 11-11-07 18:30
Noen som har testet nettkost.no? mofe Lavkarbo generelt 5 25-03-05 13:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no