Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-09, 18:58   #1
Caroline79
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 21
Caroline79 er på en erverdig vei

Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

Jeg er så vanvittig sulten, har vært de de siste tre-fire dagene og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg føler jeg spiser balansert og får i meg nok fett.

Igår har jeg eks spist cottagecheese til frokost med heistad syltetøy, til lunsj har jeg spist to skiver med lavkarbobrød med reker og masse majones. Mellommåltid har jeg spist en avokado most med creme fraiche og masse sprøstekt bacon, og middag var kylling i fløtesaus.

Hva gjør jeg galt? Jeg er konstant svimmel og mega sulten!!!

Håper på svar evt om noen har erfaringer på hvordan man kan stoppe denne sultfølelsen

Caroline79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 19:23   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

Drikke mere vann??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 19:29   #3
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

har aldri blitt mett av vann jeg da

men kanskje litt mere fett

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 19:31   #4
Caroline79
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 21
Caroline79 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

jeg drikker faktisk masse masse vann og mye te - prøver å stoppe metthetsfølelsen med det.

Mer fett enn dette???

Caroline79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 19:43   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

Opprinnelig lagt inn av Caroline79, her.

jeg drikker faktisk masse masse vann og mye te - prøver å stoppe metthetsfølelsen med det.

Mer fett enn dette???

sånn har jeg det også - tror kroppen min ikke forstår hva den skal gjøre med alt fettet - og leter etter karbohydrater *ler*. Hold ut! Dette kan ta tid! (har jeg blitt fortalt). Jeg valgte å spise litt oftere - og det hjelper noe ihvertfall

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 19:47   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

Starter dagen min med to ss kaldpressa olivenolje og en omega 3 kapsel. Dette holder meg faktisk mett til lunsj.
cc inneholder lite fett så kanskje du kan finne noe som inneholder mere fett. Enkelte perioder er man rett og slett mer sulten enn andre. Spis iallefall til du er mett og hvis du føler at du spiser nok så finn på noe som tar tankene dine vekk fra mat så kanskje det slipper. Ofte ligger det dessverre i hodet at vi er sultne

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 20:13   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

Følger du atkins indusksjon? Hvis du ikke spiser grønnsaker i tillegg til avokadoen du nevner, så spiser du i allefall ikke riktig etter reglene.
Få i allefall i deg grønnsakene dine. Hverken cottage cheese eller bær er tillatt på induksjonen.

Men det kan jo hende du har kommet lengere på stigen enn induksjon da, men grønnsakene skal du jo fortsatt spise.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 21:29   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

du spiser ikke mye fett..og lite grønnsaker.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 09:55   #9
Caroline79
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 21
Caroline79 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

Tusen takk for alle svar da skal jeg prøve å følge noen av rådene som er gitt her inne!!!

Caroline79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 10:08   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

Og husk at den første uken eller så, er kroppen i omstillingsmodus. Du kan få hodepine, skjelvinger, vondt i magen osv, og blodsukkeret trenger litt tid på seg så det kan svaie litt og dermed blir du sulten. Så stabiliserer det seg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 10:15   #11
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

Hvor lenge har du holdt på med dette kostholdet?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 15:40   #12
Caroline79
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 21
Caroline79 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

Jeg har holdt på siden påske, og har egentlig aldri følt så sultfølelse som jeg har opplevd den siste uken så jeg er ikke i verken en omstillingsfase eller på induksjon. Derfor jeg syntes det var litt rart...

Caroline79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 15:57   #13
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

Det at man blir ekstra sulten i perioder er det vel ikke noe galt i. Da er det bare å spise til man blir mett, og være fornøyd med den ekstra forbrenningen som kroppen får.

Vann og fett er det som metter best, og som man også kan spise så mye man vil av, uten at det gjør noe.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 08:34   #14
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvorfor er jeg så vanvittig sulten?

Opprinnelig lagt inn av Caroline79, her.

Jeg har holdt på siden påske, og har egentlig aldri følt så sultfølelse som jeg har opplevd den siste uken så jeg er ikke i verken en omstillingsfase eller på induksjon. Derfor jeg syntes det var litt rart...

Tenk litt nøye etter....gjorde du noen forandringer i kostholdet på noen som helst måte ved den tiden du begynte å bli sulten, kanskje tilførte du noe nytt?
Eller gjorde du noen forandringer ellers i hverdagen din; trening, eller bare mere daglig aktivitet?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanvittig forkjølet og utslett dydde Fysisk og mental helse 0 22-06-09 20:15
Sveitserfat -vanvittig godt! :D Sense Middag 1 12-06-08 00:01
Et helt vanvittig spørsmål! Tess Generell diskusjon 7 23-04-08 23:55
Vanvittig søthunger av p-piller Miriam Lavkarbo generelt 5 01-09-04 09:41
Vanvittig så pirkete Atkins er... Iset Atkins kosthold 4 28-03-04 19:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no