Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Spørreundersøkelse for "overvektige"

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-09, 09:54   #1
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet
Smile

Spørreundersøkelse for "overvektige"

Hvorfor denne spørre runden:
Jeg VET at det IKKE er Melke fettet(Metta fett) som forårsaker Vestens Pandemi av :
Fedme,Diabetes,Bryst-kreft,ADHD,etc.etc.
Har masse vitenskapelige studier på det! Har sendt en masse av dette til de ansvarlige myndigheter,men man ser ut til å være redde for "noen"?Hvem er de redde for?Mills med sin "VitaHjeteGod",som lager nettopp Hjertefeil,fedme ,Diabetes,Bryst-krefteller Møller med sin Tran,som lager Kreft,Blodpropp,Slag etc.
Så, undersøkelsen er for å få de som lider av "sykdommer" fra denne Ernærings galskapen til å se det selv,og til å tørre å trosse"ekspertene".Christian Drevon og resten av dem tror nok (kanskje) på det de prediker,de har ikke lært noe annet,det sto i pensumet deres!!! Men mye av det de har lært er direkte helseskadelig for oss!
Hei
Jeg er Arvid Gerhard.eks.trener i 6år(power/speed) for padleren Knut Holmann,men det er historie nå,men kjekt å ha med seg videre! Det som er MYE viktigere enn å trene noen til OL gull, er å gjøre noe med den Fedme,diabetes,Bryst-kreft,ADHD Pandemi som råder i Vesten!


Derfor vil jeg starte en spørreundersøkelse! dette må jo være anonymt,så navn spiller ingen rolle.kun kjønn,alder,vekt,evt.sykdom! Trenger flest mulig "Overvektige"&(Diabetes)deltakere. Tenker på unge og middelaldrene opp til ca.40år!

1. Brukte du H-melk & Meieri-Smør som barn og ungdom?
2. Brukte du Skum./lett-melk & Plante Margarin som barn/ungdom?
3. Bruker du H-melk & MeieriSmør nå?
4. evt. hva bruker du nå?
5. Brukte du Tran,Sel-olje annet Omega-3 som barn/ungdom?
6. Bruker du noe av dette nå?
7. Bruker dere Micro-ovn?
8. Har du barn selv og er de friske? Tenker ADHD,hyper,allergier,astma,diabetes,dysleksi!
9. Hvilken melk og fett har de brukt?
10. Har dere/de brukt Micro-ovn?
PS! Det er viktig å si noe om NÅR du begynte å legge på deg!
om du ønsker å være med?
[Moderert: Fjernet epostadresse, svar i tråden eller send PM til arvid g]

med vennlig hilsen
arvid g


Sist redigert av arvid g : 15-04-09 kl 08:04. Årsak: Fjernet epostadresse, ref. forumreglene.
arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 10:05   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spørre undersølkelse for "over vektige"

1. Brukte du H-melk & Meieri-Smør som barn og ungdom?

Ja, men jeg tåler ikke søtmelk som er homogenisert.

2. Brukte du Skum./lett-melk & Plante Margarin som barn/ungdom?

Nei.

3. Bruker du H-melk & MeieriSmør nå?

Ja, smør, fløte, creme fraice, men ikke h-melk.

4. evt. hva bruker du nå?
-
5. Brukte du Tran,Sel-olje annet Omega-3 som barn/ungdom?

Nei.
6. Bruker du noe av dette nå?

Bruker den lilla møllers trankapsler pga den inneholder folsyre og B12 som jeg trenger.

7. Bruker dere Micro-ovn?

Bruker den til å smelte smør i og evt varme opp ferdig stekt kjøtt, men det er sjelden den blir brukt.

8. Har du barn selv og er de friske? Tenker
ADHD,hyper,allergier,astma,diabetes,dysleksi!

Ja 3 stk, en på 6, en på 4 og en på 2, de er friske, men yngstejenta er født med et sjeldent syndrom og spiser ikke noe selv og sondes 100%.

9. Hvilken melk og fett har de brukt?

Lettmelk og smør. De liker ikke H-melk.

10. Har dere/de brukt Micro-ovn?

Eh, det er nok veldig sjelden de får mat varmet i mikro, kanskje 5 ganger i året.

Kvine 28 år, 130kg og 160cm høy. Har ME ( kronisk utmattelsessyndrom) og er el overfølsom.


Sist redigert av Imse : 15-04-09 kl 22:49.
Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 21:31   #3
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Opprinnelig lagt inn av arvid g, her.

1. Brukte du H-melk & Meieri-Smør som barn og ungdom?
Jeg er vokst opp med H-melk og meierismør, men da lettmelken kom på markedet gikk vi over til den.

2. Brukte du Skum./lett-melk & Plante Margarin som barn/ungdom?
Lett-melk fra den kom på markedet

3. Bruker du H-melk & MeieriSmør nå?
Drikker sjelden melk men bruker lettmelk i matlagning og til barna. Bruker noe meierismør, men egentlig sjelden på brødmat.

4. evt. hva bruker du nå?
Steker mat stort sett i raps- eller solsikkeolje. Bruker også endel olivenolje.

5. Brukte du Tran,Sel-olje annet Omega-3 som barn/ungdom?
Nei

6. Bruker du noe av dette nå?
Nei

7. Bruker dere Micro-ovn?
Ja

8. Har du barn selv og er de friske? Tenker ADHD,hyper,allergier,astma,diabetes,dysleksi!
Har 3 barn. De to eldste var begge plaget av atopisk eksem og allergier som mindre (egg, melk, nøtter) Har vokst dette av seg.
Den minste har hatt barneastma, men har vært veldig fin denne vinteren (hun er 3 år)

9. Hvilken melk og fett har de brukt?
De har drukket lettmelk fra de tålte kumelk. Av fett på brødmat har de brukt vita hjertego`men de bruker kun fett under noen typer pålegg.

10. Har dere/de brukt Micro-ovn?
Har varmet middagsglass og melk i mikroen til dem når de var mindre. Nå brukes mikroen til å tine mat, varme sjokolademelk en sjelden gang og til mikro-popcorn

Hilsen ei dame på 36 år, 165 cm høy og 113 kg tung

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 21:52   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Sitat:

. Brukte du H-melk & Meieri-Smør som barn og ungdom?
Jepp!!
2. Brukte du Skum./lett-melk & Plante Margarin som barn/ungdom?
Nope, lite...
3. Bruker du H-melk & MeieriSmør nå?
Smør og fløte.
4. evt. hva bruker du nå?
Smør og Fløte
5. Brukte du Tran,Sel-olje annet Omega-3 som barn/ungdom?
Tran, men åt fisk 5 dager i uka, grøt den 6. og noe kjøtt på søndag...
6. Bruker du noe av dette nå?
Spiser mye fisk!
7. Bruker dere Micro-ovn?
Ja....
8. Har du barn selv og er de friske? Tenker ADHD,hyper,allergier,astma,diabetes,dysleksi!
Har en gutt med adhd, det MÅ han ha etter faren
9. Hvilken melk og fett har de brukt?
Det samme som meg, men både adhd etc er jo til dels arvelig???
10. Har dere/de brukt Micro-ovn?
Ja, de siste to-tre åra...

Hokjønn, 43 år, 170 cm over bakken og 84 kilo. Meeen har alltid vært tung, selv som radmager....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 22:14   #5
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Dette virker litt merkelig...hva skal du bruke undersøkelsen til og hva er tanken bak akkurat disse spørsmålene? Lurer du på om melkeprodukter har noe med overvekt å gjøre?

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 22:41   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Opprinnelig lagt inn av Fetpåmidten, her.

Dette virker litt merkelig...hva skal du bruke undersøkelsen til og hva er tanken bak akkurat disse spørsmålene? Lurer du på om melkeprodukter har noe med overvekt å gjøre?

Sjekk ut de andre innleggene hans

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 23:56   #7
ixi
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 44
Innlegg: 163
ixi er på en erverdig vei

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Opprinnelig lagt inn av arvid g, her.

1. Brukte du H-melk & Meieri-Smør som barn og ungdom? Nei.
2. Brukte du Skum./lett-melk & Plante Margarin som barn/ungdom? Lettmelk, litt margarin og litt olivenolje.
3. Bruker du H-melk & MeieriSmør nå? Har ikke drukket melk på ca 8 år, har brukt margarin/olje frem til nå.
4. evt. hva bruker du nå? MeieriSmør.
5. Brukte du Tran,Sel-olje annet Omega-3 som barn/ungdom? Nei.
6. Bruker du noe av dette nå? Ja, Omega-3.
7. Bruker dere Micro-ovn? Ja.
8. Har du barn selv og er de friske? Tenker ADHD, hyper, allergier, astma, diabetes, dysleksi! Har ett barn, hun har ingen allergier eller andre sykdommer. Hun er for ung til at vi kan vite angående dysleksi.
9. Hvilken melk og fett har de brukt? Hun har fått og får lettmelk, samt en lekker blanding av margarin, Meierismør og olje.
10. Har dere/de brukt Micro-ovn? Ja.

Kvinne, 28, 170 cm og 123 kg. Vært overvektig i ca 10 år, var tynn før det.

__________________
Fake it till you make it!
Har krympet 11 cm, 43 cm igjen!
Ixi skal bli sunn!
ixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 17:20   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Opprinnelig lagt inn av arvid g, her.

1. Brukte du H-melk & Meieri-Smør som barn og ungdom?Nei til H- melk, ja til meierismør i helgene. Ellers margarin
2. Brukte du Skum./lett-melk & Plante Margarin som barn/ungdom?Drakk hjemmeblandet lettmelk frem til 13- års alderen. Ikke drukket melk siden
3. Bruker du H-melk & MeieriSmør nå?Drikker ikke melk, spiser masse meierismør på ketolyse
4. evt. hva bruker du nå?Steker i solsikkeolje, olivenolje på salater etc
5. Brukte du Tran,Sel-olje annet Omega-3 som barn/ungdom?Ja, ble tvunget i tran hele barndommen
6. Bruker du noe av dette nå?Har tatt omega-3 en periode i det siste
7. Bruker dere Micro-ovn?Ja, har gjort det de siste 15 årene, men ikke veldig mye
8. Har du barn selv og er de friske? Tenker ADHD,hyper,allergier,astma,diabetes,dysleksi! 2 barn med barneastma, et av dem utredes for dysleksi nå
9. Hvilken melk og fett har de brukt?Lettmelk, Bremykt
10. Har dere/de brukt Micro-ovn?Ja, men ikke mye. Et par ganger i uken, kanskje
PS! Det er viktig å si noe om NÅR du begynte å legge på deg!
om du ønsker å være med?
Kvinne, snart 42 år, 167cm og veier 94kg. Begynte å legge på meg for alvor som 18- åring etter å ha begynt med ppiller. Har aldri vært slank, da. Ble slanket av helsesøster da jeg var et år gammel. Adoptert, biologisk familie med overvekt og hjerte/karsykdom.
Fikk selv konstantert dia2 som 37- åring.

Bare ta kontakt om det er noe mer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 18:17   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Spørre undersølkelse for "over vektige"

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

........... og er el overfølsom.

Hvordan utarter det seg???? Kan det testes ut?? Jeg lurer på om jeg også kan være det... Det går greitt hjemme, men med en gang jeg kommer på jobb hvor det surrer og går maskiner overalt (og da mener jeg overalt..) kjenner jeg at det begynner å prikke/stikke i huden, især ansiktet som i tillegg blir hektisk rødt. Får samme småvonde prikkinga/stikkinga hvis jeg prøver meg på solarium...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 18:46   #10
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

1. Brukte du H-melk & Meieri-Smør som barn og ungdom?
H-Melk , drakk masse melk ,spiste nesten ikke ,,,ikke meierismør
2. Brukte du Skum./lett-melk & Plante Margarin som barn/ungdom?
plante margarin
3. Bruker du H-melk & MeieriSmør nå?
drikker ikke melk,,,noe meierismør
4. evt. hva bruker du nå?
sluttet og drikke melk i 7 årsalderen,, plantemargarin
5. Brukte du Tran,Sel-olje annet Omega-3 som barn/ungdom?
Nei
6. Bruker du noe av dette nå?
Nei
7. Bruker dere Micro-ovn?
kun til og koke t vann /
8. Har du barn selv og er de friske? Tenker ADHD,hyper,allergier,astma,diabetes,dysleksi!
2 sønner , friske nå ,minste middalergi , vokst fra seg
9. Hvilken melk og fett har de brukt?
H-melk fram til 7 årsalder, så lettmelk, minste sluttet med melk i 8 årsalderen
10. Har dere/de brukt Micro-ovn?
omtrent ikke ,, mulig til noe tining
PS! Det er viktig å si noe om NÅR du begynte å legge på deg!
født undervektig / ble foret opp/ begynte vel i fireårsalderen og legge på meg , sagte men sikkert ,ble slanket første gang ved 9 årsalder ,,ser på bilder i dag ,, helt høl i hue ,og siden fortsatte vekten og øke,ved 18 års alder ca 80kg , så gikk det nedover og oppover,kosthold ved slanking har vært ala`grete ode ,intil for et parr år siden

55 år 158 høy, vekt nå ca 74kg , tidligere 98kg

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 19:16   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spørre undersølkelse for "over vektige"

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan utarter det seg???? Kan det testes ut?? Jeg lurer på om jeg også kan være det... Det går greitt hjemme, men med en gang jeg kommer på jobb hvor det surrer og går maskiner overalt (og da mener jeg overalt..) kjenner jeg at det begynner å prikke/stikke i huden, især ansiktet som i tillegg blir hektisk rødt. Får samme småvonde prikkinga/stikkinga hvis jeg prøver meg på solarium...

Aner ikke om det kan testes, jeg har gitt opp å prøve og få en diagnose, for 10 år siden fikk både mamma og jeg høre av legen at vi måtte nok til psykiater fordi man kunne jo ikke bli syk av strøm... Nå er det mere anerkjent, men jeg gidder ikke å prøve å få en diagnose, jeg vet at jeg ikke tåler strøm. Jeg skjermer det jeg ikke tåler med en type mikrochip og holder meg unna steder jeg blir dårlig.
Jeg får vondt i hodet, muskelsmerter, prikking i armer og bein, trøtt, ukonsentrert, lett for å bli syk. Symptomene er i grunn de samme som av ME, men jeg klarer selv å skille ut de, siden jeg vet hva jeg blir dårlig av når.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 22:38   #12
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

slettet........

__________________



Sist redigert av Elizabethcita : 18-04-09 kl 15:06. Årsak: ser ikke utvikling og svar i forb. m/ undersøkelsen.
Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 13:39   #13
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Til Arvid:

Da du la ut denne "spørreundersøkelsen" antok jeg at det var et ledd i en form for forskning / utredning. Jeg svarte deg derfor på PM. Men jeg må si jeg stusser når du nå plutselig ser ut til å opptre som "rådgiver" både overfor meg direkte, og overfor andre i forumet. Du har dine oppfatninger om fett og mikrobølgeovner og melk og østrogen - og det er vel og bra. Men hvem er du? Ut i fra hovedinnlegget i denne tråden og andre innlegg du har skrevet her på forumet så oppfatter jeg at du ikke innehar medisinsk kompetanse. Med andre ord er du - som oss andre - en som har skaffet seg informasjon på internett. Hvis jeg tar feil må du gjerne rette på meg.

Grunnen til at jeg tar opp dette i forumet i stedet for på PM er at jeg syns dine råd og anbefalinger er lett betenkelige. Innen de fleste varianter av lavkarbo-kosthold er det du fremmer på tvers av anbefalingene. Og det er greit! Vel og merke så lenge du fremstår som "allminnelig bruker" av forumet - og ikke som den eksperten du så langt har forsøkt å framstå som.

Det er mulig du er ekspert, det vet jeg jo ikke - men hvis du er det kunne du jo kanskje sagt det. Og forøvrig syns jeg det er på grensen til uredelig å lage en "spørreundersøkelse" dersom ditt motiv ikke er å samle informasjonen og deretter trekke konklusjoner, men snarere til å blande deg inn som personlig rådgiver til hver og en av oss. Inntrykket er at du hadde konklusjonen klar på forhånd, og bare ville skaffe deg argumentasjon. Det syns jeg ikke noe om.

Men igjen, som vanlig bruker har jeg ingen motforestillinger - men du fremsto altså som noe annet, i hvertfall for meg.

Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 22:02   #14
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Jeg synes folk skal være litt tilbakeholdne og tenke seg om både tre og fire ganger før de legger sjela si i en "spørreundersøkelse" som ikke nødvendigvis fører noe steds hen.

Derfor må jeg berømme Svane for et balansert og nødvendig innlegg.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 22:40   #15
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Til Arvid:

Da du la ut denne "spørreundersøkelsen" antok jeg at det var et ledd i en form for forskning / utredning. Jeg svarte deg derfor på PM. Men jeg må si jeg stusser når du nå plutselig ser ut til å opptre som "rådgiver" både overfor meg direkte, og overfor andre i forumet. Du har dine oppfatninger om fett og mikrobølgeovner og melk og østrogen - og det er vel og bra. Men hvem er du? Ut i fra hovedinnlegget i denne tråden og andre innlegg du har skrevet her på forumet så oppfatter jeg at du ikke innehar medisinsk kompetanse. Med andre ord er du - som oss andre - en som har skaffet seg informasjon på internett. Hvis jeg tar feil må du gjerne rette på meg.

Grunnen til at jeg tar opp dette i forumet i stedet for på PM er at jeg syns dine råd og anbefalinger er lett betenkelige. Innen de fleste varianter av lavkarbo-kosthold er det du fremmer på tvers av anbefalingene. Og det er greit! Vel og merke så lenge du fremstår som "allminnelig bruker" av forumet - og ikke som den eksperten du så langt har forsøkt å framstå som.

Det er mulig du er ekspert, det vet jeg jo ikke - men hvis du er det kunne du jo kanskje sagt det. Og forøvrig syns jeg det er på grensen til uredelig å lage en "spørreundersøkelse" dersom ditt motiv ikke er å samle informasjonen og deretter trekke konklusjoner, men snarere til å blande deg inn som personlig rådgiver til hver og en av oss. Inntrykket er at du hadde konklusjonen klar på forhånd, og bare ville skaffe deg argumentasjon. Det syns jeg ikke noe om.

Men igjen, som vanlig bruker har jeg ingen motforestillinger - men du fremsto altså som noe annet, i hvertfall for meg.

Må bare istemme alt du har sagt her!

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 08:15   #16
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Opprinnelig lagt inn av Perdita, her.

Må bare istemme alt du har sagt her!



hei
hele mitt engasjement i mat/helse dreier seg om at det er altfor mange syke
helt rett,jeg har absolutt ingen "skolert kompetanse " om dette emnet! Heldigvis,mener jeg,da kan jeg lettere se fakta,er ikke låst i en isme&tro! (det hadde jeg heller ikke da jeg trente padleren Knut Holmann(3 OL gull),og jeg skal love dere at "hele Olympiatoppen" var meget imot at denne amatøren skulle gjøre det!)
Spisskompetanse er meget farlig,de fleste kjører sin "spiss" fast i sitt eget lille spesialfelt og innen mat og kropp kan det bli meget farlig! Christian Drevon er en slik proff/forsker som har gjort noe meget viktige studier om Omega-3! En av fettsyrene i Omega-3 er så GIFTIGE at de dreper aggressive kreft celler,og burde etter mine spede kunnskaper kanskje bli brukt som medisin direkte i en svulst! Kreft celler kan konsumerer store mengder Fler-umetta fett(omega-6 og Omega-3) Hvis de får nok av denne EPA syra,spiser den så mye at den dreper seg selv!
Så,er omega-3 dermed bra å spise mye av?
The cytotoxicity caused by EPA and its metabolites (15 mg. of EPA per liter killed over 90% of a certain type of macrophage) isn't inhibited by vitamin E !!
Fyfe and Abbey, 2000.
Switzer, et al., 2003

Altså,den fett syra som er så giftig at den dreper hissige kreft celler,er også så giftig at den ødelegger vårt immun system,som skal nettopp hindre at kreft virus får utvikle seg til svulster!

In another study: addition of cod liver oil(Tran) to the diet elevated the rate of Iron-oxidation in the body by 4000%." !!!!
And that was on top of the 10-fold increase when plant oil((“Hjerte God”,Raps,Solsikke Olje etc.) Omega-6) was added !!.
Free Radic Biol Med. 1988;5(2):95-111.


Marine Omega-3 are far more subject to oxidative damage than are the omega 6 fatty acids. Fish oils not only rapidly destroy vitamin E in the body, but they spontaneously oxidize with incredible speed, even before they reach the bloodstream.In undergoing such rapid oxidation, they form strange and ultra-pathological fatty acids !!
Even though the short-term anti-prostaglandin effects of Omega 3 oils are shown in the literature to benefit many diseases,(de senker Fett stoffer i blodet,”bedøver” ledd plager,”hjelper” mot ADHD)

The long-term effects specifically cause damage to :
The brain, liver, skin, thymus, and heart, and accelerate the progression of diseases such as atherosclerosis, stroke, diabetes, and cancer. "These results suggested that the increase in the n-3/n-6 ratio of dietary fat with the fixed PUFA-to-saturated fatty acid ratio cannot suppress the mammary carcinogenesis but can promote development of tumors, despite reduced PGE2 concentration in the tumor."
Research shows that EPA and DHA cause brain swelling and increased blood vessel permeability.(blod-åre lekasje)
Gonzalez, 1988; Klein, et al., 1990).



Her ser man i to studier de mange negative effekter fra omega-3,OG,at øker man omega-6 0g omega-3,og spiser samtidig lite/mindre metta fett(meierismør/kokos olje) blir det hele verre,man får mer kreft etc.!!!

3 Ukers(5år på oss?) studie på 3 grupper Rotter!

G-1.Norm. mat. G-2.+Plante olje. G-3.+Fiske olje.
s.1 v. 1 s.5 stk v.500 x s.10 stk v.1000x
1 stk. Svulst er blitt til 5 stk og 500 ganger i Volum m/ Omega-6!!!
1 stk Svulst er blitt til 10 stk og 1000 ganger i Vol. m/ Omega-3!!!
This finding has serious implications for the treatment of cancer patients with fish oil diet to fight cachexia (avmagring)!!
Cancer Res. 1998 Aug 1;58(15):3312-9.

Har ikke den godeste Drevon og ALLE Klinisk Ernærings Eksperter sett disse studier?det kan de vel ikke? Da hadde de vel bedt oss være forsiktig med fiskefett? Eller vet de dette? De er jo helt sikkert mye "smartere" enn meg!
Så igjen,nei, jeg er IKKE skolert på dette(heldigvis)da hadde jeg ikke kunnet gå ut på denne måten! INGEN(noen få ) som har fagutdannelse innen Ernæring&medisin,TØR å gå ut med slikt,i de miljøene hersker det en hard justis,les hvordan overlege Kjellevand på hjerte avd. ved Rikshospitalet ble behandlet av Lege foreningen,etter å ha gått ut mot den vedtatte og falske doktrinen om at Kolesterol er farlig(på sine medisin studier har de av sin biologi professor lært at Kolesterol er meget viktig for god helse):

Siste nytt i ”Kolesterol-Saken”. 9/8/2008

Overlege på hjertemedisinsk avdeling på Rikshospitalet gikk hardt ut mot Lipidklinikkens ”vrang-bilde” på Kolesterol!! Det skulle han ikke gjort!
”Jeg er innklagd til legeforeningens etiske råd på grunn av mine kjetterske tanker om kolesterol. Egne meninger er tydeligvis ikke bra. Men jeg har ikke tenkt å la meg kneble, for det siste halvåret har vist at jeg hadde rett. Først vil jeg minne alle kolesterolfanatikere om Grunnlovens § 100, som presiserer at ”Ytringsfrihet bør finde sted”. De har mye de må forsøke å kneble om dagen, som resultatet av to store studier fra USA.” Lipitor øker sjansen for Infarkt og hjerneslag med 10%
Av: Tor Ole Kjellevand 9/8/2008

Dette ble mye,(min artikkel om Omega-3 er på ca.25 A4 sider)men belyser litt av de faktiske forhold!
Så,hvis din kropp er 100% i orden,hvis dine barn er friske,så gjør du noe riktig,men hvis noe ikke er bra,da må man gjøre noe annet!

Mine skriv kun ment som informasjon om viktige helse spørsmål,ofte en info de fleste aldri har sett,og som de fleste har store vansker med å kunne se/forstå ! Personlig bruker jeg aldri en lege til å vurdere mine blodprøver eller å stappe i meg en eller annen medisin! Jeg bruker Ray Peat(forska på Ernæring&Hormoner etc.etc. siden 1970!)og skaffer meg det jeg trenger selv! Min helse er altfor viktig for meg til at jeg legger min sjebne i legeviteskapens(medisin industriens) hender! Hvis vi sammenligner C.Drevon,som har noenlunde samme utdannelse som Ray Peat,så se for dere dette: C.Drevon har helse insikt som et Knappenål hode,Ray Peat er som en middags tallerken!!
Min "fett studie" er tenkt å legges frem til ALLE som har ansvar for ernæring i dette landet,men ikke minst til alle mennesker som stoler på dem,men som har ei dårlig helse! Jeg kunne skrevet side opp og side ned med Vitenskapelige studier som viser at vi er på villspor,men ingen vil allikevel klare å "se" hvorfor vestens helse er på vei nedover!
Jeg står på at:
1.Ernærings Ekspertene skaper sykdom!
2.Medisin industrien venter på andre "siden av gjerdet",og gjør oss enda sykere!
Har du hørt at noen er blitt friske og kan slutte med sine medisiner?
lykke til med helsa deres alle sammen!
(ja jeg vet at andre ting i miljøet gjør at vi blir syke:
1. Kjemikalie utslipp= Enorm Østrogen dominans(infertilitet,bryst kreft,beinskjørhet etc.)
2. Sot(diesel eksos)= lunge kreft


med vennlig hilsen
arvid g

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 13:47   #17
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

hei

jeg mnå bare si på slutten her at det IKKE er meninga at dere skal brette ut deres privatliv!!!

Ikke svar på noe som føles ubehagelig/feil!! Jeg prøver bare ved de siste spørsmåla å se en sammenheng mellom mor&barn! IKKE for å gi noen dårlig samvittighet,men for muligens å forhindre feil ernæring til gravide !

samtidig vil jag takke for svar!
har vel ca. 25 stk nå!
arvid g

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 19:10   #18
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Arvid, du har tydeligvis mye på hjertet, men jeg tror ikke du får budskapet ditt klarere frem ved å erstatte alle punktum med utropstegn. Det blir derimot mer slitsomt å lese det da.

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:19   #19
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Opprinnelig lagt inn av Perdita, her.

Arvid, du har tydeligvis mye på hjertet, men jeg tror ikke du får budskapet ditt klarere frem ved å erstatte alle punktum med utropstegn. Det blir derimot mer slitsomt å lese det da.

Det la jeg ikke merke til

Syns det var mye interessant der!!!!

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 22:37   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Jeg kan godt gi disse opplysningene, det er ingen hemmeligheter for meg, men da vil jeg gjerne få lov til å korrekturlese rapporten din etterpå! (Det er nemlig jobben min )

1. Brukte du h-melk og meierismør som barn og ungdom?
Det hendte, men ikke hverdagskost

2. Brukte du skum./lettmelk og plantemargarin som barn/ungdom?
Ja

3. Bruker du h-melk og meierismør nå?
Ikke noen melkeprodukter, bortsett fra meierismør

4. Evt hva bruker du nå?
Tåler ikke meieriprodukter særlig godt, bruker i tilfelle kokosmelk "i stedet"


5. Brukte du tran, selolje eller annen omega-3 som barn/ungdom?
Tran en sjelden gang


6. Bruker du noe av dette nå?
Det hender jeg tar tran

7. Bruker du microbølgeovn?
Nei

8. Har du barn selv, og er de friske? Tenker ADHD, hyper, allergier, astma, diabetes, dysleksi?
Har ikke barn


9. Hvilken melk og hva slags fett har de brukt?
Se over

10. Har dere/de brukt microbølgeovn?
Se over

PS! Det er viktig å si noe om NÅR du begynte å legge på deg: Begynte å legge på meg for alvor som tolvåring

Kjønn: Kvinne, alder: 29, vekt: 77 kg, evt.sykdom: Frisk som en fisk as we speak!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 14:16   #21
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Spørreundersøkelse for "overvektige"

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg kan godt gi disse opplysningene, det er ingen hemmeligheter for meg, men da vil jeg gjerne få lov til å korrekturlese rapporten din etterpå! (Det er nemlig jobben min )

1. Brukte du h-melk og meierismør som barn og ungdom?
Det hendte, men ikke hverdagskost

2. Brukte du skum./lettmelk og plantemargarin som barn/ungdom?
Ja

3. Bruker du h-melk og meierismør nå?
Ikke noen melkeprodukter, bortsett fra meierismør

4. Evt hva bruker du nå?
Tåler ikke meieriprodukter særlig godt, bruker i tilfelle kokosmelk "i stedet"

5. Brukte du tran, selolje eller annen omega-3 som barn/ungdom?
Tran en sjelden gang

6. Bruker du noe av dette nå?
Det hender jeg tar tran

7. Bruker du microbølgeovn?
Nei

8. Har du barn selv, og er de friske? Tenker ADHD, hyper, allergier, astma, diabetes, dysleksi?
Har ikke barn

9. Hvilken melk og hva slags fett har de brukt?
Se over

10. Har dere/de brukt microbølgeovn?
Se over

PS! Det er viktig å si noe om NÅR du begynte å legge på deg: Begynte å legge på meg for alvor som tolvåring

Kjønn: Kvinne, alder: 29, vekt: 77 kg, evt.sykdom: Frisk som en fisk as we speak!

helvete du skremmer vettet av meg med dette om korrektur! men ok,takk!
ag

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørreundersøkelse Fridolina Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 18-01-07 17:58
Vil operere overvektige tenåringer (VG) Snikende Saccosekk Nyheter / media 18 17-01-07 12:57
hvorfor er vi egentlig overvektige jeef-micro Artikler 6 19-07-06 07:57
Trening som passer overvektige? cavatina Trening 4 02-02-06 22:02
Diskriminerting av overvektige! guro Generell ernæringsdebatt 1 25-10-05 20:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no