Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

NRK 11/11-10: Ribbe er medisin

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-10, 16:40   #1
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

NRK 11/11-10: Ribbe er medisin

Hei,
Ribbe er medisin
Vi bør spise mye fett, men lite av den «skokremen» de kaller margarin, mener lege og kokebokforfatter Annika Dahlqvist. Og frukt kan vi godt kutte ut.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 19:34   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: NRK 11/11-10: Ribbe er medisin

Sitat:

I Norge mener Helsedirektoratet at en avgift på mettet fett kan være et godt virkemiddel for å bedre folkehelsa.

Jeg trodde helsedirektoratet har måtte gå tilbake på påstanden om at mettet fett er så inmarri farlig - har de virkelig foreslått dette?

Uansett, jej for Annika

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:55   #3
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: NRK 11/11-10: Ribbe er medisin

Ganske sykt å lese diskusjonen under reportasjen..

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:28   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: NRK 11/11-10: Ribbe er medisin

"Det er Nasjonalt råd for ernæring som har det faglige ansvaret for kostrådene i Norge. Lederen i rådet, Haakon Meyer, er oppgitt over påstandene fra Dahlqvist.

- For det første er det feilaktig å si at legemiddelindustrien styrer rådene våre om mettet fett. Våre anbefalinger om å redusere inntaket kom lenge før de moderne medisinene mot kolesterol, sier han til NRK.no.

Han mener også at Dahlqvist ser bort fra mye internasjonal forskning.

- Man kan ikke si at det ikke finnes holdepunkter for at mettet fett øker risikoen for hjerte/karsykdommer. Det finnes mye internasjonal forskning på området, og også Verdens helseorganisasjon/FAO konkluderer i en ny oppsummering med at det er overbevisende dokumentasjon for at risikoen for hjerteinfarkt reduseres ved å bytte ut mettet fett med umettet fett, sier Meyer.

Han presiserer at Ernæringsrådet ikke fraråder bruk av mettet fett, men å begrense det til maksimalt ti prosent av det samlede energiinntaket."


Jeg blir litt oppgitt når jeg leser sånt.. Og jeg vet jo heller ikke langtidsvirkningene av at jeg spiser lavkarbo.. Hvordan jeg vil se ut innvendig om.. 30-40år? hvem vet.. :s

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nannahs langstekte ribbe Nannah Middag 118 13-12-18 15:22
Jeg vil ha ribbe! Veggpryd Lavkarbo generelt 18 12-10-11 23:39
Jeg vil ha ribbe! Photobscura Generell diskusjon 11 29-04-09 01:09
Er det noen ribbe-eksperter her? Michellina Middag 7 24-04-09 11:27
Sprø spor på ribbe KaizaMaria Spørsmål og svar 4 28-12-07 01:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no