Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo på Londontur

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-13, 10:20   #1
Marusjka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 9
Marusjka er på en erverdig vei

Lavkarbo på Londontur

Rimelig ny på lavkarbo, og helt frelst. Spesielt som diabetiker, da jeg har fått et blodsukker som nesten skulle tilsi at jeg ikke var det!! Men, nå reiser jeg til London til helgen. Og sliter med å finne gode løsninger for dette. Har lest at en del bare velger bort tilbehør som poteter og ris, og heller ber om mer grønnsaker. Andre sier at det ikke er godt nok, du vet aldri hva de bruker i sauser o.l. En venninne som har gått ned 20 kg på dette, ber meg la lavkarbo ligge på tur, og at det går helt fint. Gjør det det? Er så redd for å ødelegge alt jeg har bygget opp....

Marusjka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 10:33   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på Londontur

Kan du ikke bare gjøre ditt beste da?

Mål blodsukker og slik som du pleier. Og skulle du spise noe feil i feks saus eller at du sprekker på feil mat, så ser du jo det. Og du ødelegger jo ikke resten av livets kosthold ved å spise feil en uke, så lenge du bare passer blodsukker og insulin. Og sistnevnte har du nok mere peil på enn oss.

Riktig god tur!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 10:35   #3
Filifjonka
Medlem
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 320
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Sv: Lavkarbo på Londontur

På ei vekes ferie ville eg ikkje bekymra meg for dei skjulte karbohydrata i sausar og slikt, men haldt meg unna det opplagte som chips og øl osv.

__________________
Filifjonkejournalen
Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 10:37   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo på Londontur

Jeg gjør som du sier: Bestiller en kjøtt- eller fiskerett laget av rene råvarer (ikke blandingsprodukter), og ber om ekstra grønnsaker i stedet for poteter/ris etc. Ikke helt 100% lavkarbo, men det har fungert fint for meg både i London og andre steder. Å ikke spise lavkarbo er ikke noe godt alternativ, særlig ikke for deg som diabetiker. Så spis så rett som mulig, så går det nok bra. Om det er brukt en teskje med hvetemel i sausporsjonen din så er det begrenset hvor uheldig dette kan være...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 10:45   #5
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo på Londontur

Enig med Index. Så kan du jo feks bake noen Nannas knekkebrød og ta med deg når du skal spise "brødmat"

Jeg spiser vanlig saus jeg, men har gått ned fint likevel. Dette går så bra atte, og skulle du få i deg litt mer karbs enn hjemme er det sikkert ingen stor krise. Bare pass deg så du ikke fortsetter på gal vei når du kommer hjem igjen

Kos deg masse på tur til London

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 11:25   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på Londontur

.. og vær forberedt på at om du "ramler av" og spiser mer karbohydrater enn vanlig så vil du gå opp mye, men det meste vil være vannvekt siden karbohydrater i kroppen tiltrekker masse vann. Men det skal du ikke gjøre, ikke sant.

Om du skal være strikt med skjult hvetemel/skjult sukker kommer an på hvor reaktiv nettopp din kropp er. Er du av dem som får skikkelig vondt av litt hvetemel etter å ha vært lavkarbo så bør du jo ligge unna. Er du av dem som ikke reagerer annet enn at hvetemel = stivelse - så er ikke det skjulte melet noe større problem for så kort tid. Samme med små mengder sukker.

Kos deg du.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 11:59   #7
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo på Londontur

Må si meg enig med andre her... bare bytt ut ris/potet/pasta med grønnsaker.
Da jeg dro på Angus Steakhouse for noen uker siden, bestilte man alt hvert for seg. Kjempepraktisk og kjempegodt. Hadde også hell med en liten lakserett hos Strada. Vil du spise litt billigere kan jeg anbefale Nandos.
Jeg mener ikke at du skal dra å spise på akkurat disse stedene, men heller å vise at det er lett å gjøre restaurantretter lavkarbo i London. Synes det er mye enklere her enn hjemme i Norge faktisk.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 12:35   #8
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo på Londontur

Jeg har vært i England og London i ketose, gikk så fint så! Såkalt "engelsk frokost" får du kjøpt hele døgnet! Etpar stekte egg, etpar stekte filetbaconskiver, og så varierer det hva du kan velge mellom til, f.eks tomater, sopp.. Bare å droppe toast'en!

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 12:35   #9
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo på Londontur

Jeg synes London er et ypperlig sted å være lavkarber fordi de fleste restaurantene har ikke potet/ris osv. inkludert i retten - man bestiller det ved siden av, så da lar man bare være å bestille det og bestiller i steden en av de små grønnsaksrettene eller salatene man også som regel kan bestille ved siden av. Hvis du er veldig følsom for f.eks. mel i sauser, så får du prøve å finne retter som ikke har dette, men hvis du ikke reagerer veldig på det, ville jeg ikke tatt det så tungt.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 13:42   #10
nednedned
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: London
Alder: 33
Innlegg: 46
nednedned er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på Londontur

Hei!
Eg bur i London, og mitt største tips; spring innom ein matbutikk (Tesco express/metro skal finnes i turistområdene) og kjøpt noke som heiter 'Fridge Raiders' av Mattesons. Skal vere i kjøleskapene. Små poser med kyllingsnacks nesten uten karber! Ein pose er mellom 1-4 karber alt etter korleis smak du kjøper (Tikka er min favoritt - rød pose, men dei har også Southern Fried, Roast flavour osv.). Kjempelurt når du er ute og handler og sulten tar deg, og du forebygger kanskje ein sprekk ved å ha slike på lur. Mange fristelser på restaurant

God tur!

__________________


nednedned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 13:48   #11
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo på Londontur

Opprinnelig lagt inn av nednedned, her.

Hei!
Eg bur i London, og mitt største tips; spring innom ein matbutikk (Tesco express/metro skal finnes i turistområdene) og kjøpt noke som heiter 'Fridge Raiders' av Mattesons. Skal vere i kjøleskapene. Små poser med kyllingsnacks nesten uten karber! Ein pose er mellom 1-4 karber alt etter korleis smak du kjøper (Tikka er min favoritt - rød pose, men dei har også Southern Fried, Roast flavour osv.). Kjempelurt når du er ute og handler og sulten tar deg, og du forebygger kanskje ein sprekk ved å ha slike på lur. Mange fristelser på restaurant

God tur!

Ohh! Det skal jeg se etter
Har også funnet poser med små chorizopølser hos Waitrose (litt dyrere matvarekjede, for de som ikke vet det). Kjempepraktisk når man er i farta.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 14:28   #12
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo på Londontur

Sjekket ut Nandos hjemmesider, og der ligge faktisk menyene ute med næringsinnhold på alle retter og tilbehør under! Helt suverent!

Se her: http://nandos.co.uk/themenu

Har spist det et par ganger, og de har virkelig god kylling (og et artig interiør). Anbefales!

Ellers er det alltid god mat på Angus Steakhouse ja, men en del dyrere. Uansett, mat er det aldri noe problem å finne i London. Verken lavkarbo eller annet.

Kjenner jeg begynner å bli litt misunnelig, har ikke vært der siden mai i fjor...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 14:32   #13
nednedned
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: London
Alder: 33
Innlegg: 46
nednedned er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på Londontur

Nandos er veldig smart! Og dei Chorizopølsene er veldig smarte også Personleg er eg ein 'kyllingperson', hehe, so eg tenkte ikkje på dei. Dei har også mange typer 'snacks'-ost, a la babybel, å velge mellom!

__________________


nednedned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 15:23   #14
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: Lavkarbo på Londontur

Perfekt tråd!
Skal til London en langhelg i april med jobben. Jeg tenkte å bytte ut ris/poter etc med ekstra grønnsaker/salat. Har med meg cocosa sånn at jeg kan ta tilskudd av det og få i meg nok fett. Kommer nok også til å ha med meg enten knekkebrød eller fiberrik pluss sånne porsjonspakker med smør og makrell i tomat. Og kanskje et par pakker med baconsvor (er tross alt bedre enn ingenting) og litt nøtter til å ha i veska

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 19:16   #15
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Lavkarbo på Londontur

Jeg skal selv til London om to uker, og slik jeg gjør det så har jeg kontrollerte utskeielser innimellom. Jeg propper meg med andre ord ikke full av søtsaker, men jeg kan godt ta den ene poteten som jeg får til biffen.

Jeg tror ikke at litt utskeielse ødelegger for resten av livet. Forøvrig vil jeg anbefale Superdrug og Boots som selger en god del Atkins-produkter, og der finner du barer jeg pleier å spise f.eks når jeg er på shoppingtur.

Forøvrig anbefaler jeg Zizzi og Leon som har har menyer som passer lavkarbere.


Sist redigert av Sweet Pink Kitty : 07-02-13 kl 19:21.
Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 21:49   #16
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på Londontur

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Ohh! Det skal jeg se etter
Har også funnet poser med små chorizopølser hos Waitrose (litt dyrere matvarekjede, for de som ikke vet det). Kjempepraktisk når man er i farta.

Jeg fant bokser med sprøstekt baconskiver (salatbacon) i matavdelingen til Marks and Spencer og det ble akkurat som chips. Det sammen med noen babybeloster var deilig snacks og ha med seg der borte.

Jeg hadde ingen problemer med lavkarbo i London og dersom du kan få full english breakfast (egg,bacon,sopp,tomat) på hotellet, måk nedpå en solid frokost og du kan gå lenge på det.

God tur, kos deg masse og ikke stress alt for mye med maten

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 15:18   #17
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien
Red face

Sv: Lavkarbo på Londontur

Opprinnelig lagt inn av Marusjka, her.

Rimelig ny på lavkarbo, og helt frelst. Spesielt som diabetiker, da jeg har fått et blodsukker som nesten skulle tilsi at jeg ikke var det!! Men, nå reiser jeg til London til helgen. Og sliter med å finne gode løsninger for dette. Har lest at en del bare velger bort tilbehør som poteter og ris, og heller ber om mer grønnsaker. Andre sier at det ikke er godt nok, du vet aldri hva de bruker i sauser o.l. En venninne som har gått ned 20 kg på dette, ber meg la lavkarbo ligge på tur, og at det går helt fint. Gjør det det? Er så redd for å ødelegge alt jeg har bygget opp....

Noe som er viktigere enn å vurdere karbene er å vurdere selskapet du reiser med, sine matvaner..

Jeg dro sammen med en jente som viste seg å overhode ikke ville respektere at jeg ikke bør spise poteter og hvetebakst etc. og nektet å gå på de stedene jeg mente vi begge to kunne finne noe godt og mettende å spise med påskudd om at det var altfor dyrt og at jeg ikke eide forståelse for hennes økonomi. Jeg ba henne vurdere menyene utendørs først, så kunne hun se at det ikke var så dyrt overalt, og da kom det at maten var kjedelig og jeg måtte da unne henne god mat.. Uansett så ble alt feil, og det endte med at jeg spiste litt av sånt som jeg ikke bør spise bare for å få fred, men det tok jo ikke døden på meg altså.

Får legge til at jeg hadde pakker med nøtter og mørk sjokolade liggende på hotellet så jeg klarte meg greit. Kjøpte en kveld av de "groveste" sandwichene i 3 lag med kylling og salat, så da kunne jeg spise alt pålegget og litt av brødet.

Synd å si det, men jeg tror ikke det blir tur med denne personen flere ganger og det var deilig å komme hjem til mitt eget kjøleskap

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 15:31   #18
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på Londontur

Opprinnelig lagt inn av maeve, her.

Perfekt tråd!
Skal til London en langhelg i april med jobben. Jeg tenkte å bytte ut ris/poter etc med ekstra grønnsaker/salat. Har med meg cocosa sånn at jeg kan ta tilskudd av det og få i meg nok fett. Kommer nok også til å ha med meg enten knekkebrød eller fiberrik pluss sånne porsjonspakker med smør og makrell i tomat. Og kanskje et par pakker med baconsvor (er tross alt bedre enn ingenting) og litt nøtter til å ha i veska

Sikker på at det er lov til å ta med seg sånt over grensa?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 15:46   #19
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Lavkarbo på Londontur

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Sikker på at det er lov til å ta med seg sånt over grensa?

Det har aldri vært i problem alle de 10 gangene (eller var det 12?) jeg har vært i London.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 16:36   #20
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Lavkarbo på Londontur

er en del kjøtt og spesielt ost man ikke har lov til å ta inn i england. men så er jo spørsmålet egentlig om man blir tatt da.. er jo ikke lov til å ta med poteter eller fløte inn i norge heller, men fløtegratinerte poteter fra svinesund/nordby har nok mange tatt med seg uten å tenke over det eller bli stoppet

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 16:42   #21
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Lavkarbo på Londontur

Så lenge det er hermetisert, slik som makrell i tomat, så fikk jeg beskjed om at det var greit. Det var ihvertfall beskjeden jeg fikk da jeg studerte der borte i to uker.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 19:01   #22
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på Londontur

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

er en del kjøtt og spesielt ost man ikke har lov til å ta inn i england. men så er jo spørsmålet egentlig om man blir tatt da.. er jo ikke lov til å ta med poteter eller fløte inn i norge heller, men fløtegratinerte poteter fra svinesund/nordby har nok mange tatt med seg uten å tenke over det eller bli stoppet

Grunnen til at man ikke får ha med seg poteter er at poteter (med skall og groer) kan bringe med seg sykdom til landets potetavlinger om man finner på å sette dem i jorden og det kan bli ganske katastrofalt. Fløtegratinerte sådanne sprer ikke sykdom på sammen måten...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/

Sist redigert av TrillTrall : 11-02-13 kl 19:09.
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 19:55   #23
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Lavkarbo på Londontur

nei, men flote er hvist heller ikke lov, uten at personen som sa det visste hvorfor

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 20:01   #24
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Lavkarbo på Londontur

Tidligere var det slik at man ikke kunne ta med seg en del type produkter, men dette ble opphevet i 2008, mener jeg å huske. Uansett, det står ganske greit på sidene til UK Border Agency:

Sitat:

Animal food products
If you're travelling or sending goods from an EU country or from Andorra, Canary Islands, Channel Islands, Isle of Man, Liechtenstein, Norway, San Marino and Switzerland, you can bring in any meat, dairy or other animal products as long as they are free from diseases and for your own consumption.

If you're travelling or sending goods from outside the EU, you can't bring any meat or dairy products into the UK (unless you're bringing them from Croatia, the Faroe Islands, Greenland or Iceland when you are allowed a combined weight of up to 10kg per person). You may be allowed to bring in a limited quantity of other animal products such as fish and honey, but you should check the rules before you travel.

Med andre ord er ikke dette lenger en problemstilling slik det var tidligere, og det er feil at man ikke lenger kan ta inn kjøtt, meieriprodukter etc.

Man kan også leser mer her: http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/si...nging-food.pdf

Sitat:

dairy products include fresh, dried or concentrated milk, cream,
butter, ghee, mithai, cheese and products containing fresh cream.

Fløte bør derfor ikke være et problem.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 20:09   #25
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Lavkarbo på Londontur

flote var inn til norge, ikke england. jeg har egentlig ikke lest på den britiske siden så mye, men det er jo svære plakater hengende rundt i bagasjehallen, iallefall på gatwick og heathrow. men de er vel nok beregnet pa ikke europeiske reisende.
jeg kjoper alt jeg trenger nar jeg er der uansett, ikke noe jeg savner fra norge.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 16:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 21:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no