Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-09, 11:14   #26
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Novisa, her.


At ferdigmat ikke er vanlig mat synes jeg er en veldig pussig påstand. Ikke for deg, kanskje. For oss er det helt normalt. Og for alle jeg kjenner også, faktisk. Å skulle tre sine egne definisjoner ned over andre, synes jeg nesten er litt ufint.

Tja, kanskje det er slik at jeg er vokst opp med mat laget fra bunnen av og alle vennene mine lager mat fra bunnen av, minus pølser. Mat på pose har vi brukt i blandt ja,men det er ikke dagligdags. De fleste jeg kjenner er veldig opptatt av å unngå tingene som er tilsatt i slike poser eller kanskje er som meg, s*nes feks ferdig pizza smaker null og niks. Men ungene får da gjerne joikakaker i blandt også, men det er ikke hverdagsmat med slikt.
Jeg er ikke ute etter å tre mine holdninger på deg, du velger selv hva du vil servere.
Om mine unger ikke vil spise laksen, så ja, da får de den dagen spise grov pasta og brokkoli. Mine unger ikke altetende heller, men de har vært servert mat laget fra bunnen av fra de startet med fast føde. Nå vet jeg ikke hvor gamle ungene dine er, men mine to som kan spise( minste sondes) er 4 og 6 år, og de får ikke si at de ikke liker maten hvis de ikke har smakt, og det er lov å si at man ikke liker, eller ikke tør å smake. Jeg tvinger ikke i de mat, det skal de slippe.

Men sånn ellers, er det så m*e ekstra arbeid for deg å steke fiskekaker til familien( disse kan lages fra bunnen hvis du vil for din del) og en fiskebit til deg? Det er jo ikke mere enn en panne som trengs, det eneste er jo at deres fisk er runde kaker og din kanskje en avlang bit.

Og hvis du føler at et ketogent kosthold er tungt å gjennomføre, så lån bøkene til Fedon Lindberg på biblioteket. Jeg tror det kan være lettere for deg å gjennomføre det og kanskje lettere for deg å kombinere med familien.

Og kjøttdeigen kan du kjøre i food prosessor med kniv, slik at den blir finere og ikke så grov.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:18   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Novisa, her.

At ferdigmat ikke er vanlig mat synes jeg er en veldig pussig påstand. Ikke for deg, kanskje. For oss er det helt normalt. Og for alle jeg kjenner også, faktisk. Å skulle tre sine egne definisjoner ned over andre, synes jeg nesten er litt ufint..

Det er velkjent fakta at ferdigmat ikke er rett næring hverken for voksne eller barn, til og med ernæringsrådet mener det.
Les på innholdsfortegnelsene så er ikke det vanskelig å fortså. Sukker, stivelse, e-stoffer og salt er hovedingrediensene.

Denne oppskriften fungerer ypperlig til fiskepinner, bare bytt ut kyllingen med fisk i blokk: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26869

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:21   #28
Novisa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 50
Novisa er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Jeg forstår at ferdigmat ikke er vanlig for deg, Imse. Og jeg vet selvfølgelig godt at det er mange som prøver å unngå det. Om ferdigmat er bra eller dårlig, er en helt annen diskusjon enn om det er vanlig.

Det jeg reagerte på, var ditt retoriske triks (å framstille ferdigmat som spesielt og avvikende. Det er jeg helt sikker på at du vet at det ikke er. Bare se på omsetningstallene til Toro og Findus.).

Novisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram... Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:25   #29
Novisa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 50
Novisa er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Carisma: Som sagt: Jeg vet også at hjemmelagd mat i de fleste tilfeller er bedre enn ferdiglagd. Det er at det er vanligere med f. eks fiskepinner lagd fra bunnen av jeg har problemer med å tro.

Novisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram... Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:38   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Novisa, her.

Det er at det er vanligere med f. eks fiskepinner lagd fra bunnen av jeg har problemer med å tro.

Så det at noe er vanlig er en grunn til å fortsette med det? I oslo er det vanlig å kjøre på rødt lys... Men spesielt lurt er det jo ikke!
Det er vanlig å se på fotball og spise potetgull og drikke øl, men ingen kan vel si at det er bra!
Og jeg sa aldri at det var vanlig å lage fiskepinner på den måten, jeg sa det er et bedre alternativ rent smaks- og ernæringsmessig.
Hvis det er viktigere å leve "vanlig" enn å leve sunt, så er nok ikke et lavkarbo kosthold riktig for dere, for det er desverre langt fra normalen i dagens samfunn.

Forøvrig, her inne er det vanligere med fiskepinner laget fra bunnen...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:40   #31
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Novisa, her.

Jeg forstår at ferdigmat ikke er vanlig for deg, Imse. Og jeg vet selvfølgelig godt at det er mange som prøver å unngå det. Om ferdigmat er bra eller dårlig, er en helt annen diskusjon enn om det er vanlig.

Det jeg reagerte på, var ditt retoriske triks (å framstille ferdigmat som spesielt og avvikende. Det er jeg helt sikker på at du vet at det ikke er. Bare se på omsetningstallene til Toro og Findus.).

Min uttalelese var ikke ment så ille som du tar det. Så beklager for min uttalelse.

Jeg ville bare frem til at å lage mat fra bunnen av nødvendigvis ikke tar lengere tid eller smaker så veldig anderledes. Og at det trenger ikke alltid lages to forskjellige middager.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:57   #32
Novisa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 50
Novisa er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så det at noe er vanlig er en grunn til å fortsette med det? I oslo er det vanlig å kjøre på rødt lys... Men spesielt lurt er det jo ikke!
Det er vanlig å se på fotball og spise potetgull og drikke øl, men ingen kan vel si at det er bra!
Og jeg sa aldri at det var vanlig å lage fiskepinner på den måten, jeg sa det er et bedre alternativ rent smaks- og ernæringsmessig.
Hvis det er viktigere å leve "vanlig" enn å leve sunt, så er nok ikke et lavkarbo kosthold riktig for dere, for det er desverre langt fra normalen i dagens samfunn.

Forøvrig, her inne er det vanligere med fiskepinner laget fra bunnen...

Du misforstår meg. Jeg er ingen forkjemper for ferdigmat, og det er absolutt ikke viktig for meg å være vanlig (du skulle bare visst ).

Og jeg krangler alldeles ikke på at hjemmelaget mat er bedre. Jeg ble bare litt provosert over det jeg oppfattet som triksete retorikk og bittelitt arroganse fra Imses side.

Imse: Peace. Beklager hvis jeg misforsto deg.

Novisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram... Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:17   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Huff da! Beklager
Her er rett link: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=lakse-vri

Skjønner det er vanskelig, Novise. Det kan være litt trått i starten, og det krever en del planlegging før man får inn vanene. Kanskje ta en rolig approach, du behøver ikke å snu om på alt på en dag
Om man har tid til overs i helgene, kan det være fint å sette av noen timer til å bake opp noen lavkarbobrød, lage kjøttkaker og lignende, gryter etc og fryse ned.

Håper du finner din vei

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:23   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Jeg er forresten også flasket opp på Toro og Findus, mamma var ikke akkurat noen gourmet .

Det gleder meg dermed stort at også de har begynt å i større grad lage mat fra bunnen av, nå er jo de pensjonister og har bedre tid, men pappa fisker mye på sommeren og er på elgjakt på høsten, så de har til en hver tid fryseren full, og lager opp kaker og grytekjøtt som bare er til å ta opp og smekke sammen til et smakfullt måltid.
Jeg måtte virkelig lære meg å lage mat fra bunnen av for tre år siden, da mine største prestasjoner før lavkarbo var å smekke sammen et ostesmørbrød eller koke pasta. Det hendte jeg slo skikkelig på stortromma og lagde falafel eller linseburger, men det var vel ytterst sjelden .
Og det er en stor omveltning, men nå har det blitt en vane, og jeg bruker sikkert ikke mer enn en halvtime om dagen på å lage mat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 13:12   #35
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Hei,
Den største utfordringen ved omlegging til et lavkarbo kosthold er at samfunnet enn så lenge ikke er tilrettelagt for det. Ja, det er et herk at man ikke har tilgang til halv- og helfabrikat varer, men etter å ha lært en masse om hva som egentlig står på innholdsfortegnelsen så er det egentlig ikke vanskelig å holde seg unna. Som du har hørt fra flere så tar det ikke lengre tid, men det man trenger er et endret tankemønster ikke bare matvanene. Uansett hvilket kostholds endring du ender opp med så trengs det planlegging. …og jeg tror nok ungene dine i det lange løp vil sette pris på at du lærte dem et sundt kosthold fra barndommen av.
Tidsklemma, ja vel, men hva med å lage ferdig en ovnsrett på kvelden, klar for å settes i ovnen når du kommer hjem og mens den står i ovnen har man tid til å tilberede tilbehøret. Eller det aller beste hadde vært å involvere barna i matlaginga, fin opplæring samt at det er lettere å få de til å smake på noe de har lagd selv. Tar kanskje litt lengre tid der og da, men tenk på hvilke positive effekter dette har for fremtiden… når de blir litt eldre kan de jo få ansvar for middagslagingen hver sin dag i uka. Det hele koker ned til prioritering og planlegging, hva er viktig for deg og din familie og hvordan gjennomføre det.
Jeg brukte omtrent et halvt år på å ta avgjørelsen om å legge om til et ketogent kosthold, tida brukte jeg på å lese bøker, lese her på forumet samt en desperat jakt på et søtningsmiddel jeg kunne bruke i teen. Jeg var for eksempel absolutt ikke villig til å gi opp søtning i teen, brukte jo i utgangspunktet 3 ts sukker, og alt jeg hadde smakt av suketter hadde en ekkel bismak, men tilslutt fant jeg en akseptabel variant i Sverige, kan le av dette nå da jeg etter mye om og men har greid å kutte de ut helt. Så da sukettene og hodet var på plass var jeg klar for et ketogent kosthold og overgangen for meg var helt problemfri.

Til slutt vil jeg bare få sitere Vømmøl: ” det er itt’no som kjæm ta seg sjøl”

Lykke til!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 14:34   #36
Novisa
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 50
Novisa er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Takk for svar, arnakristin. Du er nok inne på noe viktig: Jeg er ikke helt klar for dette (jeg er ikke villig til å prioritere matlaging veldig høyt akkurat nå, jeg har for mye annet å ta meg av som jeg mener er viktigere, både for meg og for familien. Og helt ærlig er jeg nok ikke helt overbevist nok om at lavkarbo er det beste for meg og for verden på sikt). Jeg var ute etter en quickfix for hengemagen, ikke en livsstilsendring. Går i tenkeboksen nå.

Sønnen min er forresten alltid med og lager mat. Han elsker det, uansett hva som lages. Han er bare null interessert i å konsumere resultatet.

Novisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram... Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 17:41   #37
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Novisa, her.

Takk for svar, arnakristin. Du er nok inne på noe viktig: Jeg er ikke helt klar for dette (jeg er ikke villig til å prioritere matlaging veldig høyt akkurat nå, jeg har for mye annet å ta meg av som jeg mener er viktigere, både for meg og for familien. Og helt ærlig er jeg nok ikke helt overbevist nok om at lavkarbo er det beste for meg og for verden på sikt). Jeg var ute etter en quickfix for hengemagen, ikke en livsstilsendring. Går i tenkeboksen nå.

Sønnen min er forresten alltid med og lager mat. Han elsker det, uansett hva som lages. Han er bare null interessert i å konsumere resultatet.

Ser du på dette som en quick fix så kan du egentlig bare glemme hele greia, ikke fordi at det ikke funker, for det kan det nemlig gjøre, men med en gang du starter å spise såkalt vanlig norsk mat som er spekket med karbs så vil du gå opp de kg du har gått ned på lavkarbo dessverre. Det finnes nok ingen quick fix i slankeverden, så om du velger ene eller andre måten å nå dine mål på så kan du ikke gå tilbake til det du hadde tidligere. Kroppen jobber i minst 5 år med å få på seg de kg man har tatt av.

Ønsker deg masse lykke til og kanskje du skal lese litt rundt før du bestemmer deg for hva du ønsker

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 22:31   #38
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Jeg spiser salat i lunsjen, og da er alle bare imponert over hvor sunn jeg er. At salaten inneholder seterrømme og at jeg har helt olje over den, sier jeg ikke noe om.

Lurer på hva du har oppi den salaten. Jeg spiser salat hver dag, men vekta har stoppet opp litt. Antar at jeg putter noe galt oppi den. Fikk noen råd en annen vei, men hadde vært fint å se hva andre putter i salaten.

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 22:36   #39
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Salat (hjertesalat stort sett, men av og til issalat eller kinakål)
Agurk
Cherrytomater
Løk (Av og til)
Skinke eller kylling
Ost
Olje
Seterrømme og/eller dressing

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 22:42   #40
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Takk skal du ha, Viclin. Da er den ikke så aller verst den salaten jeg heller bruker. Dog har jeg så og si brukt isbergsalat hele tida. Hjertesalat er det man anbefaler? Får eventuelt endre litt der ja :-)

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 22:45   #41
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Isbergsalat er stort sett bare vann, det er litt mer næring i hjertesalat.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 23:25   #42
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Gladjenta81, her.

Antar at jeg putter noe galt oppi den.

Hvis du har mye tomat oppi kan det være en nedgangs-brems. Jeg liker ikke tomat, så jeg kan bare uttale meg om andre

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:39   #43
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis du har mye tomat oppi kan det være en nedgangs-brems. Jeg liker ikke tomat, så jeg kan bare uttale meg om andre

Jeg har fra i dag ikke puttet tomat oppi. Skal kutte det ut, for å se om det hjelper. Men hva er def. av mye? Jeg har brukt å ha en tomat oppi. Jeg fikk i et tidligere innlegg vite at det ble for mye når jeg hadde en avocado og en tomat oppi salaten. Jeg er nok ikke så flink til å veie og regne ut karbene alltid. Men jeg vil allikevel si jeg har relativt god oversikt. Til lunsj er det tomat, avocado, isbergssalaten og agurken som har karber i seg. Til middagen er det kun broccolien som har karber i seg, i hvert fall som er å nevne av betydning.

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 14:59   #44
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

jeg starta opp i slutten av juli, og de første 4 ukene gikk jeg ikke ned noen ting. mista litt vann i kroppen de første 2-4 dagene, så var det stopp. var i ketose, men rikka meg ikke av flekken.
SÅ hørte jeg om tomater, fant ut at jeg spiste tomat el cherrytomater hver dag i salat, så kutta ut det. Da gikk jeg ned 2 kg på 2 uker
MEN når det er sagt, har stått stille etter det nå da, så lurer på what the f... jeg gjør galt snart 2 mnd for meg, og nesten ingen nedgang..

  Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 00:39   #45
trønderjente
Juniormedlem
 
trønderjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 13
trønderjente er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Jeg har heller ikke gått ned mye på 2 uker.. tror jeg skal kutte ut tomaten..og de få bringebærene jeg har spist. Noe annet som dere vet om?

Jeg spiser en av disse hver dag ca...:
frokost: egg og bacon/ omelett/ brødskive m kjøttpålegg
lunsj: rester fra omelett/ salat m diverse/ brødskive
middag: fisk eller kjøtt , stete/kokte eller gratinerte grønnsaker
(noen ganger kan det være at jeg bytter om på lunsj og middag, spørs litt hvordan det er i forhold til jobbing)
kvelds: grønnsaker/ avocado m reker/ ost/ brødskive/ cc m noen bringebær

jeg spiser aldri brødskiver mer enn en gang om dagen, og ikke hver dag.. som regel ei skive, men noen ganger to..

Noen som har tips og forslag??

__________________


trønderjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 00:41   #46
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Hvis dere er usikre på om dere spiser ting som stopper nedgangen, forsøk et par uker med Atkins induksjon. Da fjerner dere de fleste potensielle tingene, og kan gjeninnføre de gradvis etterpå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 10:14   #47
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Trønderjente: Hva slags brød er det snakk om?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 23:52   #48
trønderjente
Juniormedlem
 
trønderjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 13
trønderjente er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Trønderjente: Hva slags brød er det snakk om?


Det som står på bakemiksen, eller så var det soyaprotein... Brød som er beregnea på ketolyse-kuren..

__________________


trønderjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 09:23   #49
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Trønderjenta: Selv går eg opp i vekt av brød så det kan være en fordel å kutte det i noen uker og se

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 12:05   #50
trønderjente
Juniormedlem
 
trønderjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 13
trønderjente er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Takk! Skal kutte ut brødet fra nå av og se Skal oppdatere dere

__________________


trønderjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg galt? bubbletopp Ketolysekuren 27 30-01-09 12:11
Hva gjør jeg galt? Pombagirl Dr Lindbergs 5 27-01-09 20:39
2.uka på SB dietten- jeg går ikke ned!! =( HVA GJØR JEG GALT?? Pastajunkie Spørsmål og svar 1 23-04-08 09:36
Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt ... Kokosbolla :o) Ketolysekuren 9 09-08-07 11:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no