Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dyrt med lavkarbokosthold?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-08, 17:57   #1
Up-and-down
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 35
Up-and-down er på en erverdig vei

Dyrt med lavkarbokosthold?

Jeg har den siste tiden begynt å føre regnskap for å få en oversikt over hva jeg bruker på div ting pr mnd. Blir overrasket over hvor mye jeg bruker på mat. Har bare regnet sammen for første måneden, men til nå har jeg brukt ca 150 pr dag.. Det er meg som voksen + 3 barn i alderen 7-13 på halv tid. Jeg trekker ikke fra andre husholdningsartikler som vaskemidler o.l. som man kjøper i matbutikken fra beløpet, så det er ikke bare mat i disse pengene, men dog.. Har nå lurt på om det er mitt lavkarbokosthold som gjør det så dyrt...

Hva har dere andre inntrykk av? Er det dyrere enn "vanlig kosthold"? Hva kan gjøres for å gjøre det billigere?

Up-and-down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 18:39   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt med lavkarbokosthold?

Er mye som kan gjøres for å gjøre det billigere er endel tråder rundt omkring her om akkurat det (søk på forummet) grønnsaker er jo dyrt da.. Så BILLIG blir det nok ikke, men..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 19:26   #3
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Dyrt med lavkarbokosthold?

syns vel i grunn ikke det var så dyrt da ,med en voksen og tre barn
150 kr dagen
skulle du kjøpt snop i stedet ville nok ikke prisen blitt noe særlig billigere
men klart du kan jo kjøpe frosne grønnsaker ,og passe på når det er tilbud på kjøttdeig og sånt
og first pris produkter ,spesielt eggi grunn mye du kan kjøpe som er first pris

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 20:00   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Dyrt med lavkarbokosthold?

Synes ikke 150 kroner dagen på fire stykker er mye penger på mat.

Jeg bruker vel et sted mellom 2000 og 3000 bare på meg og da prøver jeg å spise en del billig mat. Blir f.eks mye kjøttdeig som er billig på rema, ca 20 kr for et halvt kg frossen kjøttdeig.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 22:31   #5
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Dyrt med lavkarbokosthold?

Opprinnelig lagt inn av Up-and-down, her.

Jeg har den siste tiden begynt å føre regnskap for å få en oversikt over hva jeg bruker på div ting pr mnd. Blir overrasket over hvor mye jeg bruker på mat. Har bare regnet sammen for første måneden, men til nå har jeg brukt ca 150 pr dag.. Det er meg som voksen + 3 barn i alderen 7-13 på halv tid. Jeg trekker ikke fra andre husholdningsartikler som vaskemidler o.l. som man kjøper i matbutikken fra beløpet, så det er ikke bare mat i disse pengene, men dog.. Har nå lurt på om det er mitt lavkarbokosthold som gjør det så dyrt...

Hva har dere andre inntrykk av? Er det dyrere enn "vanlig kosthold"? Hva kan gjøres for å gjøre det billigere?

Hvor mye brukte du før? 150 kroner dagen høres ikke så voldsomt ut i mine ører, men man må jo ha noe å sammenligne med.

Jeg synes ikke lavkarbokost er dyrt. Faktisk bruker jeg vel mindre penger på mat nå enn før, i alle fall etter at jeg fikk mer teken på det. Trikset må vel være, dersom du har barn på halvtid som ikke spiser lavkarbo, å ikke gå i den fella at du kjøper dobbelt opp med mat. Spe på med mer karborik kost til barna (grovbrød til frokosten, fullkornsris til middagen etc.), men ikke lag ett måltid til deg selv og ett til dem. Ren mat og sunt fett er dessuten bra for barn også

Noen sparetips kan være:
* Kjøp grønnsaker som er i sesong (de er billigere) i større kvanta og frys ned. Det kan forresten være kjekt å forvelle grønnsaker før de fryses.
* Kjøp kjøtt/fisk/fugl på tilbud, frys ned det også.
* Kjøp økonomipakninger med egg, dersom du er en av dem som er storforbruker av dette.
* Planlegg måltidene godt slik at du slipper å kaste mat.
* Sats på så mye ren, normal mat som mulig - spesialproduktene kan være dyre.

Lykke til

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er ikke soyaprotein dyrt? anca-77 Spørsmål og svar 0 04-09-08 12:07
Dyrt med lavkarbo?! Maskotten Oppskrifter 10 01-08-08 19:20
Dyrt? Jollers Lavkarbo generelt 22 24-02-08 14:41
Er det fryktelig dyrt med ... MorStine Ketolysekuren 16 23-05-07 10:11
Dyrt med lavkarbo sa dere ?? Nille Livets lyse side 2 14-08-05 16:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no