Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mørk ketostix - mer karbo?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-16, 13:34   #1
Kruspersille
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2016
Innlegg: 5
Kruspersille er på en erverdig vei

Mørk ketostix - mer karbo?

Jeg har lett meg i hjel på forumet her, men har ikke funnet noe svar, så jeg prøver meg jeg
Jeg har vært i ketose i en uke nå, og bruker Ketostix en del nå i starten.
Men hver gang jeg sjekker er den på den mørkeste eller rett under. Og det er uavhengig av når jeg sjekker - 2 timer etter siste måltid, på morgenen før frokost eller midt på dagen.
Jeg vet at den kan bli mørkere hvis man drikker lite, men jeg drikker masse vann i løpet av en dag, rundt to liter.

Jeg vet også at det ikke er noen "faser" av ketose, utslag er utslag. Men kan de utslagene jeg får være en indikasjon på at jeg kan spise mer karbo om dagen?
Nå ligger jeg på rundt 10-15g.

Tuuuusen hjertlig takk for svar <3

Kruspersille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-04-16, 21:35   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mørk ketostix - mer karbo?

2 liter vann er ikke massevis når du er i ketose, det er knapt det du trenger under normale forhold. Kroppen trenger mer i ketose, du kan fint doble det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-16, 22:04   #3
Kruspersille
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2016
Innlegg: 5
Kruspersille er på en erverdig vei

Sv: Mørk ketostix - mer karbo?

Tusen takk for svar Carisma!
Jeg var helt sikker på jeg drakk nok jeg, jeg går så og si aldri tørst.
Da skal jeg prøve å drikke enda mer (hjelpes!!)

Kruspersille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 01:18   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Mørk ketostix - mer karbo?

Ketostix viser bare om du er i ketose eller ikke, fargen på ketostixen har ikke så mye å si. Om du vil ha mer nyansert/nøyaktig måling så kan du bruke blodketon-måling (Precision Freestyle Neo + Keton-strimler, koster litt).

Drikke og ketostix handler mer om at en ikke skal fortvile fordi utslaget er lyst/svakt, konsentrasjonen kan bli lavere ved høyere væskeinntak. Drikk når du er tørst.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 09:59   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mørk ketostix - mer karbo?

Hvorfor Ketose krever vann http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...8&postcount=85

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 11:33   #6
Kruspersille
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2016
Innlegg: 5
Kruspersille er på en erverdig vei

Sv: Mørk ketostix - mer karbo?

Tusen takk for info, begge to!
Det skal sies at jeg aldri har drukket særlig mye, jeg drikker når jeg er tørst. Jeg har heller ikke hatt noen tegn på at jeg har drukket for lite.
Jeg har så klart merka at jeg har blitt mer tørst av å være i ketose og har derfor drukket mer. For meg er det helt unaturlig å drikke vann uten å være tørst, jeg blir nesten kvalm av det.
Men da skal jeg prøve å være mer bevisst på vanninntaket og forhåpentligvis få drukket litt mer

Kruspersille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 12:26   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mørk ketostix - mer karbo?

Opprinnelig lagt inn av Kruspersille, her.

Tusen takk for info, begge to!
Det skal sies at jeg aldri har drukket særlig mye, jeg drikker når jeg er tørst. Jeg har heller ikke hatt noen tegn på at jeg har drukket for lite.
Jeg har så klart merka at jeg har blitt mer tørst av å være i ketose og har derfor drukket mer. For meg er det helt unaturlig å drikke vann uten å være tørst, jeg blir nesten kvalm av det.
Men da skal jeg prøve å være mer bevisst på vanninntaket og forhåpentligvis få drukket litt mer

Det trenger vel ikke være rent vann - te (søtet med stevia f.eks.) eller vann med sitronskiver (kanskje ikke så lurt å gå og småsupe det hele dagen med tanke på tennene, men...), det er jo væske det også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 12:47   #8
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Mørk ketostix - mer karbo?

Kan godt hende du kan gå opp i karbo, men ikke sikkert det vil gi utslag på ketostixen. Det er ikke om å gjøre å spise minst mulig karbo, og for meg så høres 10-15 litt lite ut, om man følger ketolyskuren så skal en ha minst 15, og om man følger Atkins skal man ha 20 kh pr dag.

Her må du bare prøve deg frem med hvordan karboinntaket virker på vektnedgangen.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose, ketostix


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mørk sjokolade ... Hegens Spørsmål og svar 6 28-04-11 22:01
Mørk sjokolade Bindi Spørsmål og svar 1 01-02-11 15:12
Mørk urin viet60 Ketolysekuren 2 06-10-09 11:25
Hmm ... I ketose på ketolyse-ketostix, men ikke på ketostix fra apoteket? wollafruen Ketolysekuren 10 15-02-09 13:14
Hvor mye karbo er det i mørk sjokolade? Noen som vet? RAGNA Lavkarbo generelt 31 09-03-06 18:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no