Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Startet nå i juni?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-13, 10:29   #1
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Startet nå i juni?

Heihei alle sammen... Jeg har vært medlem her inne i noen år nå og etter en graviditet og amming som gjorde at jeg la på meg og ikke gikk ned i vekt så kan jeg endelig begynne på ketolyse igjen

Har gått på det før og det var veldig suksessfullt, så prøver meg på det igjen

Begynte for 5 dager siden og har foreløbig gått ned 3kg i vannvekt så da er det bare 30kg + igjen.

ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 00:22   #2
maggi89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Alder: 35
Innlegg: 1
maggi89 er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Hei! Jeg vil gjerne hive meg med, startet opp med ketolyse i dag.
Jeg har gått på dette før med stor effekt jeg også, men med veldig høykarbo i to år, så er jeg tilbake der jeg var når jeg hadde fått to barn.

Vil ned ca 18 kg, så dette tar nok litt tid Skal bli deilig med ordentlig mat igjen, jeg hadde så mye mer energi når jeg levde på dette tidligere!

maggi89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 00:51   #3
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startet nå i juni?

Skal starte igjen på mandag. Vet det virker som en dårlig unnskyldning for å skeie ut i helgen, men slapp av hehe, er bare fordi jeg ikke får penger før på mandag. Er heldigvis ikke noe godteri eller brus i hus nå¨da, så det er jo bra.
Noe jeg sliter med er å drikke nok vann, så det skal jeg prøve å bli mye bedre på

Jeg er 23 år, 166cm høy og veier en plass mellom 90 og 92kg akkurat nå. Vil ned minst 20kg, helst 25kg.

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 15:45   #4
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startet nå i juni?

Driver å lager matplan for uka som kommer idag jeg, og handleliste også. Til vanlig er jeg avhengig av å gå for å handle, bor heldigvis sentralt, men storhandling blir ofte svært slitsomt alene. Derfor er jeg overlykkelig over at min mor kan kjøre meg stort sett hvor jeg vil på tirsdag,slik at jeg får handlet

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 19:04   #5
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startet nå i juni?

...så gjør man enda et forsøk på å kutte ned på de fordømte karbohydratene. Må jo lykkes tilslutt, ja?

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 11:15   #6
Maxie10
Juniormedlem
 
Maxie10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 15
Maxie10 er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Jeg startet den 10. Må få kjøpt meg et målebånd så jeg kan telle cm snart.

Maxie10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 15:45   #7
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Startet nå i juni?

Etter en uke så har jeg nå gått ned 4,4kg Regner med at det er all vannvekta, så da kan fettet bare begynne å renne av

ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 10:40   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Startet nå i juni?

Opprinnelig lagt inn av Cockermansion, her.

Jeg nådde målet mitt sist og holdt vekten i minst et halvt år etter å ha gått tilbake til familiens "normale" kosthold. Deretter snek kiloene seg sakte på igjen.

Ser at mange bruker lavkarbo kun som en slankekur, dvs at man etter å ha oppnådd ønsket resultat går tilbake til det kostholdet man hadde før (og som forårsaket vektøkningen i første omgang). Mulig dette kan funke for noen, men for meg virker det mer som selvplaging å måtte gjøre samme jobben om og om igjen. Så jeg satser heller på å holde på lavkarbokostholdet livet ut, det har gitt meg så mye bra at jeg simpelthen ikke tør slutte....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 18:06   #9
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Startet nå i juni?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Ser at mange bruker lavkarbo kun som en slankekur, dvs at man etter å ha oppnådd ønsket resultat går tilbake til det kostholdet man hadde før (og som forårsaket vektøkningen i første omgang). Mulig dette kan funke for noen, men for meg virker det mer som selvplaging å måtte gjøre samme jobben om og om igjen. Så jeg satser heller på å holde på lavkarbokostholdet livet ut, det har gitt meg så mye bra at jeg simpelthen ikke tør slutte....

Jeg gikk ned i 08 og holdt vekten til jeg ble gravid og syk under graviditeten. Så for meg var ikke dette en slankekur. For mange er det forskjellige grunner til at ikke det er mulig å spise lavkarbo hele tiden. For meg har det og gitt mange helsefordeler som jeg ikke vil bytte bort for noe, men feks min datters helse går først

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 22:22   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Startet nå i juni?

Opprinnelig lagt inn av Cockermansion, her.

Kan kun snakke for meg selv (siden det er meg du siterer), men dømme noen bør man ikke gjøre uten at man vet hva man snakker om, så jeg ruller med øynene tilbake

Det var ikke meningen å dømme noen, så om det ble oppfattet slik må jeg bare beklage. Det var virkelig ikke ment slik! Jeg mente bare at det var sunt å gå inn i dette med mål om å endre sitt kosthold permanent, heller enn å tenke at dette skal jeg holde ut i et halvt år for å nå målet mitt. Jojoslanking har vel de fleste av oss prøvd gjennom mange år, derfor syntes jeg at noe av det geniale med lavkarbo var at man foretar noen justeringer i sitt daglige kosthold men ellers fortsetter å spise så ofte og mye som man føler for. Dvs ikke en slankekur med for lite mat, sult, svekket forbrenning etc. Kun "rett" mat og en kropp som tilpasser seg et forbedret kosthold. Så enkelt, men likevel så vanskelig...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 07:34   #11
Amucat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 35
Amucat er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

SNiker innom fra april.....

Jeg har reist fra Oslo til langt oppi nord hvor jeg bor i bil, (via Sverige) og det gikk helt fint. Jeg kjøpte stor boks med cottage cheese, hadde med meg knekkebrød, og handlet ost og skinke, samt tomater. Slik overlevde jeg fra fredag til lørdag kveld uten problem. Eneste unntaket var hotellfrokosten med eggerøre og bacon

__________________


Amucat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 19:14   #12
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Startet nå i juni?

hei!
kan jeg få slenge meg på her ? jeg har tidligere gått på ketolyse. gikk ned 11 kg på 2 mnd og var veldig fornøyd med det! så ble jeg gravid, glemte å tenke på meg selv, og vips så var alt tilbake på kroppen min! så i dag begynner jeg min første dag på mitt andre forsøk!

jeg har som mål å gå ned 15 kg i første omgang, så får jeg se underveis hvordan jeg føler det da...

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 23:17   #13
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Startet nå i juni?

Velkommen skal du være Monicah

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-13, 15:45   #14
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startet nå i juni?

Nå nærmer seg juni slutten, men har endelig fått kommet skikkelig igang idag. Har hatt det svært trangt økonomisk, type nudler og vann trangt. men med skattepengene som kom inn så har det gått mye bedre
idag blir det kylling og grønnsaker til middag, kanskje ha det i ovnen, med en fløtesaus til tenker jeg.
Utenom det så er jeg idag på 89,7 kg. Litt sjokkert, føler meg tyngre. Men er selvsagt fornøyd med å plutselig være under 90 kilo igjen

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 27-06-13, 23:16   #15
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Jeg slenger meg med, begynte tidligere i juni (husker ikke når sånn i farta..)
Har tidligere gått ned med lavkarbo, men nå er det ikke vekta som er hovedfokus. Jeg blir så mye friskere på lavkarbo, og kroppen fungerer så mye bedre. Vekttap er kun en fin bonus. Likevel er veien kort til utskeielser innimellom, men jeg velger å nyte det i stedet for å ha dårlig samvittighet. Jeg har ikke dårlig tid, og jeg vil heller fokusere på hvordan utskeielsene påvirker kroppen min. Jeg blir ganske elendig av karbohydrater, nemlig..


Jeg startet på 83 kg, men vet ikke hva jeg veier nå. Kanskje jeg skal sjekke neste uke?

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 10:39   #16
Maxie10
Juniormedlem
 
Maxie10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 15
Maxie10 er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

5 cm av midjen fra 20.06 til 27.06 :-) Jippi!

__________________
"Nobody else is gonna put it right for me. Nobody but me is gonna change my story!"
Vær obs på at tickeren teller cm og ikke kilo

Maxie10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:39   #17
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startet nå i juni?

Godt jobba Maxie !
Selv har jeg begynt å få den sedvanlige ketose hodepinen, og ånden, forbauset over hvor for det har gått, begynte jo bare skikkelig igår formiddag.
Prøver å huske å drikke vann, men ikke alt på en gang, som jeg har gjort tidligere, mest fordi "da fikk jeg jo i meg det jeg trengte av vann"... smart sant? hehe
Må få tak i målebånd selv, bruker garn og en tommestokk.. ikek så effektivt

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 12:03   #18
Maxie10
Juniormedlem
 
Maxie10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 15
Maxie10 er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Målebånd er en fin ting Har ikke fått noe hodepine heldigvis, men ånden er helt grusom. Dessuten lukter svetten min fryktelig stramt, til tross for at jeg vasker den bort hele tiden. Jaja, det er vel verst i starten. Og det er jo "for en god sak"

__________________
"Nobody else is gonna put it right for me. Nobody but me is gonna change my story!"
Vær obs på at tickeren teller cm og ikke kilo

Maxie10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 21:19   #19
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Startet nå i juni?

Her hadde jeg skikkelig hodepine de første tre dagene, men det forsvant heldigvis fort.
Men jeg har fortsatt ordentlig dårlig ånde, får ikke engang kyss av sambo

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 00:30   #20
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startet nå i juni?

huff det er kjedelig da Therese. Blir bedre etterhvert har jeg hørt. Selv er mannen min med på dette, livsstilsendring, han har nesten blitt mere frampå på lavkarbolivsstil enn meg, veier maten og teller karbohydrater til den store gullmedalje. men han liker det da, så jeg skal hvertfall ikke klage.

Sliter veldig med hodepinen idag, var halvveis ut av ketose igår, men tilbake på plass idag, så tror det er derfor, fordi kroppen er litt ekstra forvirra nå?
Men uansett, drikker endel vann, og spiser godt, så hjelper det endel

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 09:53   #21
Xinderella
Juniormedlem
 
Xinderella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Østlandet
Innlegg: 20
Xinderella er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Hiver meg med her jeg og! Begynte i midten av juni, ble satt midlertidig tilbake av bryllup for ei uke sia, men er innat på den smale sti igjen.
Mistet 2kg på noen dager - sannsynligvis vann, og siden 1kg nå siste uka. Målet er en kilo i uka.
Startvekt 97kg.
I dag: 94kg.
Mål: 78kg...

Xinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 10:44   #22
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startet nå i juni?

Velkommen tilbake til den smale sti Xinderella. Godt å ha mistet et par kilo, uansett om det er vannvekt
Vil bare si at, selv om du sikkert vet det selv, så er et mål på 1 kg i uka, veldig ambisiøst. Vil ønske deg kjempemasse lykke til, og håper det går som du vil

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 11:12   #23
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Startet nå i juni?

hei!
i dag er det 1 uke siden jeg begynte på lavkarbo, og akkurat 2 kg mindre i dag enn forrige mandag! jeg må si meg fornøyd med det! i helgen har jeg spist litt vårruller og kake, så all nedgang tar jeg i mot med åpne armer

hvordan går det med dere da?

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 11:55   #24
Maxie10
Juniormedlem
 
Maxie10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 15
Maxie10 er på en erverdig vei

Sv: Startet nå i juni?

Skal måle meg igjen på torsdag, blir spennende. Skal i bursdagsfeiring til bestemor på restaurant i morgen, men det går nok bra, får bestille biff eller noe og la lillesøster spise opp pommes frittesen. Det gjør hun med glede enten jeg har tenkt å spise den selv eller ikke

__________________
"Nobody else is gonna put it right for me. Nobody but me is gonna change my story!"
Vær obs på at tickeren teller cm og ikke kilo

Maxie10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 16:12   #25
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Startet nå i juni?

Hva er det dere driver å spiser nå om dagene da? Her har det blitt litt for mye Pepsi Max så har ikke gått ned noe mer

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Juni 2012 aragorn Ketolysekuren 157 11-07-12 19:58
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Realistisk med vektreduksjon på 15 kg til 17.juni?? litemeg Lavkarbo generelt 3 11-03-10 13:09
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no